Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

View Poll Results: Rate it!
4 sterren 4 14.29%
3.5 sterren 10 35.71%
3 sterren 7 25.00%
2.5 sterren 2 7.14%
2 sterren 2 7.14%
1.5 ster 0 0%
1 ster 2 7.14%
0.5 ster 0 0%
0 sterren 1 3.57%
Voters: 28. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 20-05-2015, 23:24   #81   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Wait, wacht, als Mad Max niet de bedoeling was om in 3D te komen is het dan retrofitted? Dat is toch een recept voor kloterij zo van die zever? Ofwel maak je een film in 3D met 3D in ogen, ofwel maak je hem 2D en laat je heel die zever met rust; als de regisseur zegt "ik maak hem niet 3D/ik leg mijn focus daar niet op" waarom de fuck pushen al die publishers of whatever om hem toch nog zo te maken, verkoopt dat écht zo veel extra? Tenzij één van de main focus punten 3D is (en er bestaan wel degelijk filmen met zalige 3D) laat die shit met rust.

Ik ben hem vandaag trouwens gaan zien -in 2D- en hij laat u geen seconde vervelen maar om hem in de categorie te plaatsen van "betere actiefilmen van het laaste decennium", bwa, daar heb ik toch wat problemen mee. Maar zeker een film die me heeft blijven entertainen, van begin tot einde. Veel respect voor het aantal praktische stunts ook met een minimum aan CGI, beetje type Nolan in zijn Batman filmen, die ook de nadruk kon leggen op praktische stunts en CGI tot het minimum wou houden.

Last edited by Ferrex; 20-05-2015 at 23:27.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2015, 23:32   #82   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Over het algemeen (hier toch) kost een film in "3D" 1 tot 2 euro meer.

Reken dat over heel de wereld en er kan heel wat extra winst gemaakt worden, zeker gezien heel wat cinemas de 3D versies later in de avond programmeren, zodat meer mensen die zien dan de 2D versies die in de middag worden vertoond.
DM is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2015, 23:36   #83   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Dus in principe blijven de publishers aan het concept 3D hangen met als enige factor moneys? Da's wel redelijk degoutant. Achja, same old same old.

Kleine tip voor filmgangers die heel graag in 3D zien (wat te begrijpen is, als het goed gedaan wordt kan het zalig zijn): als je de term "retrofitting" hoort in relatie tot een film je die graag ziet en nu in 3D komt, negeren. Altijd. Het gaat uw ervaring van de film naar de kloten doen.
Old 20-05-2015, 23:55   #84   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Bewust niet voor gekozen. Miller zou ook hebben gesteld dat hij de film bewust in 2D heeft opgenomen. Geen enkele reden om 3D te nemen.
Ik ben vandaag gaan kijken en ik heb speciaal opgezocht of ik 3d moest gaan of niet. Blijkbaar heeft Miller wel expliciet gezegd dat als hij zelf mocht kiezen, dat hij zeker de 3D versie zou kiezen om te bekijken.
http://twitchfilm.com/2015/05/cannes...-it-in-3d.html

Heb ik dus ook gedaan. Zalige film!
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2015, 23:59   #85   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
Dus in principe blijven de publishers aan het concept 3D hangen met als enige factor moneys? Da's wel redelijk degoutant. Achja, same old same old.

Kleine tip voor filmgangers die heel graag in 3D zien (wat te begrijpen is, als het goed gedaan wordt kan het zalig zijn): als je de term "retrofitting" hoort in relatie tot een film je die graag ziet en nu in 3D komt, negeren. Altijd. Het gaat uw ervaring van de film naar de kloten doen.
Dat is de enige reden die ik kan bedenken. Het aantal films dat ik in 3D heb gezien waar het een meerwaarde is... Ik denk 1, 2 maximum.
DM is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2015, 00:16   #86   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Wat een draak van een film zeg. Goeie setting/decors/props, goed filmwerk, allemaal tiptop. Het verhaal is echter flinterdun en de film is, op een kort stukje voor het einde na, één langdradige actiescène zonder enige diepgang. Eerste keer dat ik serieus goesting had om het af te trappen in de cinema.
Old 22-05-2015, 11:22   #87   link
Timpororo__RO
Irritation is teh keyword

Iedereen die zaagt over het verhaal is echt ne dikke mongool...
Film heeft meer worldbuilding dan wat er tegenwoordig verschijnt.
Miller geeft geen background mee en ge wordt gewoon meegesleurd in een epic actie-stuk. Tegelijkertijd vormt de wereld en het verhaal zich op de achtergrond.
Hier wordt niet expliciet iets uitgelegd. Het is aan de kijker om alles in te vullen.

Dat de verhaallijn van de film dun is, ok.
Maar wat is daar mis mee? Miller bewijst hiermee wat voor een geniale regisseur hij is.
Eénerzijds heb je een spektakel van een film. Anderzijds is het verhaal verborgen in de onderliggende connotaties en de goed uitgebouwde wereld die je zelf tijdens het kijken probeert in elkaar te puzzelen.
Alle personages zijn enorm goed uitgewerkt. Het gaat zo snel dat je er zelf niet altijd bij stil staat.
Elk personage in de film belichaamt dan ook een bepaald thema. Zelfs de kleinere rollen.
Fuck... die van gas town, dikke corporate vetzak in een mercedes... al die kleine details..
Gas town - bullet town - oorlog, olie, water.. Actuele shit, maar zoals irl zijn we teveel afgeleid door ons eigen drama. Net zoals ge gewoon in de actie wordt gesleurd en mee moet gaan zonder stil te staan.

Er zit redelijk wat dieptegang in de film.
Blijkbaar moet dat voor sommige er vingerdik opliggen...
Of gaat hun te boven

Last edited by Timpororo__RO; 22-05-2015 at 11:36.
Timpororo__RO is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2015, 13:15   #88   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Eh, het ligt er toch ook gewoon vingerdik op?
Old 22-05-2015, 16:24   #89   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

http://thebestpageintheuniverse.net/..._max_hell_yeah
Corax is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2015, 16:32   #90   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Timpororo__RO View Post
Er zit redelijk wat dieptegang in de film.
Blijkbaar moet dat voor sommige er vingerdik opliggen...
Of gaat hun te boven
oke, sorry, diepgang zit er wel degelijk in
maar de eindeloze actiescenes steken tegen

Last edited by Teus; 22-05-2015 at 16:36.
Teus is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2015, 16:38   #91   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
oke, sorry, diepgang zit er wel degelijk in
maar de eindeloze actiescenes steken tegen
euhm, waarom gaat ge dan in godsnaam naar een Mad Max film zien

das lijk naar The Pianist gaan zien en zeggen "goh ja, diepgang maar dat eindeloos drama stak mij wel tegen"
Old 22-05-2015, 16:51   #92   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Kvond het echt niet goed.. :/
Vooral omdat ik niet wist naar wat ik aan het kijken was..
Old 22-05-2015, 17:19   #93   link
Timpororo__RO
Irritation is teh keyword

Zelf die actiescenes.... Beter gefilmd dan welke shacky cam actie flick van afgelope jaren.

Ik snap het als dat u ding niet is.
Neem nu bv Avengers. Imho geweldig en leutig. Ik snap volledig dat daar kritiek op komt.
Dat is een film vol actie over superhelden. Goed uitgewerkt en plezant dus voor mezelf is dat een guilty pleasure.
Verstand op nul en meegaan. Imho zaaalige films. Daar is de kritiek ook terecht. Mij kan dat bekoren, een ander vindt dat platte kak.

En dan heb je zoiets al Mad Max Fury Road...
Dat is een totaal andere categorie.
Op het eerste zicht lijkt dat platte actie te zijn.
Maar die film verdient echt veel beter en meer.
Dat is ook een film die je meermaals moet kijken om alle details te zien.
Eén die je gewoon meesleurt zonder teveel uitleg en kei hard gaat.
Fucking aanslag op uw zintuigen en het is dan allemaal nog eens enorm goed gefilmt.
Bij de meeste actie films verlies je al snel je oriëntatie. Denk maar aan ne transformers... alles vliegt in het rond en ge weet zelf niemeer wat ge ziet.
Hier gebeurd ook enorm veel maar ten alle tijde kan je alles duidelijk volgen en weet je perfect waar welk personage is.

Film is bijna één grote actiescene. Maar toch één van de best verfilmde.
Sowiso instant klassieker.

Last edited by Timpororo__RO; 22-05-2015 at 17:51.
Timpororo__RO is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2015, 17:36   #94   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

commentaar op het feit dat er teveel actiescènes in een MM film zitten, veel zotter moet het niet worden
Corax is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2015, 19:47   #95   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Quote:

das lijk naar The Pianist gaan zien en zeggen "goh ja, diepgang maar dat eindeloos drama stak mij wel tegen"
En die eindeloze oorlog. Jeezes.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2015, 20:55   #96   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
euh, omdat ik altijd een liefhebber ben geweest van al de vorige de films
Old 23-05-2015, 00:37   #97   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Net opnieuw gaan zien omdat er een maat hem wou zien. Deze keer 3D. 3D is totaal de moeite niet. Zit er bijna niet in, zelfs. Duidelijk post-productie met tegengoesting.

Maar de film zelf is de 2de keer nog tien keer beter. Eerste keer dat ik hem zag was ik namelijk te overdonderd door alles, waardoor je zo ontzettend veel details mist. En het zijn net die details die duidelijk maken dat dit een film is die jarenlang met zorg is voorbereid, uitgewerkt en afgewerkt. Mijn score na de second viewing is 3,5, zonder twijfel.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2015, 19:43   #98   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Wat voor details zoal?
eye is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2015, 22:34   #99   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Gisteren gezien en heb er spijt van. Geen film die het waard was om in de cinema te gaan kijken. Dat het verhaal nogal dun is, cava want daar kan ik mee leven. Maar dat heel de film gewoon 1 achtervolgingsscene is, dat is pure kak.
Wel een mooie film, leuke details en mooi stuntwerk. Maar dat heeft het voor mij niet kunnen redden.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2015, 15:55   #100   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Ik vond hem goed. Visueel spectaculair en wat een personages allemaal. Alleen vond ik Max zelf nogal een oninteressant personage. De film mocht van mij nog een uur langer duren, met meer uitdieping van situaties, personages. Ik wil meer weten van Immortan Joe.

edit : Idd, dikke lol naar die imdb commentaren over het feministisch karakter van de film. Wat was daar nu zo feministisch aan. Vrouwen die op de vlucht zijn van een geschifte vent. Eerder realistisch.

Last edited by blumcole; 26-05-2015 at 16:35.
blumcole is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules