Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 27-09-2015, 00:11   #3541   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ja, en elke schuimwijn mag je in analogie losjes "Champagne" noemen
Old 27-09-2015, 01:07   #3542   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Ik bedoel idd wat Dodgy zegt. Twee of drie pedalen.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2015, 02:54   #3543   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Wat is het verschil dan tussen een automaat en een fiets? Een fiets heeft ook maar 2 pedalen!

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2015, 08:21   #3544   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Ge zijt zelf ne pedaal.
Old 27-09-2015, 18:44   #3545   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Weet niet of je af en toe file hebt Jaak maar adaptive cruise control + automaat = zaligheid.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2015, 20:56   #3546   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Heb nu een tijdje stronic en vind het heel fijn. Manueel niet gemist ookal kun je nog spelen met manueel modus, s mode blijft vlotter - wel handig in de bergen.
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2015, 21:12   #3547   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Weet niet of je af en toe file hebt Jaak maar adaptive cruise control + automaat = zaligheid.
Ik doe dagelijks +-80km en altijd Brusselse ring. Ja dus. En die heb ik idd genomen

Thx voor de tip!
Old 28-09-2015, 07:17   #3548   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Quote:
Originally Posted by DaHitch View Post
Wat is het verschil dan tussen een automaat en een fiets? Een fiets heeft ook maar 2 pedalen!
ja, maar bij ne fiets dienen ze alletwee om gas te geven
Old 28-09-2015, 08:14   #3549   link
Lycas
Senior Member

Dus,

11 miljoen wagens tussen 2008-2014

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150925_01886297

Als je motor van het type EA189 is ben je erbij.

Ik vraag me echt af wat de impact gaat zijn van zoiets voor de leasemarkt, aangezien het leasebedrag afhankelijk is van de uitstoot is dit toch een soort fraude.

Hoe gaan ze dit oplossen? Ineens de software weer gaan bijwerken om dan zo de juiste uitstoot te krijgen, hier zou dan ook een addertje onder het gras zitten met een gereduceerd vermogen als gevolg.

http://www.auto55.be/nieuws/25804-di...utm_medium=RSS

Hier is het laatste nog niet van gezegd
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2015, 08:35   #3550   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

http://www.hln.be/hln/nl/1316/Autobe...a-fraude.dhtml
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2015, 09:31   #3551   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

de consument straffen voor een fabrikant zijn gekloot... nee, lijkt me niet fair
Old 28-09-2015, 09:48   #3552   link
Lycas
Senior Member

Dus ze zouden geen aanpassingen meer doorvoeren aan het systeem? Zoals software updates etc

Wa een circus
Old 28-09-2015, 10:23   #3553   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Het blijft me toch vrij hallucinant dat dit is kunnen gebeuren. Dachten ze nu echt dat dat onopgemerkt zou blijven? Straks haalt europa de CO2 norm niet door die kletten. Het is een criminele schande en ik lees veel te weinig over gerechterlijke vervolging van verantwoordelijken om uit te sluiten dat dit in de toekomst niet meer gebeurt.

Heel de inspanning tegen uitstoot wordt hierdoor een farce. Er blijft gefocust op taxatie en het probleem dat zich nu stelt bij consumenten die zo'n kar bezitten. Terwijl de focus zou moeten liggen op het ecologische schandaal zelf. De werkelijke uitstoot van wagens lijkt tot 40% hoger te liggen dan beweerd. Dit is een doordacht plan om de CO2 normen te ridiculiseren. Er zou namelijk blijken dat de verminderde uitstoot van wagens, geen effect heeft op globale waarden. Alle chance dat het nu ontdekt is, en niet nadat het voer is geworden voor conservatieve zotten die denken dat wagens (en diesels in het bijzonder) geen schuld zou treffen.

Taxatie doorvoeren op reeds verkochte wagens en die kost verhalen op de schuldige bedrijven. Veroordelen van verantwoordelijken. Dit is veel erger dan louter een kwestie van taxatie en leugens voor winstbejag. Als er open kaart wordt gespeeld, zullen autofabrikanten mss eindelijk beginnen beseffen dat ze (gedeeltelijk) elektrisch moeten gaan. Zoals het hoort.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2015, 10:41   #3554   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
Het blijft me toch vrij hallucinant dat dit is kunnen gebeuren. Dachten ze nu echt dat dat onopgemerkt zou blijven? Straks haalt europa de CO2 norm niet door die kletten. Het is een criminele schande en ik lees veel te weinig over gerechterlijke vervolging van verantwoordelijken om uit te sluiten dat dit in de toekomst niet meer gebeurt.
Ik deel die mening. VW wil dit te snel proberen te vergeten. Tijdens week 2 stapt de CEO op met de communicatie : "VW heeft een nieuwe start nodig". Bovendien gingen ze tegen de zaterdag van diezelfde week alle schuldigen aanwijzen en aan de deur zetten, een proces dat op dat moment al aan de gang was. Alsof dat mogelijk is om op zo'n korte tijdspanne zo'n onderzoek af te ronden, en alsof het verhaal daarmee dan rond is.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2015, 11:20   #3555   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

hou eens je muil sepul
Quote:
Originally Posted by Lycas View Post
Dus ze zouden geen aanpassingen meer doorvoeren aan het systeem? Zoals software updates etc

Wa een circus
het is perfect mogelijk en haalbaar om je voertuigen opnieuw te homologeren zodat ze de milieunormen halen, zoals die aannvakelijk gespecifieerd waren. ik weet niet of het ganse legislatief en fiscaal systeem hierop voorbereid is, maar voor zo'n farce worden er wel uitzonderingen gemaakt

dat zal echter merkbaar zijn op één of meerdere van de andere parameters die hand in hand gaan: brandstofverbruik, vermogen en.... levensduur van de ganse motor met uitlaatsysteem. dat wordt een verplichte update/recall van alle betrokken voertuigen.
en het wordt afwachten in welke van de 3 parameters VW gaat snoeien. in elk geval zullen sommige mensen er terug de oude VW software op zetten
Old 28-09-2015, 11:58   #3556   link
Lycas
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
hou eens je muil sepul

het is perfect mogelijk en haalbaar om je voertuigen opnieuw te homologeren zodat ze de milieunormen halen, zoals die aannvakelijk gespecifieerd waren. ik weet niet of het ganse legislatief en fiscaal systeem hierop voorbereid is, maar voor zo'n farce worden er wel uitzonderingen gemaakt

dat zal echter merkbaar zijn op één of meerdere van de andere parameters die hand in hand gaan: brandstofverbruik, vermogen en.... levensduur van de ganse motor met uitlaatsysteem. dat wordt een verplichte update/recall van alle betrokken voertuigen.
en het wordt afwachten in welke van de 3 parameters VW gaat snoeien. in elk geval zullen sommige mensen er terug de oude VW software op zetten
Of ze doen niets met die hele aanpassingen. Ze passen de uitstoot weer gewoon aan je wagen is in VAA duurder.
Het gehele aanpassen met software gaat voor mij toch niet vliegen als ze dat zouden voorstellen. Einde contract en laten ze me maar een andere bestellen (hopelijk )

Zo'n aanpassing gaat meestal hand in hand met een verlaging van het vermogen, ik denk niet dat veel bestuurders daar erg happig op gaan zijn. In ieder geval niets zomaar accepteren.
Old 28-09-2015, 12:32   #3557   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Kans is groot dat ze er bij het eerstvolgende onderhoud sowieso de gecorrigeerde versie op gooien, zonder je daarover verder in te lichten. Dat doen ze nu al voor andere zaken te fixen.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2015, 14:07   #3558   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Gebeurd toch enorm veel met de leasings? Bij mijn Duitse Mercedes was dat ook zo. Een C200 als leasing maar dan een C220 of 250 in't echt.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2015, 14:14   #3559   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Originally Posted by Vantham View Post
ja, maar bij ne fiets dienen ze alletwee om gas te geven
Tenzij het een torpedo is.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2015, 14:28   #3560   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lycas View Post
Of ze doen niets met die hele aanpassingen. Ze passen de uitstoot weer gewoon aan je wagen is in VAA duurder.
euh nee
consumenten deden niks mis, en ze opeens opzadelen met hogere taksen omwille van een frauduleuze fabrikant... dat is absurd

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules