Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 04-05-2017, 10:18   #1   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Arrow MMORPG

We hebben een MMORPG thread nodig, denk ik.
Om de laatste nieuwtjes naar boven te halen, te zeveren over een aankomende of leuteren over bestaande, klinkt goed niet?

Om het startschot te geven; ik kan bijna niet geloven hoeveel succes Everquest 1 weet te boeken met hun 'time progresssion servers'.
Het zijn voor deze 17 jaar oude game niet alleen de meest overvolle servers, interesse en populatie op de bestaande servers met de huidige versie - die nog altijd geregeld expansions krijgt - neemt toe.

Dat bracht me toevallig gisteren naar een discussie; wanneer zal Blizzard het goud hiervan inzien? Als die morgen vanilla servers beginnen openen met (al dan niet) timed progression (in Everquest 1 kan dat variëren afhankelijk van server, bv. om de 9 weken een nieuwe expansion of sommige servers stoppen bij een bepaalde expansion), dan is dat toch wel een stortvloed van spelers die terugkomen uit nostalgie, niet?

Te verstaan dat voor Everquest 1 timed progression servers je een €12,9 abo nodig hebt; wat de terugkerende spelers klaarblijkelijk niet afschrikt.
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard — Cherry MX
Home Theater: Samsung Smart LED-TV 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subwoofer, Onkyo TX-DS787 THX Receiver
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Lenovo Phab 2 Pro
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2017, 10:27   #2   link
Lycas
Senior Member

Ik wil best wel eens commentaar geven van Blizzards kant.

Time progression is daar een groot ding geweest, het zou dan spelers weer de kans geven om op die classic wow servers te spelen. Ik denk dat dit een stille dood aan het sterven is, ik heb het gevoel dat ze erbij Blizzard geen tijd in willen steken.

Ze hebben voor 7.2.5 al laten weten dat ze gaan komen met een Time warped raid, dus dan kan je ineens ook de raids van weleer opnieuw doen in de plaats van alleen de dungeons. Goed initiatief wel, maar vrees dat het daarbij gaat blijven. Bij elk interview voel je gewoon dat ze die dingen achteruit en achteruit duwen en dat het gewoon niet in hun plan zit.

Spijtig genoeg geven ze daarbij geen ruimte aan een 3de partij om dat te doen (nostralius). Nu ik weet ook niet of iedereen classic gaat spelen als het ooit komt, in tijden zoals vandaag...

Nieuwe games waar ik een oogje op heb:

- Pantheon (op aanraden van een aantal shrimpers)
- Ashes of Creation

Black Desert heb ik niet aangeraakt en ik heb er gelijk mee gehaald, pay to win zat er na een tijdje goed in.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2017, 11:36   #3   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Pantheon

https://www.pantheonmmo.com/

In de maak door de originele Verant crew die Everquest heeft gemaakt.
Het spreekt de Everquest community aan, geen guest hubs, challenging en mobs zijn hard, niet solo friendly, etc.
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard — Cherry MX
Home Theater: Samsung Smart LED-TV 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subwoofer, Onkyo TX-DS787 THX Receiver
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Lenovo Phab 2 Pro
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2017, 11:50   #4   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Camelot Unchained is de enige waar ik tegenwoordig nog naar uitkijk.
Old 09-05-2017, 22:41   #5   link
Lycas
Senior Member

Voor mensen die AoC toch zien zitten.

Het voelt als een developer die ook al eeuwen lang MMO's speelt. Lijkt de goede kant uit te gaan.

Last edited by Lycas; 09-05-2017 at 22:56.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2017, 21:52   #6   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Ashes lijkt me wel interessant omdat er veel systemen in zitten die player economy en interactie promoten, bv het levelen van die nodes, handelsroutes, etc. Zo krijg je enerzijds de band met uw "thuisregio" en anderzijds de nood aan interactie met andere regio's, wat dan weer een hoop handel, oorlog, banditisme,... ondersteunt.

Ik ben eens benieuwd, want ik dacht dat dat spel nog minstens 2 jaar in development gaat zijn.
Old 10-05-2017, 22:50   #7   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

http://2p.com/48320607_1/Play-Shroud...y-censeo91.htm

Shroud of the avatar open tot eind mei, laat keer weten of het op iets trekt (aan wie het probeert), bezig met andere shit.

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules