Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 07-06-2016, 14:34   #1041   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Als je hebt laten vallen dat je het dubbele verwacht had zal die offerte geen 10k meer zijn waarschijnlijk.
vAmP is online now   Reply With Quote
Old 07-06-2016, 14:42   #1042   link
Horla
Senior Member

Ik ben nog op zoek naar iemand die een badkamerrenovatie bij mij wil doen. Diegene waarbij ik een goed gevoel/contact had reageert niet meer...

Is uw aannemer iemand die vooral lokaal werkt (ik woon in de buur van Gent)?
Horla is online now   Reply With Quote
Old 07-06-2016, 16:55   #1043   link
Jay-Jay
Senior Member

Jay-Jay's Avatar

Yo Erik. Post nog eens wat roddels van uw buurvrouw. Vind ik altijd amusant om te volgen
Jay-Jay is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2016, 17:02   #1044   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
(ik woon in de buur van Gent)
eikes
Old 07-06-2016, 17:30   #1045   link
black
Senior Member

black's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Ik ben nog op zoek naar iemand die een badkamerrenovatie bij mij wil doen. Diegene waarbij ik een goed gevoel/contact had reageert niet meer...

Is uw aannemer iemand die vooral lokaal werkt (ik woon in de buur van Gent)?
Ja, die man is van Nazareth, woon zelf ook in Nazareth. Zal u weten zeggen wat de exacte prijs is als ik de offerte heb.

Quote:
Originally Posted by vAmP View Post
Als je hebt laten vallen dat je het dubbele verwacht had zal die offerte geen 10k meer zijn waarschijnlijk.
Die man vroeg aan mij wat ik voorzien had, ik zei "kga niet beginnen schatten, geen flauw idee van", toen hij zei "zal onder de 10k blijven" antwoorde ik "kunt ge maandag beginnen?" -dit was de situatie, dus hij zal wel doorhebben gehad dat ik wel wat meer ruimte had. Heb wel gevraagd dan echt de kwaliteit naar omhoog te trekken, maar hij zei mij ook dat hij geen mensen meer wil laten betalen dan iets kost. Als ik een kraan wou van €500 wou hij die zeker installeren, maar hijzelf zegt dat een kraan van €180 meer dan goed genoeg is.
Uiteindelijk zijn het toch die mannen die er meer over weten dan wij, heb hem dan ook voor de details carte blanche gegeven, mits sturen van foto's op voorhand over de producten die hij gaat kiezen.

Last edited by black; 07-06-2016 at 22:52.
black is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2016, 10:07   #1046   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Quote:
Originally Posted by Jay-Jay View Post
Yo Erik. Post nog eens wat roddels van uw buurvrouw. Vind ik altijd amusant om te volgen
't is er verdacht stil de laatste 2 weken, ik heb ze niet meer op de werf gezien. Maar ze klaagt wel altijd dat er nog zoveel werk is, en dat het minder snel gaat als verwacht, en dat ze er eigenlijk in augustus in wilde trekken.

De laatste keer dat ik ze zag kwam ze vragen of ze onze uitgietbak in de kelder eens mocht zien, hoe ik dat gedaan had met opbouw van de waterleiding en kraan tegen de betonnen keldermuur enz, helemaal niets speciaals.
Een half uur later stond ze terug aan de deur met haar nonkel, om die uitgietbak nog eens te laten zien. Haar nonkel moest die blijkbaar installeren, en wilde ook zien hoe dat moest of hoe ik dat gedaan had.

Dat is dus gewoon een uitgietbak met een kraan boven, ik snap nu echt niet wat daar speciaal of moeilijk aan is.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2016, 10:33   #1047   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Welke uitgietbak? Ik heb al mijn leidingen al gestoken (3 kraantjes, koud warm en regenwater) en heb wel al wat uitgietbakken gevonden maar fuck die zien er allemaal veel te klein uit.

Deze bijvoorbeeld vind ik wel interessant:

Maar ik vraag me echt af of ik dat gewoon aan de muur kan hangen zonder kast onder. Alsook, spatwand tegen de muur gaat dan voorzien moeten worden (want ik zit met plakkerij).
kar is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2016, 10:52   #1048   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Euh, geen idee. Iets groot. Afbraak uit een andere woning. Gehangen tijdens de ruwbouw om ergens dingen te kunnen uitspoelen, en eigenlijk gaat die gewoon blijven hangen.

Die hangt gewoon met 4 pluggen en bouten M8 in de muur, ik durf er rustig op te gaan zitten.

Ik heb ook 3 leidingen: koud, warm (op een mengkraan) en regenwater, maar heb me laten vertellen dat je binnen geen open kraantjes met regenwater mag voorzien eigenlijk, zonder er rechtstreeks toestellen op te hangen. Zou me wel verbazen moest dat niet mogen, want een douche op regenwater bvb mag wel. We zien wel, keuring van de waterinstallatie is aangevraagd, zal wel zien wat de keurder er van zegt.
Old 09-06-2016, 11:12   #1049   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Mjah, keuring is hier ook nog niet gepland. Ik zal me eens bevragen.
Old 09-06-2016, 15:06   #1050   link
Jay-Jay
Senior Member

Jay-Jay's Avatar

Misschien groepsaankoop keuring doen zodat ze mee kan instappen
Jay-Jay is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2016, 21:24   #1051   link
murda
كنت جوجل ترجمته

murda's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Euh, geen idee. Iets groot. Afbraak uit een andere woning. Gehangen tijdens de ruwbouw om ergens dingen te kunnen uitspoelen, en eigenlijk gaat die gewoon blijven hangen.

Die hangt gewoon met 4 pluggen en bouten M8 in de muur, ik durf er rustig op te gaan zitten.

Ik heb ook 3 leidingen: koud, warm (op een mengkraan) en regenwater, maar heb me laten vertellen dat je binnen geen open kraantjes met regenwater mag voorzien eigenlijk, zonder er rechtstreeks toestellen op te hangen. Zou me wel verbazen moest dat niet mogen, want een douche op regenwater bvb mag wel. We zien wel, keuring van de waterinstallatie is aangevraagd, zal wel zien wat de keurder er van zegt.
Is geen probleem maar je moet wel een sticker hangen aan de kraan dat dit geen drinkwater is.
Ik heb zo van de keurder 2-3 stickers gekregen. Natuurlijk nooit geplakt.
Old 17-06-2016, 07:32   #1052   link
Lycas
Senior Member

Heeft er iemand recent een voordeur laten plaatsen?

Ik zou ongeveer de prijs willen weten van een nieuwe voordeur in PVC met een glas strookje ergens in het midden. In dat glas zit dan ook wat melk glas zodat ge niet kunt binnen zien.

Onze voordeur is echt slecht gezet door de vorige eigenaars en die sluit niet volledig aan met het profiel, reden is dat het profiel en de deur van verschillende makers zijn.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2016, 07:39   #1053   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Prijzen zijn afhankelijk van materiaal en merk van profiel.

Wat ik wel kan zeggen: een volledig ondoorzichtig glas (melkglas) is goedkoper dan een stuk glas waar je een deel (streep rondom bvb) wel kan door zien en een deel niet. Want dat tweede moeten ze dan met de hand zandstralen en daar kruipen meer uren in dan een stuk glas in een bad leggen om volledig wit te laten worden.

Onze offerte van een voordeur in aluminium met 3 glazen onder elkaar waar je telkens een doorkijkbaar randje had rondom, van profel was denk ik 1000 euro.
Old 17-06-2016, 08:22   #1054   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

En een standaard PCV deur zonder glas kom je op ongeveer 950 euro.
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2016, 12:23   #1055   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Ik wil een groep bijmaken in mijn elektrische kast maar snap niet goed wat ik met die "kalibreerelementjes" aan moet.
Kalibreerelementen zijn kleine plastic blokjes die bij de zekeringen horen. Afhankelijk van de dikte van de elektriciteitsdraden in de stroomkring hebben ze een andere kleur. Je klikt ze op het verdeelbord vast in de houders voor de zekeringen

Moet je dat los kopen, of zit dat bij de zekering? In de brico eens gekeken en ik vond dat precies niet.
Of is dat eigenlijk niet nodig, of enkel voor een bepaald soort zekering?
Ik heb een moderne kast met montagerails (10 jaar oud)

update: of geldt dit enkel voor zekeringen met pennen aan de achterkant?

Last edited by CyberMonkey; 19-06-2016 at 12:27.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2016, 16:12   #1056   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Bij een moderne zekering/automaat met kooiklemmen heb je dat niet nodig. Gewoon kabeltje insteken en schroeven aandraaien.
Old 19-06-2016, 17:18   #1057   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

merci. Is gelukt denk ik, die massieve 6 carré kabels zijn wel een bitch om mee te werken in een kast
Old 12-07-2016, 14:10   #1058   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Zonnepanelen liggen erop, nu wachten op goed weer...
6*bisol 300 wp en sma sunny boy 1.5
En nog elektrisch laten keuren.

Old 12-07-2016, 14:11   #1059   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Het zal de komende maanden alvast gene vette zijn
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2016, 14:13   #1060   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

'de komende maanden' ? Hebt gij ne glazen bol ofwa?
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules