Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 05-02-2013, 15:32   #21   link
Zapp
rebmeM

Zapp's Avatar

Send a message via MSN to Zapp
Da wijf op 0:26 heeft maar een rare stem imo
Old 05-02-2013, 16:09   #22   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ook niet vergeten dat heel wat rpg's qua features beperkt zijn laatste jaren door verouderde consoles. Als ze nu kunnen ontwikkelen zonder te denken aan die beperkingen, is het best mogelijk dat ze veel verder kunnen gaan dan bijv Skyirm. Ben trouwens heel benieuwd wat bijv Bethesda gaat doen op de nieuwe consoles.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2013, 16:11   #23   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Divolinon View Post
Dat weten ze toch zelf ook wel. Trouwens:

- Team has doubled in size
Ja dat dus. Jezus christus wat een gezeik. Alsof Cd Red Projekt niet weet wat hun sterkste punt is. Gewoon omdat het woordje "Skyrim" er even in voor komt gaat het spel ineens op niks trekken. Alsof het onmogelijk is een open world game te maken met quests en verhalen van Witcher niveau. Skyrim had dat ook kunnen hebben horen, maar die hadden gewoon het schrijftalent er niet voor. Dat dubbel zo grote team kan aan de open world werken he, terwijl het vroegere team gewoon zoals altijd aan verhaal en quests werkt.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2013, 16:36   #24   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:

't Zou er nog aan mankeren dat ze niet meer volk inhuren, ze konden bij the Witcher 2 niet eens chapter 3 deftig afwerken en dat was een spel van een 30-tal uur. Maar gaat dit spel met hetzelfde budget gemaakt worden als b.v. een Skyrim? Vergeet niet dat de dag van vandaag er b.v. de verwachting is dat werkelijk alles gevoice-act wordt, dat alleen al is iets dat een serieuze hap uit het budget neemt.

Het gaat trouwens niet enkel over de zuiver financiële kant van de zaak. RPGs met een te grote open world hebben nogal vaak de neiging om verededelde mmorpgs met een heleboel fed ex quests met weinig urgentie bijeen te worden. Zelfs al slagen ze erin om een aantal interessante storylines er rond te bouwen dan nog wordt het afwachten of de afwikkeling van de quests en uw impact op de wereld significanter zal zijn dan een paar bandits die despawnen ofzo. Het is gewoon simpelweg niet evident om dergelijke complexiteit geloofwaardig te programmeren en dat beseffen ze zelf ook wel aan die "You’ll be involved with mutually exclusive storylines and situations based on certain momentous choices - Won’t be on the same level as Witcher 2, however." te zien.

Ik schrijf dit voor alle duidelijkheid niet op voorhand af maar CD Projekt neemt hier toch een serieuze gok (allez, financieel waarschijnlijk niet want die bigger & shinier attitude zal de verkoopscijfers sowieso wel opkrikken). Wat ik dan wel weer zeer positief vond: geen level scaling.

Quote:
Originally Posted by Zapp View Post
Da wijf op 0:26 heeft maar een rare stem imo
Spoiler: 't is nen vent
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2013, 16:37   #25   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
Alsof het onmogelijk is een open world game te maken met quests en verhalen van Witcher niveau.
Spijtig genoeg lijkt het mij zeer onmogelijk eerlijk gezegd.
Holly Martins is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2013, 16:48   #26   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ik zal niet zeggen dat het volledig vrij is van risico en nu Theremin dat opmerkt, moet ik dat idd wel toegeven. Act 3 was echt niet afgewerkt zoals de andere acts.

Maar ik geloof wel dat ze twee witchers later meer poen hebben.
Old 05-02-2013, 18:52   #27   link
Zapp
rebmeM

Zapp's Avatar

Send a message via MSN to Zapp
Quote:
Originally Posted by Theremin View Post

Spoiler: 't is nen vent
Nee echt?
Old 05-02-2013, 19:25   #28   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Quote:

Ze hebben misschien gewoon veel big macs gegeten

ahahah.

Alsook: fuck you haters . Na W1 & 2 is de kans dat deze plots een grote hoop dampende stront gaat zijn toch wel redelijk miniem me dunkt. Als er momenteel 1 dev is die van mij het volle vertrouwen krijgt is het CD Projekt. En Naughty Dog.
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2013, 20:48   #29   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

Quote:
Originally Posted by Theremin View Post
Het feit dat de nadruk in dat overzicht wel heel erg ligt op bigger = better en grafische verbeteringen? Budgetary constraints? Tenzij ze daar in Polen de steen der wijzen of een andere bron van eindeloze inkomsten ontdekt hebben zal het ene toch onvermijdelijk ten koste gaan van het andere.
Doorslaggevende kostfactor in game development zijn werkuren, ik denk dat dat daar niet zo'n groot euvel is als pakweg hier in België of in de States. Niet vergeten dat CD Projekt RED deel is van CD Projekt, die mannen hebben nog iets om op terug te vallen financieel gezien. Hun vorige producten waren schoten in de roos trouwens.

Klinkt beloftevol, ik hoop dat ze enkel de PC niet in het plaatje vergeten (UI-wise dan vooral). Multiplatform release is een vergiftigd geschenk. Zal nog wel een jaartje uitgesteld worden peis ik.
Ryuken is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2013, 10:43   #30   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Geen Witcher 4.

Quote:
Badowski emphasises that this really is the final chapter for the character, and the Witcher series. “We believe that we should end the series on a high note. Technology has progressed to where we can finally tell the story the way we want, with the visuals we want, in the world we imagined. This will be the ultimate fantasy RPG experience, and while we’re hardly out of stories to tell, we believe it’s time for us to look to new worlds and new horizons to keep pushing the boundaries of what we can create.”
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2013, 12:01   #31   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ryuken View Post
Doorslaggevende kostfactor in game development zijn werkuren, ik denk dat dat daar niet zo'n groot euvel is als pakweg hier in België of in de States. Niet vergeten dat CD Projekt RED deel is van CD Projekt, die mannen hebben nog iets om op terug te vallen financieel gezien. Hun vorige producten waren schoten in de roos trouwens.

Klinkt beloftevol, ik hoop dat ze enkel de PC niet in het plaatje vergeten (UI-wise dan vooral). Multiplatform release is een vergiftigd geschenk. Zal nog wel een jaartje uitgesteld worden peis ik.
En dan is er nog de factor "technologische vooruitgang". Ze zullen daar met de vorige 2 Witcher games wel wat deftige toolsets hebben ontwikkeld. En ook de creatieve elementen zullen ondertussen wel beter gestroomlijnd zijn.

Alleja, geen enkele reden om al jaren op voorhand "het gaat sucken want Skyrim" te beginnen roepen. En als het dan suckt, dan hebben we toch 2 dijken van games gekregen.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2013, 22:15   #32   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by ran View Post
En als het dan suckt, dan hebben we toch 2 dijken van games gekregen.
Dit.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2013, 14:34   #33   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
Alsof Cd Red Projekt niet weet wat hun sterkste punt is.
Witcher 2 was op een aantal vlakken slechter dan Witcher 1, dus is het begrijpelijk dat mensen bezorgd zijn over dit soort aankondigingen.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2013, 15:04   #34   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Wel ik denk dat zowat de enigste bedenking is dat je op dit moment kan maken is omtrent de aankondiging dat Witcher meer open-world gaat. Open-world is een concept gelijk een ander, een RPG hoeft dat niet steeds te zijn. Er is niets verkeerd met iets beperkter te zijn op dat vlak, meer lineair wil ook vaak zeggen een meer gestroomlijnde storytelling en ervaring. Ik kan wel sommige "protest" reacties in dat opzicht begrijpen, niettemin ik enorme fan ben van bv. Skyrim.
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard — Cherry MX
Home Theater: Samsung Smart LED-TV 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subwoofer, Onkyo TX-DS787 THX Receiver
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Samsung Galaxy S8+
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2013, 19:35   #35   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Originally Posted by ran View Post
En dan is er nog de factor "technologische vooruitgang". Ze zullen daar met de vorige 2 Witcher games wel wat deftige toolsets hebben ontwikkeld. En ook de creatieve elementen zullen ondertussen wel beter gestroomlijnd zijn.

Alleja, geen enkele reden om al jaren op voorhand "het gaat sucken want Skyrim" te beginnen roepen. En als het dan suckt, dan hebben we toch 2 dijken van games gekregen.
Of je kan natuurlijk ook proberen wat minder polemiserend zwart-wit denken. Niemand zegt hier jaren op voorhand dat "Witcher 3 gaat sucken", 't is alleen zo dat ze blijkbaar van plan zijn de nadruk te leggen op een aantal zaken die wat mij betreft niet meteen het verkoopsargument van de reeks waren. De Witcher series waren net één van de weinige franchises die nog enigszins de beste balans tussen vrijheid en content benaderden. En zuiver afgaande op die bullet point list van features (door CD Projekt zelf opgesteld dus) gaan ze nu meer de nadruk leggen op het eerste. Vraag is dan of de kwaliteit van het 2e wel gegarandeerd kan worden als het eerste de focus van het spel wordt. Want ondanks het feit dat ik pakweg Skryrim ook graag gespeeld heb... wel, draai het of keer het hoe je wil: dat spel had wel tonnen vrijheid maar in geen lichtjaren het niveau van de eerste 2 Witchers wat betreft plot en interactie. En Skyrim is dan nog met afstand de meest geslaagde sandbox-rpg van de laatste jaren.

Trouwens, technologische evoluties zijn de voorbije 10 jaar rpgs niet altijd ten goede gekomen. De beste open world sandbox-y rpgs dateren wat mij betreft nog altijd van de jaren 90 toen er nog geen verregaande verwachtingen qua graphics, voice acting, etc. waren. Maar ze mogen altijd voor een trendbreuk zorgen.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2013, 12:50   #36   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Ik vind het lineaire ook geweldig aan W1 en W2; waarbij ze eindelijk eens een RPG verhaal deftig presenteerden. Heb ook een beetje schrik van open-world, maar project RED weet hoogstwrs waar ze mee bezig zijn zoals ze de vorige keren bewezen hebben.

Dit wordt onmiddellijk pre-order
Alex is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2013, 19:38   #37   link
Nodenay
Senior Member

Nodenay's Avatar

Ze zien het in elk geval zelf wel nog zitten

Old 10-02-2013, 20:07   #38   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Gameinformer mag gekocht op ipad, interessant leesvoer en mooie screens.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2013, 14:49   #39   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Over Witcher 3 & open wereld (lessons learned from skyrim, AC3)

http://www.gameinformer.com/b/featur...wild-hunt.aspx
Alex is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2013, 17:41   #40   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Als je dat interview hoort, dan hoor je toch alles wat je wil horen Ik heb er vertrouwen in. Enigste wat ze inderdaad zou kunnen tegenwerken is tijd/geld. Maar geld is niet zo een probleem denk ik. Red Projekt kerel vertelde een paar jaar geleden dat ze nog iets van 80.000 exemplaren van The Witcher hadden verkocht na de hype van de Witcher 2 trailer. Of iets in die trend was het. Die hebben echt niet slecht geboerd.

Ik vind Skyrim geweldig in de dingen die het goed doet, maar als het ze echt lukt om zo een open world te combineren met de diepgang en een verhaal van The witcher. Dat moet het beste spel ooit zijn dan. "The perfect Rpg" zoals die kerel zelf zegt
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules