Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 28-02-2018, 17:56   #81   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

awel

tis goe, gistere nen tijd gespeeld. die performance though, met nen deftige i5 en nen 1060 haal ik maar weinig fps. kheb ook in nvidia settings threaded optimization manueel op aan moeten zetten want daarvoor had ik freezes van 3secs in towns en kreeg één van mijn cores de volle 100% pounding

en dan was nie alleen ingame freeze, hebbet getest terwijl ik muziek was aant afspelen met winamp, dat was op heel mijn systeem. lijkt mij nie gezond als da constant gebeurd ma bon tis opgelost

Last edited by Ferrex; 28-02-2018 at 18:02.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2018, 18:02   #82   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

https://www.nexusmods.com/kingdomcom...rance/mods/121
heb met medium preset van bovenstaande mod met een nog ouder systeem dan het uwe een stabiele 60! Misschien eens proberen ?
Old 01-03-2018, 11:36   #83   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
awel

tis goe, gistere nen tijd gespeeld. die performance though, met nen deftige i5 en nen 1060 haal ik maar weinig fps. kheb ook in nvidia settings threaded optimization manueel op aan moeten zetten want daarvoor had ik freezes van 3secs in towns en kreeg één van mijn cores de volle 100% pounding

en dan was nie alleen ingame freeze, hebbet getest terwijl ik muziek was aant afspelen met winamp, dat was op heel mijn systeem. lijkt mij nie gezond als da constant gebeurd ma bon tis opgelost
Spel is slecht geoptimaliseerd op dat vlak en zet 100% op 1 core, om dan pas naar andere cores over te schakelen.
Het zou hopelijk met de volgende grote patch worden opgelost, maar dat wordt afwachten.

Er zijn zaken die je kan aanpassen in Task Manager, maar dat is wel vrij belachelijk om een spel te kunnen spelen aan vlotte fps.
https://www.reddit.com/r/kingdomcome...rmance_tweaks/

Last edited by DM; 01-03-2018 at 11:40.
DM is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2018, 00:57   #84   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

tis een plezant spelleke maar kust mijn kloten die performance is eigenlijk echt van een schandalig niveau, met of zonder mods. de mods geven mij wa meer fps maar in towns nog regelmatig van die cpu spikes (op 1 core) zoda heel mijne pc freezed. tis op't punt gekomen da ik waarschijnlijk er gewoon ga stoppen met spelen en hopen da nen grote patch in de toekomst het oplost, want dees, dees is onvergeeflijk voor een spel da 50 euro kost of wa wast. indie studio of nie, ge hebt gene engine zelf moeten maken, zorgt er tenminste voor dat recente pc's uwe zever kunnen draaien

alle cutscenes direct naar 30 fps ja ok cava ma dan fps die zonder vsync nen rollercoaster is (van 130 naar 30 is nie ongezien, plezant op nen 144 hz monitor) maar mét vsync aan is de performance nog slechter met meer freezes en algemene shitiness

"zet vsync af in uwe user.cfg tgaat helpen"

ja kzien het, wa nen brol maat

Last edited by Ferrex; 05-03-2018 at 01:01.
Old 05-03-2018, 01:14   #85   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

tis zo een spel dat gemakkelijk een GOAT gebeuren had kunnen zijn straight van nen onbekende developer maar het wordt totaal het toilet ingesmeten door bugs/glitches (in main story en side quests, daar ben ik zelfs nog nie over begonnen) en bovengenoemde perf. issues

geef mij maar dan maar the witcher 3 elke dag, fuck uw historische accuracy zenne kerel, ik zal dan wel een perfect spel spelen mét magie maar zonder de juiste historische referentie over een klein deel land op een paar tientallen kilometer van praag waar niemand nen zak om geeft behalve een hoop autisten
Old 05-03-2018, 01:19   #86   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

gadet?
Old 05-03-2018, 01:23   #87   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ja zenne maar na crash nummer 293 wassek het ff beu en dan mag die shit wel eens gezegd worden in de thread van

weetwel

het spelleke waarover het gaat. vooral omdat veel gasten die dees spel verdedigen tegenover mensen die last hebben van al die issues afkomen met "maar tis realitisch en goe onderzocht". das mij allemaal de max maar kan ik het misschien eerst een uur spelen zonder da mijn pc één van mijn cores wilt aborteren pls

Last edited by Ferrex; 05-03-2018 at 01:29.
Old 05-03-2018, 07:50   #88   link
Jens
Member

Tis een leutig spel en met die mod van jelliuz is de performance goed te doen, voorlopig nog geen crashes gehad maar wel een pak glitches waardoor ik moet reloaden en in combinatie met het brakke save systeem met saviour schnapps is dat wel frustrerend.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2018, 08:59   #89   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Ben ook gestopt met spelen, owv de performance issues (op een 1080Ti..).
Naart schijnt wordt er gewerkt aan een serieuze patch die de load over meerdere CPU cores gaat verdelen, ga daar op wachten.

Die mod van Jelliuz wel nog niet getest.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2018, 08:59   #90   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Ondertussen verslaafd aan Into The Breach, even goed en draait wél vlotjes
Old 05-03-2018, 09:29   #91   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Is van de makers van ftl, ik ben bang dat mijn leven voorbij is als ik dat koop
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2018, 10:27   #92   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Ftl vond ik wat minder, te veel RNG

Dit daarentegen is pure sex
Old 05-03-2018, 11:32   #93   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
ja zenne maar na crash nummer 293 wassek het ff beu en dan mag die shit wel eens gezegd worden in de thread van

weetwel

het spelleke waarover het gaat. vooral omdat veel gasten die dees spel verdedigen tegenover mensen die last hebben van al die issues afkomen met "maar tis realitisch en goe onderzocht". das mij allemaal de max maar kan ik het misschien eerst een uur spelen zonder da mijn pc één van mijn cores wilt aborteren pls
Wat hier hielp was online saves via steam afzetten en ook de steam overlay uitschakelen. Dan zien dat je altijd fullscreen bezig bent en niet borderless. Quality staat hier op medium wel, en motion blur af. Ik had dezelfde problemen in het begin met de constante freezes, maar nu freezed het eens om de zoveel uur voor een secondje. (Vsync afzette geeft meer frames wel, maar ik kan niet tegen tearing dus heb ik aangelaten hier).

Voor je into the breach koopt; het is vele malen eenvoudiger dan ftl met niet veel variaties tussen de verschillende runs doorheen het spel. Voor derest is het wel leuk.

Last edited by Muis; 05-03-2018 at 11:40.
Muis is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2018, 12:30   #94   link
Jens
Member

Die mod helpt echt wel een pak, en zet altijd motion blur uit. Ik speel met very high settings nu op 1440p met een 980Ti en i5-6600 en het draait met een framerate die bijna nooit onder de 60 zakt. Zonder mod ging de framerate regelmatig tot 30-40. Bovendien is er 's nachts ook geen glow meer rond de personages en heb ik geen last meer van flikkeringen. Ik krijg nog altijd een occasionele freeze of stutter, maar in afwachting van een patch is het goed speelbaar.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2018, 12:30   #95   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Ftl vond ik wat minder, te veel RNG

Dit daarentegen is pure sex
Fuark. Wou net in een andere thread horen of er al volk het gekocht had. Straks toch ook maar kopen.
Old 05-03-2018, 14:38   #96   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

ik heb echt nog geen enkele keer ne crash of iets dergelijks gehad

ene keer dat onzen henry automatisch naar rechts begon te lopen na een cutscene, maar dan moest ik maar ne keer op D drukken en twas opgelost
Old 05-03-2018, 15:24   #97   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

post eens wat screens mannen, ik ben tempted.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2018, 15:44   #98   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Old 05-03-2018, 16:19   #99   link
Xcarma
Senior Member

Xcarma's Avatar

LOL - bitterballen over men bureau
Xcarma is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2018, 16:35   #100   link