Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 29-12-2017, 19:03   #3901   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Geloof dat het altijd al de kleinste (omzet) van den hoop was, oorspronkelijk was dat tweede winkel van mijn ex-werkgever tot hij splitte met zijn zakenpartner en Dampoort bij hem bleef... Maar als je er al zo lang kwam, dan ken je Xavier waarschijnlijk wel die winkel vroeger openhield? Laatste jaren was dat Tom zeker, die ken ik enkel van den telefon, maar goed, geen slecht volk om bij te winkelen imho.

GM Vilvoorde blijkbaar ook dicht sinds zelfde dag, dunno of dat zelfde eigenaar was, zou kunnen en al helemaal geen idee hoe goed/slecht die draaide, bij die company mails keek ik uiteindelijk toch enkel naar eigen winkels en wie bovenaan en onderaan stond... Wil overigens niet noodzakelijk zeggen dat het slecht gaat met de keten die sluitingen, vooral feit dat nieuwe contracten niet zo sympathiek zijn voor de zelfstandige eigenaars en dat HQ niet in elke bestaande locatie geïnteresseerd is.
Old 29-12-2017, 21:16   #3902   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by oblo View Post
GM Vilvoorde blijkbaar ook dicht sinds zelfde dag, ...

Hopelijk gaat het niet te slecht met die winkels. Tis nog altijd wel mijn place to shop voor tweedehandsgames. Hun nieuwprijzen zijn wel vreselijk.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2017, 21:50   #3903   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Doorgaans goedkoper dan digitaal (console) dus die "vreselijk" is al bij al relatief, maar goed, werk er niet meer en heb dat vaak genoeg proberen uitleggen.

Denk niet dat het slecht gaat met GM, onlangs nog maar flagship "beleefwinkel" geopend in Antwerpen en geloof dat Gent volgende wordt. Maar imho verliezen ze wel deels de charme die ze nog hadden als lokale gameboer, op zich niet erg, juist jammer dat ze eerst (op handvol na) alle andere lokale winkeltjes uit de markt hebben geduwd en er qua speciaalzaak voor 99% van Vlaanderen geen alternatief meer over is.
Old 29-12-2017, 22:26   #3904   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Voor zoon wou ik Assassin's Creed Origins kopen, moet op PC want meneer gamet op niets anders (smart). Blijkbaar bestaat er zelfs geen fysieke versie. Want het was voor kerst en hij zaagt al jaren om een Assassin's Creed game maar kreeg van vader telkens njet gezien z'n leeftijd (intussen vindt hij het zo cool niet meer dat z'n vader gamer is en alle games kent). Dus voor dit toch wel speciaal wow moment hadden we liever iets tastbaar onder de boom gelegd dan een saaie voucher. Dan maar de digitale versie gekocht op Uplay (eindejaarspromo) en de blijkbaar apart te verkrijgen (lege doch coole) steelbox op bol.com erbij gekocht

In het kort; digitaal is de max, zin, kopen, spelen. Maar het is toch ook een stukje verliezen; de steelbox saved the day - had zijn muil moeten zien
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2017, 22:31   #3905   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Uiteindelijk beter dan veel "echte" fysieke PC releases, dat is dan plastic doosje met ook gewoon downloadcode.
Old 30-12-2017, 02:02   #3906   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Half jaar geleden wilde ik in GM Roeselare even snel Eso voor ps4 halen omdat ik er toevallig passeerde. Heb op een gegeven moment het spel gewoon teruggelegd en het afgebold omdat de rij aan de kassa te lang was. Daarna in Turnhout spel gaan halen en daar stond toch ook een hoop volk aan te schuiven.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2017, 09:34   #3907   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by oblo View Post
Uiteindelijk beter dan veel "echte" fysieke PC releases, dat is dan plastic doosje met ook gewoon downloadcode.
Het is net dat fysieke dat het speciaal maakt. Alles wat ik full price koop, moet in een doosje zitten voor in de gamekast. Zit er meer in dat doosje dan de code, dan is dat zeker leuk meegenomen.
Digital is dan weer mijn 'way to go' als het over impulsieve koopjes in sales gaat. Valt het tegen, dan verdwijnt het spel gewoon in m'n digitale lijst zonder dat ik het ooit nog zie staan.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2017, 12:09   #3908   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
de gamekast
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2017, 13:18   #3909   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Ik ging hier bijna een Deathknightje plaatsen met een hoop gezeik hoe het vroeger allemaal beter was, maar ik zal het maar zo laten.

Los daarvan zie ik niet in wat er mis is met een gamekast. Al mijn games sinds 1990 staan daar netjes in. Tegenwoordig komt daar nog maar een spel of drie per jaar meer bij, want het aantal games waar ik bij release full price voor wil betalen, slinkt zienderogen. Maar zo'n kast staat wel mooi in de hobbykamer tussen de rest van mijn uitgestalde hobbyprojecten.

Ik hou nu eenmaal van fysieke dingen. Tegenwoordig liever een bordspel dan een game. Ik heb een kindle maar ik koop nog altijd boeken. Ik koop mijn cd's nog altijd netjes in het hoesje (en ik heb plezier in het zelf rippen). En ik ben bovenal een nostalgische zak. Als ik ooit zou moeten kiezen tussen mijn steamlijst met een 700-tal games, of die kast met een 100-tal (of 200, nog nooit geteld eigenlijk), ik weet direct welke ik kies.

Last edited by HeLLBirD; 31-12-2017 at 13:25.
Old 31-12-2017, 13:20   #3910   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Gamekast best kast imo
Old 31-12-2017, 13:46   #3911   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

euh ja nu begrijp ik dodgy toch ook nie goe

al mijn ps3 games staan hier ook in een kast en al de pc doosjes van vroeger (HL orange box, nen div div da ik ooit heb gewonnen, theme hospital, etc) staan tegenwoordig ook terug mooi naast mijn boeken

moest ik nen echte console pleb zijn -die over't algemeen veel meer fysieke copies kopen itt pc gebruikers- zou ik daar ook een speciaal kast voor hebben. het moet ergens proper staan hé
Old 31-12-2017, 15:16   #3912   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Quote:
Het is net dat fysieke dat het speciaal maakt. Alles wat ik full price koop, moet in een doosje zitten voor in de gamekast. Zit er meer in dat doosje dan de code, dan is dat zeker leuk meegenomen.
Digital is dan weer mijn 'way to go' als het over impulsieve koopjes in sales gaat. Valt het tegen, dan verdwijnt het spel gewoon in m'n digitale lijst zonder dat ik het ooit nog zie staan.
Ik koop enkel digitaal als er geen fysieke optie is, dus ik begrijp dat maar al te goed... Neemt helaas niet weg dat hoop fysieke releases op PC tegenwoordig in zodanig pover doosje komen, dat "schoon in de kast staan" ook niet echt meer argument is, gelukkig zijn er nog de uitzonderingen zoals Blizzard, waar de standaard edities vaak mooier artwork krijgen dan CE's bij andere uitgevers.
Old 02-01-2018, 14:15   #3913   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
2 gamekasten hier. Because consolepleb (en redelijk wat retro). Ik koop wel veel digitaal tegenwoordig (in sales) because tamme consolepleb.

Eigenlijk is er buiten de prijs niets positiefs meer aan fysiek kopen. Niemand koopt uwe shit nog over, het neemt plaats in, ge moet toch meestal nog nen update ofzo downloaden of het moet installeren en als ge eens wilt switchen moet ge nog uit uwe zetel komen ook. Maja, tis wel tof om iets vast te hebben ofzo. Whatever.

Fuck ook nieuw kopen

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2018, 21:28   #3914   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
ge moet toch meestal nog nen update ofzo downloaden of het moet installeren
Dat is misschien wel de voornaamste reden waarom ik enkel nog digitaal koop (terwijl ik enkele jaren terug nog veel belang hechtte aan mijn kast(je) met games). Recent wilde ik LotR Lego keer spelen. Na eindeloos prullen heb ik het gewoon voor geen handvol euro's gekocht op Steam. Knal, binnen 10 minuten aan't spelen en weer een spel op 2dehands.be .
Old 03-01-2018, 01:48   #3915   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Maar enkel digitaal is toch verschrikkelijk duur? Op steam: 59 euro. In de (online)winkel voor de fysieke versie: 35 euro. Om dan uiteindelijk eenzelfde steamkey te krijgen. Dan neem je er toch met plezier dat doosje bij? Desnoods smijt je het gewoon weg als je niet geeft om een kast, toch? Het is misschien zonder instant delivery, maar er zijn tegenwoordig genoeg entertainment-zaken om die ene dag levertijd met gemak door te komen.

Bij sales is het iets anders natuurlijk, dat versta ik compleet. Al vind je tijdens sales zaken die zelfs aan -50% nog duurder of gelijk staan aan de prijs van de fysieke retailversie. (Ik spreek wel enkel voor pc)

Last edited by HeLLBirD; 03-01-2018 at 01:57.
Old 03-01-2018, 10:55   #3916   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Mooie uiteenzetting over de geschiedenis van lootboxes en P2W:

Motherfucking EA.
Motherfucking Wilson.
Old 03-01-2018, 11:45   #3917   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Maar enkel digitaal is toch verschrikkelijk duur? Op steam: 59 euro. In de (online)winkel voor de fysieke versie: 35 euro. Om dan uiteindelijk eenzelfde steamkey te krijgen. Dan neem je er toch met plezier dat doosje bij? Desnoods smijt je het gewoon weg als je niet geeft om een kast, toch? Het is misschien zonder instant delivery, maar er zijn tegenwoordig genoeg entertainment-zaken om die ene dag levertijd met gemak door te komen.

Bij sales is het iets anders natuurlijk, dat versta ik compleet. Al vind je tijdens sales zaken die zelfs aan -50% nog duurder of gelijk staan aan de prijs van de fysieke retailversie. (Ik spreek wel enkel voor pc)
Ik heb net het gevoel dat digitaal goedkoper is, maar dat kan een vertekend beeld zijn. Ik koop al jaren amper PC-games, ik heb nog een backlog om een half leven te vullen. Vandaar dat ik enkel in sales koop en gerust jaren kan wachten, ik heb nog nooit onmiddellijk de volle pot betaald. Te casual.

(en G2A, vanzelfsprekend, maar da's weer een andere discussie heb ik hier al begrepen...)
Old 11-01-2018, 21:49   #3918   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

AC: Rogue remaster, toch bijna twee jaar later dan ik het verwacht had.
Old 12-01-2018, 18:08   #3919   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Dat is een AC die ze gewoon dood hadden moeten laten, verdient echt geen remaster.
Old 12-01-2018, 18:41   #3920   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Waarschijnlijk gewoon een remaster om er toch nog wat gemakkelijke centen uit te krijgen. Want die is destijds massaal overschaduwd geweest door AC:Unity en heeft waarschijnlijk toen niet zo goed verkocht.

Zou hem nu ook niet direct meer kopen nu.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules