Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 06-11-2015, 14:58   #1   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Pechbijstand

Onze gezinsauto is niet meer aangesloten bij Europ Assistance (was via de familie en die is verlopen), dus we zijn op zoek naar een betrouwbaar bedrijf qua pechbijstand. Onze auto is 5 jaar maar je weet nooit of er iets voorvalt, 't schijnt dat de takelkosten dan hoog kunnen uitdraaien. We zoeken ook iets voor om 2-3 per jaar naar het buitenland (Frankrijk, Duitsland, Nederland, Italië) te kunnen rijden.

We hebben al gekeken naar VAB (115 euro per jaar) en Europ Assistance (105 euro per jaar). Iemand tips en ideeën?
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2015, 15:25   #2   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

depannage.be is goedkoop en is eigenlijk gewoon reseller van een van de grote verzekeringfirmas dus zeker betrouwbaar genoeg. Heb het zelf jaren gebruikt en ook een paar keer nodig gehad (laten slepen plus vervang wagen). Ging allemaal zonder problemen.

Uiteindelijk nu overgeschakeld naar belfius assistance gezien het auto+reisverzekering wel een goeie deal is.
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 06-11-2015, 15:49   #3   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Heb tijdje geleden in panne gestaan en dat kost dus 275 euro louter takelen naar een garage wegens niet verzekerd voor pech. Dus ik kan het enkel aanraden. Bij mijn ethias (+korting) zou dat 100 euro zijn geweest per jaar, dus 3 jaar zeker voor de prijs van 1 dit jaar.

Ga eens horen bij je huidige autoverzekering. Kans is behoorlijk bestaande dat je korting krijgt omdat je al verzekerd bent daar.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2015, 16:50   #4   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Can confirm, 30km takelen zonder bijstand om 5h 's morgens op een feestdag is niet wijs.

5 jaar later heb ik nog altijd geen bijstand dus eigenlijk heb ik het wel bijna terugverdiend. Hoera pleunlogica.
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2015, 19:50   #5   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Heb dat bij VAB via mijn verzekering bij KBC.
Hebben een iets duurdere formule (was rond de 200€ denk ik) waarbij ik ook een vervangwagen kreeg, incl buitenland.
Een keer met maten in Kroatie in pan gestaan. Was maar iets klein, maar je belt gewoon naar je verzekeringskantoor, een uur later staat daar, midden in kroatie een depanneur die geen zak engels kan, en een dag later heb je je auto terug. Je moet zelfs niks voorschieten, alles wordt gewoon geregeld.
tis zoals met elke verzekering he, als je nooit iets voorkrijgt is het wel wat geld maar als je ze een keer moet aanspreken betaalt het zichzelf dik terug.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2015, 13:38   #6   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

'iets duurdere formule', ge betaalt gewoon teveel
Old 09-11-2015, 02:42   #7   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
'iets duurdere formule', ge betaalt gewoon teveel
Formule 1: bijstand personen wereldwijd + bijstand voor het voertuig in Europa: 72,50 €
Formule 2: Formule 1 + VAB pechverhelping in België en Luxemburg: 134 €
Formule 3: Formule 2 + vervangwagen: 185 €

Ff de prijzen er bij genomen.
Valt redelijk mee vind ik.

voor die 50€ extra lijkt vervangwagen mij geen slechte deal.
Ben redelijk wat op de baan, niet zo nieuwe wagen meer, dus kans dat ik vroeg of laat in pan sta lijkt mij niet onbestaande.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2015, 06:52   #8   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Fix&drive europe met vervangwagen: €95
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules