Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 19-05-2018, 06:47   #4541   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Wanneer een lambo?
... kutmerk, kutverkopers, kutgarages, kutchauffeurs...
Old 24-05-2018, 21:09   #4542   link
Prophex
Know your enemy ...

Prophex's Avatar

Send a message via MSN to Prophex
Iemand ervaring met (ombouwen naar) lichte vracht?

Ik ben sinds kort verhuist en woon op 10min fietsen van mijn werk. Auto wordt dus bijna niet meer gebruikt en zou die willen vervangen met een oudere (min 15j) terrein wagen voor vrije tijd, vakanties en de occasionele keer dat ik toch veel plaats nodig heb voor boodschappen en dergelijke. Maar zowel de inschrijving als jaarlijkse tax op zo'n voertuig is niet te betalen. Daarom zou ik opteren voor een lichte vracht en deze laten verzekeren als 'classic car'. (amper €200 voor BA) Maar hoe begin ik hier aan? Ik vind vrij eenvoudig wat er aan de wagen moet gebeuren om deze om te bouwen en kan dat perfect zelf uitvoeren. Maar ik vermoed dat er nog een hoop extra bij komt kijken. Ik lees dat je bijvoorbeeld toestemming moet hebben van de fabrikant dat je wagen mag omgebouwd worden... En hoe verloopt dit alles praktisch bij aankoop van een tweedehands wagen die nog niet omgebouwd is? Ik koop één, overtuig mijn verzekering om met de nummerplaat en verzekering van mijn huidige auto deze naar huis te rijden, bouw deze om en vervolgens?
Prophex is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2018, 10:40   #4543   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Belangrijk is om te weten of deze wagens (dat type, niet specifiek die wagen) al ooit als lichte vracht ingeschreven geweest zijn in Belgie. Indien niet wordt het een moeilijke en kostelijke zaak.

Indien wel neem je contact op met de distributeur van dat merk in Belgie (vaak via een dealer), zij kunnen je tegen een administratieve kost (160 eur bij VW, bijvoorbeeld) een nieuw gelijkvormigheidsattest bezorgen. Indien de wagen dan voldoet aan de technische eisen om als lichte vracht ingeschreven te worden, kan je laten inschrijven en keuren als lichte vracht.
Erik701 is online now   Reply With Quote
Old 25-05-2018, 16:28   #4544   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Waarom zelf ombouwen? Kan je niet gewoon een tweedehands lichte vracht voertuig kopen?
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2018, 08:43   #4545   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

zelf ombouwen naar LV... begin er niet aan
Old 28-05-2018, 10:49   #4546   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Vele verzekeraars geven ook alleen maar een oldtimer/classic car verzekering als je al een ander dagelijks voertuig bij hun hebt ingeschreven.
Ik zou ook eentje kopen die al LV is, minder miserie.
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2018, 23:20   #4547   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Hmm spijtig dat de 2e hands markt voor benzinewagens op niets trekt, en dat er prijs/kwaliteit weinig beschikbaar is hier in Belgiê

Voorkeur gaat uit naar een BMW, en daar zijn er enkel 328/428i's te krijgen. Af en toe een 135i maar dat is te klein. Zo staan er slechts een 5 tal wagens op premiumselection.

Maar als je dan kijkt naar een 330/335/530/535, die smijten ze met tientallen stuks naar je hoofd. 2-4 jaar oude wagen, 50k km, redelijk wat opties, 25-30K EUR.

Steek die binnen bij Exeter en dat is voor 1000 EUR verkeersbelasting per jaar 320PK

Dat zou ideaal zijn als 'firmawagen', 35c/km aangeven, en dan telkens 2-400km ermee rijden.

Iets anders met 300PK lijkt niet te betalen? Of is er wel een geschikte km vreter?
Teki is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2018, 06:01   #4548   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Importeren uit Duitsland is twee keer niets en daar heb je veel meer keus.
Geen idee hoe ver ze die anti-diesel gekte nog gaan rekken, ik zou het niet doen.
Eventueel een Porsche Cayennen lichte vracht?
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2018, 08:52   #4549   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

onze GT2RS binnenkort beter pics, em is nog wa vuil

Old 16-06-2018, 07:53   #4550   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

mercedes vliegt buiten, ik kocht de E39 520d van een maat over. goede auto waarvan ik de geschiedenis ken, en binnen 1-2 jaar komt er weer een firmawagen of iets met een recentere euronorm.
ik rijd graag met oudere auto's, maar nu ik Mercedes beter ken moet ik zeggen dat hun roestproblemen echt wel formidabel zijn. het hangt wat af van het tijdperk, maar BMW hun kwaliteit zou echt wel een pak beter zijn.

Old 16-06-2018, 08:08   #4551   link
rooz
Rugbyfanaat

rooz's Avatar

Of hoe iemand opeens 180 graden kan draaien omdat hij nu ook een BMW heeft.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules