Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 27-10-2013, 18:04   #21   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Zotjes
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2013, 12:39   #22   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Ondertussen zitten ze al een $ 30 miljoen. Ik vraag mij af hoeveel dat nog gaat oplopen.
Old 22-01-2014, 00:00   #23   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Voor wie ook gepledged heeft, heb ondertussen een shrimp-'guild' aangemaakt:

https://robertsspaceindustries.com/orgs/SR42/

Alles, behalve de afkorting SR42, kan nog aangepast worden, dus desnoods doen we daar later wel nog polls over (casual/hardcore, roleplaying of niet, andere naam, type van organisatie, etc.)

Heb voorlopig voor Faith gekozen, want de omschrijving paste wel, vond ik:
"Faith – Coming together for a single cause or under a single banner."

Ze zitten trouwens 'slechts' 23.054 dollar verwijderd van de 37.000.000 dollar stretchgoal. Zotjes.

Last edited by HeLLBirD; 22-01-2014 at 00:06.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2014, 07:35   #24   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Al dikwijls zitten twijfelen om dit te backen, maar welke pledge moet ik nu nemen? Is allemaal nogal overweldigend precies...

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2014, 08:27   #25   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Ik zou hieruit kiezen:

https://robertsspaceindustries.com/p...-ship-packages

Is spel + een schip naar keuze + extra goodies. Zelf heb ik de 300i-editie.

Ps. LilithGT (wie je ook mag wezen - Hitch?), ik kan je niet accepten... heb je gecanceld ofzo?

Last edited by HeLLBirD; 22-01-2014 at 08:35.
Old 22-01-2014, 08:38   #26   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Zijn wel redelijk zotte prijzen.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2014, 08:39   #27   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Awel dat dacht ik ook, toch behoorlijk dure stuff allemaal. En blijkbaar moet je nog 'verzekering' nemen op je schepen, wordt precies een enorme micro-transaction/DLC fest? Of zie ik dat verkeerd?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2014, 08:41   #28   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Inderdaad. Maar je hoeft niet zo duur te gaan hé. Elk schip (met uitzondering van enkele limited editions) zal je in het spel ook gewoon kunnen krijgen. Je zal er gewoon langer over doen.

En het spel zelf plus het basis schip (aurora) is 30 dollar. Dus dat valt heel goed mee.

@Lapino: In Eve Online betaal je ook een verzekering op je schepen hé. Dat zal wel met ingame geld te betalen zijn. Wil gewoon zeggen dat ze voor een harde wereld gaan met een economische achtergrond. Als je je schip verliest, zal je je schip ook effectief kwijt zijn. De verzekering dient dan om de pijn een beetje te verzachten.
Neemt niet weg dat je je waarschijnlijk wel met echt geld zal kunnen inkopen, dat is in Eve ook. Hoeft daarom de gameplay niet te verzwakken.

Last edited by HeLLBirD; 22-01-2014 at 08:46.
Old 22-01-2014, 09:38   #29   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Ik hoop, als het een "harde wereld" wordt, dat er dan ook gevolgen zijn voor de player als hij uit de lucht geschoten wordt, en niet alleen voor zijn (verzekerbaar) ship. Anders vrees ik voor EVE online toestanden waar de grootste klootzak altijd het meest succesvol zal zijn, gezien er geen gevolg is voor griefen, scammen, suicide-ganken, en wraak nemen of als player iemand "straffen" voor zijn gedrag niet mogelijk is.

Is er eigenlijk al uberhaupt iets geweten wat er gebeurt als uw ship (en gij dus ook) opgeblazen wordt?
Guns is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2014, 09:59   #30   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Is dit eigenlijk ook als SP spel te spelen, of is het in feite een MMO?
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2014, 10:32   #31   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guns View Post
Ik hoop, als het een "harde wereld" wordt, dat er dan ook gevolgen zijn voor de player als hij uit de lucht geschoten wordt, en niet alleen voor zijn (verzekerbaar) ship. Anders vrees ik voor EVE online toestanden waar de grootste klootzak altijd het meest succesvol zal zijn, gezien er geen gevolg is voor griefen, scammen, suicide-ganken, en wraak nemen of als player iemand "straffen" voor zijn gedrag niet mogelijk is.
Huh? Tenzij je in low sec gaat is er toch altijd Concord?

En daarbij komt nog eens dat je sec status daalt mettertijd waardoor je niet meer in high sec geraakt zonder neergeschoten te worden door Concord.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2014, 10:47   #32   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Ik heb het dan ook over low/nullsec (maar wat Concord betreft, die houden scammers en suicide gankers niet tegen). Hoe gaat ge wraak nemen op iemand die een hoop corporate assets steelt? Dat kan niet. Want het enige dat ge in EVE kunt doen is ships opblazen en dat heeft geen enkel gevolg. Zelfs Titans zijn voor veel alliances tegenwoordig niet echt meer zo'n catastrofe als ze ze verliezen.

Als ge in EVE ne klootzak wilt zijn, dan gaat niemand in staat zijn om u tegen te houden.
Old 22-01-2014, 10:58   #33   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Is dit eigenlijk ook als SP spel te spelen, of is het in feite een MMO?
Allebei.
Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Awel dat dacht ik ook, toch behoorlijk dure stuff allemaal. En blijkbaar moet je nog 'verzekering' nemen op je schepen, wordt precies een enorme micro-transaction/DLC fest? Of zie ik dat verkeerd?
30 eurots:

https://robertsspaceindustries.com/store/315-aurora-mr
CSM is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2014, 11:09   #34   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ziet er allemaal heel goed uit, maar ik ben ook benieuwd of het even plezant is als we daar geen honderden euro's aan willen uitgeven. Ik hoop dat gameplay primeert boven hun financieel model.

Dat gezegd zijnde, als ik zie wat er allemaal mogelijk is in dat spel. Ik hoop dat zoiets technisch ook mogelijk is, dat moet zowat het meest geavanceerde spel ooit zijn
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2014, 11:12   #35   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Dat is ook wat mijn zorg atm: het ziet er zodanig goed uit dat het niet anders kan dan zwaar teleurstellen.

Dat gezegd zijnde ga ik vanavond ook eens massa's geld pledgen want ik ben eigenlijk stiekem ne groten optimist.
Old 23-01-2014, 19:37   #36   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

'k Heb ook gepledged, en SR42 gejoined. Nog minstens 6 maanden hype alvorens we langzamerhand keihard teleurgesteld zullen worden. WOOP!
Old 24-01-2014, 06:20   #37   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

6 maanden tot wat? Beta?
Release is toch Q1 2015 ... voorlopig?

Anyway, hype hier nekeer wat games die een week nadien uitkomen ofzo.. niet een jaar nadien.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2014, 06:42   #38   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Alpha zou ergens in de helft van 2014 zijn.
Old 24-01-2014, 08:13   #39   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Hmpf, alpha.
Ik neem aan dat vele hier de alpha en beta mss wel gaan spelen, maar zijt ge dat dan niet beu tegen de echte release?

Alpha en beta zullen sowieso wel met de nodige ergernissen en instabiliteiten komen.. en dat kan de 'ervaring' die ge hebt om het de eerste keer te spelen verbrodden als ge de finale versie speelt lijkt me.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2014, 09:39   #40   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Vind het te duur om al geld in te steken op't moment. Die dure schepen etc. ruiken wel erg naar geldklopperij ook vind ik. Okok, er is een goed pakket voor 30$ maar ik ga afwachten. Als't écht goed is betaal ik wel volle pot.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules