Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 04-02-2016, 13:34   #21   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

da's leuk. trippy.
Old 08-02-2016, 15:12   #22   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Komt er overigens ook nog eens een positief geluid uit het RedBull-kamp? Hell, elke keer iemand zijn bek aldaar opentrekt, is het om te zagen.

Newey: Renault gaat overklast worden door Ferrari en Mercedes.
Marko: Renault zou moeten focussen op ons in plaats van een eigen team.
Horner: V8-motoren waren beter, we moeten terug.
Newey: De motoren zijn te belangrijk, aero moet terug prominenter.
Horner: Eigenlijk is Hamilton bij Mercedes dankzij ons.
Newey: F1 draait enkel om geld.
Horner: Toto Wolff maakt alle onderhandelingen moeilijk.
Ricciardo: Met een Mercedes-motor hadden we makkelijk gewonnen.
Newey: Honda gaat het waarschijnlijk beter doen dan Renault in 2016.
Horner: F1 heeft onafhankelijke motoren nodig.
Horner: Wij zijn het slachtoffer van ons eigen succes.
Ricciardo: Door de V6-motoren is de F1 sfeer en entertainment kwijt.
Marko: Er bestaat een kartel tegen ons.
Horner: Mercedes zal nog even dominant zijn in 2016.

Old 08-02-2016, 16:06   #23   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

slechte verliezers
net zoals Hamilton een slechte winnaar is
Vettel lijkt ondanks alles toch wel sterk bezig en blijft sympathiek
Old 09-02-2016, 05:33   #24   link
zinno
Senior Member

Als ik eerlijk ben begint Red Bull stevig op mijn zenuwen te werken. Zo stevig dat ik er alvast geen traan om zou laten moesten ze effectief de deur achter zich dicht trekken. De F1 kan er alleen maar beter van worden.
zinno is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2016, 09:42   #25   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Hola, ook Red Bull heeft haar nieuwe livery al gepresenteerd op een - amper aangekondigd - event met Puma. Laatstgenoemde tekende immers een nieuw, langdurig contract met Oostenrijkse team.

Niet opmerkelijk anders, wel een geslaagde opfrissing van een concept dat al eventjes bestaat. De lak lijkt ook opvallend mat.
Old 19-02-2016, 13:28   #26   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Howowow, Williams en Ferrari zijn er plots snel bij!

Zoals veelvuldig aangekondigd; meer wit en een kortere snuit. De opvallende witte accenten hoefden niet, wat mij betreft, maar het is niet lelijk. Enkel in het midden, net achter de cockpit, zit het design wat vreemd. Beetje een rare knik, daar. Verder lijkt de wagen ook strakker achteraan.

Weinig verrassend, de snuit lijkt identiek. Achteraan en langs de sidepods is er wel wat meer gewerkt.

Last edited by Potenza; 19-02-2016 at 18:30.
Potenza is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2016, 15:14   #27   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ferrari is mooi
mclaren bijster saai, op de martini details na
Old 19-02-2016, 18:35   #28   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Eh, Williams dus.

Enfin, ik kwam net deze afbeelding tegen. Tjonge, flink afgevallen achteraan!

Old 22-02-2016, 14:37   #29   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Hoi, de eerste test van 2016 (Barcelona) is begonnen, wat betekent dat zowat elk team haar nieuwe bolide heeft gepresenteerd.

De jongste Red Bull konden we al enigszins bekijken, nu pas met behulp van deftig beeldmateriaal. De nieuwe verpakking spreekt me niet helemaal aan, een matte finish vind ik zelden knap en de rode letters lijken eerder roze. Net nu het paarse van Infiniti verdwenen was.

Voor Force India wordt het een spannend seizoen, lijkt me. Doordat de regels in 2017 ingrijpend veranderen en het vorig seizoen best vlot verliep, is hun wagen een zuinige opvolger van de vorige. Er zijn alleszins amper wijzigingen te bespeuren. Mochten andere teams (en nieuwkomers) wel flinke stappen voorwaarts hebben genomen, zou 2016 wel eens een zure appel voor Hulkenberg en Perez kunnen worden.

De wagen waar het meest naar werd uitgekeken. De kleuren vallen me enigszins tegen, wederom een erg veilige en saaie aanpak. Ook het gebrek aan sponsors valt op, al zit ome Haas er wel erg warmpjes bij. Hun debuut wordt hoe dan ook erg spannend.

Meer van hetzelfde, dat is duidelijk. Enkel de enorme luchthapper boven de piloot valt op. Meer hoeft het ook niet te zijn, in tegenstelling tot Force India zal Mercedes zonder twijfel kunnen teren op de flinke voorsprong van de afgelopen twee seizoen. Technisch zit het vast en zeker snor bij de zilveren pijlen, het is de combo Hamilton-Rosberg die zorgwekkend blijft.

McLaren en Honda spreken over reuzensprongen voorwaarts, ik ben benieuwd. Aan de wagen zelf valt alleszins weinig opvallends of nieuws toe te dichten. Ik help het Alonso hopen dat hij zich opnieuw mag moeien vooraan, maar ik vrees ervoor.

Net als Haas zal ook Manor nauwlettend gevolgd worden, heel wat signalen doen vermoeden dat het kleine broertje nu echt zal aansluiten bij het middenveld. De nieuwe look bevalt me wel, alleszins voldoende opvallend en uniek. Gek (zorgwekkend?) dat zowel FlexBox als AirBnB plots niet meer sponsoren. Enkel teren op Pertamina (en het beperkte talent van Haryanto) klinkt gevaarlijk.

Torro Rosso houdt het, net als Renault, bij een - uiterst saaie - testlivery. Laten we hopen dat er in Melbourne iets fris en origineel verschijnt. Hoewel hun vorige ontwerp erg knap was, verdient het een update. Daarnaast hoop ik dat het kleine RB-team, met twee toptalenten aan het stuur, optimaal kan profiteren van de Ferrari-motor.

Last edited by Potenza; 22-02-2016 at 14:46.
Potenza is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2016, 17:58   #30   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

En, hoewel er immer weinig garanties uit te halen vallen, zijn de tijden van tests altijd interessant!

1 Sebastian Vettel Ferrari 69 1:24.939s
2 Lewis Hamilton Mercedes 156 1:25.409s
3 Daniel Ricciardo Red Bull 87 1:26.044s
4 Valtteri Bottas Williams 80 1:26.091s
5 Alfonso Celis Force India 58 1:26.298s
6 Jenson Button McLaren 84 1:26.735s
7 Carlos Sainz Toro Rosso 55 1:27.180s
8 Marcus Ericsson Sauber 88 1:27.555s
9 Pascal Wehrlein Manor 54 1:28.292s
10 Romain Grosjean Haas 31 1:28.399s
11 Jolyon Palmer Renault 37 1:29.356s

Vettel zijn tijd zou hem vorig jaar 0,3 seconde van de pole positie gehouden hebben, wat alvast geen geringe indicator is van de nieuwe Ferrari haar snelheid. Anderzijds wordt verwacht dat de wagens dit jaar sowieso sneller zijn doordat de motoren, logischerwijze, verder zullen staan. Heel fraai is de massa rondjes die Hamilton afwerkte. Titanenwerk, de Mercedes lijkt nu al oersterk. Een serieuze keerzijde: Hamilton en Rosberg waren nu al opvallend kil en afstandelijk tegenover elkaar. Positief is dat zowel Renault als Honda relatief gespaard bleven van pech, de betrouwbaarheid tegenover 2015 oogt voorlopig beter.

Manor, Haas en Renault beleefden een mindere dag, wat niet echt verrassend is. Manor heeft een waanzinnige kloof te dichten en zal ongetwijfeld nog veel moeten leren over de nieuwe krachtbron. Haas is op alle vlakken aan het leren (bovendien brak de Grosjean z'n voorvleugel snel af, wat veel tijd kostte). Idem voor het nieuwe Renault-team dat eveneens op zoek moet naar zichzelf.
Old 23-02-2016, 12:24   #31   link
zinno
Senior Member

https://twitter.com/SennaV10F1/statu...96871329304576

Het geluid schijnt alvast toch wat beter mee te vallen.

- Vandaag testdag 2 en de eerste laps met de ultrasoft zijn afgelegd met een whopping 1:22.810s voor Vettel.

- Mercedes is nieuwe parts aan het testen:

en hebben wederom reeds een race simulatie afgelegd, de betrouwbaarheid zit alvast snor.

- Renault heeft vandaag ook nog een nieuwe neus meegebracht, let vooral op de bult onder de neus:

- McLaren heeft er vandaag zowaar een race simulatie opzitten met 71 laps en Honda heeft in die flow ook direct aangekondigd dat ze Arai gaan vervangen. Failure is nog altijd geen optie voor Japanners.

http://www.espn.co.uk/f1/story/_/id/...nda-f1-project

Voor de rest is het enige noemenswaardige nieuws dat Verstappen voor een rode vlag heeft gezorgd maar zonder veel erg.

Ook nog 'leuk' geruchtje dat de ESPN F1 peeps hebben gelanceerd op de testfeed: blijkbaar zou er concrete interesse bestaan van de Fiat-Chrysler groep om Torro-Rosso over te nemen en te herdopen naar Alfa Romeo. Wie weet, het is geen geheim dat Mateschitz afwil van TR al zie ik hem niet direct het team verkopen aan de concurrentie.

Last edited by zinno; 23-02-2016 at 13:00.
Old 23-02-2016, 15:28   #32   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Die Supersofts zijn een goede zaak. Ik heb niets tegen nieuwe technologieën, integendeel, dat is wat motorsport relevant maakt. De dramatisch gereduceerde rondetijden dankzij de V6-motoren blijven echter storen.

Dat gerucht over Torro Rosso is trouwens niet nieuw en enige tijd terug al bevestigd. Grote baas Marchionne had al laten verstaan dat er over dergelijk parcours werd (en wordt) nagedacht. Uiteindelijk was er onvoldoende tijd om er een fatsoenlijk project van te maken, het had hoogstens een rebrand van Ferrari kunnen worden. Terwijl het wel degelijk de bedoeling is om Alfa opnieuw als een volwaardige constructeur te laten deelnemen.
Old 23-02-2016, 18:37   #33   link
zinno
Senior Member

Ik dacht dat er sprake was van Ferrari motoren te rebranden naar Alfa en TR te bevoorraden maar dat er nog geen sprake was van een complete overname. Ik kan natuurlijk verkeerd zijn
Old 23-02-2016, 18:53   #34   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Op zich klopt dat wel hoor, het originele plan was echter om - gezien de harde taal van Mateschitz - een overname van Torro Rosso op z'n minst te overwegen. Echt concreet is die (eventuele) overname nooit geweest omdat Red Bull, zoals ook wel werd verwacht, nog niet onmiddellijk zal stoppen met haar F1-programma. Verstappen is dat hele project in z'n eentje al meervoudig waard. Enkel een rebrand stond daardoor nog op de agenda, wat - zoals uitgelegd - te ver van het intrinsieke idee stond.
Old 25-02-2016, 07:29   #35   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Haas heeft zich wel bewonderenswaardig hersteld van het klein probleempje de eerste dag, hebben nu al massa's testkilometers in de wielen en zelfs respectabele tijden gereden. Oerdegelijk wat zij laten zien en ze kunnen wel eens de sterkste entree in tijden worden (zeker als we Brawn niet zouden meerekenen).
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2016, 09:26   #36   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

De entree van Haas bevalt enorm. Onmiddellijk solide, heel professioneel omkaderd en no-nonsense. Geen wonder dat hun debuut één jaar werd uitgesteld en Toto Wolff al meermaals liet vallen dat de verregaande samenwerking met Ferrari uiterst intelligent is. Wat werd beloofd lijkt onmiddellijk te zullen kloppen: starten in het middenveld en punten sprokkelen op regelmatige basis.

1. Nico Hulkenberg - Force India - 1:23.110 - 99 laps

2. Romain Grosjean - Haas - 1:25.874 - 82 laps

3. Kimi Raikkonen - Ferrari - 1:25.977 - 78 laps

4. Kevin Magnussen - Renault - 1:26.014 - 111 laps

5. Nico Rosberg - Mercedes - 1:26.084 - 74 laps

6. Carlos Sainz - Toro Rosso - 1:26.239 - 161 laps

7. Felipe Nasr - Sauber - 1:26.392 - 115 laps

8: Lewis Hamilton - Mercedes - 1:26.421 - 88 laps

9. Daniil Kvyat - Red Bull - 1:26.497 - 74 laps

10. Felipe Massa - Williams - 1:26.712 - 109 laps

11. Jenson Button - McLaren - 1:26.919 - 51 laps

12. Rio Haryanto - Manor - 1:28.249 - 78 laps
Old 25-02-2016, 10:00   #37   link
makila
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
12. Rio Haryanto - Manor - 1:28.249 - 78 laps
Slechte wagen maar toch heb ik zo'n vermoeden dat Vandoorne sneller geweest zou zijn.
makila is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2016, 10:12   #38   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Aye, eenieder zou het niet meer dan logisch gevonden hebben mocht Vandoorne dit jaar starten. Anderzijds zit het al bij al nog wel oké, hoor. De McLaren-Honda zal dit seizoen nog steeds weinig benijdenswaardig zijn, dat had Stoffel zijn carrière meer kunnen schaden dan helpen. Laat Button die rotklus maar afwerken, als nestor hoeft hij zich toch niet meer te bewijzen en kan hij zijn ervaring optimaal benutten.

Daarnaast is die Japanse Super Formula niet verkeerd. Die wagens passen op alle vlakken best goed tussen GP2 en F1. Daar kan ie zijn talenten scherp houden én een uitgebreid contact met Honda uitbouwen. Het is geen geheim dat Renault Vandoorne in de eerste plaats wou hebben, dat McLaren hem niet wil laten gaan bewijst dat er in 2017 waarschijnlijk opnieuw een Belg in de hoogste klasse meedraait.
Old 25-02-2016, 10:38   #39   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
De entree van Haas bevalt enorm. Onmiddellijk solide, heel professioneel omkaderd en no-nonsense. Geen wonder dat hun debuut één jaar werd uitgesteld en Toto Wolff al meermaals liet vallen dat de verregaande samenwerking met Ferrari uiterst intelligent is. Wat werd beloofd lijkt onmiddellijk te zullen kloppen: starten in het middenveld en punten sprokkelen op regelmatige basis.
mind = blown
Old 25-02-2016, 12:51   #40   link
zinno
Senior Member

Quote:
Originally Posted by makila View Post
Slechte wagen maar toch heb ik zo'n vermoeden dat Vandoorne sneller geweest zou zijn.
Aan tijden op een testdag kun je nu eens niks maar dan ook niks aflezen, Pascal Wherlein was in diezelfde Manor 2 dagen geleden bijna 2,3 seconden (1:25.925) sneller dan Haryanto. Moest dat gisteren geweest zijn had die Manor op een mooie 3de plaats staan pronken

edit: Haas doet het inderdaad prachtig eigenlijk: sober, betrouwbaar en intelligent en wat misschien nog veel belangrijker is: 2 piloten die letterlijk licht geven en met hun geluk geen weg kunnen, als dat geen indicatie is dat Haas een capabele wagen heeft ontwikkeld dan weet ik het ook niet meer. Dit in tegenstelling tot Alonso die vandaag nog niet verder geraakt is dan 3 rondjes, arme arme Alonso

Last edited by zinno; 25-02-2016 at 12:56.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules