Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 15-08-2016, 12:50   #1   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Hulp bij tweedehands auto

Beste Shrimpers,

Mijn vriendin heeft helaas een auto nodig voor haar werk omdat ze regelmatig klanten over heel het land (d.i. Nederland) moet bezoeken en zittingen bijwonen. Graag jullie bemerkingen bij mijn overwegingen.

We vinden liefst iets in Nederland i.v.m. importkosten en wat nog.

- we zouden graag onder €5000 blijven, want onze financiële prioriteiten liggen momenteel elders
- er zouden zo'n 10-15k km per jaar worden gereden
- graag trekhaak voor fietsendrager en airco
- tamelijk klein want je moet makkelijk kunnen parkeren in drukke buurten
- hoe zuiniger hoe beter
- liever een populairdere wagen waar je makkelijk tweedehands stukken van kan vinden bij defect

Ervaringen van mijzelf en verschillende vrienden met Subaru, Mazda, Nissan, Toyota zijn altijd positief geweest. Franse, Fiat en Volkswagen eerder omgekeerd. Die indruk kreeg ik ook altijd van mensen bij de autokeuring. Kia en Hyundai zijn Koreaans maar heb ik de indruk dat ze ook minder betrouwbaar zijn. Is dat toeval of vijzen die chwapanezen efffectief beter auto's in elkaar?

Ik dacht bijgevolg aan type Nissan Micra, Mitsubishi Colt, Mazda 2, Toyota Yaris. Die zuipen niet te veel en zijn wel vrij populair volgens mij.

Bij een Yaris heb ik het idee dat de kans groter is dat je een haast ongebruikte bommawagen vindt terwijl een VW Polo vaak een verkrachte johnbak is. Is dat ongegrond? Andere bedenkingen?

Helaas heb ik de indruk dat particulieren amper zelf zoekertjes plaatsen en dat alles via garages gaat. Ik zoek liever een oud koppel dan een garage waar je geen idee hebt waar de auto vandaan kwam, en ik heb het vermoeden dat een garage er altijd extra aan zal willen verdienen en dus meer vraagt dan de auto eigenlijk waard is en je kan niet inschatten of de vorige eigenaar misschien heeft gesjoemeld met de kilometerteller. Correct of niet?

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen

Last edited by Drennargh; 15-08-2016 at 13:13.
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2016, 13:11   #2   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

in Belgie heb je bij de garages wel een jaar garantie wat toch een extra geruststelling kan zijn, niet zeker hoe dat zit in NL.
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2016, 13:29   #3   link
ToVoT
...

Toyota zijn de onderdelen vrij duur dacht ik. Zelf vind ik de Yaris die niet zo relax rijden.
Vriendin heeft een 2dehands Mazda 2. Rijdt krak hetzelfde als men Peugeot 206. Is dacht ik zelfde motor. Mazda/Peugeot zijn onderdelen meestal vrij goedkoop.

Nuja, voor onderdelen kijk ik meestal op Mister Auto (goedekope merken)/2dehands. Voor sommige onderdelen maakt dat weinig uit en ge wint al rap 2/3 keer de prijs als ge het zelf kunt veranderen.

Ik ben positief tegen mazda & peugeot. Hebben nog nooit iets voorgehad. Ook al zijn het minder luxe klassen.
ToVoT is online now   Reply With Quote
Old 15-08-2016, 13:37   #4   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Hmz bij haar garage hebben ze net twee Kia Picanto's binnen. 't Zijn wel sloefen op wielen, maar vrij zuinig en niet te groot.

Beide 1.0 benzien 60PK (lolwhut), 2008 vs. 2010, 134k vs 91k km, €2900 vs. €3900.

Zijn dat wat redelijke prijzen voor zo'n auto?

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Old 15-08-2016, 22:44   #5   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Als je vriendin (proficiat trouwens) dikwijls lange ritten moet doen zou ik toch eens wat testen qua zitcomfort. Is een oudere Volvo of Volkswagen geen optie? Een Kia Picanto lijkt mij een nachtmerrie om twee uur op een dag in te zitten. Het lawaai alleen al...

EDIT: Zoiets bijvoorbeeld? http://gocar.be/nl/autovlan/tweedeha...rxbkqeud?src=r
Al veel kilometers maar zit heel goed, is degelijk qua isolatie en Volvo veiligheid is ook een plus. Prijs is eigenlijk super voor dat bakske. Dacht dat Straks vroeger ook met dezelfde reed als ik me niet vergis.

Heb niet in detail gezocht, maar er zijn met je budget toch mooie dingen te vinden in die relatief lage prijsklasse.

Last edited by Dodgy; 15-08-2016 at 22:50.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2016, 12:36   #6   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Meestal korte ritten, soms lange. Ze is blijkbaar toch voor die cheapo Picanto gegaan omdat ze niet de tijd heeft om lang zonder auto te zitten en we binnen enkele maanden als het financieel minder krap zit wel een betere kunnen kopen.

Had nog wat op mijzelf zitten rondkijken en ben verbaasd hoe weinig particuliere zoekertjes ik vond voor NL.

Bedankt voor de respons alvast.

Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules