Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Reply

Thread Tools
Old 03-08-2016, 14:15   #1   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Mini statief

Binnen enkele weken vertrekken we voor een maandje naar Maleisië. Om daar wat long exposure en familiefoto's te trekken ben ik op zoek naar een ministatief.

De meeste die ik zie zijn echter tot 1kg en de camera incl lens weegt 1.3kg. Ofwel kosten ze €70 a €100 en dat wil ik er ook niet aan geven voor wat ik het ga gebruiken.

Een groot statief wil ik niet meenemen, liever iets dat in de rugzak kan. Zijn die gorillapod statieven goed? Ik plan niet om mn camera rond een paal te draaien
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2016, 16:14   #2   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

weinig expertise rond statieven hier
enige wat ik weet te zeggen is dat goedkope statieven weggesmeten geld zijn. gewoon troep, gaat rap kapot, kun je niet deftig mee werken.
Old 03-08-2016, 16:18   #3   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
weinig expertise rond statieven hier
enige wat ik weet te zeggen is dat goedkope statieven weggesmeten geld zijn. gewoon troep, gaat rap kapot, kun je niet deftig mee werken.
Ik zoek niks voor een paar euro natuurlijk. Ik had een Manfrotto gezien maar die gaat maar tot 1kg.

Heb nu oog op Joby Gorillapod laten vallen. Komt op €40 ongeveer.
Old 03-08-2016, 17:25   #4   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Daarnaast nog de vraag als ik best een ballhead er bij neem...
Old 04-08-2016, 09:34   #5   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Gorillapapods zijn geweldig, moet wel zien dat je de juist grote voor uw camera kiest.

Ballheads zijn wreed gemakkelijk, maar zeker geen noodzaak. Als ge de centen kunt missen, zou ik dat wel kopen.
Old 05-08-2016, 01:34   #6   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Quote:
Originally Posted by ndPix View Post
Binnen enkele weken vertrekken we voor een maandje naar Maleisië. Om daar wat long exposure en familiefoto's te trekken ben ik op zoek naar een ministatief.

De meeste die ik zie zijn echter tot 1kg en de camera incl lens weegt 1.3kg. Ofwel kosten ze €70 a €100 en dat wil ik er ook niet aan geven voor wat ik het ga gebruiken.

Een groot statief wil ik niet meenemen, liever iets dat in de rugzak kan. Zijn die gorillapod statieven goed? Ik plan niet om mn camera rond een paal te draaien
'k Ben wel content van mijn Velbon CX 460 mini. Ding gaat van 22-55cm +- en kan ideaal 1.5kg dragen, max 2,5kg. Zover ik zie is die nu vervangen door de Velbon EX mini of macro. http://www.velbon.biz/product/ex.html
De mini is bvb €27,1 op Bol.com https://www.bol.com/nl/p/ex-mini-bla...specifications
Ik denk dat ik die van mijne in den tijd €16 betaald heb op aanraden van de fotograafwinkel. Die had die toen rechstreeks bij de leverancier besteld omdat hij ze zelf ook wel goed vond.

Dus misschien gewoon is navragen.
Old 05-08-2016, 03:59   #7   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Ik heb de Gorillapod met balhoofd besteld. Ik wil ze toch een testen voor we vertrekken. Ding ziet er goed en stevig uit. Met camera en lens geen probleem, volgende week eens met de filter testen
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Thread Tools

Posting Rules