Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Reply

Thread Tools
Old 23-04-2016, 00:28   #1   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

nikon D300S of D700?

D200 is intussen tien jaar oud. Werkt perfect, doet alles wat ik wil, de sensor is gewoon verouderd.
Moet dienen voor arsenaaltje aan prime lenzen. Er komt een split focus scherm in omdat ik zoveel manuele lenzen heb.
Beiden hebben de pro layout en eenpopup flash. D700 is fullframe met veel betere ISO performantie, D300S kan filmen en

Vergelijking van beide:
http://snapsort.com/compare/Nikon_D3..._D700/detailed

hory shet, kiezen is verliezen
zit vooral verveeld omdat de D700 niet kan filmen. en heb echt geen zin om een crappy camera erbij te kopen gewoon om eens iets te kunnen filmen.
Old 23-04-2016, 05:59   #2   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Mijn d700 is awesome, maar ik film nooit dus ik mis dat ook niet.
Old 23-04-2016, 23:13   #3   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

En waarom een 700 en geen 750? Is een winner op beide vlakken lijkt me. En ik ben er zeer tevreden over.

Last edited by OmegaII; 23-04-2016 at 23:16.
OmegaII is offline   Reply With Quote
Old 24-04-2016, 01:46   #4   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

omdat die nét iets belachelijk veel meer kost?
als ik mijn logica volg van "prima camera, te oude sensor" dan kom ik wel uit bij de D700. lastig. en het jeukt voor een fullframe.
Old 24-04-2016, 02:06   #5   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

ben van een d300 naar een d700 gegaan en nooit spijt van gehad. Filmen doe ik met een Sony camera, geen dslr.
Awoujol is offline   Reply With Quote
Old 24-04-2016, 08:20   #6   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Teus, ik heb een D750 en is een dijk van een SLR. Enige wat die eigenlijk mist is de dualpixel technologie zoals Canon voor betere video via liveview. Maar voor alle andere zaken is dit echt wel een fantastisch ding voor zijn prijs. Mag je altijd eens komen testen.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 24-04-2016, 14:46   #7   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

D750 is sowieso njet. binnen 2 weken ga ik richting USA. bij KEH (premium okkasies) is D300S zo'n 500USD en de D700 700-750USD. D750 is het dubbel.
dat aanbod om een D750 te kunnen testen zou ik wel graag aannemen, kan ik eens fullframe proberen

Quote:
Originally Posted by Awoujol View Post
ben van een d300 naar een d700 gegaan en nooit spijt van gehad. Filmen doe ik met een Sony camera, geen dslr.
cava, dan gaat mijn keuze sterk richting D700
koop ik er een compacte digitale camera bij met wifi. kan ik eenvoudige filmpjes maken, en mijn snapshots via wifi overzetten. ik documenteer veel projectjes en technische brol via gsm camera, en dat valt toch vaak tegen.
wifi via DSLR is toch niet zo evident. externe modules zijn duur, CF kaartjes met wifi vrij brak.
Old 24-04-2016, 19:40   #8   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Goede keuzes in dit geval lijken me:

D700 in US kopen
Lenzen die je al hebt gebruiken

Sony RX100 Mark 2 voor te filmen (of als je een goeie smartphone i.e. iPhone vanaf 5S hebt deze gebruiken)
Old 24-04-2016, 21:14   #9   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ik ga nu wel een betere smartphone kopen, maar dat zal nog altijd niet volstaan.
en ja, sowieso lenzen blijven gebruiken. heb een fijne collectie :3
Old 28-04-2016, 23:35   #10   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

hm 't is dan toch een D700. terug wideangle kunnen doen op 28mm f2 en op't gemak rondhossen met 50mm f1.8 voor huis/tuin/keuken gebruik
D200 heeft een katz eye splitscreen focusscherm. katz eye sloot zijn deuren eind vorig jaar, maar heb net een okkasie op de kop kunnen tikken op ebay. eentje zonder optibrite, is een gewoon mat focusscherm zonder splitscreen of gelijk wat. was net wat ik eens wilde proberen.

KEH.com verkoopt D700's voor 730USD in zeer goede cosmetische staat. ze kunnen echter niet zeggen hoeveel clicks er op de body staan. wel 6 maand garantie. geen idee of ik daar koop, of particulier op Ebay.
ik heb 3 D700's op het oog op ebay met een doenbare click count. veel cameras met 70-80K clicks, sommige gaan zelfs tot 250K. dikke wtf.
ik zal zien of ik eentje vind onder de 650~700USD, anders wordt het KEH.
Old 29-04-2016, 05:58   #11   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Meeste (nikon) pro-body's gaan wel vlotjes voorbij 150-200k clicks, dus daar zou ik mij niet te veel zorgen over maken.
Old 01-05-2016, 13:30   #12   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Quote:
Originally Posted by jakkerd View Post
Meeste (nikon) pro-body's gaan wel vlotjes voorbij 150-200k clicks, dus daar zou ik mij niet te veel zorgen over maken.
Mja maar in welke staat is een toestel waar 200.000 foto's mee zijn gemaakt? Die camera zal er dan toch niet zo goed meer uitzien denk ik
Old 01-05-2016, 21:00   #13   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

zever, als ze komen van iemand zoals de pino zien die er nog altijd enorm goed uit
Old 08-05-2016, 23:21   #14   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

D700 get
net onder de 25 000 clicks
Old 13-05-2016, 15:16   #15   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

heb camera een paar dagen
tis de max
Old 13-05-2016, 15:34   #16   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Enjoy, heb er zelf een tijdje mee gewerkt, beestje
Awoujol is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2016, 20:50   #17   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

camera voelt echt aan als rolls-roys luxe en zaligheid.
opnieuw terug fullframe werken zoals met mijn analoge cameras. 50mm lens als allround lens. vroeger had ik 28mm f2 wat een 42mm dekking gaf. niet enkel is de 50mm (1.8 AFD) een pak scherper dan de 28mm, ook is die massa's scherper dan op mijn D200 body. met de D200 probeerde ik iemand anders zijn 50mm 1.8, wat haarscherp was, maar toen ik zelf eentje kocht kreeg ik nooit dezelfde resultaten. nu is die dan wel weer haarscherp op de D700. nu, aangezien ik weer fullframe zit overweeg ik om ergens dit jaar nog een upgrade te doen naar een 50mm f/1.4 .
terug 28mm op fullframe betekent eindelijk weer een breedhoek lens beschikbaar. wat een verlossing zeg. de 28mm f2 zit in de hall of fame van de beste nikkor lenzen, maar wanneer je breder gaat wordt het allemaal best lastig of gewoon duur. daarom dat ik nooit iets wijder kocht. ik heb nog wel een 24mm f2.8 die stof zit te vangen, maar qua scherpte is die gewoon erg middelmatig.
ik heb nog een vivitar 28-90mm f2.8-3.5 series 1, ik zou die toch eens opnieuw van onder het stof moeten halen. perfecte allround lens dat. verouderde technologie, maar de lens was indertijd baanbrekend. is nog altijd erg scherp, maar het is opletten omdat de lens varifocus is, en bij manuele lichtmeting (99% van de tijd dus) moet je opletten wanneer je inzoomt en een halve stop licht verliest.

en verder, camera neemt lustig fotos op iso800/1600 in zeer goede kwaliteit. wat een verlossing.

iso1600 en 180mm 2.8 met 2x TC

thijsdeschildre__DSC3878
random andere fotos

thijsdeschildre__DSC4509
thijsdeschildre__DSC4296
thijsdeschildre__DSC4144
thijsdeschildre__DSC3652
thijsdeschildre__DSC3513
Old 22-06-2016, 07:54   #18   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Tenzij je geld teveel hebt, is de upgrade naar een 50mm 1.4 de moeite niet.
Old 23-06-2016, 18:19   #19   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

inderdaad. digitale cameras beginnen zot hoge ISO prestaties te hebben dus rauwe lichtsterkte wordt minder relevant.
Old 23-06-2016, 21:10   #20   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Hoeveel heb je betaald voor je d700?

Dit toevallig op 2de hands gezien: http://www.2dehands.be/foto-camera/s...296651864.html

Echt wel een deal.

Spijtig dat ik overgestapt ben naar Canon (80D)

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Thread Tools

Posting Rules