Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 10-01-2017, 12:48   #1   link
DontLikeJelly
Senior Member

DontLikeJelly's Avatar

Auto op afstandsbediening zelfbouw stuff

Toen ik 12 jaar was droomde ik een Tamiya auto op afstandsbediening te bouwen maar heb nooit geld bijeen kunnen sparen om er ene te kopen. Een oudere broer van men vriend had een Grasshopper waar we niet aan mochten komen, alleen helpen om een parkoers in het bos te maken.

De Tamiya katalogus is alles wat ik me toen heb kunnen veroorloven en ik bladerde 's avonds in men bed door de zeer knappe glossy paginas en droomde van een WildWilly...

Maar deze kerstmis, 30 jaar na datum, heb ik me ene gekocht : de Lanica Delta Integrale TT02

Nu steekt 'm in elkaar maar moet 'm nog wel verven. Ik heb er een filmke van gemaakt:

Bij de verf ineens een setje kogellagers besteld. Dat is de eerste nuttige upgrade voor elke auto blijkbaar. Der zijn nog massa's upgrades met aluminium onderdelen en schokdempers met olie en veel meer maar dat is voor als er iets kapot gaat of als ik goesting krijg om nog wat te prullen. Misschien ook eens omzetten van rally naar weg-machien.

Nog shrimpers / pattattenschieters / modelbouwclublfanatici die hiermee spelen?
DontLikeJelly is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2017, 14:33   #2   link
Rufus
PimpMeister

Nope maar heb wel altijd zo een F1 wagen willen hebben. Ex klasgenoten deden daar races mee.
Old 10-01-2017, 21:51   #3   link
murda
كنت جوجل ترجمته

murda's Avatar

Kids will be kids.

Hier een nitro mt2, Wltoys L939 en een WLtoys A959-B
Old 11-01-2017, 07:01   #4   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Ik heb een Traxxas Emaxx brushed:

en een Traxxas Slash brushless 4x4 met TSM:

beide RTR en de slash is veruit de leukste om mee te rijden. hiervoor heb ik me dan ook een 2S en een 3S batterij gekocht. met de 3S haal ik +/- 80km/u en dat is dikke fun. met onze club RC Racing Fun Bornem hebben we een parcours waarop we goed kunnen knallen. Het is nu enkele maanden geleden dat ik nog gereden heb wegens verbouwingswerken, maar zodra het weer beter wordt en de werken meer naar hun einde toe gaan zal ik dit terug regelmatiger gaan doen
Old 11-01-2017, 14:03   #5   link
DontLikeJelly
Senior Member

DontLikeJelly's Avatar

The real stuff .

Ik begrijp de aantrekkingskracht van Nitro wel maar elektrisch spreekt me meer aan. Maat van me van in het middelbaar blijkt vroeger een Tamiya Fox en een Beetle gehad te hebben. Nooit geweten . Die zegt dat als hij terug zou beginnen het een Nitro moet zijn.

Old 11-01-2017, 14:24   #6   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Nitro.... pfff, enorm irritant qua geluid en power met electro is pakken hoger naar het schijnt.

Ik zou nooit nitro willen.
Old 11-01-2017, 17:22   #7   link
Prophex
Know your enemy ...

Prophex's Avatar

Send a message via MSN to Prophex
Ik heb op gebied van R/C cars het volgende:

Turnigy 1/10 Brushless 2WD Desert Racing Buggy

Turnigy Nitro Rumble 1/8th 4wd Nitro Racing Buggy

Basher 1/16 4WD Mini Monster Truck

Orlandoo OH35P01 4WD 1/35 Crawler Kit

De 2WD Desert Racing Buggy is verre van m'n favoriet. Meer dan genoeg kracht, groot genoeg om stabiel te rijden, makkelijk te onderhouden en kan ik wat mee driften op het zand. Plus, het platte dak is ideaal om m'n gopro op te monteren. Ik wou echter ook eens een nitro variant, dus kocht enkele jaren terug de 4wd Nitro Racing Buggy. Maar zoals Vantham hier al aanhaalt, komt dit met hopen meer miserie... Het geluid stoort me niet zo en hij heeft zeker 'power' met overschot, maar het is een vuile bedoening met veel afstel werk, veel meer bewegende onderdelen en onderhoud hiervan en allerhande extraatjes die je constant moet mee sleuren. (Glow igniter, nitro, startbox?, ...) De mijne heeft nooit deftig gedraaid en de trekstarter is aan vervanging toe. Dan die mini monster truck. Die valt ergens in het midden. De standaard servo die erbij kwam is brol. Centreert niet deftig en is helemaal niet krachtig genoeg.
Hoewel die monster truck ontworpen is voor 4s, rij ik meestal op 2s, want anders is het er wat over. Door zijn kleine omvang is die ook niet super stabiel en heeft hij al snel moeilijkheden om ergens offroad over bepaalde obstakels te rijden. Heb er daarom maar een FPV-set op gemonteerd en nu kan ik me af en toe amuseren met FPV rond te rijden aan lage snelheid. En als laatste die crawler. Een kleine crawler was eigenlijk iets wat ik al heel lang wou. Leek me tof om gewoon bij dode momenten even over m'n bureau te rijden en kleine obstakel parkoers samen te stellen uit allerhande huishoudelijke onderdelen. Maar het is een kit en heb gewoon nog geen tijd gehad om die eens in elkaar te steken en wil die niet dagen/weken lang laten liggen.

Verder staat op m'n wishlist nog een 1/10 HobbyKing® Mission-D 4WD GTR Drift Car en een 1/16 Brushless 4WD Mini Rally. Maar daar heb ik nu zeker geen tijd voor.

Ik zoek trouwens nog steeds iemand die m'n nitro buggy eens deftig kan afstellen, dus mocht er hier iemand zijn?
Prophex is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2017, 09:24   #8   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
Zijn die Traxxas te vergelijken met Reely (huismerk van Conrad)
Old 13-01-2017, 07:48   #9   link
DontLikeJelly
Senior Member

DontLikeJelly's Avatar

Volg de laatste tijd de RC Cars reddit. Toch regelmatig volk dat komt klagen dat hun Traxxas rap kapot is en pas na we stevigere aluminium wisselstukken op punt staat.

Bijvoorbeeld: Rant post, about Traxxas
Old 13-01-2017, 07:56   #10   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

Wanneer je denkt dat shrimp je niet meer kan verbazen 🙃
Old 13-01-2017, 08:41   #11   link
DontLikeJelly
Senior Member

DontLikeJelly's Avatar

RC Cars vechte:

Zo beter?
Old 13-01-2017, 13:40   #12   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

zelf heb ik nog maar 2 keer stukken moeten vervangen, maar dat was mijn eigen fout en met die snelheid had ik niet anders verwacht dan dat het kapot zou zijn. voor de rest nog geen brokken gehad eigenlijk. de wisselstukken zijn betaalbaar en met alu onderdelen zal het zeker beter en sterker zijn, maar als pure hobyist hoeft dat niet voor mij

het grote voordeel van traxxas vind ik dat ze heel goed waterproof gemaakt zijn en makkelijk te onderhouden.
Old 16-01-2017, 00:11   #13   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Ik vind R/C cars nog steeds de max, had vroeger een Tamiya Ferrari F40.

Dat ding was fantastisch. En zo snel dat dat ging. En al mijn vriendjes met hun crappy Nikko R/C autootjes maar achter mij laten.

Zoiets zou ik nog wel eens willen kopen. Maar dat krijg ik hier nooit verkocht thuis. Weet ook niet wanneer ik het zou doen. Rij veel te graag écht met de auto ondertussen
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2017, 11:19   #14   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by DontLikeJelly View Post

Hmmm. Ik heb als kind blijkbaar ook zo eentje gehad. Allé, trok heel hard op deze, maar dan met witte chassis en iets kleiner, als ik me baseer op youtube-filmpjes.
Vorig jaar bij verhuis weggesmeten omdat hij niet meer wou sturen (en er waren nog wel wat zaken kapot na jaren plezier). Ik dacht aan de bijhorende doos te zien dat het één of ander goedkoop oosters merk was. Kendet: 'Tamiya' met een lelijk oost-bloklogo en zo goed als geen oog voor design van de doos. Maar blijkbaar hadden mijn ouders dus toch goed gekozen.

'k Wil eigenlijk ook wel eens zo'n nieuwe. Maar ik geef mijn geld al genoeg uit aan entertainment, misschien wachten tot mijn zoontjes oud genoeg zijn.

Mod: Ofwel was het toch een ander simpel merk, dat dan wel serieus leentjebuur gespeeld heeft. Ik zal het nooit weten.

Last edited by HeLLBirD; 17-01-2017 at 11:41.
HeLLBirD is online now   Reply With Quote
Old 18-01-2017, 19:50   #15   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
Ik vind R/C cars nog steeds de max, had vroeger een Tamiya Ferrari F40.

Dat ding was fantastisch. En zo snel dat dat ging. En al mijn vriendjes met hun crappy Nikko R/C autootjes maar achter mij laten.

Zoiets zou ik nog wel eens willen kopen. Maar dat krijg ik hier nooit verkocht thuis. Weet ook niet wanneer ik het zou doen. Rij veel te graag écht met de auto ondertussen
Was? Kapot ofwat? Als ge de basis nog hebt kunt ge die toch repareren?
Old 18-01-2017, 20:50   #16   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Was, als in, heb die al jaren geleden verkocht.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2017, 11:10   #17   link
DontLikeJelly
Senior Member

DontLikeJelly's Avatar

Lap, rechtsachter wiel hangt door als ik de auto ophef. Er is een plastiek stukske afgebroken in de 'knuckle' waar de arm van de ophanging op rust. Toch al snel brokken en heb niet eens zo wild gedaan. Resultaat is dat 'm een klein beetje naar links trekt bij het rijden.

Heb het vervangstuk in aluminium gezien op AliExpress:

Ondertussen ook verder gewerkt aan het verven, wite laag staat er op. Nu nog de ramen smoke verven en dan een shitload aan stickers er op zetten.
Old 27-01-2017, 19:39   #18   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

heb er zo eentje 2de hands gekocht
Old 30-01-2017, 16:47   #19   link
DontLikeJelly
Senior Member

DontLikeJelly's Avatar

En men auto is af!

Verven & stickers plakken was nog meer werk dan ik dacht. Ben tevreden van het resultaat. De smoke verf voor de vensters is het minst goed eruit gekomen, behoorlijk wat donkere brokken... maar anderzijds is smoked wel cooler dan gewoon doorzichtig. Met de vlakke sticker op gebogen oppervlakte ook wreed geworsteld maar beter lukt me dat niet.

Martini livery moest gevierd worden !

Old 30-01-2017, 19:40   #20   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Quote:
Originally Posted by DontLikeJelly View Post
En men auto is af!

Verven & stickers plakken was nog meer werk dan ik dacht. Ben tevreden van het resultaat. De smoke verf voor de vensters is het minst goed eruit gekomen, behoorlijk wat donkere brokken... maar anderzijds is smoked wel cooler dan gewoon doorzichtig. Met de vlakke sticker op gebogen oppervlakte ook wreed geworsteld maar beter lukt me dat niet.
Zijn het stickers of decals??? Hebt ge ook na afloop alles een laag vernis gegeven?

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules