Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 28-03-2017, 17:50   #21   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

jaat

samen uitgekomen met BF3 rond dezelfde periode, als ik mij goed kan herinneren
Old 28-03-2017, 18:05   #22   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

-Oblivion en Skyrim.
-Diablo 3
-The Witcher 3

Nog keer nadenken over andere titels. Er zijn er nog veel geweest waar ik hyped voor was, maar dat zijn er alvast een aantal waarvoor ik echt extreem gehyped was.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2017, 18:06   #23   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Nu ge het zegt, Skyrim was ik ook best wel hype voor. En dan maar hopen dat mijne PC dat kon trekken
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2017, 18:13   #24   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Dat was een zalige dag. België was zowat het enigste land waar je Skyrim al op de 8e november kon krijgen. En dat was just voor een verlengd weekend met feestdag.
Op 4 dagen tijd 30u gespeeld ofzo.

Toch altijd speciaal om zo een nieuw spel de eerste weken te no-lifen.
Old 28-03-2017, 18:29   #25   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

11/11/11 was de release dacht ik :-D
Het was dan wel geen witcher 3, ik ben meer voor het sandbox - doe wat ge wil en speel hoe ge wilt (als in, niet persé als geralt en doorheen geralt zijn storyline met wapen sets en spells naar wens) genre en daarin was skyrim gewoon heer en meester.
Old 28-03-2017, 21:18   #26   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Quake: nieuwe shooter van ID met crazy graphics & soundtrack van Nine Inch Nails? Yes please. Dan wel keihard de warez versie zonder soundtrack spelen, maar toch, maakte m'n verwachtingen waar.

C&C: Red Alert: pas tijdje na release genoeg centjes voor gespaard, hele paasvakantie aan verloren toen, enkel af en toe gepauzeerd om m'n oudere broer die eigenlijk moest blokken wat missies te laten doen.

Diablo I & II: zat demo van eerste bij PCGameplay, die Butcher miljoen keer omgelegd, lopen flyeren voor Burmex Computers op jaarlijkse beurs in't stad, me laten betalen met de game, nooit meer even blij geweest met loon als toen... Nummer twee van zonder slaap op't school toekomen door de Beta in't middelbaar tot gehele weken unief missen na de uitbreiding, reeks is deel van m'n leven voor altijd, onnozel anniversary event in D3 onlangs deed me nog eens spelen voor het eerst in jaren, ineens season maar tot Guardian door gedaan. Oh well.

Black & White: énorm naartoe geleefd mede dankzij previews in PCGameplay, vond rondklooien met dat beest nog wel tof, spel zelf redelijk kut. Molyneux nooit meer serieus genomen sindsdien.

Max Payne: alles aan dat spel zag er zo awesome uit... En dat was het ook.

Vampire: The Masquerade – Bloodlines: die setting vond ik toen echt geil, spel bleek dan nog eens fantastisch, zeker na paar duizend community patches en dat laatste kwart ongeveer, dat telt gewoon niet.

Super Mario Galaxy: m'n hoogtepunt als Nintendo fanboy viel toen samen met m'n dieptepunt als werkloze bum, uitkijken naar een spel was welkom: 10 jaar later beschouw ik dat nog steeds als de allerbeste videogame ooit.

No More Heroes: vanaf aankondiging wist ik dat het voor mij was, zeker niet beste spel dat ik ooit speelde (mogelijk wel beste gebruik van waggle), maar sowieso nog steeds mijn favoriete game ooit.

Die laatste kocht ik dag dat ik mijn contract tekende, kwestie van personeelskorting maximaal te gebruiken... Hype was vanaf dan... Anders. SSB Brawl had het nog een beetje omdat ik er al naar uitkeek vóór ik er werkte, maakte het niet waar overigens, lat lag dan ook erg hoog met Melee en de tijd van meer kopen dan je gaat spelen was daar. Meh.

/edit: "gehypete" trouwens, toch?

Last edited by oblo; 28-03-2017 at 21:28.
oblo is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2017, 22:46   #27   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ok, nu ik hier nog wat titels zie passeren: Ik raakte denk ik vooral gehypet door kwalitatieve (cinematic) trailers met een goede soundtrack. Wil natuurlijk niets zeggen over het spel zelf (gelijk Dead Island), maar het ging hier over de hype:

Morrowind was daar eentje van, ongeziene wereld in die tijd:

En hoe zalig is deze trailer, nog altijd:

En die van Max Payne, ook duizend keer bekeken. Dat was toendertijd echt omgwtf die gfx!!!!

Eén van de laatste die ik écht super vond, ondertussen ook alweer vier jaar oud:

En mijn langstdurende hype ooit, sinds die E3 2001-trailer voor DNF kijk ik er nog altijd naar uit.

Trailers zoals deze worden niet meer gemaakt.

Mod: Ah jawel. Alles van Assassin's Creed is (op dat vlak) gewoon van opperste niveau. Ik raak nog hypet door ernaar te kijken, en die games zijn al lang uitgespeeld. :/

Last edited by HeLLBirD; 28-03-2017 at 22:54.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2017, 23:17   #28   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
11/11/11 was de release dacht ik :-D
Het was dan wel geen witcher 3, ik ben meer voor het sandbox - doe wat ge wil en speel hoe ge wilt (als in, niet persé als geralt en doorheen geralt zijn storyline met wapen sets en spells naar wens) genre en daarin was skyrim gewoon heer en meester.
Heer en meester in de stealth archer bedoelde?

- WoW. Invite in beta door enkele maten. Nachtrelease, een 700 (?) uur en 1 relatie later weet ik niet of dat mijn beste levensbeslissing ooit was. Wel dikke leute gehad met 5 in een party en later de guild

- FF XIII. Twas de eerste op PS3 en het kriebelde terug na FF7 en 8.

- GTA V. Als mid dertiger mee gaan aanschuiven om middernacht in de Gamemania, toch ff te spelen tot 2-3u en de volgende ochtend brak gaan werken, good times.

- Diablo II door de previews in de PC gameplay en een beta run op spelletjesgarnaal. Zeker terecht

- Planet Coaster en Cities Skylines. 2 games die de oude nostalgie hoog deden opflakkeren. PC sinds release eigenlijk niet meer gespeeld wegens teveel vrijheid (go figure), maar skylines nog regelmatig.

Voor Witcher3 waren de verwachtingen na nr2 niet zo hoog, maar nu ik er volop inzit, kijk ik ook al enorm uit naar Cyberpunk.

Last edited by Turtle; 28-03-2017 at 23:23.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2017, 06:44   #29   link
Droggy
Senior Member

Droggy's Avatar

Zelda: Ocarina of Time - De enige reden waarom ik een N64 heb gekocht. Al heeft het natuurlijk vele andere kleppers gereleased.
Zelda: Majora's Mask

Zelda: Twilight Princess. - De reden waarom ik van dag 1 een Wii in huis moest hebben. Ik had geen GC en de wii bood een nieuwe ervaring door de motion controls. Ik kan mezelf nog iets herinneren van een schild en zwaard dat je aan je controllers kon bevestigen. Leek me zo nerdy en cool tegelijkertijd.

Warcraft 3: Mja.

WOW: Dit moest ongetwijfeld de meest verslavende game ooit zijn geweest. Ik was al hooked na de eerste seconde gespeeld te hebben in de beta. Warcraft 3 comes to life.
Hoeveel moeite heeft me dat wel niet gekost om een CE te bemachtigen die ik absoluut moest hebben. Ik heb het spel uiteindelijk pas 2 a 3 maanden later kunnen opstarten omdat we geen internet hadden op dat moment door enkele problemen met de provider. Heeft me toen veel tijd en moeite gekost om het opgelost te krijgen. Ik ging toen bijna elke dag naar een kameraad van mij om te zien hoe hij WOW speelde.

WOW TBC: Bij de eerste expansion van WOW was ik al even hyped als bij de release van WOW Vanilla. Deze keer iets makkelijker een CE weten te bemachtigen.

Diablo 3: Eindelijk een opvolger van de meesterlijke Diablo 2 die ik heb kapot gespeeld. Uiteindelijk is de ervaring niet hetzelfde gebleken maar het blijft toch nog steeds een zeer vermakelijke game.
Droggy is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2017, 07:43   #30   link
Lycas
Senior Member

Yo Droggy

Ik weet nog goed dat mijn computer WoW nauwelijks toen kon draaien. De eerste keer dat ik Darnassuss binnen ging, jeezus. Zalig gevoel.

Daarna crashte mijn computer en moest ik zien dat ik zien dat ik er snel door was of de crash kwam terug. Good old Pentium 4.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2017, 08:41   #31   link
Hek
bored...

Hek's Avatar

WoW:Vanilla.

Nooit zo hyped geweest voor een spel. Enige keer dat ik echt een Beta wou om toch al een beetje van dat spel te kunnen proeven.
Youtube bestond toen nog niet(damn lol), maar toch al massas content via warcraftmovies zien.
Hek is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2017, 10:36   #32   link
Droggy
Senior Member

Droggy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lycas View Post
Yo Droggy

Ik weet nog goed dat mijn computer WoW nauwelijks toen kon draaien. De eerste keer dat ik Darnassuss binnen ging, jeezus. Zalig gevoel.

Daarna crashte mijn computer en moest ik zien dat ik zien dat ik er snel door was of de crash kwam terug. Good old Pentium 4.
Voor WOW heb ik destijds een nieuwe videokaart gekocht. Ik speelde het op een AMD Thunderbird 900 en een ATI 9800 videokaart. Resolutie 800x600 denk ik en alles op low. Weinig echte problemen gehad buiten raids waarbij ik naar de grond moest kijken om crashen te vermijden.
Droggy is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2017, 11:20   #33   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Star Wars Galaxies: zelden zo uitgekeken naar een game, het was het waard om een spel te spelen die heel ver voor zijn tijd was op meerdere vlakken.

Dark Age of Camelot: Ik weet nu niet of het de medieval setting was of het feit dat we op dag 1 een Garnaal guild hadden van voorbij de 50 man, maar damn, ik herinner me de launch periode als geen ander. Gedurende de loop van dit spel en de Shrimp guild heb ik geen slaap gekend op zondagnacht, die rvr skirmishes waren te goed

Everquest II : Enorm naar uitgekeken, doch met schrik van het niet te overtreffen gehalte van het origineel. Die schrik was terecht, al kwam het spel deftig op zijn plooi paar jaar later.

World of Warcraft: Ja, toch ook naar deze uitgekeken, vooral de art direction trok me geweldig aan en de setting uiteraard. Het was een afknapper van jewelste, komende als diehard speler van old skool MMORPGs was het heel moeilijk voorbij het dumbed-down/mainstream gehalte te kijken, pas jaren later heb ik het spel leren waarderen voor wat het doet als geen ander. Stiekem staat deze ook op mijn hatelist, met zijn succes kwam het gegeven dat er zwaar $$$ te pakken valt, en vermoorde men indirect het genre naar mainstream met tot gevolg een golf van quasi 10 jaar aan van wow-wannabe mmorpgs waarvan het nooit echt herstelde

Er zijn er nog een pak meer, Shadowbane, Anarchy Online, ik weet niet te stoppen, maar je moet ergens kiezen he.
Nooit harder uitgekeken dan bij MMORPG games; het is en blijft mijn absoluut favoriete genre (met 2006 - 2008 break/ban van PC gaming om van de addiction af te geraken).
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard — Cherry MX
Home Theater: Samsung Smart LED-TV 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subwoofer, Onkyo TX-DS787 THX Receiver
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Samsung Galaxy S8+
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2017, 16:05   #34   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Ik ben niet direct een hyper, maar doorheen de jaren zijn er wel games geweest waar ik reikhalzend naar uitkeek.
  • Baldur's Gate 2 - worth it
  • Fallout 2 - worth it
  • Fallout 3 - kon niet echt tippen aan de originele 2, maar wel blij dat er nieuw leven in de franchise geblazen werd
  • Witcher games - worth it
  • Spore - epic fail en grootste miskoop ooit
  • Dragon Age Origins - worth it

Ik zal er wel vergeten zijn, maar dat zijn toch de belangrijkste.

Last edited by Archangelus; 29-03-2017 at 16:12.
Archangelus is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2017, 17:05   #35   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
- GTA V. Als mid dertiger mee gaan aanschuiven om middernacht in de Gamemania, toch ff te spelen tot 2-3u en de volgende ochtend brak gaan werken, good times.
Juist ja, daar was ik ook overdreven hyped voor. Enigste nachtlaunch die ik ooit heb gedaan.

Red Dead Redemption eigenlijk ook wel.

't is ne nipte, maar eigenlijk denk ik dat ik RDR nog leuker vond dan GTA5 achteraf gezien.
Old 29-03-2017, 17:14   #36   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post
Dark Age of Camelot: Ik weet nu niet of het de medieval setting was of het feit dat we op dag 1 een Garnaal guild hadden van voorbij de 50 man, maar damn, ik herinner me de launch periode als geen ander. Gedurende de loop van dit spel en de Shrimp guild heb ik geen slaap gekend op zondagnacht, die rvr skirmishes waren te goed
Die was ik vergeten :D shit is zó lang geleden, fml.
Weet nog dat ik totaal niet wist wat ik aan het doen was in de beta en toch hyped as fuck was voor release en weer aan het ronddolen was voor dood. Beste shit ooit uiteindelijk.
Old 29-03-2017, 17:34   #37   link
Dorfmeister
O_o

- Donkey Kong Country 2: Op de Super Nintendo had ik honderden uren DKC gespeeld en ik kon niet wachten op deel twee. Ik had toen nog geen tijdschriften over games en toen ik hoorde dat Donkey Kong niet mee figureerde schilderde ik dat af als prietpraat. Dan bleek het nog te kloppen ook Gelukkig was Dixie wel een tof personage. Die poster van DKC moet volgens mij nog ergens rondslingeren in huis.

- Super Mario 64: Ik was een kleine eeuwigheid aan het wachten op de Nintendo 64 en toen dat ding eindelijk uitkwam in Europa heb ik meteen SM64 gespeeld. Ik was er toen eerlijk gezegd niet echt van overdonderd, het 64-bit aspect was ver te zoeken naar mijn bescheiden mening.

- Metal Gear Solid 2: Toch wel één van m'n grootste tegenvallers. Als arme studentikoze schooier had ik een tweedehands PS2 gekocht met Final Fantasy X terwijl ik JRPG's haat met een passie. Dat was het enige betaalbare alternatief voor mij op de markt aangezien de nieuwprijs van de PS2 toen twee miljoen euro bedroeg. Wanneer MGS2 uitkwam, had ik dat onmiddellijk gekocht, maar de wissel naar Raiden was kak en de gemiddelde Mooi & Meedogenloos-aflevering had minder drama dan dit misbaksel. De gameplay zat goed, maar was vooral een herhalingsoefening van het eerste deel. Achteraf heb ik het nog vrij snel verkocht om m'n kas te spijzen.

- GTA Vice City: Op dag één gekocht en ik heb er me kostelijk mee geamuseerd, maar na verloop van tijd begonnen de missies eenheidsworst te worden. Er was één bepaalde missie (waar je Lance moest redden van een Cubaanse bende op een autokerkhof) die ik zelfs met cheats en vijftig keer proberen nooit heb kunnen voltooien. Ik heb het dan ook nooit uitgespeeld en ook dit exemplaar vond z'n weg naar een andere gelukkige (?) eigenaar.

- Metal Gear Solid 4: Na het debacle van MGS2 had ik de volgende MGS pas een aantal jaren later gespeeld in vorm van de compilatiebundel Subsistence. Dit viel zo goed mee dat ik MGS4 meteen heb gekocht voor de PS3 toen het uitkwam. Schitterend spel en ik heb me bangelijk goed geamuseerd met levels vier en vijf. Omwille van één of andere reden heb ik het slechts één keer uitgespeeld en daarna nooit meer aangeraakt. Andere games speel ik meestal daarna toch een keer opnieuw na een jaar of één, twee.

- GTA IV: MGS2 was m'n grootste teleurstelling, maar GTA IV is een mooie tweede. Het regende tienen voor dit spel en Gamespot omschreef het als de beste game van de laatste tien jaar. Op zich is het geen slecht spel, maar de setting van Liberty City is tamelijk saai en de missies ontbreken één belangrijk element: fun. Buiten de laatste missie en de bank heist met de Ierse broertjes vond ik er eigenlijk niet zo veel aan.

- Zelda Twilight Princess: De reden om de Wii bij de launch meteen in huis te halen en ik heb echt genoten van deze game. Voor velen is het een teleurstelling, maar voor mij is dit fan service die gebracht werd op de best denkbare manier door Nintendo. Niet revolutionair of zelfs evolutionair, maar wel heel erg plezierig om te spelen.
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2017, 17:48   #38   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Anarchy Online, ik had er zelfs een fan website over.

Perfect Dark heb ik heel veel op voorhand over gelezen omdat ik zo'n fan was van GoldenEye.

Diablo 3 want daar heb ik verlof voor gepakt op launch day.

Half Life 2 na de gelekte physics demo.

Voor de rest kan ik me niet veel voor de geest halen.

#HYPE #HYPE
Old 29-03-2017, 18:08   #39   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Ik reken geen spellen mee waarvoor ik na een demo hyped raakte, of na reviews.

Hidden & Dangerous 2: top
Half-Life 2, ook voor de mods: top
Mafia 2: teleurgesteld door mijn veel te hoge verwachtingen

Outcast 2: sup Nieker
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2017, 20:19   #40   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

The Valve stuff: Half-Life 2, Orange Box, Left 4 Dead: All worth it en zou ik blijven direct pre-orderen

WoW denk ik meest hyped voor geweest ooit. De Aziatische betas etc meegedaan op voorhand, direct hooked. Idem Burning Crusade, maar daarna dan losgelaten, Wrath of the Lich King pas veel later opgepikt.

The Witcher
games, waren het hard waard waardoor ik nog meer hyped was voor TW3

SWToR ook wat hyped maar sloeg wat tegen

Super Smash Bros Brawl was voor mij een reden om de Wii te kopen (dat ik in algemeen minder gebruikt heb dan gedacht). Brawl was ontzettend tof, maar suckte in het online gebeuren: gemiste kans.
Spel zat ook vol fan service en toffe reveals op voorhand, great hype builder. 'Sonic Confirmed for brawl!'

Last edited by Alex; 29-03-2017 at 20:23.
Alex is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules