Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 07-12-2015, 18:48   #41   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Ik heb geen idee :D
Eerst 2 dagen Tokyo, dan richting Mount Fuji om daar aan de voet die meren te verkennen. De rest plan ik ter plaatse wel..

Main goals zijn cultuur en natuur (al is dat laatste mss wat minder in de winter)

Iemand ervaring met Japanse telecom operatoren? Welke kunnen jullie aanraden? Nadruk ligt op internet vermoed ik, vermits Engels praten (bellen) wellicht niet altijd vlot zal gaan..
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2015, 20:16   #42   link
Cipherr
Junior Member

Cipherr's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cage View Post
En hoe was de reis?

Aanraders, welke steden,....
Ik vertrek binnen twee weken, can't wait
Super, de herfst is echt wel het ideale seizoen om Japan te zien, vooral wat de natuur betreft. Enig nadeel was dat het enorm druk was. Heb ondertussen een gruwelijke hekel aan Chinese toeristen en hun selfie-sticks. Heb Tokyo, Nikko, Takayama, Shirakawago, Kanazawa, Kyoto & Osaka bezocht. Aanraders: Fushimi Inari shrine in Kyoto...waarschijnlijk het hoogtepunt van mijn reis, combinatie van cultuur en beeldschone natuur daar. Nikko, Takayama & Shirakawago waren voor dezelfde redenen enorm de moeite.

Tokyo was leuk om eens gezien te hebben, maar na een paar dagen had ik er wel genoeg van eerlijk gezegd... Akihabara vond ik ook maar teleurstellend, had daar precies iets anders van verwacht. Heb in Tokyo wel veruit de beste sushi ooit gegeten, in een restaurantje in de buurt van Tsukiji vismarkt.

In Osaka was ik maar een dag, maar was ruim voldoende vond ik. Erg veel valt er niet echt te beleven. Het kasteel ginder was wel nog interessant.

Quote:
Originally Posted by BlackRabbit View Post
Ik heb geen idee :D
Eerst 2 dagen Tokyo, dan richting Mount Fuji om daar aan de voet die meren te verkennen. De rest plan ik ter plaatse wel..

Main goals zijn cultuur en natuur (al is dat laatste mss wat minder in de winter)

Iemand ervaring met Japanse telecom operatoren? Welke kunnen jullie aanraden? Nadruk ligt op internet vermoed ik, vermits Engels praten (bellen) wellicht niet altijd vlot zal gaan..
Heb in Narita airport gewoon een sim kaart gekocht bij een telecom operator (geen idee wat 't weer was, maar je vindt hen aan de rechterkant als je in de arrivals hal toekomt). Was geloof ik een 3000 yen voor 14 dagen waar je 250mb per dag kreeg, en je daarna op een soort "smalband" terecht kwam. Heb ginder redelijk vaak Facebook & Google Maps en zo gebruikt zonder problemen dus lijkt me ruim voldoende. Had ginder ook echt wel overal 4G, zelfs in de landelijke gebieden.
Cipherr is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2015, 19:35   #43   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Ik heb een gids geschreven over Japan: http://jpgui.de/ . Heb daar een jaar gewoond, dus als ge vragen hebt, PM gerust.
Old 05-01-2016, 09:44   #44   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Net terug, het was de max
Ik ga later wat uitgebreider posten maar wat een vet land. Echt een dikke aanrader!
Cage is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2016, 11:28   #45   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Heb jij in de oak hotel gezeten?
Old 05-01-2016, 11:30   #46   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Yes!
Old 05-01-2016, 11:31   #47   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Rofl. Ik was 1 van die 2 kerels die in de Libby zat met een pintje en zak chips (of was het een noodle soep?)
Old 05-01-2016, 11:34   #48   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Aaah, mijne maat zei dat hij Belgen had gehoord. Hoe was het voor u meegevallen?
Old 13-01-2016, 16:23   #49   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Yep yep. Was zeker de moeite.
Wel toeristischer dan ik had verwacht.
Old 04-06-2018, 21:40   #50   link
rooz
Rugbyfanaat

rooz's Avatar

Een week in Japan alvorens door te trekken naar de Filipijnen, doen?
Old 04-06-2018, 22:15   #51   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Sure. Tokyo is fun. Wel even kijken of het de moeite loont om elders naartoe te gaan.

Wanneer zou je gaan?
Old 05-06-2018, 07:28   #52   link
rooz
Rugbyfanaat

rooz's Avatar

in November
is dit een goeie guideline?

https://www.selectiveasia.com/japan-.../compact-japan
Old 05-06-2018, 21:54   #53   link
rooz
Rugbyfanaat

rooz's Avatar

in Japan van 2-11 November, landen in Tokyo en vertrekken van Osaka.
GIEV TIPS PLX

Last edited by rooz; 06-06-2018 at 06:21.
rooz is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules