Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 20-05-2016, 08:21   #961   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Zoiets kan je toch zonder veel problemen zelf maken, als je platen in bv Hubo op maat laat zagen?
Ik ben zelf ook van plan een muur van zo'n 3m breed in zoiets te zetten, maar nog niet zeker of ik het zoals op foto ga doen, of met een metalen structuur met glas en houten planken.
Old 20-05-2016, 09:12   #962   link
Horla
Senior Member

Gamma, Hubo, Brico, etc. die mannen hun zaagwerk trekt op niets. Laat het dan in de lokale houthandel doen waar ze tot op een mm kunnen zagen. Is dikwijls nog goedkoper dan de DHZ ketens.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2016, 09:38   #963   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Zelf ga ik er al zeker niet aan beginnen. Ik ben zeker niet onhandig, maar kwa afwerking met hout ben ik wel een complete nul. En aangezien dit zowat het belangrijkste meubel in de living is, wil ik wel dat het goed is.

Via mijn schrijnwerker kan inderdaad, maar die zag dat precies niet zitten
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2016, 09:49   #964   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Gamma, Hubo, Brico, etc. die mannen hun zaagwerk trekt op niets. Laat het dan in de lokale houthandel doen waar ze tot op een mm kunnen zagen. Is dikwijls nog goedkoper dan de DHZ ketens.
For reference - zaagwerk in DHZ is bedoeld zodat het in uwen auto past, niet als afwerking. Zult altijd nog moeten nabewerken.
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2016, 10:36   #965   link
Horla
Senior Member

De gamma zegt op hun site
Quote:
GAMMA zaagt gratis hout en plaatmateriaal op transportlengte terwijl je er op wacht in de winkel. Je kan bij GAMMA ook hout en plaatmateriaal op maat laten zagen. Dit is altijd op afspraak en geldt uitsluitend voor hout dat bij GAMMA werd gekocht.
Old 20-05-2016, 11:56   #966   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Kwaliteit van het hout in de DHZ is ook ondermaats. Ga naar een deftige houthandel.
Maar als je zoiets zelf wilt maken, ga je toch ook wat gereedschap nodig hebben. Hoe denk je de panelen (onzichtbaar) aan elkaar te maken bvb?
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2016, 13:04   #967   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

zo'n zaken kun je meestal gewoon van de buren lenen
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2016, 13:38   #968   link
Horla
Senior Member

Ik ken toch niet veel buren die een lamellenfrees hebben hoor.
Old 20-05-2016, 13:50   #969   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Ikke! Geen lamellenfrees, maar een Domino frees! Nog veel handiger. Maar die krijgen de buren niet.

Ik was vanmorgen wat hout aan het hakselen achter in de tuin, met de hakselaar van mijn vader. Kwamen die buren even praten, en vroegen terloops of ze die eens mochten lenen om de takken die op hun stuk lagen te hakselen.
Vorige week kwamen ze vragen hoe ik mijn electriciteitskabels gelabeld had bij de installatie, voor ze in de kast aangesloten werden. Ik heb ze een pakje kabelbinders met labeltjes meegegeven, en verteld dat je er met een stiftje op moest schrijven, want pen of potlood was moeilijk. De dag erna stonden ze hier met de vraag of ze, jawel, een stiftje mochten lenen.
Ze krijgen niets meer, en zeker niet voor ze al het 'geleende' materiaal terugbrengen.

Last edited by Erik701; 20-05-2016 at 13:55.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2016, 14:17   #970   link
Horla
Senior Member

jawadde, aan de prijs te zien denk ik niet dat ik dat aan een gemiddelde buur moet vragen Ik begrijp dat je dat niet graag uitleent.
Old 20-05-2016, 14:19   #971   link
flexium
Sr member, jr poster

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Ik ken toch niet veel buren die een lamellenfrees hebben hoor.
Als startende doe-het-zelver zal je al ver geraken met een boormachine en deuveltjes denk ik.
flexium is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2016, 15:00   #972   link
Horla
Senior Member

Maar als startende doe-het-zelver aan een "centerpiece" beginnen voor je living lijkt mij nogal gevaarlijk
Old 20-05-2016, 15:50   #973   link
Jay-Jay
Senior Member

Jay-Jay's Avatar

ErikBnB. Nu online!
Jay-Jay is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2016, 16:09   #974   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Doe dat gewoon in MDF ipv betonplex. Makkelijk vast te zetten met gigantisch veel te veel schroeven, die je dan kan opvullen. Laagje of twee verf en klaar. Niet meer nodig dan cirkelzaag, boormachien, waterpas en winkelhaak.
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2016, 18:29   #975   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Begint wel serieus door te zakken na 10 jaar
kar is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2016, 20:13   #976   link
Horla
Senior Member

Weinig actuele ervaring met betonplex maar gaat zo'n grote kast in mdf niet enorm zwaar worden? Bovendien weet ik niet of mdf een goed idee is met die haard erbij.
Old 20-05-2016, 21:19   #977   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

MDF is kak.
Imo.
Old 20-05-2016, 22:22   #978   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

mdf brandt moeilijk. Maar plooit idd gemakkelijk.
Mijn boekenplankje uit brico mdf van 18 mm plooit alleszins nogal door
Multiplex zal daar veel beter voor zijn denk ik.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2016, 16:43   #979   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Ik heb me een tijdje geleden verdiept in mijn waterverzachter omdat die nog niet volledig afgesteld was en ik geen zin had om de installateur te bellen.
Na wat spelen met de instellingen bleek dat de eindhardheid gewoon bepaald wordt met een mengwieltje dat de verhouding onbehandeld/verzacht water bepaalt. Gevolg: bijna kalkvrij water, whoo.
Ik meende een fout in de instellingen van de installateur te hebben gevonden en had mijn eigen instellingen gemaakt voor de duurtijd van de cyclusonderdelen backwash (eerste spoeling) en brine draw (regeneratie met pekel).
Vandaag merk ik dat mijn zouttank twee maand later halfvol pekel staat, oops.
Blijkt dat de installateur toch juist was maar dat er waarschijnlijk een fout zit in de parameterweergave op het display.

Nu enkel nog de afvoer herdoen, want elke installatiehandleiding zegt dat het heel belangrijk is een afstand te bewaren tussen de afvoerflexibel en de afvoerbuis naar de riolering om zo je hars niet te kunnen besmetten met schimmel en bacteriën uit de riolering.
Van mij zit die flexibel gewoon vijftien centimeter in de pvc afvoerbuis gepropt en ziet er idd verre van proper uit...
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2016, 08:54   #980   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

OPGEPAST KAK...

Afvoerprobleem wc, tussen huis en riolering, geen septische put.

Iemand een idee hoe ik het volgende probleem best aanpak:
deze ochtend lag ons koer vrolijk vol stront. Na dit even vrolijk op te ruimen tilde ik het deksel naast de koer en zat dit boordevol met water ea leuke zaken.
Na vele malen op en af te lopen met enen emmerken is dit het 'leegste' dat ik het krijg.

Kan iemand al uitleggen waarom de zwarte buis en de grijze buis niet gewoon verbonden zijn?
Zit in de grijze buis een verstopping en kan ik via dit gat het oplossen?
En iemand een idee hoe? Want ik heb precies niet veel goesting om vaker mijn dag te starten met stront weg te kuisen. Chance dat onzen hof verder vooraan zich nog verleende tot dumpingplaats, ik wil niet weten waar ik er anders heen mee moest. Het riooleringsspel in de straat allicht maar dat is toch wel enige afstand.
deev´ is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules