Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Closed Thread

Thread Tools
Old 29-11-2009, 15:56   #61   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Shrimp Fortress 2 - Tweede Aanval

In het strijdgewoel hoort BLU een verschrikkelijke kreet! Wanneer ze omkijken, zien ze Leeuwke reutelend neergaan met een mes in zijn rug. Verslagen keren ze terug naar het verzamelpunt.

Leeuwke was een Soldier. De volgende trein passeert dinsdagavond rond 23u!

Doen nog mee:
Guns
Turtle
deev'
FuNeo
Alegis
Sentinel
Fidoh
Styn
DivineOne
Fraeco

Classes:
Spy x3
Sniper
Pyro
Medic
Heavy
Soldier x3

Last edited by Kittens; 29-11-2009 at 16:01.
Kittens is offline  
Old 29-11-2009, 16:09   #62   link
Fraeco
Mega Shrimper

Fraeco's Avatar

Send a message via MSN to Fraeco
FFFUUUUUck! Waarom Leeuwke, hij was nog zo jong

Zeer vreemd dat Leeuwke moest gaan. Hij heeft zich in geen enkel opzicht echt verdacht aan het maken geweest. Of overdreven gedragen of whatever. Maar heeft toch een mes tussen zijn ribben gekregen.

Gief moar infoz
Most people don't even know what sysadmins do, but trust me, if they all took a lunch break at the same time they wouldn't make it to the deli before you ran out of bullets protecting your canned goods from roving bands of mutants.

Last edited by Fraeco; 29-11-2009 at 16:13.
Fraeco is offline  
Old 29-11-2009, 16:22   #63   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Chance nog geen 'sterke' classes weg. Nuja, wat nu?
Bring on them theories!
deev´ is offline  
Old 29-11-2009, 16:33   #64   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Nu weten we nog altijd weinig.
Nevertheless zal er wel minstens 1 spy voor centurio gestemd hebben.

Dus mijn stem zal gaan naar een van volgende 4.
Old 29-11-2009, 16:33   #65   link
Leeuwke
King of the jungle

Leeuwke's Avatar

Tja, blijkbaar speelde ik het een beetje te slim. Of ik had gewoon pech. Achja, veel succes team Blue!
Leeuwke is offline  
Old 29-11-2009, 16:51   #66   link
Fraeco
Mega Shrimper

Fraeco's Avatar

Send a message via MSN to Fraeco
Persoonlijke hitlijst is atm Guns en Fidoh. Guns, eerst gaat hij akkoord met FuNeo zijn theorie over toch niet op Centurio te stemmen. Maar uiteindelijk vrolijk zijn stem laat staan en dat beargumenteerd als een "gut feeling". Fidoh zijn argumentatie is a bit off. Ze is gewoon 'anders' dan in de vorige playthrough (Oorlog), en daar was hij een good guy.
Most people don't even know what sysadmins do, but trust me, if they all took a lunch break at the same time they wouldn't make it to the deli before you ran out of bullets protecting your canned goods from roving bands of mutants.
Fraeco is offline  
Old 29-11-2009, 17:01   #67   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Hmmhm. Leeuwke als kill verbaast mij wel omdat hij geen enkele 'redenering' had of agressief speelde.

Guns neem ik het niet kwalijk dat hij verkeerd raadt op dag 1 (het had even goed mij kunnen zijn die je met die reden aanwees), met Fidoh zijn post over de nieuweling niet wegstemmen (of reageren op woordgebruik) zie ik evenmin wat mis. Zoals Kittens zei, elke mini reden is een reden.

Als ik nu moest kiezen zou ik Fraeco voor de trein smijten, omdat ik niet akkoord ga met je redenen en bijgevolg dus herken als 'onrust zaaien'. Ik ben wel nog niet overtuigd.
Alex is offline  
Old 29-11-2009, 18:11   #68   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Pff. Leeuwke is wel een rare kill, inderdaad.

In de vorige ronde heb ik gesteld dat Centurio mollen niet cool is. Ik zie niet in hoe dat me verdacht maakt? Het maakt me eerder sympathiek.

Reden om vorige ronde op Sentinel te stemmen: ik dacht iets gelezen te hebben in Sentinel zijn post (het gebruik van het woord "blue" alsof hij daar zelf niet bij zou horen). Natuurlijk had ik niet veel om op te steunen, maar eender welke reden is goed. Zeker in ronde 1.

Om de discussie wat meer op gang te krijgen, ga ik op Styn stemmen. Styn stemde in de eerste thread ook op Leeuwke. Leeuwke was een soldier. Spies zijn meer likely om op soldiers te stemmen dan om op spies te stemmen. Weinig poten om op te staan, ik weet het. Mijn stem ligt nog niet vast en zal meer dan waarschijnlijk nog veranderen.

[Stem Styn]
Fidoh is offline  
Old 29-11-2009, 18:15   #69   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Sentinel, Deev en Funeo hebben hun uiteindelijke stem maar "vlak" voor de deadline gedaan. Om de 1 of andere reden doet me dat een klein beetje denken dat ze "iets" te bespreken hadden.

Omdat Funeo zich plots wat minder verdacht wou maken door niet langer op Centurio te stemmen, maar wel op mij, gaat mijn voorkeur voorlopig naar hem uit.

[stem Funeo]
Old 29-11-2009, 18:22   #70   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

Hmm, Turtle zijn theorie spreekt mij wel aan. Ik moet hier natuurlijk oppassen wat ik zeg, omdat het voor de spies dan wel makkelijk wordt om te zeggen KIJK TURTLE EN STYN WERKEN SAMEN ZIJ ZIJN SPIES

Dat ik op Leeuwke stemde was meer een mopje om het spel op gang te trekken dan wat anders. Als ik een spy zou zijn geweest en de eerste vote van het spel zou hebben uitgebracht zou ik sowieso op een spy hebben gestemd om mijzelf in the long run minder verdacht te laten lijken.
Styn is offline  
Old 29-11-2009, 18:41   #71   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Sentinel, Deev en Funeo hebben hun uiteindelijke stem maar "vlak" voor de deadline gedaan. Om de 1 of andere reden doet me dat een klein beetje denken dat ze "iets" te bespreken hadden.
Dude

Dag 1:

Quote:
Originally Posted by Leeuwke View Post
Ik post nooit veel in de eerste ronde omdat er nu eenmaal niet veel te posten is. Deev is inactief inderdaad, maar het is dan ook de tijd voor de examens. Naar 't schijnt een hel voor leerkrachten.
Quote:
Originally Posted by deev´ View Post
Inderdaad. Nuja, just terug van café
Morgen ook heel de dag weg (zoals redelijk wat volk hier) en de avond ook weer uit.
Niet iedereen kan 'op ieder moment van de dag posten op het forum he.
deev´ is offline  
Old 29-11-2009, 18:44   #72   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Hmm, Leeuwke had ik nu ook helemaal niet als doelwit verwacht. Maar soit, goed dat hij 'maar' een soldier was, het had erger kunnen zijn.
Maar gezien leeuwke eigenlijk niets speciaal gedaan heeft vind ik het ook moeilijk er conclusies uit te trekken.
Leeuwke stemde wel op Fraeco, maar een 'revenge kill' van Fraeco betwijfel ik toch. Zou tactisch niet slim geweest zijn imo.

De mensen die op Centurio hebben gestemd zijn toch wel automatisch verdacht voor mij (Funeo, styn, turtle & guns). Maar wie daarvan ik het meest verdacht vind weet ik nog niet...

Hopelijk is er vandaag/morgen genoeg activiteit zodat ik een beter idee krijg wie zich het verdachtst gedraagt. Ik heb er nog niet echt zicht op atm. :/
Sentinel is offline  
Old 29-11-2009, 19:25   #73   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fraeco View Post
Persoonlijke hitlijst is atm Guns en Fidoh. Guns, eerst gaat hij akkoord met FuNeo zijn theorie over toch niet op Centurio te stemmen. Maar uiteindelijk vrolijk zijn stem laat staan en dat beargumenteerd als een "gut feeling".
Tjah, zoiets kan natuurlijk altijd backfiren en ik zou mijzelf ook redelijk verdacht vinden nu. Ik kan helaas enkel min of meer herhalen wat ik toen zei: FuNeo zijn uitleg hield steek in zekere zin, maar was nog steeds redelijk gebaseerd op zijn eigen gutfeeling. Ik volgde hem in zijn redenering, maar niet in zijn uiteindelijk conclusie: ik had namelijk óók meteen op Centurio gestemd, net als Turtle, dus zou het nogal hypocriet zijn om Turtle te gaan verdenken alleen daarom Ik bleef dus maar bij mijn initiële (quasi random) keuze, omdat - zoals ik toen al zei - Centurio zijn uitleg een beetje vreemd klonk. Foute indruk, dus, waarvoor excuses, Centurio.

Dat voor mij persoonlijk. Ik heb wel nog een theorietje die misschien álle mensen die op Centurio hebben gestemd vrijspreekt. Als je Spy bent, zie ik in de eerste ronde eigenlijk 2 opties:

1) Stem op random niet-spies, zeker niet alledrie op dezelfde.
2) Als de persoon die uiteindelijk het meeste votes dreigt te krijgen een spy is, moet er misschien wat risico genomen worden om de votes in een andere richting te sturen. Die kans is echter klein.

Het zou voor spies onvoorstelbaar dom zijn om met 2, laat staan 3, op diegene met de meeste stemmen te gaan voten, als dat geen spy is. Centurio was van het begin tot het einde de man met het meeste stemmen. Het is voor mij volstrekt ondenkbaar dat daar 2-3 spies tussen zaten, zó dom is niemand die aan dit spel meedoet.

Er zullen er misschien een hoop zijn die niet zo ver hebben doorgedacht, maar zij die na deze uitleg nog steeds degenen die op Centurio stemden automatisch bovenaan hun verdachtenlijstje plaatsen, zullen snel bovenaan op míjn verdachtenlijstje komen. *kijkt naar DivineOne en Sentinel*

Minst verdacht voor mij zijn dus atm:
-FuNeo
-Styn
-Turtle
-Ikzelf (DUH)
Guns is offline  
Old 29-11-2009, 19:40   #74   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Quote:
Originally Posted by Guns View Post
*kijkt naar DivineOne en Sentinel*
Gij vind het dus verdacht dat ik mensen verdenk die op een soldier gestemd hebben?

Ik heb trouwens nooit gezegd dat er 2-3 spies op Centurio gestemd hebben. Ik heb gezegd dat er tussen die 4, zeker 1 een spy is. (nuja, niet zeker, wel heel waarschijnlijk)
Old 29-11-2009, 20:17   #75   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Dat is waar, maar zoals ik dus heb uitgelegd is dat verre van een zekerheid, en al zeker niet iets om u zomaar op te baseren van "daartussen zitten mijn verdachten". Degenen die in de eerste ronde op wat uiteindelijk een soldier bleek te zijn, stemmen, verdenken (fuck yeah nederlands), komaan. Ik zei het al: waarom zouden de spies zich in de eerste ronde in godsnaam zo verdacht maken? Als de (quasi random) votes met een meerderheid naar een niet-spy gaan, dan is het als spy toch des te makkelijker om gewoon elders te stemmen en zo dus (blijkbaar) buiten schot te blijven?
Guns is offline  
Old 29-11-2009, 21:01   #76   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Lol guns, de logica in uw post begint goed, maar de conclusie zit er nogal zwaar naast imo.

Quote:
Originally Posted by guns
Spy strategie:
1) Stem op random niet-spies, zeker niet alledrie op dezelfde.
2) Als de persoon die uiteindelijk het meeste votes dreigt te krijgen een spy is, moet er misschien wat risico genomen worden om de votes in een andere richting te sturen. Die kans is echter klein.

Het zou voor spies onvoorstelbaar dom zijn om met 2, laat staan 3, op diegene met de meeste stemmen te gaan voten, als dat geen spy is. Centurio was van het begin tot het einde de man met het meeste stemmen. Het is voor mij volstrekt ondenkbaar dat daar 2-3 spies tussen zaten, zó dom is niemand die aan dit spel meedoet.
Volledig akkoord. Ik verwacht ook zeker niet dat 3 spies (en waarschijnlijk zelfs geen 2) op Centurio gestemd hebben. Maar dan blijft er nog ééntje over he ...

Dus ge lijkt zelf te zeggen dat de kans (heel) groot is dat één van jullie een spy is. Dus why the fuck zijn jullie in uw volgende zin ineens de minst verdachte personen?

Ah, ondertussen zie ik uw 2e reply, daar snap ik uw logica al wat beter. "Spies zien dat Centurio al veel stemmen tegen heeft en stemmen dus op iemand random om niet verdacht te zijn".
Daar zou ik akkoord mee zijn, alhoewel ge ervan uit lijkt te gaan dat die 4 mensen onschuldig zijn. Toen Centurio nog maar 1-2-3 stemmen tegen had was het verre van zeker wie er ging sterven he ...
De spies hadden er op dat moment dus zeker baat bij om op hem te stemmen.

En heel de 'spies lynchen een onschuldige' op dag1 is zo vreemd nog niet hoor. Als ik kijk naar het vorige game (shrimp oorlog) dan was Turtle de eerste die eruit vloog ook onschuldig. En wie stemde als eerste op hem? Kittens de spy.
Wie stemde als tweede? rooz de spy (ook op Turtle).
Mithror (3e spy) stemde dan weer wel op iemand anders.
Het is dus zeker mogelijk dat de spies actief een good guy helpen lynchen.

Stemgedrag is vorige shrimp fortress valt spijtig genoeg niet te vergelijken gezien toen een spy als eerste stierf (2 vd 3 spies stemden wel op dezelfde persoon btw).

Ik blijf erbij dat de kans (zeer) groot is dat één (misschien zelfs 2) van jullie 4 een spy is. Jullie blijven dus zeker verdacht voor mij.
Natuurlijk wil dat ook zeggen dat tussen de overigen er nog 1-2 spies zitten. Maar een spy zoeken in een groep van 4 is gemakkelijker dan in één van 5 (mijzelf niet meegerekend natuurlijk).
In het geval dat gij (Guns dus) zelf onschuldig zijt: Dan is het zelfs een groep van 3 tov één van 6!
Sentinel is offline  
Old 29-11-2009, 23:08   #77   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Dit keer is de situatie wel licht anders, denk ik, in dat Centurio op nog geen uur 3 stemmen kreeg - wat mij snel lijkt in dit spel - en zo met 3 tegen 1 het meeste stemmen had. Het is dus heel goed mogelijk dat wegens die omstandigheden de spies hoegenaamd niets moesten doen. Ik ben maar gevolgd omdat het om dat moment 'laatste poster' het enige criterium was dat mij min of meer valabel leek. Later ben ik - zoals reeds gezegd - bij mijn oorspronkelijke "keuze" gebleven wegens gut-feeling.

Sluit inderdaad niet uit dat tussen die eerste 3 stemmers een spy zat. Het zou mij niet slim lijken, maar langs de andere kant kan het natuurlijk ook zijn dat een spy een mogelijkheid zag in het feit dat FuNeo met de eerste "beredeneerde" stem (voor zover dat mogelijk is in de eerste ronde) afkwam en daar op sprong om een niet verdachte vote uit te kunnen brengen. Ik geloof niet dat FuNeo een spy is. Hij postte zijn logica, bracht aan de hand daarvan zijn eerste stem uit en bracht daarna een even goed beredeneerde andere stem uit. Switchen maakt u niet automatisch verdacht hé, naar verloop van tijd komt er nu eenmaal extra informatie aan het licht.

Dus resteren er in dat rijtje Styn en Turtle. "Probleem" is dat die, buiten snel op Centurio stemmen, niets hebben gedaan dat verdacht is (denk ik, zie ik iets over het hoofd?) Styn zijn eerste stem op leeuwke kan evengoed gewoon comedy value geweest zijn... Ik weet het niet. Dat iemand anders eens met wat theorieën afkomt, ik kan geen patronen zien als ik heel de tijd aan mijn eigen verdediging moet denken
Guns is offline  
Old 29-11-2009, 23:20   #78   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

DAG 1 RECAP

Quote:
Guns
Aanvaardt dat we iemand random lynchen in dag 1. Volgt uiteindelijk de rest en stemt als vierde op Centurio.

Turtle
Is geneigd om op DivineOne te stemmen om een nogal willekeurige reden. Stemt uiteindelijk als derde op Centurio omdat die 'afk' is. Stelt later voor om Fidoh eruit te stemmen. Zijn reden hiervoor is dat Fidoh had voorgesteld om Turtle en Centurio niet te lynchen in dag 1. Quote: "Fidoh's opmerking [om Turtle en Centurio niet te lynchen] is irrelevant". Waar slaat dit op? Door Centurio verdacht gemaakt in dag 1 omdat hij Funeo's random stem volgde, Fidohs opmerking negeerde en Centurio's verdediging in het belachelijke trok zonder erop te reageren.

deev'
Is de hele eerste dag stil, stemt uiteindelijk op Funeo, omdat dat niets uitmaakt.

FuNeo
Stemde als eerste op Centurio, omdat die 'afk' was. Stelt later dat Funeo, Turtle, Guns en Styn allevier verdacht zijn, omdat zij niet random gestemd hebben. Hij zegt dat Blue random, en dus met zo weinig mogelijk zegkracht, zou moeten stemmen. Stemt uiteindelijk op Turtle, omwille van "gut feeling".

Alegis
Stemde op een nogal willekeurige manier op Fidoh.

Sentinel
Spoort Centurio aan om nog iets te posten. Dreigt anders ook op Centurio te stemmen. Quote: "Ik vind het gewoon spijtig dat newbies eruit vliegen voor het spel begonnen is. Team Blue mag wel een beetje sympathie vertonen he." Fidoh merkt op dat deze quote in de derde persoon geschreven is, alsof Team Blue een team is waar Sentinel niet bij behoort. Sentinel antwoordt door te stellen dat hij de leesbaarheid van zijn post probeerde te verhogen en dat Fidoh nu op zijn verdachtenlijstje staat. Sentinel zegt nog dat deev opvallend stil is en dat hij daarom verdacht is. Stemt uiteindelijk op Guns, omdat hij een nutteloze stem wil uitbrengen.

Fidoh
Stelde voor Turtle niet in dag 1 te lynchen, omdat dat in het vorige spel ook al bij hem gebeurd was. Is verder ook tegen het lynchen van Centurio, omdat het zijn eerste spel is. Merkt op dat Sentinel in de derde persoon post en stemt daarom op hem.

Styn
Stemde als eerste, op Leeuwke de soldier. Om het in gang te duwen. Wou zoeken naar inactives en die eruit stemmen. Veranderde later zijn stem naar Centurio om dezelfde reden. Zijn lijstje met mogelijke spies is Fidoh en Sentinel. Reden niet opgegeven. Sentinel merkt op dat het redelijk verdacht is dat er twee "sterke" spelers op zijn verdachtenlijstje staan.

DivineOne
Stemt op Fraeco, omdat Fraeco random.org gebruikte.

Fraeco
Stemde met random.org op DivineOne. Na DivineOne's stem op hemzelf, verandert Fraeco zijn stem naar Alegis, alweer door middel van Random.org.
Ik heb dag 1 nog eens herlezen en samengevat.

Voorlopig het verdachtst voor mij:
- Turtle
- Sentinel

Unknown:
- deev (heeft immers niets gepost)
- Alegis (te weinig gepost)
- DivineOne (weinig gepost)
- Fraeco (gebruik van Random.org)
- Styn. Sentinels opmerking over Styn is misschien terecht, maar Sentinel is voor mij zelf ook al verdacht. Dat maakt Sentinels stelling over Styn minder waard.

Onschuldig:
- Fidoh (obviously)
- Guns (met zijn verdediging van Funeo)
- Funeo (Guns' verdediging van Funeo in de bovenstaande post lijkt sense te maken. Het feit dat Funeo zichzelf verdacht durft maken, spreekt in zijn voordeel.)

Tjaaaa....

Ik verander mijn stem naar Turtle. Turtle stemt op Funeo en Funeo vind ik op dit moment het minst schuldig na mezelf. Turtle's stem op Funeo, omdat die "zijn stem op Centurio had gewijzigd, om zichzelf minder verdacht te maken", lijkt ongegrond.

[Stem Turtle (niet Styn)]
Fidoh is offline  
Old 30-11-2009, 00:19   #79   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Dat lijkt mij eigenlijk allemaal redelijk beredeneerd. Buiten uw beschuldiging van Sentinel dan, hij post veel en er is dus veel te vinden dat eventueel tegen hem kan gebruikt worden, maar uw "hij sprak in de derde persoon ZOMG"-argument is totáál van de pot gerukt Telkens je dat vermeldt ga je een stapje hoger op menig verdachtenlijstje staan, vermoed ik zo

Ik volg u wel in uw Turtle redenering. Turtle heeft wel al bewezen dat hij niet bijster goed is in dit spel, dus het kan gewoon weer een ongelukkige opeenvolging van acties zijn. Jedoch, ik ga op hem stemmen, al was het maar om een reactie te krijgen. Er is nog een zee van tijd om te veranderen van stem, dus als je geen spy bent Turtle, niet meteen paniekeren

Maar hoe dan ook: YOU'RE DOING IT WRONG!

[stem Turtle]
Guns is offline  
Old 30-11-2009, 00:31   #80   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Ik weet dat mijn argument tegen Sentinel niet echt veel kanten of wallen raakt, maar het is een van de weinige dingen die ik heb.

Maar ja, het is niet veel. Daarom dat ik op Turtle stem en niet op Sentinel.
Fidoh is offline  
Closed Thread

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules