Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 13-01-2015, 15:05   #3581   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Met wat voor duur materiaal zit gij daar te spelen.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2015, 11:59   #3582   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

GCN heeft nog een aantal trainer vids die je op de rollen kunt volgen. Gisteren b.v. dit gereden:
Enigste ambetante (naast de stem zelf) zijn de standing flats en standing climbs stukken waar je uit het zadel moet komen in combinatie met vaste rollen. Vermoed dat dat niet al te best is voor mijn achteras/achterwiel?
logion is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2015, 19:42   #3583   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Als je niet te geweldig bent mag dat denk ik geen probleem zijn. Als je je fiets heen en weer schudt is je techniek toch verkeerd, met soepel sprinten heb ik niet het gevoel dat ik m'n fietskader hard plooi.

Eerste training van Basis I vandaag. 1uur15 op 60-70% FTP met wat form sprints en spinning intervals. Feels good brah.
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2015, 19:51   #3584   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Daarnet eerste keer op trainerroad, wou geen FTP test doen. Wou iets rustigers doen, tis niet gelukt: http://www.trainerroad.com/cycling/rides/1491074-Ickes :D
Leuke software wel TR, denk dat ik het nog wel even ga gebruiken. Nu enkel nog wat muziek/film installeren op m'n laptop en een ventilator installeren. Heb je al van die video workouts gedaan, ibaun? Vind het ook nog een beetje verwarrend om work outs te kiezen; keer die plannen checken.
Old 16-01-2015, 06:34   #3585   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Kan het niet zien, staat op private. Rustiger zou ik Ickes wel niet noemen

Ja, heb al video workouts gedaan. Sufferfest heeft een 20min FTP test (Rubber Glove), en heb ook ISLAGIATT (It Seemed Like A Good Idea At The Time) liggen ergens. Ik vind die sufferfest workouts wel geestig als workout op zich, maar de videos zijn voor mij geen meerwaarde. Muziek is genoeg, of ik kijk naar TV terwijl ik rij. De integratie van sufferfest videos met trainerroad is wel de max.

Workouts kiezen doe ik altijd via de website, de app zelf is niet echt duidelijk. Met hun nieuwe trainingplans kan je wel wat inspiratie opdoen. Check bv High Volume Cyclocross plan als dat uw ding is
Old 16-01-2015, 08:21   #3586   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Bizar dat TR geen concept van friends kent zoals alle andere sportwebsites, staat op public nu. Denk dat ik volgende week eens met dat sweet spot base plan ga starten. Mid volume heeft 90 en 150 minuten op zaterdag/zondag; 150 minuten op rollen, zie ik niet zitten. Dit weekend rustig aandoen voor die FTP test.

Last edited by logion; 16-01-2015 at 08:24.
Old 16-01-2015, 15:25   #3587   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Heb een team aangemaakt voor shrimprefuge. Als er nog mensen geinteresseerd zijn...
Old 17-01-2015, 12:44   #3588   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Quote:
Originally Posted by ibaun View Post
Heb een team aangemaakt voor shrimprefuge. Als er nog mensen geinteresseerd zijn...
Moet je iets speciaals doen om uw ritten in de groep te krijgen? Zit in de groep maar m'n sessie van gisteren staat er niet tussen?
Old 17-01-2015, 13:04   #3589   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Worden automatisch toegevoegd als je rijdt terwijl je in de groep zit. Voordien telt niet.

Dagboek: opnieuw 1u15 in endurance zone gereden gisteren.
Old 17-01-2015, 13:24   #3590   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Welja, gisteren ben ik de groep rond 5u gejoined en dan heb ik een uurtje later gereden. Zal vandaag nog es proberen.
Old 17-01-2015, 16:13   #3591   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Miljaar, zwoep. Was die rit vandaag in groep? Want op je 5de uur nog 35 gemiddeld naar huis ...
Old 17-01-2015, 17:27   #3592   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Langs de Schelde was een mix van alleen rijden, int wiel zitten en koppeltijdrit. De wind zat ook wel beetje mee en de eerste 3 uur van de rit heb ik mij serieus moeten inhouden door de gladheid.
Maar de conditie begint wel terug te komen.
Old 18-01-2015, 09:15   #3593   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Paar jaar geleden heb ik Jo Planckaert eens horen zeggen dat profs hun trainingen met een gemiddelde van rond de 30 rijden. Ik geloofde daar toen niet veel van.
Strava geeft hem gelijk. Gisteren waren Iljo Keisse en Greg VA ook op de baan:
Iljo - 180km @ 30.3
Greg - 124km @ 29.3

Met beetje duwen kan ik die mannen hun wiel blijven zitten. (Behalve op de klimmekes, daar rijden ze KOMs aan de lopende band.)
Old 18-01-2015, 13:50   #3594   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Eerste race van 2015 was vandaag, People's Choice criterium net voor de TDU.

Koen de Kort zijn strava, lead-out voor winnaar Kittel. Precies een walk-in-the-park toch voor die mannen, 50 km/u gemiddeld @ HR 155.

Grappig om te vergelijken met Pineau, die een gemiddelde HR 177 had.
Old 19-01-2015, 21:15   #3595   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Mensen die ik ken die meer karakter vertonen op de fiets dan ikzelf, daar kan ik niet tegen he. Is er éénen vanmorgen in alle donkerte en gladheid om 6u30 een toerke van 36km gaan doen: https://www.strava.com/activities/243098528
Old 19-01-2015, 21:19   #3596   link
Xcarma
Senior Member

Xcarma's Avatar

Bij mij zijn het er maar 25 maar wel al om 6u

Resultaat na 5km: bevroren derailleur...
Xcarma is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2015, 21:41   #3597   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

K, nice. Ik zou het niet kunnen opbrengen. Ik rij liever wat langer int weekend.
Old 19-01-2015, 21:58   #3598   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Denk wel dat je dat zou kunnen opbrengen als je 25km van je werk zou wonen. Maar dan minder in het weekend
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2015, 07:13   #3599   link
Xcarma
Senior Member

Xcarma's Avatar

True

Normaal doe ik nog wat toertochten in het weekend maar met weken zoals de vorige met veel wind en regen is de fut er in het weekend een beetje uit.

Vandaag wel zalig op de fiets. Droog en windstil, meer niet dat niet zijn. Kijk al uit naar over een maand of 3 wanneer er weer in korte mouwtjes kan gereden worden.
Xcarma is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2015, 07:25   #3600   link
tragezot
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Paar jaar geleden heb ik Jo Planckaert eens horen zeggen dat profs hun trainingen met een gemiddelde van rond de 30 rijden. Ik geloofde daar toen niet veel van.
Strava geeft hem gelijk. Gisteren waren Iljo Keisse en Greg VA ook op de baan:
Iljo - 180km @ 30.3
Greg - 124km @ 29.3

Met beetje duwen kan ik die mannen hun wiel blijven zitten. (Behalve op de klimmekes, daar rijden ze KOMs aan de lopende band.)
Jup. Extensieve zone heet dat.

Zo goed als alle wielertoeristen rijden altijd veel te hard op training. Maar goed, als ge geen wedstrijden rijdt, dan doet ge wat ge wilt op training.
tragezot is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules