Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

View Poll Results: Rate it!
4 sterren 0 0%
3.5 sterren 1 3.85%
3 sterren 6 23.08%
2.5 sterren 6 23.08%
2 sterren 6 23.08%
1.5 ster 2 7.69%
1 ster 4 15.38%
0.5 ster 1 3.85%
0 sterren 0 0%
Voters: 26. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 16-06-2014, 06:32   #81   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Peter jackson? Die is daar net super goed in!

Daar volg ik u toch wel: 'King Kong' vond ik een geweldig avontuur
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 06:35   #82   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ook nooit begrepen waarom die film zoveel kritiek kreeg, vond King Kong echt een bijzonder leuke remake.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 06:57   #83   link
operator
Senior Member

operator's Avatar

Werd die dino-scène niet als grap gepost omdat die er zo belachelijk onecht uitzag? Met verschrikkelijke CGI zwaartekracht...
operator is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 07:55   #84   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Vrij zeker dat Nieker ermee aan't lachen was, ja. 't Zou niet het eerste grapje zijn dat verloren gaat op dit forum Die scène is op zich al te idioot voor woorden en ze zijn ze dan ook nog eens vergeten belichten. Toont perfect hoezeer Peter Jackson de pedalen is kwijtgeraakt (misschien al ergens rond The Return of the King) en is gaan denken dat een over the top onthecht spektakel gelijk staat aan spanning.

Denk dat ik niet de enige hier ben die is afgehaakt na de eerste Hobbitfilm.

Last edited by eye; 16-06-2014 at 08:38.
eye is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 11:06   #85   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Ik ga zelfs meer zeggen: ik vond 'King Kong' een van de beste dingen die ik dat jaar heb gezien.

Opwindend, entertainend stukje blockbustercinema. Mij overtuigde het 200%

Commentaar geven op een fragment op youtubeschaal: toch niet te vergelijken met de ervaring en impressies op bioscoopformaat.

Last edited by Maniac; 16-06-2014 at 11:31.
Old 16-06-2014, 11:54   #86   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ok ik durf niets meer zeggen, maar ik had het inderdaad over die triestige CGI in die scene waar echt niets juist aan is De film zelf herinner ik mij als zeer langdradig, al was dat niet echt het punt
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 12:21   #87   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Commentaar geven op een fragment op youtubeschaal: toch niet te vergelijken met de ervaring en impressies op bioscoopformaat.
Op het grote scherm sprongen de gebreken van die scène alleen maar meer in het oog - en dat het van de pot gerukt is, zie je in eender welk formaat Zo'n nonargument tegen een fragment dat een punt bewijst. 't Is nu niet dat verkleining en compressie plots de belichting en de bluescreen meer obvious maakt.
Old 16-06-2014, 13:10   #88   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Dat is nu toch één van de meest belachelijke scenes die ge ooit gezien hebt? Zelfs los van de slechte cgi enzo.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2014, 08:16   #89   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by eye View Post
Op het grote scherm sprongen de gebreken van die scène alleen maar meer in het oog - en dat het van de pot gerukt is, zie je in eender welk formaat Zo'n nonargument tegen een fragment dat een punt bewijst. 't Is nu niet dat verkleining en compressie plots de belichting en de bluescreen meer obvious maakt.
Zeggen dat King Kong van de pot gerukt is, is anders ook wel een open deur intrappen

Ik vond die scène meer dan overtuigend genoeg. Ze zitten op een eiland met dino's en een reuzenaap, en hebben al een zeestorm overleefd. Als je dit dan ineens belachelijk vindt, dan is dit gewoon niets voor jou

Zelf stoor ik me doorgaans ook niet zoveel aan CGI imperfecties. Ik heb wel een voorkeur voor traditionele non-CGI.

Als ik in een film zit, dan verdwijnen die zaken naar de achtergrond. Immersie vind ik toch wel een van de zaken die het zwaarst doorwegen in dat soort spektakelfilms. Achteraf denk ik zelden 'Amaai, de CGI in scène X was echt crappy'. Wel: 'Cool! Spannend! Dino's! Achtervolgingen!' of 'Sucky einde, saai, vervelend!'.

Last edited by Maniac; 17-06-2014 at 08:24.
Old 17-06-2014, 08:39   #90   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Maar die scene, maniac. Die dino's doen die stampede uit eigen beweging omdat die worden aangevallen door die roofdieren he. De mensen daarrond hadden daar niets mee te maken. Dat zou betekenen dat die dat wekelijks toch wel een paar keer doen. Het was een bijzonder vreemde richting die ze uitgingen, over een afbrokkelende richel. Allezja. Er is gewoon geen reden dat die dat zouden doen. Hoop daar dan nog eens de slechte CGI bovenop en er is geen sprake meer van immersie. En zo zat die film vol met flauwe sensatie. En het vreemde is dat de Indiana Jones films dat ook hadden, en dat het me daar een heel stuk minder stoorde.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2014, 09:01   #91   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Quote:
Zeggen dat King Kong van de pot gerukt is, is anders ook wel een open deur intrappen
Praat je opzettelijk naast de kwestie of besef je niet dat je gewoon je gelijk probeert te halen? Het gaat hier specifiek over bepaalde scènes. Jurassic Park en King Kong zijn evenzeer van de pot gerukt en toch is er een kwalitatief verschil in de effecten die bepaalde actiescènes hebben. Ik verkies persoonlijk toch scènes die werkelijk spannend zijn en dus mijn emoties beroeren boven hol spektakel waarin je niet kunt geloven wegens totaal implausibel.

Ter illustratie van dat verschil binnen het werk van Peter Jackson zelf, in twee vergelijkbare scènes, de ene met nog enig gezond verstand geregisseerd en de andere tien jaar later:

Toch vreemd dat springen over een gat van ocharme twee meter zoveel meer spanning oplevert dan whatever the fuck er allemaal in dat tweede fragment gebeurt:
Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Dat is nu toch één van de meest belachelijke scenes die ge ooit gezien hebt?

[edit]
Quote:
Ze zitten op een eiland met dino's en een reuzenaap, en hebben al een zeestorm overleefd. Als je dit dan ineens belachelijk vindt, dan is dit gewoon niets voor jou
Dat is allemaal 'plausibel' Het gaat er mij niet om dàt er een dinostampende is, wel dat er niet meer in valt te geloven en dat ze er dan ook nog eens slecht en fake uitziet.

Quote:
Als ik in een film zit, dan verdwijnen die zaken naar de achtergrond. Immersie vind ik toch wel een van de zaken die het zwaarst doorwegen in dat soort spektakelfilms. Achteraf denk ik zelden 'Amaai, de CGI in scène X was echt crappy'. Wel: 'Cool! Spannend! Dino's! Achtervolgingen!' of 'Sucky einde, saai, vervelend!'.
Dan zijn we akkoord. Immersie is alles en een scène als deze verknalt dat totaal voor mij, en ik lijk hier niet de enige te zijn.

Last edited by eye; 17-06-2014 at 09:13.
Old 17-06-2014, 09:09   #92   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
Maar die scene, maniac. Die dino's doen die stampede uit eigen beweging omdat die worden aangevallen door die roofdieren he. De mensen daarrond hadden daar niets mee te maken. Dat zou betekenen dat die dat wekelijks toch wel een paar keer doen. Het was een bijzonder vreemde richting die ze uitgingen, over een afbrokkelende richel. Allezja. Er is gewoon geen reden dat die dat zouden doen.
Er is wel reden. Het is bekend dat sommige groepjagers, zoals wolven, soms hun slachtoffer-kuddes in de richting van een afgrond opjagen, zodat die naar beneden storten. Easy kill. En raptors worden dankzij Jurassic Park als bijna menselijk intelligent aanzien, dus waarom zouden die dat niet georganiseerd kunnen hebben?

Dat stoort mij nu het minst. En de scene zelf vond ik in de cinema ook impressionant en passend. Achteraf, als de eerste indruk weg is, is het makkelijk om scenes los te rukken uit de context en er dan commentaar op te geven, dat kan je bij héél veel films doen. Zelfs bij de zogezegde toppers. Neemt niet weg dat de CGI in dit geval inderdaad minderwaardig is. Maar zoals Maniac ook zegt, in de cinema stoorde mij dat helemaal niet. Achteraf bekeken wel, omdat je dan op andere dingen begint te letten dan de film zelf.

En King Kong is voor mij de enige Jackson-film die ik van begin tot einde kan uitkijken zonder in slaap te vallen. Dikke vette adventure movie. Ik vind het met mijlen voorsprong zijn beste film, mede dankzij een sublieme Jack Black.
HeLLBirD is online now   Reply With Quote
Old 17-06-2014, 09:26   #93   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Net het fragment nog eens bekeken. Ik dacht dat die afgrond boven het water lag, waardoor er niet meteen kans was op recuperatie van het lijk. My bad.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2014, 09:33   #94   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by eye View Post
Praat je opzettelijk naast de kwestie of besef je niet dat je gewoon je gelijk probeert te halen? Het gaat hier specifiek over bepaalde scènes. Jurassic Park en King Kong zijn evenzeer van de pot gerukt en toch is er een kwalitatief verschil in de effecten die bepaalde actiescènes hebben. Ik verkies persoonlijk toch scènes die werkelijk spannend zijn en dus mijn emoties beroeren boven hol spektakel waarin je niet kunt geloven wegens totaal implausibel.
Je hebt gelijk eye, je hebt gelijk.

Last edited by Maniac; 17-06-2014 at 11:13.
Old 17-06-2014, 10:14   #95   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Boh, hij heeft hier nu wel degelijk een punt. Net beide scenes nog eens bekeken en hoewel ik die in Moria al 7 of 8 keer gezien moet hebben, nog altijd met spanning bekeken. Die andere van the Hobbit, die ik nog maar een maal gezien had, afgezet voor hij het einde had bereikt...
Robin is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2014, 11:18   #96   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Ebert heeft het destijds mooier uitgedrukt dan ik:

Quote:
Some of the Manhattan effects are not completely convincing (and earlier, on Skull Island, it's strange how the fleeing humans seem to run beneath the pounding feet of the T. rexes without quite occupying the same space). But special effects do not need to be convincing if they are effective, and Jackson trades a little realism for a lot of impact and momentum. The final ascent of the Empire State Building is magnificent, and for once, the gorilla seems the same size in every shot.
Old 17-06-2014, 12:42   #97   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Ja, principieel ook mee akkoord, maar hier wordt er dus betwist dat de scène inhoudelijk 'effective' is - en volledig los daarvan helpt het dan niet dat ze visueel niet 'convincing' is. Als Jacksons enige intentie spektakel ('impact and momentum') was, dan is hij daarin geslaagd, ook al ziet het er wat schabouwelijk uit. Als hij echter ook spanning beoogde, dan is hij daarin voor sommigen gefaald. Afgaande op de consensus die er hier bestaat over scènes in Jurassic Park versus de discussie over die in King Kong lijkt het mij redelijk te veronderstellen dat mensen liever wel dan niet spanning ervaren bovenop het spektakel dat ze krijgen voorgeschoteld en dat plausibiliteit én 'convincingness' daarin een rol spelen. En dan is eenvoud soms efficiënter.
Old 22-07-2014, 14:02   #98   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

Old 22-07-2014, 16:14   #99   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Fake. Geen pluimen.

blumcole is offline   Reply With Quote