Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 29-06-2014, 16:07   #21   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

hoeveel
Old 15-07-2014, 08:10   #22   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Niet zeker of je aan het trollen bent, maar na 1000km gemengd verkeer, zonder er op te letten (aka nog rijden zoals met de vorige wagen), kwam ik op 7,8l/h.
Dat leek me wel veel, dus ik heb vanmorgen eens gereset. 20km, vooral autostrade, rustig rijden en verkeer volgen en dan kwam ik op 5.5l/h.
Dit was echter wel onder ideale omstandigheden, want ik heb eigenlijk nooit moeten stoppen of opnieuw moeten optrekken. Ook geen files.

Maar ik heb weinig ervaring met dit soort dingen of ecologisch rijden. Zal wel zien waar ik uitkom na terug 1000km.

Last edited by Turtle; 15-07-2014 at 11:04.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2014, 10:34   #23   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Zo een kleine nafte in zo een zware bak gaat nooit écht zuinig zijn, é. Dat ding moet veel te hard werken.
Disabled is online now   Reply With Quote
Old 15-07-2014, 10:53   #24   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

De marketing belooft 5.0l voor gemengd verkeer
Volgens de garage is een 6.5l normaal en daar kan ik (idd voor zo'n kleine motor) mee leven. 7.8l was me gewoon iets te veel.
Old 15-07-2014, 10:55   #25   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Bij ons wordt verbruik uitgedrukt in l/100km, misschien dat je je met de eenheid vergist? 7.8l/h kan makkelijk minder dan 5l/100km zijn, afhankelijk van het type verkeer dat je doet.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2014, 10:58   #26   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Dat is liter per honderd km hoor. De gereden afstand kwam overeen met wat ik tank.

Al doe je me nu wel twijfelen. Ik heb nog nooit gehoord dat een auto dat per uur zou tonen? (maar ik ben een gewone consument ofc)

Last edited by Turtle; 15-07-2014 at 11:25.
Old 15-07-2014, 11:40   #27   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
De boordcomputer van Audi geeft voor het actueel verbruik l/uur op als je stilstaat, en l/100km als je rijdt. Dus het zou eventueel wel kunnen ...
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2014, 13:48   #28   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Niet zeker of je aan het trollen bent, maar na 1000km gemengd verkeer, zonder er op te letten (aka nog rijden zoals met de vorige wagen), kwam ik op 7,8l/h.
Dat leek me wel veel, dus ik heb vanmorgen eens gereset. 20km, vooral autostrade, rustig rijden en verkeer volgen en dan kwam ik op 5.5l/h.
Dit was echter wel onder ideale omstandigheden, want ik heb eigenlijk nooit moeten stoppen of opnieuw moeten optrekken. Ook geen files.

Maar ik heb weinig ervaring met dit soort dingen of ecologisch rijden. Zal wel zien waar ik uitkom na terug 1000km.
Geen troll, ook ooit overwogen om zo'n 1.0 EcoBoost te kopen

7.8l/100km lijkt me nu wel erg veel. Dat is toch helemaal niet zuinig voor standaarden van vandaag? Met een Eco auto moet je toch niet zuinig rijden voor een laag verbruik... ?
Old 15-07-2014, 14:29   #29   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Quote:
Originally Posted by Eposhark View Post
Met een Eco auto moet je toch niet zuinig rijden voor een laag verbruik... ?
Helaas is het omgekeerde waar.

Onnozel voorbeeld, maar wel kern van waarheid (vanaf 4:30) :
Disabled is online now   Reply With Quote
Old 15-07-2014, 14:31   #30   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
De boordcomputer van Audi geeft voor het actueel verbruik l/uur op als je stilstaat, en l/100km als je rijdt. Dus het zou eventueel wel kunnen ...
verbruik in liter/uur is gewoon om te berekenen wat hij in ralenti verbruikt. dan zie je ook hoeveel de airco verbruikt.
Old 15-07-2014, 18:01   #31   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Aha, dernet eens opgelet en bij mij is het ook idd l/h bij stilstand en l/100km bij rijden

na een normale gemengde rit met files en lichten, zit ik op 6.0 .

Last edited by Turtle; 15-07-2014 at 18:07.
Old 16-07-2014, 13:04   #32   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

6l vind ik eigenlijk nog steeds veel voor een auto die zogezegd een eco-motor heeft. Ik rij met een 2 liter diesel en ik kan makkelijk rond de 6,5 blijven...
Het probleem met die eco motoren is dat om er normaal mee te rijden je veel te hard gas moet geven, dat ding constant in toeren houden en zo jaag je je verbruik omhoog.
Ik zie dat ook met de diesel van mijn ouders, die hebben een 1,6l, als je daar normaal mee rijd (zoals ik zou doen met mijn 2l) zit je rap boven de 7,5l gemiddeld.

Zelfde met mijn moto trouwens. Ik heb een 800cc en een tank van 19l, begin juni was ik op reis met wat mensen die het grote broertje hadden van mijn motor, met een 1200cc motor, maar ook slechts een tank van 19l. Wij reden in colonne, dus dezelfde snelheid & rijstijl. Zij hadden makkelijk 100km meer bereik dan mij, enkel omdat ik hogere toeren moest maken om op dezelfde snelheid te kunnen rijden.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.

Last edited by DaHitch; 16-07-2014 at 13:13.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2014, 13:13   #33   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Daar staat tegenover dat het wel fijn kan zijn om zo'n kleine motor helemaal uit te persen als een citroen zonder onverantwoord snel te rijden.

't Zit er dik in dat ik binnenkort ook ga "downsizen" qua auto. En het zal sowieso wel minder dan de 11-12 l/100 km van mijn GTV verbruiken, zelfs als je als een bezetene rijdt.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2014, 13:16   #34   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Daar staat tegenover dat het wel fijn kan zijn om zo'n kleine motor helemaal uit te persen als een citroen zonder onverantwoord snel te rijden.
Nee, echt niet. Accelereren gaat tergend traag, er is geen kracht om te hernemen, op een autostrade moet je een groot gat hebben om je ergens tussen te smijten om een auto in te halen (na een grote aanloop ook). Het is gewoon ergerlijk en vervelend.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2014, 13:18   #35   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Dat laatste kan ik wel tegenspreken. De focus heeft zelfs in 6e vitesse aan 130km/u nog voldoende koppel over om vlot in te halen. Heeft me ook wel verbaasd.

Maar goed, langs de andere kant ben ik een fiat 1.2 70pk gewoon
Old 16-07-2014, 18:10   #36   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

niet vergeten dat benzinemotoren geen smog maken
en dat benzine op zich goedkoper is dan diesel, aan de pomp is dat anders in Europa, dankzij onze regeringen
Old 16-07-2014, 18:55   #37   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Mja, een kleine diesel gaat zo fijn niet zijn natuurlijk, ik heb het ook over turbo benzine, gelijk de auto in de topic dus. Soit, die dingen zijn inderdaad niet gemaakt om vlotjes te hernemen in zesde, maar wat belet er u van terug te schakelen? Dat is een kwestie van smaak, deel van de fun voor de ene, ergerlijk voor de andere.

Trouwens, heb het nu voor de leut eens opgezocht en recente kleine benzinemotoren kunnen blijkbaar best wel degelijke cijfers voorleggen, zie bijvoorbeeld:En ja ik weet ook best wel dat DaHitch zijn Volvo gemod is, de hooligan. Maar 't gaat erom dat het geen dag en nacht verschil is.

Dus Turtle, gewoon aanvaarden dat het "Eco" aspect vooral de belastingen betreft en vanaf nu overal plankgas joenge. Uw scheurijzer krijgt een dikke 8 voor sfeer en gezelligheid.

Clipper is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2014, 10:48   #38   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

update: 6.8l voor woon-werk, wanneer ik te snel rij op de autsnelweg.

Rond 6l als ik er op let zuinig te rijden. Wel nog geen 3 eco-bloemen-achievement

Last edited by Turtle; 14-08-2014 at 11:10.
Old 14-08-2014, 11:15   #39   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Als ik dat zo lees ben ik wel heel blij met m'n 1.4TSI met cilinderuitschakeling. 140pk benzine met een gemeten verbruik van 5.7l (kleine 900km met een tank van 50l), en heel zelden autostrade.
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2014, 11:34   #40   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by richba5tard View Post
Als ik dat zo lees ben ik wel heel blij met m'n 1.4TSI met cilinderuitschakeling. 140pk benzine met een gemeten verbruik van 5.7l (kleine 900km met een tank van 50l), en heel zelden autostrade.
Kameraad van mij heeft een 5008 en die zit daar ook rond. +900km met een tank.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules