Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 26-03-2015, 07:19   #41   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
HLN review

"We hebben het nog niet uitgespeeld, maar het is niet zo goed als Call of Duty"
Ik ben principieel tegen het verdedigen van HLN, maar in dit geval vind ik het toch wel bewonderenswaardig dat ze een eigen mening hebben en niet meegaan met de Souls (of elke andere AAA) hype, zoals de meesten.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2015, 07:57   #42   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Zonder verpinken tegen de stroom of populaire mening/massa in gaan; ik bewonder het steeds als geen ander, maar game recensies op HLN.be ? Seriously? Rofl, ik leer elke dag bij.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2015, 07:57   #43   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Gisteren opgestart. Co-op is in het begin toch wat omslachtiger geworden dan Demon en Dark Souls. Je moet blijkbaar eerst 10 insight krijgen om te kunnen joinen en die insight krijg je door ofwel een baas te verslaan (+4 insight) of door vaste items te vinden. En voor elke co-op sessie te kunnen starten, heb je ook één insight nodig.

Voor de rest speelt het wel aangenamer dan Demon/Dark Souls en vooral veel offensiever. Leven verloren door een vijand? Val hem direct aan en je kunt zo bijna alles recuperen wat je verloren hebt.

Sfeer is ook weer wat horror gerichter en sommige vijanden zijn toch al zware klootzaken. Zijt ge u aan het focussen op een groep voor u, komt er opeens een patrouille totaal ongemerkt u in de rug naaien.
Old 26-03-2015, 08:52   #44   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Gisteren ook eventjes kunnen spelen. Speelt inderdaad wel redelijk vlot, maar hierdoor m'n eigen toch een beetje teveel laten gaan en dood gegaan. Al meteen een eerste keer op m'n eigen moeten grommelen.
Daarna in slaap gevallen tijdens loading screen, dat die patch maar snel uit komt.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2015, 14:51   #45   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Mijn eerste Souls game.
Een dik uur gespeeld en een stuk of 50 kills later (niks noemenswaardig) heb ik les 1 al geleerd: zoek shortcuts/lantaarns. Zie er ff tegen op om helemaal terug dat stuk te doen om mijn Blood Echoes te gaan halen. Blijven die liggen zolang ik niet terug doodga?

Ik vind het wel zeer cool. Het besef is er wel direct dat 9/10 keren dat je dood gaat, het echt wel aan jezelf ligt. Buiten die 1e keer toen ik een trap opliep en 10 mobs op mij kreeg

Zwaar benieuwd naar men eerste boss.
Maar eerst terug zo goed als opnieuw beginnen.
Old 28-03-2015, 15:03   #46   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Echoes kan je normaal terug krijgen door een vijand in de buurt van uw dood te verslaan die uw Echoes bij zich heeft. Meestal kan je hem herkennen door zijn ogen die anders zijn.
Old 30-03-2015, 22:41   #47   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Hoever zitten jullie? Juist Father Gascoine verslagen en brooch afgegeven.
Elk hoekje is wel verkend tot nu toe.
Old 31-03-2015, 07:54   #48   link
minion
beefcake!

minion's Avatar

Mijn eerste 'soul' game, and I am getting my ass kicked
Nog niet voorbij Center Yarnham. Wat vraagjes:
Hoe equiped ge molotov cocktails en smijt ge die??
Ik ben tot bovenop die brug geraakt (nog na die mob), die 2 weervolven gemolled maar dan in de sewers gesukkeld en ergens afgevallen en gestorven. Was heel hard balen. Zit ik daar nog ver van een nieuwe checkpoint dat ik terug naar Hunters Heaven kan gaan?
Kan je in level stijgen of iets dergelijks? Het enige wat ik al gedaan heb om mij te verbeteren is, wanneer ik genoeg blood echoes had, teruggegaan naar mijn eerste checkpoint om dan betere gear (handschoenen, broek en body armor) te gaan kopen.
minion is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2015, 08:49   #49   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Ge equiped items via de 'options' knop. Daar kan je onderaan je items in quickslots zetten. Tijdens het spelen kan je dan wisselen tussen die quick items door naar onder te drukken op de controller, op die linkse knopkes.
Ik zou wel zuinig zijn met die cocktails. De oil urns die je vindt verdubbelen de molotov dmg ook.

Je moet eerst zo'n madman's insight (te vinden op een of ander lijk) gebruiken vooralleer je in Hunter's Dream kan lvl'n bij die pop, dit in ruil voor blood echoes.
Armor had je niet echt moeten kopen, er ligt ergens een lijk bij de riolen waar een betere upgrade van alles te vinden is. En deze set ziet er nog cool uit ook.
Old 31-03-2015, 09:16   #50   link
minion
beefcake!

minion's Avatar

Quote:
Originally Posted by Prumpy View Post
Ge equiped items via de 'options' knop. Daar kan je onderaan je items in quickslots zetten. Tijdens het spelen kan je dan wisselen tussen die quick items door naar onder te drukken op de controller, op die linkse knopkes.
Ik zou wel zuinig zijn met die cocktails. De oil urns die je vindt verdubbelen de molotov dmg ook.

Je moet eerst zo'n madman's insight (te vinden op een of ander lijk) gebruiken vooralleer je in Hunter's Dream kan lvl'n bij die pop, dit in ruil voor blood echoes.
Armor had je niet echt moeten kopen, er ligt ergens een lijk bij de riolen waar een betere upgrade van alles te vinden is. En deze set ziet er nog cool uit ook.
Thx.
Ja dat ik die armor gekocht heb, is ook niet echt verloren? Aangezien alle enemies respawnen ben ik toch niet echt iets verloren door dat te kopen.
Ligt die Madman's Insight in Yarnham Central?
De volgende checkpoint ligt achter die baas? Die is blijkbaar vanachter op die brug te vinden?
Old 31-03-2015, 09:26   #51   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Ik heb nu zo'n 6 tal checkpoints (= lanterns) in Central Yarnham.
Die madman's insight ligt ergens op zo'n lijk, ge moet er 1 van gebruiken voordat die pop levend is in Hunter's Dream.
Ik denk (maar ben totaal niet zeker) daar in de buurt van die hondenhokken. Ge komt daar door die kisten kapot te meppen daar waar die dikke mob aan de andere kant van de deur staat te bonken van dat groot kampvuur waar iedereen rond lijkt te hangen.
Old 31-03-2015, 09:44   #52   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Gewoon vechten tegen de eerste baas en je belandt automatisch in Hunter's Dream ongeacht het resultaat. Vergeet trouwens ook niet om de talrijke shortcuts open te zetten, spaart je veel tijd uit. vb. Net voorbij de weerwolven is er een huis waar je direct uitkomt op de lantaarn.
Old 31-03-2015, 10:04   #53   link
minion
beefcake!

minion's Avatar

Vind een gebrek aan een map wel kinda annoying.. En zoek dat ook niet graag op internet omdat het gevoel van ontdekking dan ook wegneemt natuurlijk
Old 31-03-2015, 10:19   #54   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik denk wel dat dat bij het spel hoort.
Na 20 keer doodgaan, zal je de map wel leren kennen

Zelf wel de tijd niet meer gevonden om te spelen
Wat is trouwens het verschil tussen de startwapens? Qua damage lagen die precies dicht bij elkaar. Range? Snelheid? Ik vond dat menu bij het kiezen echt niet duidelijk.
Old 31-03-2015, 10:28   #55   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Moveset is zowat het grootste verschil op die wapens. Zelf loop ik nu met die speer rond, blijkbaar zijn er weinig vijanden die veel def hebben op thrust dmg. Wel nog niet veel vijanden gehad waar je echt de tijd hebt om traag uit te halen zodat je wat meer dmg kan doen. Dit leek beter te werken in Dark Souls.

Geen map vind ik prima. Toch zalig om op deze manier de levels te ontdekken, en vooral de shortcuts. Daarbij is de levelopbouw te complex voor een map.
Old 31-03-2015, 10:51   #56   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Wacht maar tot ge in de Forbidden Forest kom, dat is pas complex.
Old 31-03-2015, 17:44   #57   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Nog eens 1.5u gespeeld. Nog altijd aan het begin

Die grotere mob die aan de poort rommelt is de "shortcut" zeker?
Wel opnieuw begonnen met de Cane en er eigenlijk spijt van. Vond de axe precies beter. Mss nog eens herstarten met de saw.
Old 31-03-2015, 18:47   #58   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

De shortcut is als je links van de poort loopt waar die dikke zit, daar staan kisten opgesteld die je kapot kan maken. Daarachter kan je dan naar een stukje beneden waar honden zitten.
Old 31-03-2015, 18:50   #59   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Eerste shortcut en aan te raden voor je aan de baas begint: net voorbij die 2 weerwolven op de brug is er links een huis. Dit is de shortcut naar uw lantern.
Old 31-03-2015, 19:14   #60   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Prumpy View Post
De shortcut is als je links van de poort loopt waar die dikke zit, daar staan kisten opgesteld die je kapot kan maken. Daarachter kan je dan naar een stukje beneden waar honden zitten.
Ik durfde daar niet naar beneden uit schrik om weer dood te gaan
Ondertussen wel een pak minder schrik. Durf al regelmatig 2-3 mobs tegelijk te lijf te gaan atm. (Ik ga daar later nog veel spijt van hebben wss)

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules