Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 25-12-2016, 09:10   #4401   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Dan moogt ge uzelf toch officieel autist noemen.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2016, 11:54   #4402   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Het is wel super efficient. Ge moet niets meepakken op de fiets, om de paar minuten passeert ge toch aan de start. En als ge die 500km in rondjes van 1,4 al zot vindt, check dees griet dan: https://www.strava.com/athletes/10033054
Ze is bezig met jaarrecord aantal km te verbeteren en rijdt elke dag rond de 350-400km op hetzelfde stukje baan, al een half jaar aan een stuk.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2016, 12:26   #4403   link
beki
Senior Member

Toch wel chique dat zo iets kan tegenwoordig via crowdfunding enzo
Alé het concept van "ik wil dit doen, en als jullie dat interessant vinden, steun mij"
en bam die kan daar zo ongeveer van leven...

Zou beter ook (meer) toegepast worden op gebied van NGO's/vzw enzo
beki is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2016, 23:07   #4404   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Fietsjaar 2016 afgesloten with a bang. De Festive 500 in 1 rit gereden wat mijn PR qua afstand op 510km brengt. (En die rit staat - momenteel - in de top 15 van alle Gran Fondos in december.)
2016 was echt wel het jaar van de limieten opzoeken en mijn grenzen verleggen. Tot vorig jaar was mijn langste rit 270km en dit heb ik dit jaar scherper gezet naar 312, 400 en nu 510.

Enkele interessante cijferkes:
- Totaal aantal km: 10.276
- Langste rit: 510km
- 14 ritten boven de 200km
- De Ventoux van de 3 kanten
- 666km op 3 dagen richting Zwarte Woud
- 2 garmins kapot
- duust meli koeken gegeten

Last edited by Zwoep; 26-12-2016 at 23:11.
Old 27-12-2016, 07:44   #4405   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Fietsjaar 2016 afgesloten with a bang. De Festive 500 in 1 rit gereden wat mijn PR qua afstand op 510km brengt. (En die rit staat - momenteel - in de top 15 van alle Gran Fondos in december.)
2016 was echt wel het jaar van de limieten opzoeken en mijn grenzen verleggen. Tot vorig jaar was mijn langste rit 270km en dit heb ik dit jaar scherper gezet naar 312, 400 en nu 510.

Enkele interessante cijferkes:
- Totaal aantal km: 10.276
- Langste rit: 510km
- 14 ritten boven de 200km
- De Ventoux van de 3 kanten
- 666km op 3 dagen richting Zwarte Woud
- 2 garmins kapot
- duust meli koeken gegeten
Euh, ja.
Serieus veel RESPECT voor de Zwoep!!

Heb jij echt bijna 20u op de velo gezeten voor die 510km of hoe moet ik dat zien? Zot.

Last edited by quantrias; 27-12-2016 at 07:49.
quantrias is online now   Reply With Quote
Old 27-12-2016, 08:05   #4406   link
moby1kenobi
Senior Member

moby1kenobi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Fietsjaar 2016 afgesloten with a bang. De Festive 500 in 1 rit gereden wat mijn PR qua afstand op 510km brengt.
Loco

Dankzij een hernia zal ik niet aan de festive 500 kunnen starten.
Ik blijf dus jammer genoeg op 7740km hangen dit jaar.
Toch een kleine 2000km meer gereden dan vorig jaar.
Doel voor volgend jaar is 10.000km.
Old 27-12-2016, 09:42   #4407   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

wat een baas
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2016, 11:45   #4408   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Eind oktober kwam Rudy (de TCR Rudy) met het idee om de Festive 500 in 1 rit te rijden. Hij zette een eventje op Facebook en er was redelijk snel heel wat interesse. Aangezien het gratis was en volledig op eigen initiatief was het geen probleem om te cancellen indien het weer te slecht zou zijn (vriezen, sneeuw, etc...) dus in mijn agenda gezet met het idee van "we zien wel". Ik wou er ook niet extra voor trainen zoals bij Pajotse400 omdat dat toch veel werk is en als het dan niet doorgaat is het zo beetje overbodig geweest. Mijn enigste doelen voor 2016 waren nog de 10k halen en Festive 500 (over meerdere dageng gespreid dan).

De weken kabbelden voort en december is sowieso een hardere trainingsmaand dus ik zat zeker niet stil. 2 weken voor de 26ste gaven de langetermijn weerberichten aan dat het weer rond kerst waarschijnlijk ok zou zijn. Daarom ben ik mij toch beetje gaan voorbereiden en een straffe koplamp gekocht en een laatste stevige training/test om daarna een week niks te doen.

Ik ben al nen zotte weerbericht volger als ik een specialere rit doe maar nu was het overdreven. Op yr.no de 2 dagen ervoor de uur-per-uur berichten volgen om te zien wat de temps gingen zijn en hoe zwaar de regen ging vallen. 11° 's nachts, dan tegen de ochtend regen, daarna zon en alsmaar zakkende temperaturen tot 2° de volgende nacht. Doenbaar maar wel alle soorten kledij meegepakt.

Dat was de intro, nu de rit zelf.
Om 23:30 thuis vertrokken met een rugzak vol kledij en eten en met het idee dat ik zeker de eerste 2 lussen wou rijden (totaal 320km) en ik daarna wel ging zien hoe ik mij voelde. Deze rit was geen absolute must.

Ik kom toe bij de Rudy en rond middernacht staat daar 15 man. Dit is dus de avond van kerstdag he. Nooit gedacht dat er zoveel weirdos dat zouden doen. Gingen die allemaal de 500 rijden? (spoiler, nee). Even na middernacht was het dan zover. Met 13 onbekenden, Rudy en mezelve vertrokken we als een reflectieve en kerstboom-flashende verlichte bende. Ik kreeg flashbacks naar Pajotse 400, dat nachtelijk in groep rijden blijft toch iets speciaals. De super originele gesprekken begonnen "en, doede gij veel lange ritten?", "kende Rudy ofzo?", "wat is uw PR qua afstand", yadadada.

Beeke te saai dacht mijn velo en na 15km valt mijn ketting zonder reden, op een vlak stuk, naar mijn binnenblad. Bijna dienen achter mijn in mijn gat. "Godverdomse klote velo, was da nu." Ik leg hem terug op buitenblad en paar 100 meter verder weer van dat. En weer vertraag ik onmiddellijk wat niet handig is in groep in de stekkendonker langs een onverlichte baan. Ik leg hem dan maar tijdelijk op mijn 34-12 (binnenblad en kleinste tandwiel achteraan, voor de leken) en rij zo verder. Kzal straks wel kijken wat probleem is.

De nacht is warm en dat is heerlijk, de helf rijdt zonder spatbord en geeft constant douches van water en modder en dat is niet heerlijk. Zeker bij de wegenwerken langs de vaart. Duust kilo modder en water - waar de fuk komt die nattigheid vandaan? - plakken onze fietsen vol en na nog geen uur fietsen kraakt en piept bijna iedereen zijn materiaal. Die velos zien af. Ondertussen zitten we op een grotere baan en ik heb mij achteraan gezet om mijn ketting in orde te proberen krijgen. Maar meneer weigert nu zelfs gewoon dienst, ik krijg hem niet meer op de grote plateau. Da meendje nie, ik mag de rest van de rit op mijn 34-12 blijven rijden. Nog 450km lang. Godverdomme!

De eerste lus was 180km, zat vol zwijgen, beetje keuvelen, achterwielgespat, platte banden (6x in een groep van 15), enkele klimmetjes, en nadenken over de benen, de afstand, oplaadstrategiën voor de koplamp, gps en gsm.
Tegen 6u kwam de regen, eerst als miezer dan als regen. Maar het was nog niet koud en fietsen houdt u ook warm. En tegen half acht was de eerste lus gereden. We hadden een half uurke rustpauze en na 10 mins begon ik koud te krijgen. Eten, gps wat opladen en besluiten van geen droge kledij aan te trekken want het is toch redelijk hard aan het regenen en dat zou zo weer nat zijn.

Enkele coureurs van de eerste lus namen afscheid en wensten iedereen veel succes. Zij gingen in een warm bed gaan liggen (fuck you). Maar er stonden weer anderen te wachten om hun plek in te nemen. De tweede lus reden we met 16. Tijd om te vertrekken. Holy shit wat had ik kou aan mijn vingers en tenen en het regende nog altijd. Na 20km (ofte 200km) kwam mijn zwakste moment van de volledige rit. Het was ondertussen terug klaar maar ik bleef kou hebben en kreeg een serieuze vermoeidheisklop. De nacht was al doorgestoken en we zaten nog niet eens halfweg. "Why the fuck doe ik dees eigenlijk." De groep reed ook iets te snel en ik begon, samen met nog iemand, te lossen.
"Godver, azo niet, fucking weaksauce, terug naar de groep!" Met nen effort er terug bij geraakt maar mijn copain niet, die loste nog harder. Daarom besloot de groep van trager te rijden. Dat + een gelleke hebben mij erbovenop geholpen. Mijn crisismomentje was maar een kwartierke lang maar ik was erover heen. We zagen ook de zon in de verte en de teller stond op bijna 250km.

De rest van de tweede, 140 km lange lus was redelijk avontuurloos tot 40km van de bevoorrading. Suikerdip. De energie vloeide zo uit mijn benen en ik moest vragen aan de groep om weer wat trager te rijden (van 30 naar 28/u). Rudy zag dat ik het moeilijk kreeg en wist te vertellen dat er nog een extra bevoorrading was op 25km van Gent. En miljaar, wat een godsgeschenk was dat. Cola, pannekoeken met honing, brownies, kaastaart,... Nog nooit heb ik zo graag een foodtruck gezien. En maar boefen en zo uw energiepeil voelen stijgen. Op naar Gent!

We zaten beetje achter op schema dus we hadden maar een kwartierke pauze. Eten eten eten, batterijlevels checken en nog wat eten. Ketting smeren want die was ondertussen zo droog dat em precies ging breken. Veel volk dat lus 1 en 2 hadden gedaan waren tevreden met hun afstand, 320km, en vertrokken naar huis. En zelfde scenario, er stonden weer nieuwe achterwielen waarin ik mij kon wegsteken klaar om voor hun "kopmannen" te werken. Met hoeveel waren we eigenlijk nog voor de 500? Met 4 dus. 3 klasbakken en ik. En nee dat is geen humblebrag. Rudy is sowieso een klasbak en die andere 2 hadden al zot veel kopwerk gedaan en reden echt met hun vingers in de neus rond. Ik heb zo goed als geen kopwerk gedaan. Gewoon proberen uitrijden die handel.

Lus 3 was maar 97 km, goed voor de moraal zo een lus onder de 100km en ging richting Holland. Lekkere westenwind in het gat en vlot rond de 33/u rijden. Wat ging die afstandsteller lekker omhoog. De 400, mijn toen PR, kwam eraan. Yeey!
Wat minder yeey was, was de 2de nacht die aanbrak. Ik zat dus al letterlijk gans den dag op mijn veloke. Weer alle lichtjes aan en goed opletten in den donker. En weer begon ik het lastig te krijgen. De laatste 30km leken eindeloos. Maar de bevoorrading was op 410km en daar stond mijn bord spaghetti dat ik had meegebracht.
Had er mij 50 euro voor aangerekend en ik had ze nog betaald, zo deugd deed em. Daarna nog een gelleke, wat zoute koekskes en andere brol en de laatste lus, 85km.

Lus 4 startte super goed. Ik was niet moe en voelde de benen bijna niet. (Das al die snelle suikers, dumbo.) Beeke babbelen en zeveren en lekker fietsen. Ik had het parcours op voorhand bekeken en dacht dat er nog 1 helling in zat. Komen we aan de voet ervan ik voel het kriebelen, laatste hindernis! En wat doet nen Zwoep dan? Die gaat op zijn pedalen lopen en rijdt de groep los (omdat zij bleven zitten). Rudy:"Nee Tom, das hoogmoed! Niet doen". Pff, wat weet dienen daar nu van. Tis maar 65km meer en ik voel mij goed.
Fiets fiets fiets en wacht eens, dat gaat hier weer omhoog. En hier nog eens, en hier is dat vals plat. Fucking hell, das totaal anders dan wat ik in mijn hoofd had. En de gellekes waren ondertussen uitgewerkt. Samengevat: de laatste 30km heb ik mij nog serieus mogen weren want na mijn stomme 'stunt' wou ik absoluut niet vragen aan de groep om te vertragen. Die eer, weetjewel.
Het voordeel van op uw limiet te rijden is wel dat je er warm van krijgt. Het was toen nog 2° en zelfs van mijn nog steeds natte tenen had ik geen last.

Het enige wat nog overbleef was de teller naar die magische 500 zien klimmen, hem erover zien gaan en met een dikke smile rondrijden. Nog wat foto's laten trekken, complimentjes in ontvangst nemen, "en gij moet nog met de fiets naar huis?", die boel op Strava gooien, achteruit leunen in uw bureaustoel en toch wel trots zijn op uzelve dat ge dees gedaan hebt.
Op naar de 600 maar nu ff niet.

tl;dr: twas lang en lastig en ik klap graag over mijn gefiets.

"Is dit nu het lastigste dat ge al gedaan hebt?" kreeg ik als vraag. Ik denk het wel. Op de Ventoux ben ik een paar keer doodgegaan, wat ik nu niet had, maar de lange nachtelijke uren, de kou, zorgen dat ge genoeg eet, kledijkeuzes,... maakten het moeilijker. Dus ja, dit was wel het lastigste dat ik al gedaan heb ja.

Last edited by Zwoep; 27-12-2016 at 12:17.
Old 27-12-2016, 12:07   #4409   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Oh zalig om te lezen. Dank je Zwoep!
quantrias is online now   Reply With Quote
Old 27-12-2016, 12:47   #4410   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Zalig. Ik ga eens terug beginnen opbouwen. Blessure en kinesist is eindelijk voorbij.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2016, 13:02   #4411   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

En 2 kilo afgevallen blijkbaar. 66,5 nu nog. Das al efkes geleden.
Old 27-12-2016, 14:50   #4412   link
beki
Senior Member

Waarom doet ge dat zo tijdens de langste nacht/kortste dag?

dikke zot(ten)
Old 27-12-2016, 14:55   #4413   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Kzal aan Strava vragen dat ze hun Festive verleggen.
Old 27-12-2016, 14:59   #4414   link
beki
Senior Member

Toch wel grof ze eigenlijk dat ge zo in een groep meerijdt, nauwelijks kop doet, en dan nog durven demarreren in de laatste km
Had wel graag die peten hun gezicht gezien toen ze je terug inhaalden
Old 27-12-2016, 15:24   #4415   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Wees gerust, het was gewoon wat spielerij en zeker niet bedoeld om als eerste boven te zijn. Niemand heeft dat ook opgevat alsof ik even ging tonen hoeveel beter ik ben. En het was ook niet in de laatste km, er waren nog 65 te gaan.

De rest van de mensen was echt enorm vriendelijk en had respect voor ons (de 4 die 500 deden) avontuur. Complimenten, vragen hoe het gaat, een wiel aanbieden, praatje slaan en het niet erg vinden als ik niet antwoordde,...
Old 27-12-2016, 17:48   #4416   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Zwoep = Wielerbaas! En van waar kwam nu het probleem met achterwiel en ketting?
Old 28-12-2016, 07:41   #4417   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Er was iemand met nen gopro mee. (Ik ben niet verantwoordelijk voor de Comic Sans)

Old 30-12-2016, 16:38   #4418   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Mijn fietsjaar zit er ook op. Niet zo zot als Zwoep zijn jaar, maar voor mij wel nog maar het tweede jaar dat ik boven 5000 km eindig. Na de Rapha festive 500 ben ik op 5037 km geëindigd van de jaar, waarvan ~4100 km na Juli (nieuwe Canyon zet aan tot fietsen >.<). Afgelopen maandag ook nog een nieuw afstandsrecord gereden met een rit van 201km.

Voor volgend jaar staat alleszins al de RVV voor toeristen op het programma (45 euro snik, maar bon) en mss wat meer rijden met andere shrimpers? Dacht dat er een aantal wat vaker op nen velo gingen kruipen (Radje, Drenn)?
logion is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2017, 21:11   #4419   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Everesting x-post.
Old 04-01-2017, 13:04   #4420   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Ook even verwijzen naar de thread over de Ortler Mountain Challenge. Wie zin heeft om de Stelvio te beklimmen, laat van u horen!

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules