Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 11-04-2016, 14:53   #81   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Het zou in feite erg zijn moest de NX niet krachtiger zijn dan de PS4/Xbox One als de NX 3 jaar later uitkomt. Hopelijk eindelijk een console die 1080p 60fps aankan.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86

Last edited by Jack The Ripper; 11-04-2016 at 15:17.
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2016, 15:36   #82   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
De nieuwste lading rumo... euh ongeverifieerde feiten.
...
http://wiiudaily.com/2016/04/new-nx-...n-ps4xbox-one/
Quote:
Originally Posted by quantrias View Post
Als het echt al die specs heeft...

Deze post?
https://www.reddit.com/r/Nintendo_NX...ole_nx_ue4_dev

Nee, die is niet echt.
https://www.reddit.com/r/NintendoNX/...cation/d1qn7d0

Gezien ... 1 April ...
https://www.reddit.com/r/Nintendo_NX...ls_fools_joke/

Sowieso, de NX gaat (enkel) VR hebben!
Old 11-04-2016, 16:41   #83   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post
Het zou in feite erg zijn moest de NX niet krachtiger zijn dan de PS4/Xbox One als de NX 3 jaar later uitkomt. Hopelijk eindelijk een console die 1080p 60fps aankan.
Reken er niet op. Dat gaat even krachtig zijn als een One of mss een PS4. We hebben het hier over Nintendo: toffe games maar ze hebben al meermaals m'n hart gebroken. Expectations below zero qua specs. Als de games maar goed zijn.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2016, 18:49   #84   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Dat hebben ze gelukkig nog wel: originele games. Als er weer een Xenoblade uitkomt voor de NX dan koop ik dat sowieso. Toch hoop ik dat de specs een beetje degelijk zijn.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
Old 11-04-2016, 19:22   #85   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Ik hoop wel dat ze op E3 niet te veel zeveren en meteen alle, concrete informatie geven. Als alle grote WiiU games idd ook een NX port krijgen bij launch (ook weer een rumor..) wil ik dat zo rap mogelijk weten want dan zet ik mijn WiiU alvast op ebay.
Als ze op een of andere manier toch backwards compatibel zijn doe ik alleen de WiiU console weg en hou ik de games.

Al bij al ben ik toch wel wat teleurgesteld in de WiiU. Heb die een jaar na launch gekocht, was onmiddellijk een grote fan, maar het voorbije jaar is er echt wel bijna niks deftig meer uitgekomen. Zelfs Zelda niet.
En dan nog, tot mijn eigen verbazing zet ik de WiiU hier nauwelijks nog op, terwijl ik hier een hoop bijna ongespeelde topgames heb liggen als Xenoblade X, Smash, Bayonetta, en nog een hoop. Puur omdat ik te tam ben om nog CDtjes te zoeken, eeuwig te wachten voordat die eindelijk ingeladen zijn, en de afschuwelijke beeldkwaliteit van de gamepad mij begint tegen te steken (zeker nu ik een Surface 4 tablet gewoon ben).

Dus Miyamoto: ik wil een digital-only, HD rerelease van alle grote WiiU games en een nieuwe UHD superdunne gamepad met mod support.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2016, 11:45   #86   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Zeg wel, 'krachtiger dan PS4 of XBONE' is nu niet bepaald een achievement
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard — Cherry MX
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Samsung Galaxy S8+ & Oculus Gear VR
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2016, 11:55   #87   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

't Goh, hangt er vanaf. Er krachtigere hardware in proppen is inderdaad niet moeilijk. De games ook krachtiger laten performen duidelijk wel. Zie naar de huidige generatie. Die zijn ook dik gefaald.
Old 12-04-2016, 12:07   #88   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

De huidige generatie heeft - op dat vlak althans - juist gefaald omdat de hardware niet krachtig genoeg is, dit ten aanzien van een lagere retail prijs. Dat bracht de beide fabrikanten geen windeieren op als je kijkt naar de verkochte units die ver boven de vorige generatie liggen in dezelfde tijdspanne. Maar goed, dat is en blijft allemaal relatief, diegene die enkel een console koopt die ziet ook enkel de games op dat platform en de meeste consumenten geven geen ruk om framerate, resolutie en whatnot. Het zou toch eens fijn zijn als Nintendo (naast hun innovatieve ontwikkelingen) ook tegelijk op technisch vlak eens zouden keet schoppen en de andere aftroeven en deftig mee spelen in multi-platform.
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard — Cherry MX
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Samsung Galaxy S8+ & Oculus Gear VR

Last edited by Cybdm; 12-04-2016 at 12:12.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2016, 16:07   #89   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

En hopelijk schrijven ze eens een deftige UI/OS, want dat is nog steeds behoorlijk traag en lomp op de Wii U. Me dunkt ligt dat niet alleen aan de hardware. Je mag nog zulke goede hardware hebben, als dat OS op niets trekt dan zal dat nog traag lopen. Ze kunnen op dat vlak toch nog heel wat leren van Sony en MS.

Vanuit het standpunt van de enthousiast gamer hebben de PS4 en Xbox One misschien gefaald, maar die consoles (vooral de PS4), verkopen toch niet slecht. Uiteindelijk zal het Sony en MS worst wezen wat wij denken en denken zij vooral in verkochte consoles en games. Het plebs geeft geen ruk om graphical fidelity en FPS, als je van de PS 2 of 3 komt, dan ziet alles op de PS4 er goed uit omdat je toch niet beter gewoon bent.

Quote:
Originally Posted by OmegaII View Post
't Goh, hangt er vanaf. Er krachtigere hardware in proppen is inderdaad niet moeilijk. De games ook krachtiger laten performen duidelijk wel. Zie naar de huidige generatie. Die zijn ook dik gefaald.
Klopt. Er zijn toch een aantal games die op de Wii U op 1080p 60FPS draaien, Mario Kart 8 onder andere. Hoeveel ontwikkelaars zouden nog tijd spenderen aan het deftig optimaliseren van hun games?
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL

Last edited by Jack The Ripper; 12-04-2016 at 16:14.
Old 12-04-2016, 20:13   #90   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Dus Miyamoto: ik wil een digital-only, HD rerelease van alle grote WiiU games en een nieuwe UHD superdunne gamepad met mod support.
Letterlijk niets daarvan gaat gebeuren, behalve dan mogelijk aantal re-releases en die zullen uiteraard HD zijn, gezien ze nu ook al aan 1080p (en vaak ook 60 fps) draaien.
Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post
Maar goed, dat is en blijft allemaal relatief, diegene die enkel een console koopt die ziet ook enkel de games op dat platform en de meeste consumenten geven geen ruk om framerate, resolutie en whatnot.
True.

Bij groot deel omdat het idioten zijn die niet eens weten wat die dingen zijn, bij deel ook gewoon omdat dat nu eenmaal niet is wat een game leuk maakt (het kan er wel bij helpen uiteraard).
Quote:
Het zou toch eens fijn zijn als Nintendo (naast hun innovatieve ontwikkelingen) ook tegelijk op technisch vlak eens zouden keet schoppen en de andere aftroeven en deftig mee spelen in multi-platform.
Agreed.

Maar dat weet jij ook, gaat niet gebeuren, mocht het succesvol product worden, is het niet onmogelijk dat ze tot ergens in het tweede levensjaar van de PS5 niet compleet genegeerd worden qua multiplatform... Meer zou ik niet op durven hopen.
Quote:
En hopelijk schrijven ze eens een deftige UI/OS, want dat is nog steeds behoorlijk traag en lomp op de Wii U. Me dunkt ligt dat niet alleen aan de hardware. Je mag nog zulke goede hardware hebben, als dat OS op niets trekt dan zal dat nog traag lopen.
Goh, tot en met de Wii vond ik hun UI eigenlijk prima voor wat het moest doen, nu ze met de Wii U al wat meer modernere features probeerden erin te steken, ja de lompigheid kan mij soms ook storen... De traagheid zeker.
Quote:
Ze kunnen op dat vlak toch nog heel wat leren van Sony en MS.
Ik zou toch liever hebben dat ze het elders zijn gaan leren... En volgens bepaalde geruchten zou dat ook zo zijn, ik hoop dat daar wat waarheid in zat, vind ik pak belangrijker dan specs.

Nintendo weet sowieso leuke dingen te maken, hopelijk hebben ze ook nog eens wat nagedacht hoe andere mensen dat op hun hardware kunnen doen.
Old 13-04-2016, 08:21   #91   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Veel van de opmerkingen op deze laatste pagina ervaar ik dan weer totaal niet bij de WiiU trouwens. Ik heb nog nooit klachten gehad van de hardware van mijn WiiU, dat ik het gevoel had dat ik iets ontbrak. De resolutie van de gamepad voelt bij mij adequaat aan, zeker omdat het een secundair scherm is. Ik vind overigens nog steeds de gamepad één van de coolste dingen die er zijn, ik kan echt uren met dat ding in mijn pollen zitten met plezier.

Over de UI ben ik trouwens wel enthousiast. Alles is zo vrolijk, simpel & duidelijk en ademt Nintendo. Een uitgebreide, flat, sleek interface zou zeer anti-Nintendo zijn. Zij moeten vooral hun eigen ding blijven doen.

Het aanbod. Goh. Ja. Dat. Het mocht iéts meer zijn? Al moet ik zeggen, ook daar weer niet echt het gevoel dat ik veel mis. Ik heb nog een OK gamePC, dus daar speel ik de non-casual stuff op, en op de WiiU zaken als Rayman Legends, Lego games, alles van Mario (Super, Party, Bros, ..) en vrij veel "Nindies" (Bit Trip, Stick it to the Man, etc..) - en ik heb nog steeds niet een aantal kleppers geprobeerd (Splatoon, Xenoblade, .. )

Ik ben echt nog steeds razend enthousiast over mijn WiiU en vind het daarom erg jammer dat hij al end of life is. Had het zien aankomen natuurlijk, maar goh. Ik ga toch niet meteen een NX kopen, denk ik. Ik ben grote Nintendo man (Nintendo zijn de enige consoles die ik koop) maar wel altijd late-to-the-party. Al denk ik dat als de NX een echte PS4/XBOX killer wilt worden, dat ik daar geen oren naar heb. Ik heb niets met A-list games zoals COD of BF, en al zeker niet op console gebied.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2016, 09:08   #92   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Ik vind de kwaliteit van het scherm nog redelijk. Het is geen topkwaliteit maar het doet wat het moet doen.

Mijn PS4 brengt eigenlijk minder meerwaarde in combinatie dan mijn Wii U, als ze binnenkort met een PS4K afkomen of iets dergelijks, dan zal ik toch nog de kat uit de boom kijken. Mijn PS4 staat ook maar weinig aan de laatste tijd. Er zijn niet zo veel exclusives en het kan toch niet op tegen 21:9 , keyboard/muis support en dergelijke Met VR die er aankomt zal ik ook meer PC-gamen. Ik heb zelfs al zitten denken om mijn PS4 te verkopen, maar we krijgen binnenkort onder andere FFXV, dus nog maar even wachten daarmee. Moest FFXV bevestigd worden voor PC, dat zou wel de zaak veranderen.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
Old 13-04-2016, 09:16   #93   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Tja, consoles... ik heb ook een PS4 gekocht bij lancering, heb er ook al héél veel op gegamed maar is echt met periodes. Laatste maanden zelden aangezet, die SW:Battlefront paar uurtjes gespeeld maar is dan stilgevallen. Is vaak zo met consoles merk ik, en feit dat ik daarvoor tv nodig heb speelt grote rol. Als ik zie hoeveel uur ik op pc game, dan is een console eigenlijk niet echt nodig. Denk dat ik misschien sneller op een wii zou gamen omdat daar nu eenmaal games op zitten die NIET op pc komen, dan andersom. Uit mijn PS4 haal ik ook enkel maar voldoening uit exclusives, multiplatform koop ik quasi altijd op pc.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2016, 12:40   #94   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Ik versta echt niet waarom die NX nu al moet aangekondigd worden. Diene Wii U draait nog alle leutige Nintendo games, de hardware is prima voor wat het moet doen (zeker met de opkomst van mobile en indies), diene controller doet het goed. Diene prijs moet godverdomme gewoon naar beneden. Mss nog meer netwerkmogelijkheden alla PS4/One. En meer schijfruimte.

En meer fucking games. Damn you Nintendo. Geef ons eens de games dat we willen. Metroid, nen echte 3D Mario, ...

Old 13-04-2016, 12:57   #95   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Ik vind ook dat ze niet te vlug moeten komen met een nieuwe console, dat ze eerst eens zien dat ze een stevige launch lineup hebben. Anders ga je weer een Wii U scenario hebben waar er veel te weinig interessante launchtitels zijn en je een dik jaar moet wachten op zijn minst vooraleer het een beetje de moeite wordt. Launch dat ding direct samen met een nieuwe Mario en Zelda.

1 jaar later releasen wil ook zeggen iets betere specs enzovoort. Ik denk dat het nu ook een gevaarlijk moment is om een nieuwe console te releasen met de VR-hype.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
Old 13-04-2016, 13:07   #96   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

In alle eerlijkheid. Wat moet er nu grafisch nog verbeterd worden dat we echt nu al een nieuwe console nodig hebben. Uw game moet goed draaien en moet er goed uitzien. Liefst 60fps, minimaal 30fps. Liefst 1080p, minimaal toch 900p. Dynamische resoluties, whatever, tis allemaal goed zolang het eindresultaat er goed uit ziet. Diepe textures en dynamische schaduwen en lichteffecten en al diene nest hebben we toch al wel. De rest is toch bijzaak imo. Wat fundamenteels valt er eigenlijk nog te verbeteren dat echt een verschil gaat maken in uw gameervaring op gebied van gfx.

Ik had eigenlijk liever wat vooruitgang gezien op vlak van animaties of AI ofzo. Dan zit ge daar met uwe nieuwe next-gen Fallout 4 op 4k en dan hebde van die dwaze gezichtsanimaties of houterige vijanden die achter shit blijven steken. Fucking Bethesda.

(Enfin, cool spel, daar niet van)

Old 13-04-2016, 15:22   #97   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Helemaal akkoord met wat de Blumcole hier komt te vertellen tbh.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2016, 15:30   #98   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Fallout 4 is nu niet echt next-gen hé

Liever een spel met iets mindere dynamische schaduwen en diepe textures en whatsoever dat wel vlot loopt in 1080p 60fps. Het is niet dat PS4 en Xbox One die resolutie niet aankunnen, het is vooral dat spellen onvoldoende geoptimaliseerd worden om op die resolutie en framerate te kunnen draaien. En animaties zoals blumcole zegt zijn ook niet onbelangrijk, liever wat minder lichteffecten en betere animaties.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL

Last edited by Jack The Ripper; 13-04-2016 at 15:36.
Old 13-04-2016, 15:38   #99   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Quote:
Fallout 4 is nu niet echt next-gen hé
Toet.

Tis ne nieuwe Fallout, en theeft betere gfx dan den 3. Maar ja, ok. Fallout loopt precies altijd sowieso een generatie achter

Old 13-04-2016, 16:01   #100   link
black
Senior Member

Quote:
Originally Posted by oblo View Post
Letterlijk niets daarvan gaat gebeuren, behalve dan mogelijk aantal re-releases en die zullen uiteraard HD zijn, gezien ze nu ook al aan 1080p (en vaak ook 60 fps) draaien.
.
Zegt meer over de games dan over de 'kracht' van de wiiU hé. Appelen met peren vergelijken als je weet dat die games op een ps4 of one zouden draaien aan een triljoen dps op 1080p (overdreven natuurlijk, maar je begrijpt het wel).
Ik vind dat nintendo echt wel uit zijn pijp mag komen op dat vlak, en op vlak van vernieuwing in hun games ook.
- Moest sega standalone consoles blijven uitgegeven hebben en we zaten aan het vijftigste sonic game, het 30ste alex the kid, dan zou je vast ook hetzelfde zeggen-, dat zou voor mij wél leuk zijn, omdat dit wel nostalgie is voor mij. En dit is het nu net, de meerderheid van de huidige gamers hebben de nostalgie van de beginperiode de nintendo / sega consoles niet meegemaakt, dus ze vinden ook minder en minder een reden om te gaan kiezen voor die nintendo en zijn incompatibileit met AA games, ze laten het meer en meer links liggen en dat verklaart voor mij ook dat nintendo de meest cruciale fout heeft gemaakt door zich zeer laks op te stellen tegenover hun hardware, tegenover de concurentie. Ze teren op het herkauwen van hun eeuwenoude zelda, mario, en ze gaan hun roer moeten omgooien of ze gaan langzaam nog meer en meer achteruit gaan.
Voor mij is super mario sunshine op de gamecube (en ook een versie gekocht op de ds trouwens), de laatste mario waar ik nog excited voor was, zelda the windwaker was hier ook de laatste die ik graag heb gedaan en nu nog steeds liggen heb (samen met 2 gamecubes, ik was ooit wel absoluut fan). Op dit moment denk ik dat énkel de grootste nintendo fans nog iets voelen bij het aankondigen van een nieuwe mario, zelda, ...
Als ik kijk naar new super mario bros u, newer super mario bros op de wii daar is echt an sich GEEN ENKEL verschil tussen de mario die ik speelde op mijn gameboy/gameboy color/nintendo ds, buiten dat hun prefixen allicht opgebruikt zijn.
Wat zeker is, is dat zowat élke mario generatie minder en minder sales heeft, wat mijn hele stelling dan ook bevestigd. Nintendo is met hun laksheid naar hardware en hun gebrek aan AA ondersteuning achterop aan het hinken, en in eigen huis -met telkens games te gaan herkauwen- ook serieus achteruit aan het gaan. De overgrote meerderheid loopt niet meer warm van mario nummer 50.

Op wii en de ds haalden de new super mario bros games nog 29 en 28 miljoen verkopen respectievelijk, op de Wii u haalt de newer super mario bros u (in 2012 gereleased) nog een triestige 5mil.

tl:dr; ik hoop dat nintendo ook de noodzaak ziet/voelt om effectief hun hardware on par te houden met de concurrentie, enkel en alleen al om de gebruikers ten minste de kans te geven om ook te proeven van AA games. Dit en eens een nieuwe franchise zou hen geen windeieren leggen, mario's pizza is niet gebakken, maar zwart.

Imo hé, want ik weet dat hier veel mensen niet mee akkoord zullen zijn, en dat is jullie goed recht.
black is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules