Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 23-04-2012, 17:20   #1   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Engine Optimisation Topic (on request)

on request ALL VRAGEN OVER TUNING, smijt ze hier gerust in!

Ik zal mss kort ons bedrijf eens voorstellen

Reeds jaren is BR-Performance de referentie op gebied van motormanagement systemen en motortuning. Hiervoor beschikken wij over de nieuwste apparatuur zoals een 4x4 vermogentestbank die tot 1341pk kan meten met een nauwkeurigheid van +-1%, originele diagnose-apparatuur van Audi, Porsche, BMW, Mercedes, Opel, VW, ... , een 6 gas uitlaatgas-analyser, gevoelige CAN-bus meetapparatuur, ...

Met referenties als tot de verbeelding sprekende straatmonsters: Pagani Zonda (600pk), Porsche Turbo (720pk), Audi RS6 (800pk), Corvette Z06 (1060pk), ... hebben onze ingenieurs in het verleden heel wat ervaring opgedaan.

Naast motortuning heeft BR-Performance ook het vertrouwen gekregen van o.a. Milltek uitlaten, LOBA turbochargers, BMC airfilters, Forge Intercoolers, ... zodat wij deze als importeur in België mogen verdelen. In eigen atelier ontwikkelen wij tevens speciale motor- en turbokits.

Dankzij de kennis en evaring van onze gediplomeerd automobiel ingenieurs en onze high-tech apparatuur zijn wij in staat u een professionnele herprogrammatie te garanderen die noch de levensduur, noch de betrouwbaarheid van uw voertuig ondermijnt. Kwaliteit en betrouwbaarheid tegen een betaalbare prijs, daar staan wij voor garant !

soorten tuningen:

Stage 1: herprogrammatie
De stage 1 bestaat uit een individuele herprogrammatie van het motormanagement systeem van het voertuig, waarbij de afstelling van de motorparameters ( ontsteking, inspuiting,... ) op maat gebeurt op de vermogentestbank. Alle waarden van de motorparameters blijven bij deze stage binnen de door de constructeur gestelde veiligheidsnormen. Deze stage 1 is dan ook 100% betrouwbaar, kortom meer rijplezier zonder zorgen !

Stage 2: herprogrammatie en optimalisatie inlaat en uitlaat
Voor wie het nog net iets meer mag zijn dan de stage 1, hebben wij een stage 2 die erin bestaat om een aantal elementen rond de motor te optimaliseren om het rendement van de motor te verhogen. Dit gaat in de eerste plaats om de inlaat en de uitlaat, zo zijn veel lucht-inlaat systemen zeer restrictief omwille van hun anti-resonantie constructie die bedoeld is om het aanzuiggeluid van de motor te dempen, door de montage van een sportluchtfilter of aangepaste lucht-inlaat kan er meer lucht naar de motor stromen en krijgen we een mooie vermogenwinst. Omdat we bij de stage 2 soms buiten de veiligheidsnormen van de constructeur vallen dienen vaak onderdelen versterkt te worden zoals de koppeling. Bij elke stage staat aangegeven welke onderdelen er vervangen worden.

Stage 3: nieuwe motoronderdelen
Bij de stage 3 gaan we nog een stap verder, we gaan namelijk de interne of vitale delen van de motor of turbocharger gaan vervangen, dit kan gaan van het vergroten van de cilinderinhoud , het plaatsen van sportnokkenassen tot de montage van een grotere turbocharger. Soms zijn hier wel wat risico's aan verbonden naar betrouwbaarheid toe, maar ook niet altijd, zo maken de constructeurs vaak 1 basis motorblok en door gebruik van een grotere turbo en injectoren kunnen ze 2 vermogensversies maken. Het spreekt voor zich dat je dus in sommige gevallen met originele onderdelen van de zwaardere versie jouw motor kan opvoeren zonder dat dit gevolgen heeft naar de betrouwbaarheid toe aangezien het motorblok hier door de constructeur reeds op voorzien was.

Wij doen niet alleen auto's... Jetski's / Quads / Moto's / Jachten & speedboten kunnen we ook

we hebben een ook live webcam:

http://www.br-performance.be/nl-be/

We hebben 7 vestigingen en zijn momenteel de grootste (niet-fabriek) tuner van Europa[list][*]Paris[*]Lyon[*]Willebroek[*]French Guyana[*]Martinique[*]Guadeloupe[*]Reunion [list]

Altijd wel 1tje in de buurt
eXeTeR is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2012, 18:14   #2   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Mocht het mijn eigen auto zijn, direct. Maar durft het écht niet te doen op leasing van werk.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2012, 18:24   #3   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Quote:
Originally Posted by eXeTeR View Post
Moto's [...] kunnen we ook
Serieus? De lijst met moto's op de site is anders niet bepaald indrukwekkend.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2012, 19:42   #4   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

mja, staat nog even verborgen, dat deel van de website is nieuw, komt binnen +- maand online, we zijn nu nog volop bezig met de ontwikkeling
Old 23-04-2012, 19:51   #5   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Mailtje gestuurd voor een afspraak. Ik ben mijn tamme 2.0tdi 136pk beu.
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2012, 19:56   #6   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Ben benieuwd naar uw resultaten richba5tard, vooral gevoelsmatig want die cijfers zeggen mij niet direct zoveel.

Voor zij die het nog weten, ik was ooit bij ziptuning geweest en daar hadden ze mijn auto opgeblazen. Wel, de turbo kapot en nog van alles dat mee vervangen moest worden maar alle kosten (+-3800) wel betaald al had ik mogelijk minder geluk gehad als het niet tijdens hun eigen testrit was gebeurd..
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2012, 22:27   #7   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ziptuning zijn de grootste prutsers in de sector
Old 23-04-2012, 22:39   #8   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Jammer dat dit op leasings niet mag, mijn E-klasse zou best wat power kunnen gebruiken.
wat ben jij daar nu mee, zo'n brave chauffeur als jij

Quote:
Originally Posted by Spitlof View Post
In hoeverre is het schadelijk voor je wagen? Want het vergt toch meer van je motor dan waar hij initieel voor is gemaakt, ofniet?
motor kan meer aan dan hij standaard voor geprogrammeerd is
aandrijflijn is een andere kwestie, die is niet (altijd) overgedimensioneerd

Quote:
praktisch gezien controleren wij elk voertuig eerst op mechanische tekortkomingen.
Keuren wij een voertuig af, dan doen wij dit niet.
De reden waarom WIJ dit hele proces doorlopen is omdat wij ook garantie geven op de volledige aandrijflijn van het voertuig.
houden jullie rekening bij de capaciteit van de aandrijflijn bij elk type voertuig?
maakt de koppeling daar deel van uit? zelfs de fabrikanten geven geen kilometergarantie op de koppeling. die hebben bij gechipte wagens (in combinatie met agressieve rijstijl) vaak een sterk verminderde levensduur.
Old 23-04-2012, 23:10   #9   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Ik zie op de site dat een 2.0D van een Volvo C30 (bj2007) tot 180pk gaat, terwijl ik dacht dat die maar tot 160-165 kon gaan op een veilige manier?
Zijn dat dan trouwens standaardmaps die jullie uploaden of zijn die op maat van de wagen/motor? Is er bijv ook mogelijkheid om een map in te stellen die meer gericht is op beter verbruik dan hogere PKs?
Dus bv ipv het vermogen op te schroeven naar 180pk, het vermogen verhogen tot een lagere waarde die wel beter verbruik geeft.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2012, 23:20   #10   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

niet vergeten dat er naast PK ook koppel is
Old 24-04-2012, 13:05   #11   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Quote:
Originally Posted by DaHitch View Post
Ik zie op de site dat een 2.0D van een Volvo C30 (bj2007) tot 180pk gaat, terwijl ik dacht dat die maar tot 160-165 kon gaan op een veilige manier?
Zijn dat dan trouwens standaardmaps die jullie uploaden of zijn die op maat van de wagen/motor? Is er bijv ook mogelijkheid om een map in te stellen die meer gericht is op beter verbruik dan hogere PKs?
Dus bv ipv het vermogen op te schroeven naar 180pk, het vermogen verhogen tot een lagere waarde die wel beter verbruik geeft.
ja, is zeker mogelijk.

standaardmaps zijn bij ons uit den boze, + vanwege garantie redenen kunnen wij dit niet doen, elke wagen zal volledig op maat gemapped worden zodat wij ook zeker zijn dat deze perfect is afgesteld

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
niet vergeten dat er naast PK ook koppel is
veel belangrijker

Last edited by eXeTeR; 24-04-2012 at 13:15.
Old 24-04-2012, 13:11   #12   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Vanaf hoeveel pk/Nm upgrade is het de moeite om te chiptunen?
Old 24-04-2012, 13:40   #13   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
elke wagen zal volledig op maat gemapped worden zodat wij ook zeker zijn dat deze perfect is afgesteld
da's mooi.
kun je even ingaan op mijn vraag omtrent aandrijflijn?

Quote:
Originally Posted by Trojan View Post
irrelevant. uit elke turbodiesel haal je makkelijk 20-30% meer
Old 24-04-2012, 14:20   #14   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Quote:
da's mooi.
kun je even ingaan op mijn vraag omtrent aandrijflijn?

op de koppeling geven we ook garantie MAAR, bij problemen laten wij een expert dit controleren. Normaal gezien geven moeten we hier geen garantie op geven, (wet blablabla) maar we doen dit toch, weliswaar beperkt.

(Het verschil tussen slijtage door fout gebruik en teveel koppel is gemakkelijk te zien bij een koppeling.)
Old 24-04-2012, 15:31   #15   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Afspraak op 3 mei. 'k zal laten weten of het de moeite was.
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 24-04-2012, 15:54   #16   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
hmm, interessant, maar qua afstelling: ik ben een ecodriver en zou dus maximaal koppel willen in de lage toeren, kwestie van schakelen te beperken, is dat mogelijks? (Smax 2007 - 1.8tdci 125 pk)
Old 24-04-2012, 16:04   #17   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

met meer koppel zal je motor minder verbruiken, indien je rijstijl identiek is
Quote:
(Het verschil tussen slijtage door fout gebruik en teveel koppel is gemakkelijk te zien bij een koppeling.)
wil je de details hiervan delen?
het enigste dat ik weet is dat je verkleuring kan zien op het metaal wanneer je de boel te heet stookt. kan je een vliegwiel kosten. sommige mensen komen dat tegen door het filerijden.
Old 24-04-2012, 16:22   #18   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Quote:
Originally Posted by richba5tard View Post
Afspraak op 3 mei. 'k zal laten weten of het de moeite was.
tot dan!

Quote:
Originally Posted by Jerre_31 View Post
hmm, interessant, maar qua afstelling: ik ben een ecodriver en zou dus maximaal koppel willen in de lage toeren, kwestie van schakelen te beperken, is dat mogelijks? (Smax 2007 - 1.8tdci 125 pk)
kom gerust langs en ik wij fixen dat voor u! Verbruik is ook wel interessant bij die wagen. 490€ voor u

Quote:
met meer koppel zal je motor minder verbruiken, indien je rijstijl identiek is

wil je de details hiervan delen?
het enigste dat ik weet is dat je verkleuring kan zien op het metaal wanneer je de boel te heet stookt. kan je een vliegwiel kosten. sommige mensen komen dat tegen door het filerijden.

kom u moto tunen bij ons en ik leg het u uit xD

Quote:
Originally Posted by Trojan View Post

in pk's/NM is dit niet uit te drukken.

20pk/40Nm kan bij een wagen met 75 pk officieel al een mega-verschil zijn.
20pk/40Nm is dan weer weinig bij een wagen van 400 pk
Old 24-04-2012, 16:25   #19   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Jammer dat jullie zo ver zitten. Ik vind het niet erg om 1 keer naar daar te rijden, maar ik rijd met een bmw en ik heb de indruk dat zij nogal 'grondig' zijn tijdens hun onderhoud. Om dan 2 keer per jaar naar jullie te moeten rijden omdat mijn computer gereset is...

Dat is het enige dat mij tegenhoud. Uw 'shrimpdeal' is nice en jullie reputatie ook wel, en ik zie wat extra koppel gerust zitten
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 24-04-2012, 16:37   #20   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
kom u moto tunen bij ons en ik leg het u uit xD
moto is op carburatie, 'k peis niet dat jullie doen in sproeiers enzo
'k zou wel de ontsteking willen vervroegen, maar dat gaat niet. iets met pulse generator :/

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules