Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 07-12-2016, 20:03   #61   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Fantastisch seizoen wel. Ik denk dat ik nog altijd niet volledig mee ben maar heb mij er wel uitermate mee geamuseerd. Einde was subliem, William zijn lachske was zo zalig
Cage is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2016, 20:44   #62   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
is da nu de moeite of niet voor nen non-scifi fan

ik volg nog amper series maar ik zie op alle sociale media mensen redelijk hype doen over dees, dus 'k kom toch keer polsen

Doen Radje. Een paar keer met mijn mond wijd open gestaan en de laatste twee afleveringen waren subliem.

Seizoensfinale is dan ook van een heel deftig niveau; benieuwd naar wat er nog gaat komen maar geen cliffhangers en veel vragen beantwoord van wat er gebeurd is. Zo fantastisch, komt in mijn top tien van series als dit niveau volgend jaar verder gaat.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2016, 00:33   #63   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

1 jammere zaak met dit einde wel:

Het valt wel erg hard op dat een aantal verhaallijnen gewoon een beetje filler waren. Alle interacties van Ford & Bernard met management. De relatie met Theresa, de arc van Elsie en haar uiteindelijke moord, de hele affaire rond het buiten smokkelen van die data... Dat heeft allemaal quasi geen bal te maken met dit einde en komt nogal hard als filler over. Er zit daat niets wat eigenlijk écht invloed heeft gehad op hoe het is uitgedraaid. Het waren gewoon dwaalsporen terwijl ze evengoed meer op de filosofie hadden kunnen focussen. Niet dat daar veel in tekort schoot. Maar het is jammer dat dat allemaal zo betekenisloos is uiteindelijk. Allezja. Was het écht essentieel aan de plot dat Bernard die beide vrouwen vermoordde? Of dat er data gesmokkeld werd? Uiteindelijk was de nieuwe verhaallijn van Ford de essentie, en had hij die al gepland voor die andere zaken aan het licht kwamen... Beetje jammer.

Het mag voor mijn part dus ook gewoon bij dit seizoen blijven. Het volgende heeft toch geen Hopkins meer, en prolly ook niet al te veel Ed Harris, dus meh.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2016, 12:02   #64   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Theresa en de board bestaan toch om druk uit te oefenen op Ford. Zonder hen zou Ford niet de behoefte hebben voor zijn laatste narrative?

Data buitensmokkelen (Maeve liet haar tas achter op de trein), Elsie (mijn hol dat die dood is) en Stubbs, de board, da's allemaal materiaal dat overblijft voor volgende seizoenen.

Wat als Ford buiten het park ook al Hosts had rondlopen (die wachten op die buitengesmokkelde data) dat kan toch ook een interessante insteek worden voor een tweede seizoen.

Last edited by Fieldy; 08-12-2016 at 12:09.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2016, 12:12   #65   link
Kalutica
Fanboy

Kalutica's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
Het mag voor mijn part dus ook gewoon bij dit seizoen blijven. Het volgende heeft toch geen Hopkins meer, en prolly ook niet al te veel Ed Harris, dus meh.
Er is een theorie dat de Ford die neergeschoten is een Host was. In de voorlaatste aflevering zagen we Ford zelf een host bouwen.
Old 10-12-2016, 20:09   #66   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Ik ben écht benieuwd wat ze volgend seizoen gaan doen.

Vind ik altijd een prestatie voor een TV-reeks.
Old 11-12-2016, 17:09   #67   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Hopelijk wat andere werelden of de buitenwereld verkennen.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2016, 18:46   #68   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

straffe finale, en inderdaad een mooie afsluiter. benieuwd naar meer, maar niet teleurgesteld indien geen vervolg meer. da's altijd mooi.

voor volgend seizoen vraag ik me af of het nog western gaat zijn. die japanse krijgers in de laatste aflevering en kleine focus op een aangepast logo voor westworld, doen me afvragen of de wereld niet gaat veranderen.
Old 12-12-2016, 11:42   #69   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kalutica View Post
Er is een theorie dat de Ford die neergeschoten is een Host was. In de voorlaatste aflevering zagen we Ford zelf een host bouwen.
ik zou zelfs eerder denken dat Ford echt wel dood is maar dat hij die nieuwe host heeft gemaakt om zichzelf in verder te zetten (gelijkaardig aan Arnold -> Bernard).
Of nog een stapje verder.. die nieuwe host zal Wyatt zijn die de volgende verhaallijn zal domineren als verlengstuk van Ford?

Mind... Boomshakalakabamboom
Old 13-12-2016, 05:19   #70   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Dolores is al Wyatt he.

Blijkbaar moet ge er ook niet te veel achter zoeken.

Quote:
The Hollywood Reporter specifically asked showrunners Jonathan Nolan and Lisa Joy if that half-finished host would be important down the line.

"No, not in a literal sense," Nolan said. "I think there's a suggestion here that Ford has been up to something, that he's slipped the leash of corporate control, and that his secrets permeate the park, in addition to Arnold's. We thought that gave things a creepy sense."
Allez, ze kunnen er achteraf nog mee doen wat ze willen.

Last edited by Fieldy; 13-12-2016 at 05:46.
Old 11-02-2017, 03:21   #71   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Vrij wiedes dus dat er al minstens een tweede park is in een samoerai-thema.

Zeer degelijke serie met een knap eerste seizoen en een interessante opbouw (die verhaallijnen die op andere manieren blijven terugkeren en door mekaar lopen vond ik enorm knap gedaan) en een sterke seizoensfinale.

Alleen zijn er wel een aantal dingen waar ik me aan stoorde.

Die hele verhaallijn van Maeve is toch zo ongeloofwaardig als het groot is?

Elke stap die Peppi en Kokki Felix en Sylvester zetten is nog dommer dan de vorige, gewoon omdat Maeve hen wat zit af te dreigen.
Er zijn duizend-en-één momenten waar ze haar kunnen tegenhouden. Een instellinkje lager, een admin-rechtje minder, een fucking telefoontje naar de security-gasten met assault rifles die een kogel door haar kop konden schieten.
Nee, daarentegen gaan ze elke stap verder mee in haar eisen, terwijl ze goed genoeg weten welke risico's dat met zich meebrengt.

Waarom stapt Maeve op het laatste moment toch nog van die trein? Ze beseft maar al te goed dat haar "dochter" niet echt was, en toch gaat ze ervoor terug? Meh.

Maeve bevriest op een gegeven moment Bernard met een freeze all motor functions. Heeft tot dat moment dan geen enkele mens met de juiste rechten die woorden al eens uitgesproken toen Bernard in de buurt was?

Wat een brakke security als ge het systeem zo kunt manipuleren om admin-rechten te geven aan een frickin' host. Dat zou gewoon by design niet mogelijk mogen zijn (maar dan werkt de hele "Bernard is een host" verhaallijn natuurlijk niet). Het lijkt me straf dat Ford als programmeur van de hosts ook even de essentie van het beveiligingssysteem kon aanpassen om dat mogelijk te maken, zonder dat iemand het merkte.

Over de park-security gesproken, die varieert duidelijk van "host Jefke heeft een scheet gelaten in de verkeerde windrichting, onmiddelijk oppikken en binnenbrengen" naar "joeee ik ben hier effe de sightseeing toer aan het doen van het complex met een zelfbewuste host die eigenlijk in het park hoort, niet op mij letten".

En ffs, waar hebben die leren schieten? Ok, dat de hosts beter kunnen mikken omdat het robots zijn, wil ik geloven. Maar van die 20+ zwaarbewapende security-gasten heeft er dus niet één een deuk kunnen maken - buiten een deur sluiten op die chick haar arm.
JA FREEZE ALL MOTOR FUNCTIONS WERKT NIET, SCHIET VERDOMME.

Maar bon, dat terzijde - nog steeds een geweldige reeks die gedragen wordt door knappe ideeën, goede uitwerking & vormgeving en stevig acteerwerk van Hopkins, Harris en Wright. Aanrader!
Old 11-02-2017, 10:10   #72   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Elke stap die Peppi en Kokki Felix en Sylvester zetten is nog dommer dan de vorige, gewoon omdat Maeve hen wat zit af te dreigen.

Felix doet het toch vooral uit nieuwsgierigheid, en omdat hij een groter empathisch vermogen heeft voor de hosts dan andere laboranten?

Quote:
Waarom stapt Maeve op het laatste moment toch nog van die trein? Ze beseft maar al te goed dat haar "dochter" niet echt was, en toch gaat ze ervoor terug? Meh.

Alles wat Maeve deed tot aan de trein was volledig voorgeprogrammeerd door Ford. Enkel het van de trein stappen was een eigen keuze. Pas dan werd ze zelfbewust. Omdat ze er voor kiest om haar dochter als een echte dochter te zien ofzo?

Quote:
Het lijkt me straf dat Ford als programmeur van de hosts ook even de essentie van het beveiligingssysteem kon aanpassen om dat mogelijk te maken, zonder dat iemand het merkte.
't Is hij en Arnold die alles geprogrammeerd hebben. Als zij daar wat backdoors insteken die niemand anders kent...

Quote:
Over de park-security gesproken, die varieert duidelijk van "host Jefke heeft een scheet gelaten in de verkeerde windrichting, onmiddelijk oppikken en binnenbrengen" naar "joeee ik ben hier effe de sightseeing toer aan het doen van het complex met een zelfbewuste host die eigenlijk in het park hoort, niet op mij letten".
Het feit dat niemand er van op kijkt wijst er toch net op dat dat waarschijnlijk meer gebeurd. Liep Maeve daar op een bepaald moment ook niet langs het management ? Niemand keek er van op.
Old 11-02-2017, 21:22   #73   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fieldy View Post

Felix doet het toch vooral uit nieuwsgierigheid, en omdat hij een groter empathisch vermogen heeft voor de hosts dan andere laboranten?
Vreemde beslissing als door die keuze tientallen mensen worden afgemaakt (wat hij goed genoeg moet beseft hebben). En wat met Sylvester? Die had ook redelijk wat kansen om het tegen te houden.

Quote:
't Is hij en Arnold die alles geprogrammeerd hebben. Als zij daar wat backdoors insteken die niemand anders kent...
Twee mensen die allesallesalles programmeren? Ik heb het hier niet over de programmatie van de hosts zelf hé, ik heb het over het beveiligingssysteem van wie welke rechten heeft.
En niemand anders merkt dat gesjoemel ooit op? Da's toch op zijn minst een stretch te noemen.
Nu ja muggenzifterij, ik weet het. Zonder dat feit hadden we nooit Bernard als host gehad, en da's natuurlijk wel een leuk verhaalelement.

Quote:
Het feit dat niemand er van op kijkt wijst er toch net op dat dat waarschijnlijk meer gebeurd. Liep Maeve daar op een bepaald moment ook niet langs het management ? Niemand keek er van op.
Punt blijft dat voor de rest elke scheet gemonitord is, dan vind ik het net ongeloofwaardig dat er niet van wordt opgekeken en dat zo'n zaken niet in de gaten worden gehouden.
Old 11-02-2017, 22:40   #74   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

(Al die spoilertags zijn niet meer nodig ze gasten. Moet nen uil zijn om hier te komen lezen als ge het nog nie gezien hebt.)
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2017, 13:13   #75   link
Lycas
Senior Member

Moet enkel nog de finale zien.

Blijf wel met een aantal vragen/opmerkingen zitten over die hele serie.

Ik heb op geen spoiler tags geklikt dus een aantal opmerkingen kunnen dezelfde zijn als iemand anders.

Het verhaal van Maeve lijkt me toch echt een beetje stupide. Dus niet alleen lukt het haar een aantal keer om met mensen van een lagere divisie naar hogere divisies te gaan zonder vragen, maar ook haar waarden aan te passen zonder alarm bellen of checks. Er lijkt zoveel gelogd te zijn in dat park, behalve als een host met zotte waardes rond begint te lopen en andere hosts begint te veranderen.

De finale nog niet gezien, de serie is wel goed.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2017, 14:34   #76   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Omdat alles gecoverd is door Ford. Alles dat zij doet is geprogrammeerd door Ford.
Old 10-04-2017, 15:38   #77   link
Lycas
Senior Member

Quote:
Omdat alles gecoverd is door Ford. Alles dat zij doet is geprogrammeerd door Ford.
Wow dat moet ik gemist hebben.

Hoe kom je daarbij dat alles door Ford gaat? Gaat het dan over die droom update? Want Meave is zelfbewust beginnen worden door die dromen die ze had neen?
Of zijn het van die hosts die Ford volledig zelf heeft ontworpen zoals Dolores en Bernard?
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2017, 09:29   #78   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Bekijk de finale?
Old 11-04-2017, 15:15   #79   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Dan nog is dat hele verhaal rond Maeve te ongeloofwaardig hoor.
No way dat twee programmeurs alllll the thingsss maken (inclusief de security van het park zelf) en dat niemand zo'n soort loopholes kan opmerken.
Spijtig, want voor de rest een serie gevuld met een zeer sterk verhaal en een interessant concept.
Old 11-04-2017, 15:24   #80   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Bwa waarom ook niet. Veel dingen lopen fout in grote bedrijven door het amateurisme van zogezegde professionals.

blumcole is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules