Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 22-05-2016, 08:43   #481   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Watchers neer, toch een van de makkelijkste bosses in de reeks.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2016, 14:41   #482   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

je kan het interessant maken door met een rapier of zo te beginnen, maar met een goed 'swing' wapen is dat inderdaad te makkelijk.
Old 23-05-2016, 14:50   #483   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Is wel lollig: in deze thread heb ik behalve The Nameless King, die zowat iedereen moeilijk vindt, al zoveel verschillende meningen gehoord over de moeilijkheidsgraad van de bosses. Zeker The Watchers (vond ik moeilijk de eerste keer) en Pontiff (vond ik ez, getwoshot in ng en geoneshot in ng+, telkens met een ander type wapen) hebben hier al heel diverse ervaringen gebracht. Denk dat ratio Watchers hier zo wat 50/50 op moeilijk en gemakkelijk zit te balanceren.

Toch cool om te zien dat niet één bepaalde playstyle OP is en dat iedereen wel eens wordt afgestraft op één boss die dat volledig countert. Good games is good.
Old 23-05-2016, 17:38   #484   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

The Watchers vond ik toch ook echt wel pittig. Vooral die tweede fase dan.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2016, 19:32   #485   link
andu

andu's Avatar

Hoe zit het met de speedruns ferrex?
andu is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2016, 19:36   #486   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by andu View Post
Hoe zit het met de speedruns ferrex?
Slecht. Kan er geen zak van.

Het begin met Gundyr en Black Firebomb strat lukt nog wel maar alles vanaf dan is een dikke ramp: die pathing naar Bordt lijkt simpel maar je moet tijdens die run op zoveel verschillende zaken letten, het is serieus vermoeiend. Plus de snelheid in het kopen van uw homeward bones en dagger in't begin is ook frustrerend want misbuy met uw souls verkloot de rest van beginstage van de run. Je kan dat negeren omdat ik geen volle run doe maar als je in het begin van de run zo'n slechte zaken aanleert speelt dat alleen maar in uw nadeel wil je uiteindelijk heel het spel speedrunnen.

Maw: veel opnieuw beginnen en veel grotere frustratie dan de verschrikkelijkste momenten in een gewone playthrough.
Old 23-05-2016, 19:54   #487   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Zal een voorbeeld geven van hoe monotoon een speedrun leren kan zijn: in hoe de pathing momenteel bestaat in't spel moet je die Titanite Shard die op die doodskist ligt juist voor Gundyr absoluut hebben dus die jump moet je elke keer kunnen doen. Lijkt toch simpel, right? Wel als je een volle speedrun wilt doen moet je die jump 100% van de tijd kunnen halen en om muscle memory van dat gedeelte te creëren moet je dus eerst die jump opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw doen zonder te resetten. (Dus je bent letterlijk gewoon die jump constant aant doen) Vervolgens doe je die jump opnieuw en opnieuw en opnieuw maar dan met te resetten zodat je de angle kent die je neemt als je van het begin komt waar uw nieuwe char spawned. Vervolgens doe je die jump opnieuw en opnieuw en opnieuw met de Gundyr fight om dan te resetten.

En da's voor 1 klein stukje en 1 (intro) boss. Het is ook nutteloos om te zeggen "fuck it" en elke keer gewoon 1 lange speelsessie te doen waar je eigenlijk de speedrun qua pathing voor u hebt staan in pakt een word document maar waar je bij fouten niet stopt maar gewoon verder speelt. Dat is misschien handig om dat helemaal in't begin 4 of 5 keer te doen om keer te zien hoe alles gaat verlopen (heb ik ook gedaan) maar daar stopt het dan ook.

Om dan nog niet te spreken over de constante stamina control terwijl je dodges moet doen die je in principe van buiten moet kennen. En bepaalde attacks van enemies van buiten leren voor timing. Echt maat.
Old 23-05-2016, 21:05   #488   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Wist je dat niet op voorhand?
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2016, 21:20   #489   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Ja. Zeg ook niet dat ik het opgeef.
Old 23-05-2016, 22:42   #490   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ik was deze nacht toevallig naar de speedrun van ocarina of time aan het kijken en dat heeft mij wel doen beseffen dat zoiets echt wel een gigantische dedication vereist. Ik zou dat nooit voor een spel kunnen over hebben.

Ik steun u uiteraard wel in uw doel he radaman Ik wou gewoon laten weten dat ik geen karakter heb en een gigantische quitter ben.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2016, 22:56   #491   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ik vind dat ook vrij geschift hoe sommige mensen dat kunnen opbrengen. Ook al vind ik een spel nog zo zalig, speedruns zouden voor mij echt alle plezier uit een spel zuigen en ik zou het nooit meer willen aanraken.
Old 23-05-2016, 23:16   #492   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Sommige games leunen zich heel hard naar speedrunnen, sommige minder. Een game zoals Binding of Isaac leer je speedrunnen door het gewoon veel te spelen en niet echt te focussen op een routine. Andere games zoals een Fallout 4 is het gewoon glitches en pathing leren, terwijl DS3 eerder een combinatie is van skills én pathing. Fallout 4 heb ik een tijdje proberen te speedrunnen maar daar is nooit echt iets noemenswaardig van gekomen. Isaac heb ik een speedrun op mijn youtube staan, enfin, eerder een race speedrun? Dat houdt veel meer steek als je het spel kent. Ik speedrun het wel vaker maar dat is één van de weinige momenten dat ik eens iets heb opgenomen:

Beetje x-posting en self advertisement omdat niet veel volk in de Binding: Afterbirth thread komt: een run doe je op normaal tempo normaal gezien minstens een half uur over als je helemaal tot in de chest geraakt, wat het eindpunt is, en een tijd van een uur of meer is zeker niet ongewoon. Ik haal een tijd van 16.46 en als ik dit instuur naar een racing competition geraak ik zonder moeite binnen.

Last edited by Ferrex; 23-05-2016 at 23:20.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2016, 07:06   #493   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Uitgespeeld (enkele dagen geleden al) met alle extra zones/bosses. Nu nog eens wat NG+ of NG++ doen om alle questlines af te werken en secret ending te krijgen.
Eigenlijk zelfs wel zin om voor alle trophies te gaan.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2016, 14:59   #494   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Eindelijk, eindelijk, eindelijk The Watchers neergekregen...

Zit daar al vast sinds maart ofzo. Wat een opluchting, kan eindelijk verder nu
Spelmoment van het jaar!
En het geniale aan dit spel is dat ik hem nu waarschijnlijk elke keer kan neerleggen.
Old 13-10-2016, 16:51   #495   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ook wel redelijk wat pogingen nodig gehad toen. Maar als je daar vastzat sinds maart, dan vrees ik dat je nog wel bosses gaat tegenkomen waar je twee jaar gaat vastzitten.
Old 13-10-2016, 19:03   #496   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Niet dat ik alle dagen non-stop heb liggen proberen, heeft eens een maand of 2 stil gelegen en de laatste tijd doe ik een 2-tal pogingen per week ofzo. Maar toch, hier heb ik echt mijn tanden stuk op gebeten. De vorige bosses gingen er telkens rap aan.

Ben benieuwd om eindelijk weer nieuwe omgevingen te zien
Old 15-10-2016, 21:16   #497   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Nu bezig in Catacombs of Carthus. Aaaah wat heb ik dit spel gemist
Old 29-03-2017, 06:34   #498   link
kweetnie
Senior Member

kweetnie's Avatar

Vandaag de 2de Dlc eens spelen.

Old 15-04-2017, 10:42   #499   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Nog eens een beetje tijd gehad om te spelen, net bij Aldrich aangekomen... Argh dat gaat gewoon nooit lukken...
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules