Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 29-04-2018, 16:57   #7761   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Probleem is dat ik gevoel heb dat beide toestellen niet beter zijn dan m'n OP3. Al vrees ik dat ik dan meer naar de topsequentie ga moeten kijken.

Ik blijf wel rondkijken maar wil nu geen overhaaste beslissing nemen.
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2018, 10:13   #7762   link
operator
Senior Member

operator's Avatar

Afwachten wanneer de Asus Zenphone Max Pro (M1) hier uitkomt? Goedkope middenklasse met deftig scherm en top batterij.
operator is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2018, 13:47   #7763   link
eniac
Senior Member

Quote:
Originally Posted by operator View Post
Afwachten wanneer de Asus Zenphone Max Pro (M1) hier uitkomt? Goedkope middenklasse met deftig scherm en top batterij.
En waarschijnlijk een halve update ergens binnen een half jaar en dat is het dan :/
eniac is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2018, 19:55   #7764   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Zeg eniac, sinds wanneer zijt gij de GSM expert bij uitstek? .
Old 01-05-2018, 18:58   #7765   link
eniac
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Zeg eniac, sinds wanneer zijt gij de GSM expert bij uitstek? .
Het viel gewoon niet op omdat ik hier zeven jaar nauwelijks gepost heb
Old 02-05-2018, 10:00   #7766   link
ravedome
Member

Iemand nog suggesties voor een tablet (voor mijn bomma)?

Voorlopig kom ik bij deze resultaten:
Samsung Galaxy Tab A 10.1 32GB (2016) WiFi Zwart
Huawei MediaPad M3 Lite 10 WiFi (3GB ram) Grijs

Of wachten op de Acer Chromebook Tab 10?
ravedome is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2018, 10:09   #7767   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Ik heb gisteren ne Lenovo tab 4 10 besteld voor de dochter, om wat video op te zien etc. Vooral because cheap, ben benieuwd.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2018, 16:15   #7768   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Wij hebben zo een galaxy tab a 10.1. Vooral de kleinste gebruikt die veel, maar om te surfen en wat video te kijken enzo werkt die zonder enig probleem.
Old 03-05-2018, 06:40   #7769   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Ook een Galaxy Tab a 10.1 hier. Zeer tevreden van

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2018, 09:51   #7770   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Er is hier al genoeg geschreven over budget telefoons, en nu heeft m'n vriendin er eentje nodig. Ze is haar iPhony vermoedelijk dus kwijt.

https://www.bol.com/nl/p/nokia-6-32-...#product_title
Dit zal de Nokia 6 2017 zijn, er is al een 2018 variant uit. Is dit een goede telefoon? Zijn er alternatieven in die prijsklasse? (deze is wel zeer scherp geprijsd). Voor dat geld heb je een Nokia 3 , die pakken 'slechter' is.

Moto G een optie? Liefst onder de 200 EUR.
Arne is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2018, 10:06   #7771   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

http://www.vernee.cc/products/mix2/
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2018, 10:10   #7772   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Quote:
Originally Posted by Magnum_ View Post
Misschien geen directe respons op mijn post, maar ik moet iets hebben dat makkelijk hier in de handel te krijgen is en waar ik niet moet gaan lopen zoeken wat garantie betreft. Een klassiek merk zoals LG/Samsung/Motorola/Nokia ...
Old 03-05-2018, 10:56   #7773   link
eniac
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Arne View Post
Er is hier al genoeg geschreven over budget telefoons, en nu heeft m'n vriendin er eentje nodig. Ze is haar iPhony vermoedelijk dus kwijt.

https://www.bol.com/nl/p/nokia-6-32-...#product_title
Dit zal de Nokia 6 2017 zijn, er is al een 2018 variant uit. Is dit een goede telefoon? Zijn er alternatieven in die prijsklasse? (deze is wel zeer scherp geprijsd). Voor dat geld heb je een Nokia 3 , die pakken 'slechter' is.

Moto G een optie? Liefst onder de 200 EUR.
Xiaomi Mi A1.
https://tweakers.net/pricewatch/1124...2gb-zwart.html
of de 64GB versie:
https://tweakers.net/pricewatch/9982...4gb-zwart.html

Snapdragon 625 is in deze prijsklasse echt wel een snelle SoC en is zeer zuinig, toestel heeft stock Android en is ook een Android One toestel dus wordt nog lang ondersteund. 4GB is dik in orde, en toestel valt in de prijsklasse die je zoekt.

Enige concurrent die wat in de buurt komt in die prijsklasse (die geen typische Chinaphone is) is de Moto G5s Plus, maar is snel Ä40 duurder en heeft niet het voordeel van het Android One programma.

De Nokia 6 (2017 versie) is wel OK maar je boet toch gevoelig in aan snelheid, ook geen Android One. Nokia 6 2018 zet deze punten recht maar aan een duidelijke meerprijs.
Old 03-05-2018, 11:27   #7774   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Goed alternatief, inderdaad. Ik zie wel als nadeel dat de camera minder presteert. Snelheid zal idd wat beter zijn op die Xiaomi Mi A1.

Ik informeer wel even bij de vriendin wat ze zelf belangrijker vindt. Camera vs snelheid.
Old 03-05-2018, 11:42   #7775   link
eniac
Senior Member

Let wel: megapixels op zich zeggen niet per sť veel over de kwaliteit van de foto's. 12MP of 16MP... Zelfs 12MP is genoeg resolutie om al deftige prints te maken. En als de sensor en lens weinig soeps is, dan ga je ook met 16MP geen mooie foto's krijgen.

Best even reviews bekijken over dit aspect.
Old 03-05-2018, 11:49   #7776   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Is er eigenlijk nog tussenkomst nodig van de fabrikant om die android one smartphones te updaten naar de meest recente versie? En hoe lang blijven de updates gegarandeerd? Of is het gewoon allemaal 'gemakkelijker' om te updaten?

Ik vind de uitleg online nogal chaotisch, want blijkbaar was de opzet van dat programma initieel iets anders (goedkope telefoons in emerging markets)
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2018, 11:59   #7777   link
eniac
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Is er eigenlijk nog tussenkomst nodig van de fabrikant om die android one smartphones te updaten naar de meest recente versie? En hoe lang blijven de updates gegarandeerd? Of is het gewoon allemaal 'gemakkelijker' om te updaten?
Ik weet niet of de OTA's door Google zelf of door fabrikant worden gepushed. Je krijgt minstens 2 jaar updates van major versies (vanaf het uitkomen van het toestel), dus de A1 krijgt bvb zeker nog Android 9 dit jaar en waarschijnlijk Android 10 eind volgend jaar.
Dacht dat er daarna nog minstens een jaar aan security updates worden toegevoegd.

Quote:
Ik vind de uitleg online nogal chaotisch, want blijkbaar was de opzet van dat programma initieel iets anders (goedkope telefoons in emerging markets)
Klopt, maar is inhoudelijk serieus veranderd.
Old 03-05-2018, 12:19   #7778   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

De A1 is dan ook vooral een groot succes in India (bijna alle reviewers zijn indiers).

Soit ik ben wel content van de mijne. Enige minpuntjes zijn geen nfc en matige foto kwaliteit.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2018, 12:44   #7779   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Quote:
Originally Posted by eniac View Post
Let wel: megapixels op zich zeggen niet per sť veel over de kwaliteit van de foto's. 12MP of 16MP... Zelfs 12MP is genoeg resolutie om al deftige prints te maken. En als de sensor en lens weinig soeps is, dan ga je ook met 16MP geen mooie foto's krijgen.

Best even reviews bekijken over dit aspect.
Dat klopt, maar ik had al enkele reviews overlopen en sample shots op gsmarena bekeken. De fotokwaliteit is zelfs beduidend minder. Dat is imho eigenlijk het enige minpuntje.
Old 03-05-2018, 13:21   #7780   link
DyNaRaX
Senior Member

DyNaRaX's Avatar

Quote:
Originally Posted by Arne View Post
Misschien geen directe respons op mijn post, maar ik moet iets hebben dat makkelijk hier in de handel te krijgen is en waar ik niet moet gaan lopen zoeken wat garantie betreft. Een klassiek merk zoals LG/Samsung/Motorola/Nokia ...
Is de Huawei P Smart geen optie, wel net boven je budget

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules