Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 04-04-2016, 17:00   #21   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Zelfs mensen die geen feel hebben voor Souls games spelen niet zo slecht, kerel heeft precies nog nooit een controller vast gehad.
Old 04-04-2016, 17:02   #22   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Hij heeft toch de eerste boss down. Uiteindelijk zie je hem toch een stukske beter rollen en dodgen.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2016, 18:52   #23   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
dit aan het bekijken. wordt dus niks voor mij, gaat me veel te veel frustreren
Die kerel is echt wel enorm slecht, zeker geen referentie.
Ik weet nog dat ik Dark Souls 1 kocht destijds en tijdens het naar huis fietsen toch nog altijd wel twijfelde of het iets voor mij ging zijn. De setting sprak me enorm aan, het "moeilijk" gedeelte iets minder. Maar na een uurtje in de tutorial-start-zone leek alles goed mee te vallen. Daarna kom je in de andere wereld en begin je wat te exploren...en fouten te maken.
Al bij al leer je gewoon anders spelen en leer je uit je fouten. Een leercurve die me ook in andere games heeft geholpen.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2016, 19:20   #24   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
Hoewel het mij meer aanspreekt dat DS verschillende build mogelijkheden heeft en veel meer gear.
Dit. Bloodborne is geen slecht spel , maar het is een DS light qua mogelijkheden.
Old 04-04-2016, 20:50   #25   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Bloodborne had mindere itemization maar had wel een beter gebalanceerde uitdaging dan DS2, dat begon nog redelijk challenging maar werd toch echt wel te makkelijk halfweg. Hopelijk kunnen ze dat deze keer vermijden.

Wees trouwens eens niet zo een miet Mariachi.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2016, 21:49   #26   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

http://www.eurogamer.net/articles/20...der-90-minutes

Crazy.
Old 04-04-2016, 21:53   #27   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Speedrunners, toch wel een speciaal volk zé.
quantrias is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2016, 21:54   #28   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by quantrias View Post
Speedrunners, toch wel een speciaal volk zé.
wadist wilde vegte
Old 05-04-2016, 08:42   #29   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
wadist wilde vegte
Speciaal volk omdat ze echt een spel kunnen kapot spelen, elk hoekje, elke glitch, elke route, etc... RESPECT

En vegte met u ga ik niet doen.
quantrias is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2016, 10:00   #30   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Ik moet den eerste nog altijd uitspelen

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2016, 10:46   #31   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Quote:
Originally Posted by Theremin View Post
Bloodborne had mindere itemization maar had wel een beter gebalanceerde uitdaging dan DS2, dat begon nog redelijk challenging maar werd toch echt wel te makkelijk halfweg. Hopelijk kunnen ze dat deze keer vermijden.

Eens halverwege in Bloodborne werd het ook 'makkelijk', bv die vijanden in dat laatste stuk nightmare of mensis waren nu niet bepaald moeilijk. En als je dan nog een redelijk level hebt kan je groepjes van vijanden tegelijk aanpakken ipv te pullen en te kiten.
Old 05-04-2016, 12:19   #32   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Theremin View Post
Sorry

Kunt ge in DS trouwens een hybrid maken? Bvb ranged/sword+shield. Of gimp je dan uw char?
Old 05-04-2016, 12:33   #33   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

perfect mogelijk en zeker niet gimped.

DS gebruikt diminishing returns. Eens je een zeker aantal punten in strength hebt gestoken, win je maar weinig extra als je nog punten in strength steekt. Als je daarentegen die extra punten in bv magic (of iets anders) steekt, win je een pak meer.
uiteindelijk ben ben je een iets zwakkere fighter maar wel met een heel arsenaal spells ter beschikking.

hands down :
een hybrid fighter met 50strenth & 30magic > pure fighter met 80 strength.
Old 05-04-2016, 12:40   #34   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Allright, thanks.
Old 05-04-2016, 13:08   #35   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Quote:
Originally Posted by LukeSoloSalade View Post
perfect mogelijk en zeker niet gimped.

DS gebruikt diminishing returns. Eens je een zeker aantal punten in strength hebt gestoken, win je maar weinig extra als je nog punten in strength steekt. Als je daarentegen die extra punten in bv magic (of iets anders) steekt, win je een pak meer.
uiteindelijk ben ben je een iets zwakkere fighter maar wel met een heel arsenaal spells ter beschikking.

hands down :
een hybrid fighter met 50strenth & 30magic > pure fighter met 80 strength.
Ik ga meestal voor een STR+DEX build, ideaal voor melee. Spells is zo niet m'n ding.
Old 05-04-2016, 14:16   #36   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Toch niet van die logge STR weapons? elke invader met wat skillz en DEX maakt je zo af.
Old 05-04-2016, 15:15   #37   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Nah, STR tot het voldoende was om een bepaald wapen te gebruiken en dan voor DEX gaan. Bij DS1 bijvoorbeeld voluit gegaan voor build met Quelag(?) sword.
Old 05-04-2016, 17:47   #38   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Originally Posted by LukeSoloSalade View Post
Eens halverwege in Bloodborne werd het ook 'makkelijk', bv die vijanden in dat laatste stuk nightmare of mensis waren nu niet bepaald moeilijk.
Het werd inderdaad makkelijker maar toch niet in de mate van DS2. De endboss vond ik b.v. toch een redelijke uitdaging (en dan bedoel ik niet anticlimax moon presence).
In DS2 ging vanaf een bepaald punt alle bosses (inclusief de endboss) gewoon dood van de eerste keer. De stukken tussen de bosses waren meestal gevaarlijker wat toch niet de bedoeling kan zijn. DLC content was dan wel weer een pak harder (idem in Bloodborne trouwens), fuck Fume Knight.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2016, 18:00   #39   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

ik was redelijk hoog level 100+ bij de eindbaas. Zonder parry heb ik die nogal redelijk makkelijk neergekregen met enkel gewone melee. Ik heb het heel spel geen visceral attacks/pistool gebruikt. Veel bosses zijn precies een stuk makkelijker met pistool/stun.
Old 06-04-2016, 17:33   #40   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Toch wel een must-see voor mensen die direct op DS3 gaan vliegen en "nog niet mee zijn" met het overkoepelend dark souls verhaal:

non-spoiler tips van iemand die de JAP versie al heeft uitgespeeld:
Quote:
The areas are big, and there are a lot of different routes. However, they mostly lead to the same place! You shouldn't feel bad about delving too far down one route, as I did most of the time. I started to develop a pattern, and realized once I finished one route I could just go down another.

There is a lot of optional stuff. Bosses, enemies, areas, etc. However, most of it appears to not be missable (this does not apply to quests and quest rewards however). If you feel like you may be going through the game too fast, it's not a big deal. It's always possible to go to earlier areas and find new things that you may not have seen before.

Stamina recharges faster, and bonuses from buffing End seem to be slightly nerfed. Pumping a ton of End is most likely a waste of time now.
Analyzing bosses is even more rewarding than it was in the previous Souls games. What I mean by this - it's very unlikely you are going to be one shot. Spending time learning how much damage boss attacks actually do, and learning their timings is not only beneficial for multiple playthroughs, but is also less punishing.

This game is easier than other Souls games. I didn't like this at first, but I learned to embrace it. They spent a lot more time refining difficulty and balance rather than just saying "let's make this as hard as possible, people will remember that!". There are a lot less (read: pretty much 0) cheap shots in this game than you may find in previous Souls games, which may have led to a ton of deaths.

Use every weapon you come across, especially if you are already accustomed to Souls games! The weapons are amazing this time around with a ton of variety now thanks to skills. In previous games I may have just skipped trying out weapons because I knew, for the most part, what they did. However, weapon skills and combinations have been switched up enough to warrant getting a feel for each one.

Save your fucking tongues.

I have to include this one because I missed it until I was 50% through the game.. you may be missing an NPC in the hub world, even if you think you've found all of the starting ones.
jelliuz is online now   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules