Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 11-04-2017, 15:21   #4561   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Euhm dat kunt ge toch zelf wat aanvoelen? En het is dan nog afhankelijk van de dikte van uw banden. Hoe dikker hoe minder druk er in hoeft.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2017, 16:16   #4562   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Beeke elitair antwoord Talos.

@Angelus: Hangt idd mede af van de banden. Ik rij met 25mm, weeg rond de 68kg en steek iets meer dan 6 bar.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2017, 16:47   #4563   link
beki
Senior Member

Hangt af van het parcours.
Ik heb geleerd om gewicht /10 bar te zetten. Ik weeg 85, en steek dus 8bar.
Maar als ik weet dat ik kassei tocht doe, dan staan die op 4-5bar en dan knal ik al mijn maten die volhouden aan hun 8 bar vlot voorbij op de kasseien (en in de tarmac stukken zit ik toch achter hen, dus krijgen ze mij niet los.)
beki is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2017, 17:05   #4564   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Er moeten toch al veel kasseien op het parcours liggen om daarop uw bandendruk af te stemmen vind ik.
Old 12-04-2017, 08:43   #4565   link
moby1kenobi
Senior Member

moby1kenobi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
@Angelus: Ik rij met 25mm, weeg rond de 68kg en steek iets meer dan 6 bar.
idem 25mm - 90kg - meestal iets meer dan 7 bar
Old 12-04-2017, 22:38   #4566   link
Lycas
Senior Member

Alle MTB beklimmingen in Tielt-Winge en omstreken bedwongen.

Stukken van 20% over shit terrein, benen zijn wel kapot.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2017, 21:10   #4567   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Ik zit rond de 85-90kg en ik doe er 7 8 bar in. Ik rijd liever met wat meer druk dan plat te vallen door te weinig druk. Qua comfort op kasseien is dat natuurlijk niet ideaal maar ik val wel zeer weinig plat in vergelijking met andere fietsers.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2017, 21:05   #4568   link
tragezot
Senior Member

Ge moet eens op YT kijken naar alles van Fastfitnesstips.

Hier bv. Tirepressure. Op z'n Amerikaans, maar ik heb er al veel van opgestoken. Rijd nu bv altijd op 6.8 bar n latex binnenbanden.

Gisteren trouwens eerste overwinning behaald! Zware klimkoers met twee hellingen >10% op een rondje van 7km dat we 10x moesten rijden. Het was sedert de junioren geleden dat ik dat nog gedaan had.

Voelde me van in de start supersterk. Door enkele prikken uit te delen in de eerste rondes met 8 man voorop geraakt. Het was lastig koersen doordat er 3 man van dezelfde ploeg bijzat. Een van die kerels kreeg dus een vrijgeleide drie rondes voor het einde en had 30". In de voorlaatste ronde la Gilbert naar die gast geknald en in de laatste ronde ook die op de zwaarste strook achtergelaten. Beetje sneu voor die jongen want dat was blijkbaar de rgional de l'tape.

Uiteindelijk met halve minuut voor op de tweede en een dikke minuut op de derde solo over de streep gereden. Dat deed deugd! Heb mijn meug gevonden.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2017, 22:10   #4569   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Rijden er hier mensen tubeless (met racefiets)?
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2017, 09:37   #4570   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Ik denk dat ik nog eens een keer een bikefit ga laten doen, want ik blijf last hebben van allerlei kwaaltjes (rechter gluteus, links en recht boven de knie). Jaren geleden ne keer laten doen en toen kon ik zo zot doen als ik wou zonder last.
Vorig jaar is mijn fiets perte totale gereden door een accident. Ik heb dan een paar maanden met de nieuwe fiets gereden en sinds begin vorige zomer miserie gehad tot nu nog altijd eigenlijk. Ben naar de kinesist geweest een aantal weken maar tis niet echt beter. Mijn kinesist gaf ook het advies om de fietspositie eens na te zien, omdat het waarschijnlijk daar aan gaat liggen.
Mijn nieuwe fiets zou normaal moeten afgesteld zijn volgens die bikefit maar ik heb geen deftige manier om dat verifiren.
The thing is dat zo een bikefit direct 200-300 euro kost, maar ja constant last/pijn hebben is ook niet alles...
Old 18-04-2017, 10:08   #4571   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Bij de bikefitting dienst van het UZ Gent betaal je ~75 euro, maar je krijgt dan enkel de ideale afmetingen. De fiets correct afstellen is voor eigen rekening. Bij mijn FM (https://vandenhauwe.be/bikefitting) rekenen ze 80 euro voor een standaardmeting en 175 euro voor een 'Precision Bike Fit'. Geeft mogelijks een idee qua prijzen.

Omtrent dat verifiren. Als je nog de afmetingen van een vorige bikefit hebt liggen, kun je dan niet jouw FM vragen om jouw nieuwe fiets zo af te stellen? Zo bespaar je toch de kostprijs van een nieuwe bikefit, die in principe hetzelfde resultaat als de vorige fit zou moeten opleveren?

Verder vind ik bikefit moeilijk om goed te krijgen, zeker als er blessures mee gemoeid zijn. In principe zou je bij pijn onmiddellijk moeten stoppen en op zoek gaan naar een betere positie. Maar dat is niet altijd evident. Zelf ook wat last aan de rechtervoet/rechterknie momenteel maar heb de oplossing nog niet gevonden.
logion is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2017, 10:29   #4572   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Van de prijzen had ik al een idee. Ik zou misschien hier willen gaan: http://www.bikeexp.be
Die Jean Luc de Meyer is precies een "bekende" mens, als ik daar op google kom ik verschillende mensen tegen die door hem opgeleid zijn. Ik ben enkel aan het twijfelen of het geen nodeloos geld uitgeven is.

Ik moet trouwens nog een Fietsenmaker tegenkomen (hier in de buurt toch) die een fiets ook echt op de mm juist zet. Want bvb "center of bb to saddle top" ofzo met uw lintmeterke juist zetten is al niet simpel. Nieuwe fiets is normaal ook goed gezet door de FM trouwens.
Old 18-04-2017, 18:15   #4573   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

http://www.fietsadviesadams.net/voorwie.html
Ik ben daar geweest, zeer content van, opmeting en volledig in orde gezet, inclusief schoenplaatjes. Komen ook paar profs.
Old 19-04-2017, 16:55   #4574   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

De Nottebohm is ook nog in de regio, Talos.

http://www.nottebohmfitlab.be/fietsa.../basic-bikefit
Fieldy is online now   Reply With Quote
Old 20-04-2017, 16:14   #4575   link
tragezot
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Van de prijzen had ik al een idee. Ik zou misschien hier willen gaan: http://www.bikeexp.be
Die Jean Luc de Meyer is precies een "bekende" mens, als ik daar op google kom ik verschillende mensen tegen die door hem opgeleid zijn. Ik ben enkel aan het twijfelen of het geen nodeloos geld uitgeven is.

Ik moet trouwens nog een Fietsenmaker tegenkomen (hier in de buurt toch) die een fiets ook echt op de mm juist zet. Want bvb "center of bb to saddle top" ofzo met uw lintmeterke juist zetten is al niet simpel. Nieuwe fiets is normaal ook goed gezet door de FM trouwens.
Ge moet u natuurlijk afvragen in welke mate het voor een amateurwielrenner nodig is dat een fiets tot op de mm juist staat. Dat heeft meer te maken met ideale krachtoverbrenging dan met voorkomen van blessures.

De basis afstelling die een gewone fietsenmaker doet, zou dus voldoende moeten zijn dat het er niet uitziet alsof ge van ver op uw fiets gesmeten zit.

Ik mag me gelukkig prijzen dat ik zelden tot nooit ergens last van heb, mr als ik het heb dan is het net zoals bij de meeste anderen voornamelijk door twee hoofdoorzaken:
- Verkeerd afgestelde schoenplaatjes
- Te weinig opgebouwd in de training. Train na een lange periode inactiviteit enkele maanden op een klein verzetje. Veel kniepijn is gewoon tendinitis: overbelasting.

Er staan trouwens verschillende tutorials op YT hoe je uw schoenplaatjes best afstelt. Ik ga nu begin mei naar Campe Bikefitting (Maldegem, doet het voor Trek ploeg) om nog eens na te zien of alles wel goed is en vooral of ik nergens kracht kan winnen.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2017, 16:55   #4576   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

In hoeverre kunt ge blijvende schade aanbrengen door een korte periode met pijnlijke knien te fietsen? Ik volg nu regelmatig van die ultra endurance races (duren soms meerdere weken) en die mannen hebben bijna altijd pijnlijke en/of gezwollen knien maar die pakken nen nest brufen en rijden door/verbijten de pijn.

Mijn vraag is dus of het erg is van paar dagen door te bijten wanneer het duidelijk door overbelasting is en niet door een slechte houding/schoenplaatjes.
Old 21-04-2017, 03:23   #4577   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Verleden week mijn eerste rit van 247 km gereden. Vlamerting - Hargnies (Namen). Tot 180 km had ik echt over en voelde ik mij goed, dan een flauwte gekregen en ging ik mijn fiets tegen de straatstenen kappen van kolere. Ging voor geen meter meer vooruit.

Een halfuurtje break genomen en van die rode snoepen powerbar gegeten en ferm gedronken en was er terug door.

Volgend jaar toch es proberen om Luik - Bastenaken Luik te rijden, wat een mooie streek zijn onze ardennen toch.

Feest!

Ps: Bikefitting: https://www.facebook.com/pages/Osteo...74300715946357

Bij mijn weten is er maar n die het zo goed doet als die kerel. Vanmarcke gaat blijkbaar elke fiets afstellen bij die mens. Ben er zelf ook geweest na mijn koop en tot op vandaag heb ik nog nooit n kwaaltje gehad op mijn fiets.
Vroeg 75 euro en stelt em zelf af. (Reken wel drie uur )
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2017, 07:13   #4578   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Wait wut? Gij zit helemaal niet in mijn fichenbak als een shrimper die deftig stukske met de velo kan rijden en dat doet ge efkes 250km. Sterk

(Efkes fichenbak aanvullen)
Old 21-04-2017, 07:41   #4579   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Mijn fichenbak ook even bijgewerkt. Zit je al op strava gabby?
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2017, 08:11   #4580   link
beki
Senior Member

Hoeveel zo'n shrimpers zijn er?
3? 's nogal een fichenbak
kwou dat ik tijd had om zo'n dingen te doen..
beki is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules