Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 13-02-2016, 10:09   #721   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Ik heb al altijd een klik gehad bij het uitschakelen van mijn PC aan de PSU. Tot nu toe beschouw ik dat alvast niet als abnormaal. Misschien is dat bij jou ook eerder zoiets?
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2016, 09:33   #722   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Quote:
Originally Posted by vAmP View Post
Ik heb al altijd een klik gehad bij het uitschakelen van mijn PC aan de PSU. Tot nu toe beschouw ik dat alvast niet als abnormaal. Misschien is dat bij jou ook eerder zoiets?
Dat is ook normaal te beschouwen. A-star zijn probleem is echter getik als ze aanstaat.
Old 18-02-2016, 20:32   #723   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Mijn tweede scherm (eigenlijk mijn eerste, mijn hoofdscherm) werkt niet meer. Raar genoeg heb ik via m'n andere oude scherm wel nog toegang tot de USB's die erin zitten. En raar genoeg brand het lichtje dat m'n scherm aanstaat ook nog. Maar de rest is zwart.
Kabels nagekeken en alles is nog goed aangesloten.

Daarnet (een uurtje geleden werkte alles perfect en heb ik de PC in slaapstand gezet. Nu met de muis gewekt en m'n éne scherm is zwart.

Iemand een idee? Gewoon een nieuw scherm kopen?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2016, 20:44   #724   link
Lycas
Senior Member

Backlightverlichting kapot? Zie je iets als je er met een fel licht op schijnt.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2016, 20:50   #725   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Net geprobeerd, niets te zien. Effen mat zwart.
Old 19-02-2016, 08:31   #726   link
Lycas
Senior Member

Als je scherm niet op standby blijft steken en echt groen lichtje geeft, maar toch zwart blijft is je scherm zelf kapot denk ik.

Heb je nog garantie? Een nieuw scherm vervangen kost vaak meer dan een nieuwe monitor kopen.
Old 19-02-2016, 17:45   #727   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lycas View Post
Backlightverlichting kapot? Zie je iets als je er met een fel licht op schijnt.
Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Net geprobeerd, niets te zien. Effen mat zwart.
Valt makkelijk te testen. Schijn daar gewoon met een deftige lamp wat schuin op, en ga daar mee langs het scherm. Als ge beeld herkent, is het de backlight, als het echt effen blijft is het iets anders, hoogstwaarschijnlijk condensators.
Ge kunt de gok wagen de PSU te vervangen. Is meestal wel te vinden, zeker van Samsung.
Old 19-02-2016, 18:03   #728   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

What the fuck. Dat scherm werkt terug nu. Letterlijk niets meer geprobeerd sinds gisteren... Weird.

EDIT: Damn, en ik was al aan't geilen op zo'n super breedbeeld.
Old 19-02-2016, 18:11   #729   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
buizehax
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2016, 18:26   #730   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

lol

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2016, 18:59   #731   link
Lycas
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
What the fuck. Dat scherm werkt terug nu. Letterlijk niets meer geprobeerd sinds gisteren... Weird.

EDIT: Damn, en ik was al aan't geilen op zo'n super breedbeeld.
Kan misschien een stroom probleem zijn in het scherm, hopen dat het geen terugkomend probleem is.

@Omega: had een postje daar boven al gevraagd aan Dodgy voor eens met een lamp te schijnen.

Ik heb nog altijd dikke pret van mijn 1440p benq met 144hz, heerlijk scherm. Er zit een haakje aan voor men headset ook, those little things.
Old 25-02-2016, 19:09   #732   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Ik zoek iets a la Steam Machines maar met Windows 10 en niet overpriced zoals de reviews hier aangeven: http://www.dell.com/be/p/alienware-s...condaryContent

Idealiter iets dat je dus onder een TV kan plaatsen maar dat wel wat power heeft. Budget ca. €1000, maar goedkoper is beter. Zolang ik maar de laatste games vlot kan spelen en het een beetje fututeproof is (is voor X-com 2, Elite Dangerous e.a.)
Old 01-03-2016, 15:15   #733   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Toevallig iemand die thuis is in servers? Potenza zelf misschien Wij hebben een ibm server en 1 van de harde schijven vertoont foutmeldingen. Onze IT-dude zegt dat het vervangen van die schijf op ongeveer 800 euro komt. Ik vind dat veel want die schijven zijn hot swappable en bij mijn weten gewone sata schijven. Dit is de config
http://i.imgur.com/A0SB1sO.png

Mag je trouwens merken door elkaar gebruiken of niet? Volgens hem moet dit ibm zijn
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2016, 15:38   #734   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Die prijs aan de hoge kant maar niet onrealistisch hoog denk ik. Via de officiele kanalen kan dat zeker de prijs van het origineel stuk zijn.

Is die garantie vervallen/niet verlengd?
Is de raid geconfigureerd met de IBM serveraid of software raid in windows?

Indien de server buiten garantie is (dat zegt al iets over hoeveel uw bedrijf om IT geeft), software raid in windows werd gebruikt, en backups in orde zijn, zou ik het aandurven om 2 nieuwe schijven te steken die niet van bij IBM komen *shock*
Maar ik leef graag op de rand.

€800 koopt je bij IBM gemoedsrust -> plug and play, geen verdere issues en bvb compatibility issues met de interne raidcontroller en de firmware van de schijven and so on
Mogelijks gaat binnenkort het ledje op die 2e schijf ook branden, nog eens €800

Last edited by Magnum_; 01-03-2016 at 15:52.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2016, 15:57   #735   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wolf View Post
Ik zoek iets a la Steam Machines maar met Windows 10 en niet overpriced zoals de reviews hier aangeven: http://www.dell.com/be/p/alienware-s...condaryContent

Idealiter iets dat je dus onder een TV kan plaatsen maar dat wel wat power heeft. Budget ca. €1000, maar goedkoper is beter. Zolang ik maar de laatste games vlot kan spelen en het een beetje fututeproof is (is voor X-com 2, Elite Dangerous e.a.)
Kijk hier anders eens:
http://tweakers.net/reviews/4429/3/d...mesysteem.html

Je moet zelf dan wel eens kijken of dat bij je TV past.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2016, 16:26   #736   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Quote:
Originally Posted by Magnum_ View Post
Die prijs aan de hoge kant maar niet onrealistisch hoog denk ik. Via de officiele kanalen kan dat zeker de prijs van het origineel stuk zijn.

Is die garantie vervallen/niet verlengd?
Is de raid geconfigureerd met de IBM serveraid of software raid in windows?

Indien de server buiten garantie is (dat zegt al iets over hoeveel uw bedrijf om IT geeft), software raid in windows werd gebruikt, en backups in orde zijn, zou ik het aandurven om 2 nieuwe schijven te steken die niet van bij IBM komen *shock*
Maar ik leef graag op de rand.

€800 koopt je bij IBM gemoedsrust -> plug and play, geen verdere issues en bvb compatibility issues met de interne raidcontroller en de firmware van de schijven and so on
Mogelijks gaat binnenkort het ledje op die 2e schijf ook branden, nog eens €800
En dienen die 2 schijven exact dezelfde te zijn? Maw, mag die defecte ibm vervangen worden door een wd (van dezelfde grootte)? Niet dat ik dat zelf ga doen of zo. Maar het is misschien wel goedkoper in aankoop

Wat bedoel je trouwens met 'zegt veel over hoeveel je bedrijf om it geeft'? Is het de bedoeling om nieuw materiaal te kopen van zodra uw garantie verlopen is? Wij hebben alleszins nooit een mogelijkheid gehad om die te verlangen, en zelf wist ik daar niet van.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2016, 18:10   #737   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

De schijven moeten niet hetzelfde zijn, maar dat is wel wenselijk. Deels daarom kost die IBM schijf zoveel; dat is dezelfde.

Wat als die server morgen een defect moederbord heeft en je een week moet wachten om hem weer levend te krijgen? In een bedrijf kan zoiets snel meer gaan kosten dan wat extra garantie en/of nieuw materiaal kost. Er is bij aankoop toch gekozen voor next business day support. Is die server ineens minder kritiek geworden omdat hij ouder is? Waarschijnlijk integendeel, hij zal méér data bevatten. En het risico op defect wordt hoger. Als er nog garantie op zat, zat je nu niet achter een nieuwe schijf te zoeken.

Last edited by Magnum_; 01-03-2016 at 18:18.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2016, 23:23   #738   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Hmm

Nas geeft een CMOS error bij het booten. Ik kan er wel door enteren maar dan geraak ik niet in windows.

Bios geeft geen problemen, datum e.d nog in orde.

Moederbord lijkt ook ok te zijn. Alle schijven werken. CMOS reset en dan geeft ie geen cmos checksum error meer, maar booten lukt nog steeds niet?

Het volgende is het batterijtje eens vervangen, maar dat heb ik niet meteen op overschot liggen. Iets anders wat ik eerst nog kan proberen?
Teki is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2016, 08:40   #739   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

In dergelijk geval is het inderdaad a) BIOS reinitializen/resetten, b) batterij MoBo vervangen.
Old 03-03-2016, 09:15   #740   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Zijn van die platte CR2032 batterijtjes denk ik die ge vrijwel overal kunt kopen.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules