Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 17-10-2013, 23:43   #1   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Move aside DotA 2 and LoL. [Heroes of the Storm]

http://us.blizzard.com/en-us/games/heroes/

DM is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2013, 08:26   #2   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Had met de reputatie van Blizzard vroeger ongetwijfeld een toppertje geweest, maar gezien hun recente flaters met World of Warcraft en Diablo, betwijfel ik of ze dat gaan kunnen balancen.

Nuja, als het f2p is met een deftige (open) beta wil ik het wel eens proberen, maar als het is zoals bij Hearthstone, laat ik het wel links liggen.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2013, 08:28   #3   link
andu

andu's Avatar

Ermergeeerd, het is zo polished! Ik wil een key! DRIE DUUSD EUROOTS!
andu is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2013, 08:30   #4   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Waar de kak is blizzard mee bezig maat? Wordt hun toekomst platte f2p games met cash shops?
Lion is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2013, 08:41   #5   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

in b4 AK/Jellius hypetrain.
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2013, 08:43   #6   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

FUAAAARK

FUAAAAAAAAAAAAAAAAAARK

goed?

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2013, 08:50   #7   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lion View Post
Waar de kak is blizzard mee bezig maat? Wordt hun toekomst platte f2p games met cash shops?
Een beetje gelijk de rest van de online PC industrie? Euh, ja zeker? Dit zat er toch al heel lang aan te komen trouwens (sinds de release van SCII)? Nog meer onderlinge concurrentie kan alleen maar het doorprikken van de MOBA-zeepbel versnellen, dit is nog erger dan de RTS-kloon plaag uit '97.
Ryuken is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2013, 09:10   #8   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Nog een moba? Tzal nie boeien
Old 18-10-2013, 09:13   #9   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Waarom noem je moba games een zeepbel?
Old 18-10-2013, 09:32   #10   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

Omdat ook die rage zal voorbijwaaien. Praktisch elke studio en een paardenkop zijn bezig met een MOBA (grote uitgever of indie, maakt niet uit). Dat gaat niet schoon blijven staan. Blizzard, Valve en Riot zullen er niet veel van merken maar al de rest... die markt is al bijna volledig verzadigd.
Ryuken is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2013, 09:43   #11   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

MOBA's, pfffft.

Geef mij maar cookie clicker, dat heeft tenminste wat diepgang.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2013, 10:10   #12   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ryuken View Post
Omdat ook die rage zal voorbijwaaien. Praktisch elke studio en een paardenkop zijn bezig met een MOBA (grote uitgever of indie, maakt niet uit). Dat gaat niet schoon blijven staan. Blizzard, Valve en Riot zullen er niet veel van merken maar al de rest... die markt is al bijna volledig verzadigd.
Zelfs van Blizzard ben ik niet zo zeker. Markt is idd al redelijk verzadigd, en een groot deel WoW'ers is idd overgeschakeld op League of Legends, zit ook hele community achter, dus ik betwijfel of Blizzard mee op die wagen kan springen vanaf 0. En dan is er DoTA2 nog dat via Steam bolt.

Enfin, denk wel dat (puur door de reputatie van het bedrijf) veel mensen het wel eens zullen uitproberen. Bij mij niet in het minst door Battle.net, omdat ik daar wat RealID vrienden op heb waarmee ik dan wel eens kan spelen.
Old 18-10-2013, 10:26   #13   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ryuken View Post
Ik ken geen andere moba's dan Dota2 en LoL. Had geen idee dat er zoveel waren, of in de maak zijn.
Old 18-10-2013, 10:30   #14   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Quote:
Originally Posted by Lion View Post
Ik ken geen andere moba's dan Dota2 en LoL. Had geen idee dat er zoveel waren, of in de maak zijn.
Er zijn er maar 2 grote hoor, misschien met dit er bij 3.

Probleem is dat die markt veel sneller verzadigd lijkt te zijn dan pakweg FPS, RTS,...

Beetje zoals MMORPG's. Massa's games, maar de meeste zijn gewoon dikke shit terwijl er maar enkele grote spelers zijn.
En er is een reden waarom ze daar een Stormwind muziekske in gegooid hebben
DM is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2013, 10:40   #15   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Die teaser is echt?

Ik dacht dat het een fan-made filmpje was/hoax op andere sites. Blizzard link zal wel legit zijn zekerst. Redelijk zwakke announcement
Alex is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2013, 10:46   #16   link
kar
Public servant

kar's Avatar

De eerste moba die ook ooit speelde was stellar impact.

Was wel nog cava, en dat was voor dat ik wist wat dota of lol was.

edit: het heeft super lang geduurd eer ik wist waar dota voor staat.
kar is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2013, 11:18   #17   link
Leeuwke
King of the jungle

Leeuwke's Avatar

'k Zat niet echt te wachten op nog een MOBA, maar ze zijn er al een tijdje aan bezig en 't is tenslotte Blizzard, dus ik zal het wel een kans geven. Misschien kan ik dan eindelijk stoppen met League of Legends, gezien ik dat toch wel beu aan het geraken ben.

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
maar gezien hun recente flaters met World of Warcraft
Euh, wat heb ik gemist? Cataclysm was vrij kak, ja, maar Mists of Pandaria is toch uitstekend?

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Nuja, als het f2p is met een deftige (open) beta wil ik het wel eens proberen, maar als het is zoals bij Hearthstone, laat ik het wel links liggen
Hearthstone is toch F2P met amper Pay2Win?
Leeuwke is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2013, 11:22   #18   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Leeuwke View Post
Euh, wat heb ik gemist? Cataclysm was vrij kak, ja, maar Mists of Pandaria is toch uitstekend?
MoP is platte kak, maar dat is naast de kwestie. Het gaat mij om PvP-balancing, dat sinds TBC (op s7 en s8 van WOTLK na) nooit meer deftig geweest is. Slagen er altijd in nerfs en buffs door elkaar te gooien, waardoor er altijd over- en underpowered classes zijn. SC2 heb ik nooit gespeeld, maar wordt dat feitelijk tout court nog gespeeld? Heb daar destijds ook veel gebleit over gelezen over 'zerg' of van die toestanden. Enfin ja. En Diablo 3 was ook een paar weken na de release morsdood, honderd veel te laat uitgebrachte patches en fixes ten spijt.
Gezien een MOBA in wezen een PvP-spel is, heb ik daar dus geen goed oog in. Ze vinden dat (zeggen ze zelf) plezant om dynamiek te hebben in hun classensysteem, dusja.

Quote:
Originally Posted by Leeuwke View Post
Hearthstone is toch F2P met amper Pay2Win?
Heb gewoon geen zin om een nieuwe MOBA te leren spelen met ùren/weken achterstand op anderen die wel zo zot waren om geld te smijten aan een key, en die dus alle heroes/items al van tevoren kennen. En ik denk dat er zo nog veel zijn die dan gewoon bij hun vertrouwde LoL/DoTA2(/HoN) blijven. Denk ook niet dat er zo geweldig veel volk is dat zit te wachten op zo'n nieuwe MOBA dat niet al aangesloten is bij één van de communities.

Last edited by Jaak; 18-10-2013 at 11:26.
Old 18-10-2013, 11:32   #19   link
Kalutica
Fanboy

Kalutica's Avatar

In balancen is Blizzard nooit echt sterk geweest, iedereen die wow heeft gespeeld weet dat wel. Maar een spel van blizzard is altijd polished en af. En heb met al hun spellen toch veel plezier gehad, al is het maar door de co-op
Old 18-10-2013, 11:32   #20   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Blizzard wilt gewoon in elke genre aanwezig zijn. Eigenlijk zijn het dikke blaaskaken

DOTA2, LoL >>> Deze crap.
MTG >>> Hearthstone
PoE >>> D3
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules