Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 31-05-2018, 02:12   #1   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Ik ga op 25 maart 2019 voor 16 dagen naar de VS

Hoera! De faculteit geeft mij 2 weken vrij! Dat zal eind maart - begin april zal zijn. In die periode de Oostkust doen lijkt mij minder interessant. Ik heb die al gezien (vriendin niet), maar vooral kan het daar barkoud zijn op dat moment, terwijl er geen kerstsfeer noch zomerdrukte zal zijn. Ik wil die regio dus een andere keer aan doen en nu de warmere oorden opzoeken.

Ik denk dat Californië daar wel aan voldoet, maar wat mij misschien méér intrigeert is het 'zuiden'. New Orleans, Nashville, door de leegte van Alabama gaan rijden, een nationaal park meepikken... Enfin het zuiden begint vanaf Virginia en ik zie dat geweldig zitten. Maar buiten wat namen van steden en de sfeer van Huckleberry Finn en to kill a mockingbird wéét ik eigenlijk niet wat daar zoal de moeite is. Ik zoek dus ideeën en manieren om die aan elkaar te rijgen. Ook niet onbelangrijk: ik besef maar al te goed dat dat een enorm gebied is. Het moet goed te doen zijn, en we willen niet elke dag in de auto zitten. 16 dagen is waarschijnlijk veel te kort om alles te doen. Heeft iemand daar een mening over?
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2018, 06:29   #2   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Het is de VS, je gaat elke dag in de auto zitten
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2018, 07:20   #3   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Voor die periode van het jaar slechts 1 woord: Texas!

Beste tijd van het jaar om te gaan, aangenaam weer, schitterende mensen en prachtige natuur. Ik zou zo teruggaan.

Big Bend National Park is een absolute aanrader. Dallas en San Antonio zijn ook de moeite. Was enkel zelf wat minder fan van Austin maar als je een avond studentikoos wil uitgaan is dat ook nog aan te stippen.

Je gaat wel wat moeten rijden, maar Texas + New Orleans is bijvoorbeeld perfect te doen. En de leegte van Texas en de Great Plains is veel 'leger' en weidser dan Alabama.

Ik heb al uitgebreid door de V.S. gereisd, denk dat ik enkel niet in Hawai, Alaska en Minnesota ben geweest, en Texas is echt hetgeen ik iedereen altijd aanraad die iets anders wil dan de voor de hand liggende opties. Zeker voor die tijd van het jaar. En het is er ook niet zo duur.

Wij hebben op 20 dagen Nashville en Memphis erbij gedaan, ook twee uitstekende opties voor begin april. Maar dan ga je wel veel rijden.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2018, 09:44   #4   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
En wat is uw reden om Californië niet te doen? Kzou dat gewoon doen, maar het zuiden zegt mij echt geen hol (maar die van ons wilt dat wel eens doen) dus ik ben mss geen goeie referentie

Ge gaat imo veel rijden en dat rijden wordt ge snel beu. Ik ben in 2016 uit Iowa vertrokken. Kwas content dat ik uit die saaie kakstaat was. Die eerste dagen zijde gewoon mediocre dingen aant bekijken. (Ok, 1880s town was wel klein beetje awesom) Verlies daar geen tijd mee en ga gewoon naar een toffe staat waar alles wat "dichter" bij elkaar ligt en hou zo'n lange roadtrip voor als ge 3 weken of meer hebt. Big Sur is sowieso al mooi rijden

Ik ben ook wel fan van Utah om eerlijk te zijn. Zotte natuur jong.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2018, 20:19   #5   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Ik heb niet echt een reden om California niet te doen hoor, maar sinds Treme, enkele boeken en films ben ik gewoon geïntrigeerd door het zuiden. Maar Texas of Californië zou ik zeker overwegen hoor. Misschien is dat wel makkelijker om te doen.
Old 01-06-2018, 10:15   #6   link
inqubus
Senior Member

waarom niet naar Florida? prachtig weer dan (+- 25 graden) en geen last van lichtvochtigheid. een van de beste periodes om te gaan imho.
inqubus is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2018, 10:46   #7   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Vorig jaar naar Florida geweest ik zou het niet aanraden, the Everglades zijn qua national park ook niet echt indrukwekkend in vgl met wat andere staten hebben. +muggen.
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2018, 13:42   #8   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
Ondertussen al heel wat van de States gezien en het meest memorabele voor mij is toch San Fransisco -> Vegas
Old 01-06-2018, 14:11   #9   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by vAmP View Post
Hoera! De faculteit geeft mij 2 weken vrij! Dat zal eind maart - begin april zal zijn. In die periode de Oostkust doen lijkt mij minder interessant. Ik heb die al gezien (vriendin niet), maar vooral kan het daar barkoud zijn op dat moment, terwijl er geen kerstsfeer noch zomerdrukte zal zijn. Ik wil die regio dus een andere keer aan doen en nu de warmere oorden opzoeken.

Ik denk dat Californië daar wel aan voldoet, maar wat mij misschien méér intrigeert is het 'zuiden'. New Orleans, Nashville, door de leegte van Alabama gaan rijden, een nationaal park meepikken... Enfin het zuiden begint vanaf Virginia en ik zie dat geweldig zitten. Maar buiten wat namen van steden en de sfeer van Huckleberry Finn en to kill a mockingbird wéét ik eigenlijk niet wat daar zoal de moeite is. Ik zoek dus ideeën en manieren om die aan elkaar te rijgen. Ook niet onbelangrijk: ik besef maar al te goed dat dat een enorm gebied is. Het moet goed te doen zijn, en we willen niet elke dag in de auto zitten. 16 dagen is waarschijnlijk veel te kort om alles te doen. Heeft iemand daar een mening over?
Washington en Oregon al overwogen? Redelijk wat natuurparken waar je kan gaan trekken (Crater Lake is adembenemend) en je kan gerust afwisselen met een aantal steden. Qua rij afstanden viel dat enorm goed mee.

Seattle en Portland vallen best wel mee (vooral Portland dan, redelijk veel groen) en qua parken zijn er daar ook veel in de buurt. Je kan naar Mt Helens of Mt Hood gaan. De Olympic Highway langs Lake Crescent is wellicht 1 van de prachtigste wegen die ik ooit gedaan heb.
Old 01-06-2018, 14:29   #10   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ik ga een road trip doen van Chicago naar New Orleans, denk dat dit zowat hetgeen is dat je ook cool vindt. Maar als je nog nooit in de VS geweest bent dan is de westkust eigenlijk wel een verplichte eerste kennismaking. Ik zou ook niet teveel in 1 keer doen. Je gaat er nog wel ooit geraken. Mijn eerste reis was veel te druk en veel te veel in de wagen, ondertussen ben ik er al meer dan 10 keer geweest en plan ik zelfs niets meer
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2018, 15:00   #11   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
10 keer? Wtf. Kvond mijn 3 keer al spectaculair.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2018, 20:58   #12   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Washington en Oregon al overwogen? Redelijk wat natuurparken waar je kan gaan trekken (Crater Lake is adembenemend) en je kan gerust afwisselen met een aantal steden. Qua rij afstanden viel dat enorm goed mee.

Seattle en Portland vallen best wel mee (vooral Portland dan, redelijk veel groen) en qua parken zijn er daar ook veel in de buurt. Je kan naar Mt Helens of Mt Hood gaan. De Olympic Highway langs Lake Crescent is wellicht 1 van de prachtigste wegen die ik ooit gedaan heb.
Is dat daar niet koud eind maart? Voor natuur maakt het niet zoveel uit, maar als we wat steden willen doen is het wat jammer omdat er dan toch minder levendigheid is. Maar ik twijfel er niet over dat dat ook een mooie trip zou worden.
Old 01-06-2018, 21:01   #13   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Ik ga een road trip doen van Chicago naar New Orleans, denk dat dit zowat hetgeen is dat je ook cool vindt. Maar als je nog nooit in de VS geweest bent dan is de westkust eigenlijk wel een verplichte eerste kennismaking. Ik zou ook niet teveel in 1 keer doen. Je gaat er nog wel ooit geraken. Mijn eerste reis was veel te druk en veel te veel in de wagen, ondertussen ben ik er al meer dan 10 keer geweest en plan ik zelfs niets meer
Het is dat he. Maar mijn vriendin is wel aan de blues en jazz dus die muziekgeschiedenis speelt zich toch rond de missisipi en in het zuiden af denk ik. Dat is een extra argument voor het zuiden eerder dan de westkust. Eigenlijk moeten we vooral nog eens gaandaarna. :P
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules