Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 23-05-2016, 09:06   #981   link
Rufus
PimpMeister

Is dat geen sterfput of zoiets. Daar zakt alle drek naar beneden en alleen het vloeibare loopt verder. Als er een verstopping zit kunnen ze dat wel opsporen via die put. Maar dat is niet goedkoop.
Old 23-05-2016, 09:14   #982   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Kennelijk nog een derde buis rechts, die gaat allicht naar riool en zit verstopt
deevī is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2016, 09:15   #983   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Geen sterfput, bodem is dicht, verzamelput denken we. Schoonpa is nu achter rioolrat, hopelijk daarmee opgelost.

Last edited by deevī; 23-05-2016 at 09:24.
Old 23-05-2016, 10:27   #984   link
SaveTheWhale!
Senior Member

SaveTheWhale!'s Avatar

Dat is een controleputje, vandaar dat die niet verbonden zijn. Is wel niet echt de bedoeling dat daar een toilet in toekomt. Het zal allicht verstopt zijn in de zone tussen het putje en de straat, moest het tussen het toilet en het putje verstopt zijn zou uw wc niet meer doorlopen en zat je met hetzelfde probleem maar dan binnen. Tijdelijke oplossing: ontstop uw buis. Permanente oplossing: Steek een septische put. Tegenwoordig bestaat dat al in PVC, weegt niet veel. Gewoon ingraven en aansluiten.
Old 23-05-2016, 10:31   #985   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by Rufus View Post
Is dat geen sterfput of zoiets. Daar zakt alle drek naar beneden en alleen het vloeibare loopt verder. Als er een verstopping zit kunnen ze dat wel opsporen via die put. Maar dat is niet goedkoop.
Zo duur is dat toch niet? Ontstoppingsdienst laten komen was voor ons 60 euro.
kar is online now   Reply With Quote
Old 23-05-2016, 10:58   #986   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

we zijn net heel de tijd bezig geweest met rioolrat. kwam wel wat brol als stukken van een doek oid mee, maar we stoten na dan ergens vast. afstand komt overeen met de straatkant, dus misschien een T-stuk waarop we verbinden? en daar, of erger verder zit er iets vast?
water geraakt maar niet weg.
oud huis uit 1930 trouwens.
vorige week zijn ze hier van proximus komen graven voor telefoonaansluiting te repareren, geen idee of beide gerelateerd zijn maar twas wel in dezelfde omgeving dat ze waren aan het graven..

ik ga deze avond eens bij de buren navragen of zij rioolproblemen ondervinden, en indien niet zal het ontstoppingsdienst worden?
Old 23-05-2016, 12:59   #987   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Zo duur is dat toch niet? Ontstoppingsdienst laten komen was voor ons 60 euro.
Wel als ze met speciaal materiaal moeten zoeken waar de verstopping zit.
Dat begint bij 60 euro voor een standaard ontstopping maar als je pech hebt kan dat oplopen.
Old 23-05-2016, 14:10   #988   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Collega's kwamen ook af met hoge bedragen.. honderden euro's..
Ook vind ik het louche dat ze in die buurt zijn komen werken van proximus... Vorige week dinsdag daar:
ter hoogte waar rioolrat geraakt / stoep / rioolaansluiting, hebben die een diep gat gegraven voor telefoonaansluiting te repareren. Zouden die iets om zeep geholpen hebben?
Old 23-05-2016, 14:51   #989   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Quote:
Originally Posted by deevī View Post
Collega's kwamen ook af met hoge bedragen.. honderden euro's..
Ook vind ik het louche dat ze in die buurt zijn komen werken van proximus... Vorige week dinsdag daar:
ter hoogte waar rioolrat geraakt / stoep / rioolaansluiting, hebben die een diep gat gegraven voor telefoonaansluiting te repareren. Zouden die iets om zeep geholpen hebben?
Als ge zeker zijt dat ge tot aan het troittoir geraakt, dan is het gemeente bellen. Zij moeten dat fixen, en al dan niet met Belgacom regelen. Ze gaan het sowieso op u steken, zoals een goede gemeete dat doet. Maar als het effectief aan hun ligt, zijn alle kosten voor zichzelf.

Kenissen sukkelden met een probleem dat door slechte aanleg van de gemeente hun kelder bleef vollopen. 't Heeft maar 3 of 4 keer geduurd, maar uiteindelijk was het op hun kosten opgelost...
Old 23-05-2016, 17:39   #990   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

We gaan nu even afwachten of het terug stijgt, ik vermoed van wel. Buurman kwam wel met een goed idee imo af:

Volgens hem liggen de rioolbuizen ergens halverwege de straat, dus niet vlak aan de stoep zoals wij dachten gezien de rioolrat daar 'stopt'. Dus een put graven nog op mijn eigendom vlak aan de stoep waar de rioolrat stopte en dan de buis open zagen en kijken wat het probleem is in het beste geval verstopping verwijderen of op z'n minst vanaf deze kortere afstand met rioolrat verder proberen.

Want zo'n firma's kosten na beetje opzoekwerk ferm geld, 150 euro per uur eerste uur + 100 euro voor zo'n camera etc om allicht tot dezelfde conclusie als ons te komen namelijk dat er een probleem aan de riolering regio stoep is.

De vraag is natuurlijk, wat en hoe. Ik hoop dat het een doek is waar we al stukken van hebben gevonden en die dan zelf kunnen verwijderen, waar ik voor vrees dat er iets verschoven/... is door die werken van Proximus en dat we het niet zelf kunnen ontdekken of laat staan oplossen en vooral in een miserie terecht komen van hoe laten we Proximus of stad Leuven dit oplossen (op hun kosten). Shit happens!

Last edited by deevī; 23-05-2016 at 18:22.
Old 23-05-2016, 21:49   #991   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

ik wil mijn voorgevel laten renoveren en daarvoor is een vergunning nodig.
Bij die vergunning hoort een berg documenten, waaronder een "inplantingsplan".
De renovatiehulp van stad Kortrijk gaf me volgende tip:
http://ccff02.minfin.fgov.be/cadgisweb/?local=nl_BE

Interessante tool voor alles wat met grondplannen en kadaster te maken heeft.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2016, 12:32   #992   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Ook zo'n handige tool:
http://gdiviewer.agiv.be/
Old 24-05-2016, 12:59   #993   link
Ceeke
Jouw maandaggevoel

Ceeke's Avatar

Ah zalig, ext-js
Lang geleden..
Ceeke is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2016, 13:35   #994   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by deevī View Post
Want zo'n firma's kosten na beetje opzoekwerk ferm geld, 150 euro per uur eerste uur + 100 euro voor zo'n camera etc om allicht tot dezelfde conclusie als ons te komen namelijk dat er een probleem aan de riolering regio stoep is.
Goh das relatief.
Eerst onze loodgieter laten komen.
Die "gokte" op verstopte leidingen achteraan onder ons terras en dus breekwerk daar om er uberhaupt aan te kunnen.
60 eur voor die mening.
Prutsen met rioolratten langs de achterste leidingen had geen effect. Ik kwam ook geen verstoppingen tegen.

Omdat ik geen zin had om direct te breken, de volgende dag een firma laten komen.
Kerel komt toe, steekt er vooraan zijn buis in en zet zijn kraan open. 5min later was de boel opgelost inclus exacte plaats waar hij de verstopping gevoeld had (vooraan dus). Volgens hem een verzakking van een leiding waar zich vooral zeepresten ed hadden verzameld.
(Ik moet wel nog altijd de kruipkelder in om dat te checken )

150 eur die ik volgende keer direct betaal ipv te liggen prutsen met rioolratten.
Old 24-05-2016, 15:21   #995   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
5min later was de boel opgelost inclus exacte plaats waar hij de verstopping gevoeld had (vooraan dus). Volgens hem een verzakking van een leiding waar zich vooral zeepresten ed hadden verzameld.
(Ik moet wel nog altijd de kruipkelder in om dat te checken )

150 eur die ik volgende keer direct betaal ipv te liggen prutsen met rioolratten.
Hoe werd het dan opgelost, door zijn straal?
En hoe los je het nu op/ check je het?

Zonet een put van 100 cm diep gegraven aan de stoep maar nog steeds geen afvoerbuis tegengekomen
Old 24-05-2016, 15:35   #996   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Yep, gewoon doorgespoten. Dat werkt uiteraard wel enkel bij "normale" verstoppingen met vuil. Dat lijkt me lastig met een gebarsten buis ofzo.

Om te checken moet ik mijn kruipkelder in, maar daar staat al sinds we hier wonen water in. (Volgens de buren gewoon grondwater, vandaar ook de kruipkelder).
Ik moet die deze zomer eens leegpompen en mijn leidingen gaan bekijken.
Volgens de onstopper (wat me een man met ervaring leek), zal ik wss een buis moeten herstutten of opnieuw vasthangen. Hij achte de kans op een echt lek zeer klein.

Last edited by Turtle; 12-07-2016 at 14:08.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2016, 18:08   #997   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

OPGELOST \o/

Buis gevonden door piketten in de grond te steken, deels uitgegraven, stuk afgesneden, stok doorgestoken en hupsa tvies water kon weer wegsjezen.
Morgen bouwen we een zijbuis schuin naar boven, zodoende dat mocht er in de toekomst daar weer iets vastzitten (is aan een splitsing die samenkomt dus kans is daar groter) dan kunnnen eenvoudig via uitstekende buis keer porren ipv heel de voortuin om zeep te helpen
Old 24-05-2016, 18:34   #998   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

proficiat
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 24-05-2016, 18:54   #999   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Je bent pas huiseigenaar wanneer je succesvol in je eigen stront hebt moeten wroeten.
Old 25-05-2016, 19:19   #1000   link
Deff
!= Deffe

Ik begin binnenkort met het egaliseren van de chappe op de verdieping (ligt der al 40 jaar, in ok staat maar enorm onregelmatig en aflopend).

Iemand met relevante tips / ervaringen? Er zijn enkele gelijkaardige producten van oa. Beamix, Thomsit, Compaktuna, lijken op het eerste zicht allemaal ongeveer even duur.

Sommige kamers bevatten holle wanden. De OSB/Gyproc komt nergens tot tegen de grond, maar hoe kan ik voorkomen dat de egaline langs de metalstuds achter de wanden terecht komt? Ook als ik verschillende kamers apart wil egaliseren heb ik een manier nodig om de egaline in de kamer te houden. Gewoon iets improviseren met wat OSB? Ik dacht eventueel aan een soort tijdelijke plint...
Deff is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules