Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 24-07-2018, 11:23   #81   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Op zich was het geen vreselijke slipper, wel op de allerslechtst mogelijke plek van het circuit. Hamilton reed vlekkeloos en oogstte optimaal, mooi.
Old 25-07-2018, 09:09   #82   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

2019 zou echt wel een steviger gewijzigde grid kunnen zijn volgend jaar. Blijkbaar zit Force India, Godbetert, wederom in zwaar financieel weer. Redder van dienst zou Lawrence Stroll zijn, de stinkend rijke pappie van Lance, astronomisch talent, Stroll. Williams is momenteel een zinkend schip, aldus heeft Stroll senior zichzelf voorgenomen om van Force India het Mercedes junior-team te maken.

Ugh.
Old 29-07-2018, 17:09   #83   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Nu ben ik toch benieuwd naar wat het resultaat was geweest had Vettel voor Bottas aan deel 2 van zijn race kunnen starten. Het lijkt me niet dat hij Hamilton vanzelf voorbij had kunnen snellen, het verschil in frisse en hete lucht was echter substantieel. Hamilton deed alleszins, wederom, een puike zaak na een foutloze race.

En zonde voor Vandoorne, ein-de-lijk een race in form en dan een versnellingsbak die de geest geeft. Sneu. Idem voor Verstappen, overigens.
Old 29-07-2018, 23:58   #84   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

volledig mee akkoord
Old 16-08-2018, 16:03   #85   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ricciardo > Renault
Alonso > out
Sainz > McLaren

Sainz zijn carrière tot op heden was degelijk, evenmin indrukwekkend, laat staan op het niveau van Alonso (die ongetwijfeld sterk heeft geholpen bij deze deal). Een weinig spannend vooruitzicht. Als Stoffel aan boord blijft in 2019, wat sterk zal afhangen van de komende races, kan hij hopelijk zijn talent terug tonen. Mocht Norris als pasmunt voor James Key fungeren, ziet het er terug goed uit voor onze landgenoot. Het is nu immers erg aannemelijk dat Gasly naar het senior-team mag (een uitstekende zaak), terwijl de RB-academie momenteel over weinig tot geen geschikte talenten beschikt om het vrije zitje bij STR te vullen.
Old 21-08-2018, 09:06   #86   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Jup, Gasly naar RBR. De meest logische en verstandige keuze. Red Bull beschikt meteen over een piepjong maar uiterst interessant duo.
Old 22-08-2018, 19:31   #87   link
The one and only Buffalo
Kwek

The one and only Buffalo's Avatar

We kunnen inderdaad niet zeggen dat Stoffel echt potten gebroken heeft, maar tegelijk is het ook wel lachwekkend waarmee hij het de voorbije 2 jaar moet stellen. Vorig jaar zat hij quasi op gelijke hoogte van Alonso. Dit jaar is het allemaal wat minder maar ook daar vind ik dat dat voor een aanzienlijk deel aan het team te wijten is.
Old 22-08-2018, 21:11   #88   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ondertussen zou Force India, enige tijd terug zoals verwacht opgekocht door een constructie van Stroll Senior, mogelijk niet kunnen starten omdat in de aankoop de licentie niet inbegrepen was. Daarnaast is de, al even stinkend rijke, pappie van huidig FI-testrijder Nikita Mazepin niet gelukkig met de verkoop. Hij was liever de gelukkige geweest en zou zinnens zijn de verkoop te annuleren/saboteren.

Hoe sneu zou het zijn om een team dat al seizoenen lang boven zijn gewicht kan boxen - wat een onvoorstelbaar succes is, lettende op de zwanenzang van voormalige topteams als McLaren en Williams - het startsein ontzegd te zien worden omdat twee miljonairs een (beter) zitje willen kopen voor hun matig getalenteerde en rotverwende jochies. Een veel betere samenvatting van wat er al even mis gaat in de Formula 1 bestaat er niet.
Old 02-09-2018, 21:27   #89   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Wat een teleurstelling voor Vettel en Ferrari. Vettel maakte twee grove fouten: te gretig Raikkonen willen inhalen en te weinig rekening houden met Hamilton. De inhaalactie was gretig maar correct, Lewis had simpelweg niets te verliezen op een circuit waar beide Ferrari's makkelijk een voorsprong hadden kunnen uitbouwen. Dat Vettel wederom in het heetst van de strijd niet rustig kon redeneren - Hamilton voor zich had geen ramp geweest, de Ferrari maakte voldoende kans om die plek terug te winnen - begint stilaan door te wegen in de punten.

Hamilton reed een straffe race, maar ook de strategie van Mercedes was perfect. Ferrari liet zich véél te makkelijk ringeloren in een te vroege stop. Zonde voor Kimi, ik had hem graag nog eens zien winnen.
Old 02-09-2018, 22:24   #90   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Was de prestatie van Vandoorne nog bemoedigend of is dat kalf al lang verdronken?

Is het nu eigenlijk niet beter hem in de betere wagen te laten zien wat hij echt kan, gezien Alonso toch vertrekt? Of zijn die paar punten die hij nog kan halen te belangrijk voor Alonso/McLaren
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2018, 17:24   #91   link
Rufus
PimpMeister

Het is officieel. Op het einde van het seizoen is het gedaan voor Vandoorne. Over toekomst heeft hij nog niets gezegd.
Old 03-09-2018, 19:35   #92   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Dat Vettel wederom in het heetst van de strijd niet rustig kon redeneren - Hamilton voor zich had geen ramp geweest, de Ferrari maakte voldoende kans om die plek terug te winnen - begint stilaan door te wegen in de punten.
Het wordt toch wel wat tijd dat hij zo'n situaties beter leert inschatten, niet? Hoe vaak is dat nu al niet gebeurd.

Quote:
Zonde voor Kimi, ik had hem graag nog eens zien winnen.
Iedereen, denk ik
Blade is online now   Reply With Quote
Old 03-09-2018, 21:24   #93   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Geen verrassing dat Vandoorne de bons krijgt, helaas. Wel verrassend dat Norris niet als pasmunt voor James Key gebruikt wordt. Velen rekenden nog even op Ocon, wat toch voor iets maar zekerheid had gezorgd. Sainz + Norris is alleszins een wat lauwe line-up. Sainz heeft me nog nooit helemaal weten te overtuigen, laat staan dat hij een team kan leiden. Norris is daarnaast heus niet zó formidabel, Russell doet het zelfs beter, wat mij betreft.

Soit, Stoffel naar STR wordt her en der geopperd. Ik vrees echter dat zijn tijd in F1 er op zit. Zitjes worden steeds schaarser, zeker nu rijke pappies vrolijk heelder teams kopen voor hun middelmatig getalenteerde zoontjes. Vandoorne zijn kansen bij andere teams zijn héél beperkt, een rol als derde rijder lijkt me nog het meest realistisch. Of hoe McLaren alweer een (relatief) jong talent met uitstekende adelbrieven wist te verknoeien. Mooi.

@ Blade: Aye, Vettel bezorgt me al sinds het prille begin van zijn carrière tegenstrijdige gevoelens. Van jong en gretig talent (de fantastische overwinning met STR in Monza!) naar ietwat irritante alleswinner bij RBR, soms op het groteske af (Hallo, Mark Webber?). Sinds zijn aantreden bij Ferrari heeft hij me al vaak verrast met zijn aangenaam vrolijke maar professionele aanpak, solide resultaten en meer dan geslaagde team-building. Het hoofd op cruciale momenten koel houden lijkt hem echter nooit echt te zullen lukken. Iets waar Hamilton wel in kan uitblinken. Nog zo'n lapsus of twee en Mercedes mag in 2018 opnieuw vieren. Terwijl 2018 voor Ferrari echt wel dé kans sinds lange tijd is.
Old 11-09-2018, 10:37   #94   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Raikonnen gaat naar Sauber en Leclerc komt naar ferrari. Ik ben eens benieuwd wat dit gaat geven.
Old 11-09-2018, 11:41   #95   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Dat Kimi bij Ferrari mocht vertrekken was geen verrassing, met dank aan de niet zo subtiele poging om hem in Monza aan een laatste glorieuze overwinning te helpen. Een terugkeer naar Sauber is dan weer wél verrassend. Ervaring van dat kaliber zal het Zwitserse team zeker van pas komen in de steile klim naar de toplaag van het middenveld. Of Raikkonen daartoe echt de juiste man is, vind ik dan weer twijfelachtig. Een contract van twee jaar onderstreept alleszins dat er niet aan zijn toewijding en motivatie getwijfeld wordt. Ik had hoe dan ook verwacht dat Ferrari terminus zou zijn voor Kimi.

Leclerc naar Ferrari is simpelweg logisch. Wat mij betreft had hij nog een jaartje mogen rijpen, de raket-entree van Verstappen heeft dat echter minder gebruikelijk gemaakt. Na Gasly en Norris kon Ferrari klaarblijkelijk niet achterblijven.

Voor Vandoorne is dit wel heel erg slecht nieuws. Nu Raikkonen niet op pensioen gaat (en uitgerekend het stoeltje bij Sauber inpikt, volgens velen de meest realistische mogelijkheid voor Stoffel) wordt een actieve rol in 2019 héél lastig.
Old 11-09-2018, 12:14   #96   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Räikkönen naar Alfa.

Vrees alleen dat het weinig gaat veranderen aan mijn momenteel lage interesse in het kampioenschap, ik geloof dat ik nog geen GP in zijn geheel gezien heb dit jaar.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2018, 14:05   #97   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Nu Ferrari het Mercedes consequent lastig kan maken is het toch voldoende entertainend en spannend? Ik heb alleszins al meer kunnen genieten van dit seizoen dat de onwrikbare dominantie van Mercedes in 2014, 2015 en 2016. Niet dat 2018 een Grand Cru is, bijlange niet, maar het is zeker niet dramatisch.
Old 11-09-2018, 14:44   #98   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Dit jaar toch gelukt om redelijk wat races uit te kijken, iets wat de voorbije jaren niet het geval was. Het is zeker terug een interessanter seizoen dan de voorbije jaren.
Old 12-09-2018, 08:44   #99   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Ik vind inderdaad ook wel dat we de laatste pakweg tien jaar vaak minder boeiende seizoenen hebben gezien dan het huidige. Zal eerder toeval zijn dat ik er dit jaar wat weinig aandacht voor heb. Moest Vettel wereldkampioen kunnen worden dan zal ik nog wel eens een wenkbrauw optrekken maar ook hij doet me niet veel meer, terwijl ik bij het begin van z'n carrière toch wel degelijk fan was.

Dat subjectieve gebrek aan opwinding en een topper waarvoor ik echt kan supporteren is wel een chronisch probleem geworden. De laatsten waren Schumacher en Räikkönen, toch allebei niet meer van deze generatie ondertussen. Max Verstappen was veelbelovend, maar die liefde is ook al wat bekoeld.

En ik vind ook wel oprecht, zonder in cliché ouwezakkenpraat te willen vervallen, dat de sport ontaard is en dat er op sommige vlakken (neen, niet de veiligheid) wel eens een stap terug zou mogen worden gezet in plaats van altijd maar extra complexiteit toe te voegen. Ben het bovendien beu om telkens weer te horen dat het met het volgende reglement wel zal beteren, dus heb ik ook niet veel hoop meer in de volgende iteratie.

Een andere pure motorsport op vier wielen, en op topniveau, is er niet makkelijk te vinden. In WEC wordt er nauwelijks geracet en zijn er maar een paar kanshebbers op de overwinning in het algemeen klassement. Formula E heeft nu pas een batterij die het een hele race zou moeten uithouden, misschien nog eens een kans geven binnenkort. Van WRC denk ik al een tijd dat ik eens vijf euro zou moeten afdokken om een maand alles te streamen en zien wat dat geeft, maar het is er nog niet van gekomen. Dit weekend is er de rally van Turkije denk ik, maar weet niet of het deze keer prijs zal zijn.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2018, 07:45   #100   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Stadium trucks vind ik af en toe nog wel leuk om naar te kijken. Ik heb me niet verdiept in de regelgeving, maar op het eerste zicht zijn het allemaal dezelfde auto's qua specs denk ik.

Nascar ZOU heel belovend kunnen zijn, maar net iets te weinig actie vind ik, maar de snelheden daar zijn dan weer fenomenaal als ik me niet vergis (zelfs sneller dan F1 op de ovals dacht ik)

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules