Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 12-11-2016, 18:11   #1201   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Bestaat zoiets ook voor kasten? Zou namelijk zelf eens willen werken met wat hout en een dressing willen maken. Kan daarvoor naar Ikea gaan maar die individuele kasten zijn maar max. 2700 hoog of zoiets.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2016, 20:13   #1202   link
easypanic
Always lookin' for love

easypanic's Avatar

Tis 236cm . Das echt wel hoog genoeg hoor, voldoende ruimte om iets weg te steken...
Old 12-11-2016, 21:08   #1203   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Mijn dressing zal minstens 350cm hoog moeten zijn.
Old 13-11-2016, 02:55   #1204   link
sn1p3r
bashir_be

sn1p3r's Avatar

Anders kan hij geen 2 kinderen boven elkaar plaatsen.

Old 13-11-2016, 06:55   #1205   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Bestaat zoiets ook voor kasten? Zou namelijk zelf eens willen werken met wat hout en een dressing willen maken. Kan daarvoor naar Ikea gaan maar die individuele kasten zijn maar max. 2700 hoog of zoiets.
Ja, bepaalde houthandels helpen daar wel in. Zo heb je bij ons Kevok, kan je met maatvoering langsgaan en zij helpen je zo ver als je zelf wil. Maar dat is wat uit de richting voor jou natuurlijk
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2016, 16:15   #1206   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Genk is inderdaad een beetje te ver.

Zal het maar laten doen zeker? Er moet ook een ladder voorzien worden voor de bovenste stukken, een beetje zoals in die bibliotheken van vroeger. Maar mijn muren daar zijn ongeveer 4 meter hoog dus ik zou het wel mooi vinden mocht de dressing volledig tot boven zijn. Een hoek van 2800 x 2800 met een hoogte van ca. 3900.
Old 13-11-2016, 20:16   #1207   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Iemand idee waar ik scharnieren zo strak als dit kan vinden, maar in 75x75? (Met 3 schroefgaten)
https://www.ijzerwarenwinkel.org/pau...rvs-din-rechts
http://www.deurklinkenshop.be/nl/sch...-inox-201.html

Alles wat ik in dat formaat vind is in deze stijl, dus afgeronde koppen.
https://www.bol.com/nl/p/axa-scharni...36&itm_role=in
Old 14-11-2016, 11:56   #1208   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat ze 75x75 zijn maar dat soort model hebben ze wel gegarandeerd bij brico plan-it. (heb ze daar ook gekocht, exact dat model maar maatje kleiner)
Old 14-11-2016, 16:31   #1209   link
Bonbon
Senior Member

Bonbon's Avatar

trentels ijzerhandel mechelen / mss eens bellen
Bonbon is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2016, 20:59   #1210   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Mechelen is wat ver, maar mss wel eens mail sturen.
In de Gamma hadden ze de strakke versie ook enkel in 80x80.
Relatief strakke versie meegebracht, maar pas thuis door dat ze gesloten ook perfect plat moeten zijn, wat bij die versie dus ook niet het geval is.
Eens in de Brico Plan-it gaan zien, thanks!
Old 17-12-2016, 19:28   #1211   link
Lycas
Senior Member

Ik heb problemen met de elektriciteit.
De kast slaagt af om de 4-5 uur, wanneer ik apart alle kringen opzet slaagt hij af bij een bepaalde kring.

De kring van de garage en een ruimte die daar bij zit, ik dacht direct aan de waterpomp die in de tuin zat. Ik trek die uit, maar 4 uur later slaagt het weer af.
Weer dezelfde test en hij blijft afslaan, ik vermoed dus de regenwaterpomp. Ik trek ze uit, maar weer ongeveer 4 uur later pats.

Maar deze keer bij het testen kan ik de kring gewoon weer opzetten zonder problemen, maar helaas 4 uur later slaagt het weer af. Ik begin mijn diepvries te vermoeden, die steekt in een multi pries, ik steek hem rechtstreeks in het stopcontact. Maar daarna weer pats, hierna begin ik fat stopcontact te vermoeden. Dus nu heb ik die op een ander stopcontact gezet. Nu hopen zeker.

Volgende stap is om de hele kring eens af te zetten en na te zien of het dan nog afslaat, maar zit wel met die diepvries. Dan zou ik hem met een verlengkabel moeten insteken op een andere kring. Als die dan afslaat weet ik de dader zeker.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2016, 22:35   #1212   link
Lycas
Senior Member

Diepvries verhuisd naar een ander stopcontact en jazeker, na ongeveer 2,5 uurtjes springt de kast af. Ik check de weer 1 per 1 de differentiŽlen en zie dat de vorige probleem differentieel geen problemen geeft. Maar wel een ander differentieel, toevallig zit deel van die kring ook in de garage en daar heb ik enkel de diepvries van plaats veranderd.

De dader is dus duidelijk aan het licht aan het komen. Een laatste test: de diepvries in de bovengang aansluiten en zien of het nu daar ook gaat springen.
Old 18-12-2016, 06:03   #1213   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Je bedoelt waarschijnlijk automaten. Elke kring is beveiligd door een automaat. In je kast heb je waarschijnlijk maar 2 differentielen: eentje van 300mA om je gehele installatie te beschermen, en eentje van 30mA waarachter de automaten van je natte ruimtes (badkamer/wasmachine/tuinhuis/...) zitten.

Voorzichtig zijn met de diepvries, want die zou onder spanning kunnen staan als je een oudere variant met aanraakbare metalen delen hebt.
Old 18-12-2016, 10:31   #1214   link
Lycas
Senior Member

Ja sorry de automaten.

Het is duidelijk de diepvries, ik heb hem op een andere kring aangesloten. Daar liet hij dan ook na 4 uur een automaat springen.

Nu een nieuwe kopen

Koffer of kast hehe, ik ga ook een kleinere kopen denk ik want er stak er bij ons veel rommel in.
Old 18-12-2016, 19:34   #1215   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Ik zit met een probleem in mijn tuinverlichtingskringen. Differentieel springt ook om de 10 dagen eens daardoor. Soms meerdere keren kort na elkaar. Het enige wat helpt is het volledige buitencircuit uitleggen.

Zeer gevaarlijk als ik niet thuis ben en het regent... Ik zit hier met een dubbele garage in mijn kelder. (~dompelpomp)

Last edited by Bourgi; 18-12-2016 at 19:38.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2016, 08:11   #1216   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Springt die niet toevallig als het regent? Ergens een contact dat vochtig wordt? Lamp waarvan de voet verroest is ofzo?
Old 19-12-2016, 10:24   #1217   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

nee ik zie (helaas) geen enkel verband met regenweer... het viel ook voor na een lange periode van droogte.
Old 20-12-2016, 22:18   #1218   link
Bonbon
Senior Member

Bonbon's Avatar

uitmeggeren he , stukken afkoppelen en zo het probleem uitsluiten
Bonbon is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2016, 22:46   #1219   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

a rato van 1 stroomuitval per maand gaat dat lang duren
Old 21-12-2016, 06:38   #1220   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Met een lekstroomtang kan je de isolatieweerstand meten, misschien kan dat je al wat dichter bij de oorzaak brengen?

Ik heb hier eentje liggen die je wel mag gebruiken, maar daar heb je weinig aan gezien de afstand vrees ik.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules