Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 09-05-2018, 17:37   #21   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

't ziet er echt goed uit, maar de eerste niet volledig uitgespeeld en de White March maar een klein stukske gezien. Dus eerst wil ik daar eens volledig opnieuw mee beginnen.
Tegen dan zal er wel een complete edition van deze zijn inclusief dlc.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2018, 21:30   #22   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Moet nog altijd verder geraken in Div OS 2.

Heb trouwens de eerste POE ook nog altijd staan. Is die wat de moeite?
Ik vond de eerste echt een goed spel met zeer duidelijke (goede) invloeden van de Infinity Engine games van vroeger. Sommige systemen zijn iets ingewikkelder dan ze zouden moeten zijn, zoals bv character skills/specs of bepaalde combat mechanics (ik weet niet direct hoe ik het moet omschrijven), maar eens je ermee weg bent vlot het wel (een beetje zoals de D&D regels ).

Als je DOS 2 gespeeld hebt (mogelijke spoiler? -->) ga je ook zien waar Larian veel van hun mosterd gehaald hebben

Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
't ziet er echt goed uit, maar de eerste niet volledig uitgespeeld en de White March maar een klein stukske gezien. Dus eerst wil ik daar eens volledig opnieuw mee beginnen.
Tegen dan zal er wel een complete edition van deze zijn inclusief dlc.
Ja, ik schat dat ik ook zoiets ga doen. Bij de eerste heb ik dat ook gedaan en tegen dan waren er al superveel balancing patches geweest waardoor ik een afgewerkt spel kon spelen. Because Obsidian, weetewel
Old 11-05-2018, 16:15   #23   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Den eerste is nu inderdaad veel beter dan bij release toen de combat een beetje een rommelige bedoening was. The White March vond ik trouwens een sterke expansie, beetje het Icewind Dale gevoel (en niet alleen omdat ge ook in het hoge noorden zit) - een serie die ik altijd onderschat gevonden heb.

Wat ik wel hoop voor deze sequel is dat de steden minder leeg en statisch aanvoelen en dat ze toch een beetje gas terugnemen qua breedsprakerigheid. Eerste had soms toch wat last van veelschrijverij (lees je in een blok tekst 3 keer hetzelfde anders geformuleerd) en info dump-characters. Als ze dat succesvol aangepakt hebben komt het wel goed.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2018, 08:03   #24   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Al even bezig, good stuff. Ben al een uur of 10 bezig geweest in de eerste grote stad alleen al, main quest (main quest?) al compleet vergeten.

Grootste wijziging in combat is dat veel van de abilities 1 use per encounter zijn geworden, incl een 'empower' per character (oftewel 1 ability superpoweren oftewel de helft van expended resources teruggeven -> zeer nice voor lange encounters om terug spells te geven aan priests).
Dus je kan terug meer tactischer te werk gaan zonder te moeten resten continu. Veel toffer. Met exploren ook harde encounters tegengekomen ('rood 3 skulls') die gingen door veel moeite te steken in combinaties

Ik heb nog steeds problemen met aggro naar Eder te trekken als de vijand van verschillende richtingen komt. In PoE 1 had ik dat opgelost door 1 melee, 4 ranged te gaan - nu heb ik 3 melee (xoti, cipher me, Eder). Misschien dat ik dat ga aanpassen, maar ik geraak er wel aan uit dankzij meer gebruik van 1/encounter abilities.

De boot nog niet echt opgeweest, komt wellicht nu aangezien ik bijna in Nekataka gedaan ben
Alex is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules