Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 03-05-2017, 18:29   #11961   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Sons of Anarchy begonnen.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2017, 09:20   #11962   link
tragezot
Senior Member

Mad Men op Netflix.

Dju. Hoe tijdverslindend is dat.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2017, 12:07   #11963   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Heb de eerste eps van A Handsmaid's Tale erop zitten. Da's verdorie zwaar goed spul. Ik durf zelfs - gedeeltelijk omwille van de actrice - parallellen trekken met Mad Men. Het is af en toe even geniaal in haar subtiele shots en settings. Erg indrukwekkend.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2017, 12:11   #11964   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Aha, ik ben content dat er wat volk naar begint te kijken. Veruit het beste dat ik dit jaar heb gezien op serievlak en Elisabeth Moss is fantastisch!

Ik ben nu wel wat aan het twijfelen om de afleveringen te sparen en later het seizoen te bingen of niet. Momenteel ben ik die aanpak wel aan het toepassen voor Fargo en Better Call Saul dus ik weet niet of ik ook ga kunnen wachten met Handmaid's Tale
Cage is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2017, 21:20   #11965   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by wukedadde View Post
Iemand 13 reasons why al bekeken?

Heb een paar dagen geleden 1 aflevering gezien en geen idee of ik eigelijk wel wil verder kijken. Tis de laatste tijd wel lastig om iets deftig te vinden op Netflix, Sense8 was er ook zo een waar ik na 2 afleveringen gewoon ben gestopt.
Dit gevoel heb ik na de eerste 3 episodes :

Holy shit wat een zwak wijf, wel lekker
rooz is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2017, 00:11   #11966   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Rond een aflevering of 7 wordt het pas echt erg fucking hell

Tis eigenlijk maar een zwakke serie en de helft dat er in mee doet kan 0,0 acteren.

Maar tis voor een of andere reden wel chill om naar te kijken (nog 2 aflevering ) en er zit goeie muziek in.

En ze is idd heet.

Old 09-05-2017, 10:32   #11967   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Tweede ep van American Gods was beter dan de eerste. Maar tis allemaal zo fucking dramatisch. Nogal vermoeiend na een tijd. Openingsscene was dit keer wel heel stuk beter. Maar itt die van de eerste ep kon dat natuurlijk ook wel moeilijk anders.
Old 09-05-2017, 11:12   #11968   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Heb je het boek gelezen? Gewoon ter info, om je commentaar beter in te schatten .
Old 09-05-2017, 11:24   #11969   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Jep. En met dat in acht genomen, kan ik trouwens bijzonder moeilijk inschatten hoe iemand die dat niet heeft gedaan met deze serie om gaat. Je zult jezelf toch wel een béétje moeten spoilen, wil je kop of staart vinden aan wat dit allemaal is?

Enfin, ik geef het een kans omdat deze ep beter was dan de vorige en omdat het toch wel een ietwat interessant concept is om een serie van te maken. Maar het mag imo heel wat luchtiger hier en daar. Want zoals ik zei, vind ik dit toch wel een vermoeiend tempo. Zelfs de luchtige stukken zijn doordrenkt van intensiteit. Kweni.
Old 09-05-2017, 12:06   #11970   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
Jep. En met dat in acht genomen, kan ik trouwens bijzonder moeilijk inschatten hoe iemand die dat niet heeft gedaan met deze serie om gaat. Je zult jezelf toch wel een béétje moeten spoilen, wil je kop of staart vinden aan wat dit allemaal is?
Wordt de pitch meegegeven? Want als ik die niet meehad toen ik aan het boek begon (nog niet uit trouwens), was er ook geen doorkomen aan geweest voor mij denk ik.
Old 09-05-2017, 12:28   #11971   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Niet echt. Al denk ik niet dat ze het op dat vlak echt slecht aanpakken hoor. Ik kan me er gewoon weinig bij voorstellen hoe je met de info overweg gaat als je compleet blanco start. Moldonado lijkt iig enthousiast.

Ik kan me overigens behalve de premisse nog bitter weinig herinneren van het boek, maar aangezien ik af en toe een gevoel van déja vu krijg, denk ik dat ze wel heel wat concepten vrij rechtstreeks aan het vertalen zijn. Of dat een goed idee is, laat ik nog even in het midden.
Old 09-05-2017, 13:02   #11972   link
Moldonado
awesam

Moldonado's Avatar

Wat is de onmisbare pitch/premisse dan precies? Oude vs nieuwe goden?
Uiteraard zit ik met heel wat vragen en kan ik moeilijk inschatten welke kant dit op gaat, er zijn dan ook nog maar twee afleveringen uit. Er worden in ieder geval een heleboel personages gepresenteerd en ik heb het gevoel dat ik samen met Shadow aan 't ontdekken ben wat er zich precies aan 't afspelen is.
Old 09-05-2017, 15:42   #11973   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Worden in het boek de nieuwe goden niet pas veel later geïntroduceerd? Ik had het gevoel dat het boek rustiger op gang kwam. Ik heb het zelfde probleem als Sepul met de serie. Zo gewichtig allemaal. 2de ep nog niet gezien, maar ik hoop dat Mr Nancy het toch wat luchtiger gaat maken. Ik had gelezen dat ze, om aan 4 seizoenen te geraken, ze zich ook op Anansi Boys wilden baseren. Wat toch een komisch verhaal is. Ik zie dat met de huidige opzet van de serie toch niet goed gebeuren.

Scene met Belquis was nog wel cool.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2017, 17:44   #11974   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Boek niet gelezen en er ingesprongen zonder enige info en het was een opeenstapeling van WTF momenten zonder enige draad. Ik ben afgehaakt rond 3/4. Als ze zoiets maken, dan veronderstel ik dat dit niet enkel voor de "in-crowd" is, en dan vind ik dat ze gefaald hebben. Ik heb nog zoveel te bekijken en ga hier geen tijd in steken. Misschien ooit lees ik ooit het boek wel eens.
Old 09-05-2017, 21:32   #11975   link
Dov
epo <3

Dov's Avatar

Het boek zeker eens lezen belga, de moeite .
Ik geef de serie nog een kans. Ep 2 was alvast beter, maar hoe je dit volgt zonder het boek te hebben gelezen...
Enkel spijtig dat ik de plotwendingen vanbuiten ken :/
Dov is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2017, 22:09   #11976   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

EP1 gezien en vind het awesome. Ticked voorlopig alle boxes af. Mcshane is zalig gecast.
Ik stel me uiteraard ook wel de vraag hoe een niet-lezer hiermee kan volgen. (Al dacht ik dat voor aGoT ook).

Last edited by Turtle; 09-05-2017 at 23:03.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2017, 09:25   #11977   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Heb het boek pas gekocht na de eerste episode gezien te hebben. Het was allemaal vrij vreemd, maar ik laat het op me afkomen as is.
Wel op youtube een filmpje gezien dat uitlegt welke oude goden allemaal meedoen, na episode 1.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2017, 10:24   #11978   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

13 reasons why uitgezien.

In zijn geheel is het bwaja maar de laatste aflevering vond ik heel sterk. Dé scène waar het allemaal om gaat is heel realistisch en goed geacteerd, was er toch efkes stil van.
Old 11-05-2017, 20:52   #11979   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Zonet recentste ep van Handmaid's Tale gezien.

Op alle vlakken ijzersterk. Met riante voorsprong beste televisie van het moment en sinds erg lange tijd.
Old 11-05-2017, 21:05   #11980   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Elke aflevering vraag ik me opnieuw af waarom ik eigenlijk naar "Iron Fist" blijf kijken. Wat een platte serie.

Buiten 1 vechtscene in E8. Darn wat is Drunken Fist cool

Serieus gemiste kans dat deze uiteindelijk de lead niet werd ipv Jones.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules