Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Closed Thread

Thread Tools
Old 13-10-2009, 21:28   #1   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Lightbulb Werewolf 2 - Wolven en Ondoden

Ik heb geprobeerd op meer interessante rollen te verzinnen. Het spijt me als jouw rol minder boeiend lijkt dan sommige andere. Het was niet echt makkelijk. Ik kan ook niet garanderen dat de rollen gebalanceerd verdeeld zijn. Het is de eerste keer dat ik dit doe en ik moet nog wat oefenen. Ik heb wel mijn best gedaan. (Dank Alegis, Wapi, Mithror, Kittens, Styn voor de hulp)

In dit spel zijn er 3 facties. Dat betekent dat er drie verschillende teams zijn die zouden kunnen winnen. Een overzichtje:
Quote:
A. De wolven
3 weerwolven
1 weerwolf puppy
1 tovenaar

B. Vampieren
4 vampieren

C. Het dorp
1 Lijfwacht
3 Vrijmetselaars
1 Ziener
1 Leerling ziener
1 Heks
1 Jager
1 Zieke
1 Tough Guy

D. Neutraal
1 Doppelganger

Beschrijving van Rollen

WOLFTEAM
  • Weerwolf (3)
    Je kent de identiteit van de andere weerwolven. Je mag vrij met hen PM'en. Als je PM's stuurt, stuur dan ook een kopie naar de moderator. Elke nacht mag je met hen overleggen en samen éen iemand aanvallen. De persoon die jullie aanvallen wordt 's morgens dood teruggevonden.
  • Weerwolf Puppy
    De Puppy is ook een gewone weerwolf. Bijkomend geldt dat als de Puppy gedood wordt, de weerwolven de volgende nacht zó woest worden dat ze twee slachtoffers kunnen maken. De weerwolven kunnen zelf beslissen om de Puppy te vermoorden en mogen dan diezelfde nacht nog eveneens twee kills maken.
  • Tovenaar
    De tovenaar ziet er voor de ziener uit als een dorpeling. Hij kent de identiteit van de weerwolven, hoewel de weerwolven niet weten wie de tovenaar is. Elke nacht mag de tovenaar een speler aanduiden. Hij komt te weten of die speler de ziener is of niet.

VAMPIERENTEAM
  • Vampier (4)
    Je kent de identiteit van de andere vampieren. Je mag vrij met hen PM'en. Als je PM's verstuurt, stuur dan ook een kopie naar de moderator. Elke nacht mogen jullie iemand kiezen om aan te vallen. Die persoon sterft de volgende avond, na het lynchen. Jullie slachtoffer kan dus nog wel stemmen. Vampieren zijn immuun voor aanvallen door weerwolven.

HET DORP
  • De Lijfwacht
    De lijfwacht kan elke avond éen iemand beschermen van aanvallen. Tijdens de nachtfase stuurt de lijfwacht een PM naar de moderator waarin hij zegt wie hij wil beschermen. De lijfwacht kan zichzelf beschermen, maar kan niet twee nachten na elkaar dezelfde persoon veilig stellen.
  • De Vrijmetselaars (3)
    Er zijn drie vrijmetselaars. Deze kennen elkaars identiteit en kunnen vrij met elkaar communiceren via PM's. Als je PM's stuurt, stuur dan ook een kopie naar de moderator.
  • De Ziener
    De ziener mag elke nacht éen iemand aanduiden. Hij komt te weten of die speler een dorpeling, weerwolf of vampier is. De ziener ziet de tovenaar als een dorpeling.
  • De Leerling Ziener
    De leerling ziener weet wie de ziener is. De ziener weet echter niet wie de leerling ziener is. Als de ziener sterft, neemt de leerling ziener zijn plaats in.
  • De Heks
    De heks bezit 1 levensdrankje en 1 flesje vergif. Elke nacht krijgt de heks de optie om een persoon die aangevallen is te genezen. De heks krijgt ook de optie om iemand te vergiftigen. De vergiftige speler wordt 's morgens dood teruggevonden.
  • De Jager
    Als de jager gedood wordt, mag hij nog snel iemand vermoorden voor hij echt sterft.
  • De Zieke
    Als de zieke gedood wordt door de weerwolven, kunnen de weerwolven de volgende nacht geen slachtoffer maken. Hetzelfde geldt voor de vampieren.
  • De Tough Guy
    Deze zware jongen kan tegen een stootje. Als hij aangevallen wordt door de weerwolven, sterft hij niet 's morgens. Hij sterft pas 's avonds, na het stemmen.

Neutraal
  • De Doppelganger
    De Doppelganger staat de eerste dag bij geen enkel team. De tweede dag neemt hij het personage over van de speler die als eerste gelyncht wordt.

Dit zijn de spelers:
Quote:
- Kittens
- Alegis
- Styn
- Avalanche
- Wapi
- Rufus
- The_Imagizer
- TheAccountant
- Mithror
- Cit
- Fieldy
- Lijkkist
- Snuff
- Sentinel
- Hellbird
- Kar
- Deev
- DivineOne
- Leeuwke
- Roar

Praktische info

We beginnen het spel morgenmiddag vanaf 12u00. Het wordt dan ochtend 1. Sommige personages starten al met bepaalde informatie. De tovenaar kent de weerwolven en één niet-ziener. De ziener kent één dorpeling. De vrijmetselaars kennen elkaar, de vampieren en de weerwolven ook.

Dag/nacht cycli zal ik proberen ongeveer 48u te laten duren. Nachten zullen hierbij korter zijn en eindigen een paar uur nadat ik alle nachtelijke orders heb kunnen verwerken. De eerste lynching vindt plaats donderdag om 22u00 . Als ik alle orders die

Het is verboden buiten deze thread over het spel te praten. Je geeft je geheime rol niet vrij en je spreekt niet met andere spelers over strategieën. De enige spelersgroepen die onderling mogen communiceren, zijn de weerwolven, de vampieren en de vrijmetselaars. Deze communicatie gebeurt enkel via PM's. Stuur een kopie van deze PM's naar mij.

Als je sterft in het spel, post je niet meer in de thread. Een korte post à la "ik had het moeten zien aankomen" mag, maar hou je daarna wel afzijdig.

Tijdens de lynching op iemand stemmen doe je in vet en tussen vierkante haken. Zo: [Stem Obama]. Een stem is niet definitief. Je kan altijd je stem nog veranderen door later gewoon een nieuwe post te maken met een nieuwe stem. Ik reken alleen de laatste stem voor de deadline. De andere worden genegeerd.

Als de puppy in de eerste dag gelyncht zou worden, krijgen de wolven géén twee kills die nacht. De doppelganger neemt de pup zijn plaats in en de wolven merken niet dat de pup dood is. Ze worden dus ook niet extra pissed off.

Hetzelfde geldt voor de Jager zijn speciale ability. Ze werkt niet als de Jager de eerste speler is die gelyncht wordt.

Als de Ziener in de eerste dag gelyncht wordt, wordt de Doppelganger de nieuwe ziener. De Leerling Ziener blijft zijn rol behouden en vervangt in dat geval de Ziener niet.

Veel succes.

Ochtend 1

Dag twee

Dag drie

Dag vier

Dag vijf

Dag zes

Last edited by Fidoh; 24-10-2009 at 18:55.
Fidoh is offline  
Old 13-10-2009, 21:32   #2   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Alvast chapeau voor Fidoh! Nice
deev´ is offline  
Old 13-10-2009, 21:34   #3   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

verdiende posrep
Avalanche is offline  
Old 13-10-2009, 22:20   #4   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

PM's zijn verstuurd.
Fidoh is offline  
Old 13-10-2009, 22:28   #5   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Waar ben ik?
Old 13-10-2009, 22:29   #6   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Jij was vorig spel vermoord. Je bent nog steeds dood.
Alex is offline  
Old 13-10-2009, 22:40   #7   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Sorry bro, dat heb ik echt over het hoofd gezien. Was helemaal per ongeluk.

Next time, dude. Mijn excuses.

Kleine edit in de regels: Als de weerwolven de puppy zelf vermoorden, mogen ze dezelfde nacht nog 2 aanvallen doen. Niet de volgende nacht pas.
Fidoh is offline  
Old 13-10-2009, 22:45   #8   link
Roar
Senior Member

Als Turtle wil, mag hij mijn plaats innemen. Uiteindelijk was ik het toch die met zijn plaats is gaan lopen. Dibs on next round though.

edit: Sorry Turtle

Last edited by Roar; 14-10-2009 at 11:34.
Roar is offline  
Old 13-10-2009, 22:46   #9   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Dat is vriendelijk. Laat maar weten, Turtle.
Fidoh is offline  
Old 14-10-2009, 06:31   #10   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
Big up voor Fidoh!

Sterk om dit te doen!
Old 14-10-2009, 07:05   #11   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

chapeau Fidoh, is redelijk wat werk ingekropen
Old 14-10-2009, 11:03   #12   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Het spel is nu begonnen.
Alex is offline  
Old 14-10-2009, 11:03   #13   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Ochtend 1

Iedereen in het Garnalendorp wordt blij wakker. De zon schijnt. De vogeltjes fluiten. Er spelen al kinderen in de straat voor ze naar school moeten. Eén van die kinderen begint plots te gillen. Hij heeft een lijk gevonden! Het lichaam van vader Pino, de oudste man van het dorp, wordt in het Garnalenmeer teruggevonden. Zijn buik is opengereten, zodat een groot stuk van het water rood gekleurd is en in zijn hals worden een aantal kleine wondjes teruggevonden. Zijn hoofd drijft enkele meters verder. "Een duidelijk geval van zelfmoord", vindt de Sheriff.

Niemand kan daar echter mee akkoord gaan. Die Sheriff begint ook al oud te worden en eigenlijk doet hij zijn job toch niet al lang meer goed. Er moeten weerwolven in het dorp zijn! En... niemand durft het eigenlijk zeggen... vampieren! Hier moet dringend iets aan gedaan worden. Een groot probleem is natuurlijk wel dat vampieren en weerwolven zomaar tussen de mensen lopen zonder dat iemand hen kan onderscheiden. Er wordt dus beslist om een volksvergadering te houden. Voor de avond valt, zal iedereen een stem uitgebracht hebben op wie hij het meest verdenkt een kwaad monster te zijn. De persoon die de meeste stemmen krijgt, zal die avond een houten staak door zijn hart krijgen, opgehangen worden, gevierendeeld en verbrand worden, en daarna levend worden begraven.

Het wordt een boeiende dag. Wie zal de meeste stemmen krijgen?

Breng je stem uit door middel van [Stem <naam>]. Je stem is niet definitief. Je kan je stem vervangen door later gewoon een nieuwe post te maken met een nieuwe stem.

Je kan stemmen tot Donderdag 21u00.

Geen posts editten, tenzij voor spelfouten. Als je post geëdit wordt een half uur later, is dit verdacht en is een eventuele stem in die post ongeldig. (Ik besef dat ik dit in mijn post geëdit heb, meer dan een half uur na de originele post. Ik besef het.)

Last edited by Fidoh; 14-10-2009 at 11:39.
Fidoh is offline  
Old 14-10-2009, 11:24   #14   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
De persoon die de meeste stemmen krijgt, zal die avond een houten staak door zijn hart krijgen, opgehangen worden, gevierendeeld en verbrand worden, en daarna levend worden begraven.
Ik denk niet dat iemand, mens of monster, daarna nog leeft - maar ik ben geen expert in die zaken.
Alex is offline  
Old 14-10-2009, 11:26   #15   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Mijn God, de Pino is dood!

Nu ja, ik moet toegeven dat ik het wel al had zien aankomen. Die Pino vroeg er gewoon om, zo'n irritant persoon.

Maar omdat ieder van ons wel iets tegen de Pino had, zijn wij ook allen verdacht... wie o wie heeft Pino vermoord?

EDIT: Pino dus. Daar gaat mijn dramatische opener.

Last edited by Avalanche; 14-10-2009 at 11:30.
Avalanche is offline  
Old 14-10-2009, 11:28   #16   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Charel is diene perel van het ander dorp. Pino is dood, arme Pino.

Dibs op zijn flatscreen TVs
Alex is offline  
Old 14-10-2009, 11:31   #17   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

Tis Pino die dood is, Avalanche kan dus geen team slecht zijn, anders zou hij het lijk wel kennen zekers!
En het waren spelende kinderen die hem vonden, niet avalanche, want spelende kinderen zijn geen characters!
AVALANCHE IS VANALLES AAN HET FAKEN NAAR DE GALG ERMEE!
Styn is offline  
Old 14-10-2009, 11:32   #18   link
Roar
Senior Member

Sorry Turtle, maar aangezien het spel al bezig is, ga ik, om verwarring te voorkomen, toch maar zelf spelen
Roar is offline  
Old 14-10-2009, 11:33   #19   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Hoezo, verwarring?

Ik denk net dat jijzelf je verraden hebt dat je in een team speelt.
Alex is offline  
Old 14-10-2009, 11:34   #20   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Styn, gij lompe BOER.

Je weet toch dat als jij lief bent voor mij, ik ook lief zal zijn voor jou?

Ook al maakt hij zichzelf verdacht door meteen beschuldigingen te roepen: ik stel voor dat niemand op Styn stemt, want hij is onschuldig.
Avalanche is offline  
Closed Thread

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules