Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 28-06-2013, 22:21   #61   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Nog een Crusader Kings II vraagske:

Ik ben koning van Tara en mijn kleinzoon is getrouwd met de gravin van Desmond, vazal van de graaf van Thormond. Mijn achterkleinzoon (mijn dynastie) gaat Desmond erven als zijn ouders sterven, maar komt dat dan bij mijn rijk of blijft die een vazal van Thormond?

Heb ik er een voordeel bij om te wachten tot Desmond gerfd wordt door mijn achterkleinzoon of kan ik even goed nu binnenvallen?

http://cloud-2.steampowered.com/ugc/...D592A2090DF7C/
Old 29-06-2013, 14:31   #62   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

Dat hangt er vanaf of die kleinzoon uiteindelijk het hoofd van uw dynastie wordt. Indien wel komt het onder uw gezag, indien niet zal hij onafhankelijk blijven. Maar sowieso voor amper 1 county is het niet de moeite om generaties te wachten op een erfenis.
Sexy Schaap is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2013, 16:37   #63   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Kben gewoon binnen gevallen in de county ernaast en dan een de jure ducal claim gedaan
Old 10-07-2013, 20:52   #64   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

FUUUUUUU!! >_<

In de Steam bundel zat Sunset Invasion DLC, waarbij horden Azteken (nog meer dan de Mongolen) West-Europa binnenvallen. Ik had geen idee wat er gebeurde en ineens in heel Frankrijk ingenomen.
Is mijn game nu fucked of kan ik een vroegere save laden eens ik die DLC uitgeschakeld heb?
Old 10-07-2013, 20:53   #65   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Rofl.

Versla ze misschien gewoon?
CSM is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2013, 19:14   #66   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Fuck da, ik heb de DLC uitgezet en een eerdere save geladen, problem solved.
Old 16-07-2013, 21:05   #67   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Aight, ook met CKII begonnen

Ben gestart met Brabant, dan ben ik deel van het Holy Roman Empire (denk ik ?).

En dan... ? Ik heb bvb een bericht gekregen dat de Keizer een oorlog start tegen een Fransman, ivm Gent (dat Frans grondgebied is).

Maar houdt dat in dat je moet mee vechten?

Alsook: Wat doe je als je geen opdrachten hebt of dergelijke ? Geld verdienen ? Legers uitbreiden ?
Het is wel overzichtelijker dan Europa Universalis ofzo, maar dan nog
DM is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2013, 21:58   #68   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

De tutorials en let's plays op Youtube leggen de meeste dingen uit.
Begin met een graaf in Ierland, dan kan je rustig onderaan de ladder beginnen zonder een leenheer of leenheren die aan uw kop zagen.

Het idee is dat je zoveel mogelijk prestige vergaart voor uw dynastie. Dat kan door te trouwen met belangrijke mensen en zo allianties te smeden, door gebieden over te nemen, door piety te verzamelen (bv via kruistocht), etc.

Als de keizer een oorlog start tegen Frankrijk gaat die normaal zijn vazallen opdragen om legers te leveren. Het kan zijn dat je dus van de keizer of van uw leenheer de vraag hebt gekregen om mee te doen aan een oorlog. De kost van te weigeren is een verlies van prestige en een lagere reputatie bij uw leenheer.

Ik ben wel niet 100% zeker hoe het zit als je een vazal van iemand bent, het kan perfect zijn dat je sowieso moet mee doen afhankelijk van de crown authority in het rijk.
Old 16-07-2013, 22:05   #69   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Zelf ben ik begonnen als graaf van Dublin, dat is een veilige startpositie en ook een van de betere starters in Ierland. Mijn eerste doel was dan om het hertogdom Dublin te vormen (2 counties), daarna nog een naburig hertogdom te vormen waarvan ik via een erfenis al een stuk had.

Eens ik die had verkregen door te trouwen, complotten te smeden of oorlog was mijn doel Ierland verenigen. Dat betekende meer counties en duchies overnemen, allianties smeden, etc. tot ik mezelf kon uitroepen tot koning van Ierland.

En dan ben je koning van Ierland en begint dat groter eiland naast de deur er wel aantrekkelijk uit te zien...
Zo blijf je bezig door uzelf doelen te stellen met in het achterhoofd die prestige score die je wil verbeteren.

Op dit moment ben ik koning van Ierland, koning van Wales, koning van Schotland.
De Engelse koning heeft even geleden een kruistocht op zijn dak gekregen omdat het een ketter was, dus nu is heel Engeland versnipperd in onafhankelijke graven/hertogen en het koninkrijk van Aragon (die de kruistocht gewonnen hadden).
Huidig doel: Engeland verder inpalmen en dan Empire of Britannia maken. Het is ergens rond 1300 in mijn game.

Als graaf of hertog van Brabant kan je bv eerst mikken op het maken of overnemen van het duchy waarin uw startgebied ligt. Dan misschien eens kijken of je een claim kan krijgen op naburige counties of duchies. En zo werk je verder tot je bv het koninkrijk van Frisia kan maken.

Je kan ook proberen om onafhankelijk te worden van het HRE, maar daar zou ik toch mee wachten tot er eens een burgeroorlog is en/of ge sterk genoeg zijt.
Old 16-07-2013, 23:51   #70   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Ben even opnieuw begonnen als graaf van Suffolk, maar misschien dat ik opnieuw begin in een latere periode, want nu zit ik met heel die oorlog tussen William The Conqueror en King Harald

Wel tof om te proberen het nabije Norfolk te krijgen, een plot om Norfolk af te pakken was mislukt dus dan maar open oorlog, ik had het bijna en toen CTD
Is het trouwens normaal dat het niet altijd mogelijk is om gewoon een claim te vervalsen ? In de tutorial werd dat uitgelegd alsof het iets doornormaal is, maar ik vind die optie nergens in het effectieve spel. Enkel de keuze om de titel van Norfolk af te pakken.

Wel een vraagje: Essex en Suffolk zijn dus van mij, maar hoe zorg ik er bvb voor dat Essex in het geval van mijn dood nagelaten wordt aan de erfgenaam ? Want nu zou dat verloren gaan blijkbaar...

Last edited by DM; 17-07-2013 at 00:09.
Old 17-07-2013, 06:57   #71   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

Als ge een vazal zijt geeft ge automatisch een deel van uw leger aan uw leenheer als hij het vraagt (zelfde concept als bij u en uw legers, die worden grotendeels ook gewoon van uw vazallen ontleend). Ik zou sowieso eerder in 1066 in Ierland starten, de Old Gods start is nog niet zo gebalanceerd imo en beter als ge de gewone timeframe al wat kent. De Noren zijn veel te OP momenteel.

Ge zit met gavelkind nu, dat uw titels verdeelt onder uw zoons/kinderen. Als ge op Laws klikt kunt ge zien welk opvolgingsrecht ge hebt en hoe ge het moet veranderen. Primogenituur is gewoonlijk het makkelijkst maar electoral is ook al veeeel beter dan gavelkind, het is redelijk makkelijk te manipuleren zodat uw heir ook uw titelopvolger is. Op dit moment kunt ge weinig doen, behalve uw tweede zoon een priester te maken (geef hem een kerk) of te doden.
Old 17-07-2013, 07:33   #72   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Ik heb geen zonen, geen vrouw,...

Ik kreeg gewoon de boodschap dat ik een opvolger had, maar ik denk dat die misschien al dood is ofzo want als ik bij mijn familie ga kijken staat er niemand die me op zal volgen...

Last edited by DM; 17-07-2013 at 07:37.
Old 17-07-2013, 20:24   #73   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Quote:
Originally Posted by DM View Post
Is het trouwens normaal dat het niet altijd mogelijk is om gewoon een claim te vervalsen ? In de tutorial werd dat uitgelegd alsof het iets doornormaal is, maar ik vind die optie nergens in het effectieve spel. Enkel de keuze om de titel van Norfolk af te pakken.
Wel een vraagje: Essex en Suffolk zijn dus van mij, maar hoe zorg ik er bvb voor dat Essex in het geval van mijn dood nagelaten wordt aan de erfgenaam ? Want nu zou dat verloren gaan blijkbaar...
Claims vervalsen gaat enkel via uw chancelor en de kans dat het lukt is afhankelijk van die zijn diplomacy skill. Meestal is dat maar 10-15% kans op een claim per jaar.
In het begin is het moeilijk om het claim-systeem te doorgronden, maar in principe is het gemakkelijker om een "echte" claim te krijgen dan er een te vervalsen.

Goeie claim uitleg: http://steamcommunity.com/sharedfile...d=130270733#-1

Quote:
Originally Posted by DM View Post
Ik heb geen zonen, geen vrouw,...

Ik kreeg gewoon de boodschap dat ik een opvolger had, maar ik denk dat die misschien al dood is ofzo want als ik bij mijn familie ga kijken staat er niemand die me op zal volgen...
Ge hebt altijd een erfgenaam (heir): als ge geen kinderen hebt kan dat uw broer/zus zijn, uw ouders, nonkels, tantes, uw heer, etc.
Dus zoek u een schoon vrouw en begin te kweken Best een vrouw die al gravin/hertogin is of erfgenaam van een hertog/graaf, dan krijgt uw opvolger meer land als de ouders sterven.
Let ook op haar stats en traits, want uw kinderen gaan die deels overerven.

En het is superbelangrijk om uw kinderen zelf op te voeden! Vanaf 6 jaar kan een kind een voogd krijgen die hen zal opleiden tot ze 16 zijn. In die periode krijgen die kinderen keiveel traits die ze aanleren van hun voogd, dus het is belangrijk dat ge dat zelf doet en zo zelf kunt bepalen hoe uw kinderen opgroeien.
Als j op een bepaald moment zelf geen kinderen (tussen 6 en 16) hebt, doe dat dan met de kinderen van uw vazallen. Zo kan je hen ook kneden tot goede onderdanen.

Als de Engelsen ook met gavelkind succession zitten zoals de Ieren is land verzamelen echt kut. Zo snel mogelijk switchen naar primogeniture (oudste kind krijgt alles).

Nog een doel als HRE speler dat ik gisteren vergeten was: keizer worden

Last edited by Archangelus; 17-07-2013 at 20:31.
Archangelus is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2013, 21:15   #74   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Ah ja, ik had toch een opvolger, m'n broer

Maar ik denk echt dat mijn arm laptopke da ni kan aanhouden, telkens ik het speel wordt die na een goede 20 minuten overhit en crasht het spel

Net nu ik Norfolk had over genomen en was getrouwd
Maar fuck, wa een spel.
Old 18-07-2013, 22:41   #75   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Game of Thrones eens geprobeerd, zalig

Klein landje (Byford) begonnen, dat deel uit maakt van The Rock (voorloper van de Lannisters).
Door intriges een claim kunnen maken op 2 naburige plaatsen, die ene krijgt zowaar even het volledige leger van mijn koning op zijn dak en ik krijg dan het land
Old 19-07-2013, 10:34   #76   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Ben ook van plan me wat bezig te houden met die GoT mod. Hebben de tutorials van CK2 zelf ook iets te maken met GoT? Of zijn mechanics zo veranderd dat ik het moet doen met de tooltips tijdens het spelen en youtube tutorials?
Robin is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2013, 10:40   #77   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Ik denk niet dat er mechanics veranderd zijn. Traits zullen er bijgekomen zijn, events zullen anders zijn en het speelt zich uiteraard niet af in Europa, maar voor de rest is het hetzelfde.
Old 19-07-2013, 10:49   #78   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

http://www.moddb.com/mods/crusader-k...hrones-ck2agot

Besides the obvious, which is a new interactive rendition of the fictional low-fantasy medieval setting of ASoIaF, you’ll notice a host of changes that build off the framework of the original (vanilla) CK2 game. In CK2, players battle against other rulers for control of various independent realms and kingdoms. In AGOT, while the potential exists for the realm to fragment into multiple kingdoms, in practice it very rarely happens. Players instead fight to control just one throne – the Iron Throne, forged by Aegon I Targaryen “the Conqueror” almost three centuries prior to the events of this saga. Additionally, events from CK2 have been adapted to fit within the lore and flavour of A Song of Ice and Fire. Some notable new features to mention; A new dueling engine so that lords may fight each other in personal combat on (or off) the battlefield; An all-new method for personal interaction between characters; Pets that (sometimes greatly) aid characters in battle; And a host of less significant (but no less important) features that together help create a solid and serious effort at bringing Westeros to life for gamers. The mod also utilizes features from various other mods, listed in detail in the credits section.

While CK2 and AGOT contain Role-Playing (RP) elements, this mod is not a full narrative recreation of the books. Just like CK2 and other grand strategies, the mod is dynamic in allowing players the freedom of exploring “What If?” scenarios. What if Robb captured King’s Landing? What if Stannis and Renly joined forces against Joffrey? What if Rhaegar Targaryen had killed Robert on the Trident instead of the other way around? All these things can, and may, happen in the mod, with or without the player’s choice. No game will ever be the same, whether you win or you die.
Old 19-07-2013, 17:22   #79   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

't Is nog een zeer ruwe mod, vind er zelf niet zo veel aan. Voorlopig is het weinig meer dan een nieuwe map met een paar extra events en decisions en het feit dat het zich allemaal in 1 rijk afspeelt doodt de herspeelbaarheid wel enorm.
Old 20-07-2013, 00:57   #80   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

Ik slaag er nooit in om over Paradox games te spreken zonder ze zelf weer te beginnen spelen. GoT mod eens geprobeerd maar is nog veel te ruw om plezant te zijn imo. Nu met Prince and Thane bezig, als Boudewijn van Vlaanderen al de koning van frankrijk verslagen en mijn onafhankelijkheid gewonnen, mijn kleinzoon staat klaar om naast vlaanderen van zijn moeder Luxemburg, Lower Lorraine, Toscane en Modena te erven.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules