![]() |
![]() |
#81 link | |
كنت جوجل ترجمته
|
Quote:
Terwijl ik elke dag 1.5u-2u van turnhout/ham naar Brussel moet. Echt sommige mensen hebben slaag nodig als ze reclameren over 30km te rijden naar het werk. Anyway on topic: ik ben ook rustig aan het rondzien hier in de streek en heb mijn ogen laten vallen op een paar huizen waar ik zaterdag eens ga zien. Maar ik heb zo mijn wrang gevoelens ivm met die prijzen en denk toch dat deze nog gaan zakken. Ik zie hier in mijn dorp dat de huizen moeilijk verkocht raken en dat ze de prijzen nu al beginnen te drukken ... ofwel vragen ze teveel ... dat kan ook.
![]() |
![]() |
#82 link |
Senior Member
|
De markt zal misschien iets nuchterder worden, maar echt zakken, dat moet ik nog zien. En dan nog, als het al zal zakken zal het niet veel zijn, en op iets langere termijjn gaat dat toch gewoon weer stijgen. Inflatie, weetwel.
Wij zijn er gewoon voor gegaan. Ideaal huis gevonden waar we onszelf best oud zien worden, uitstekend gelegen, niet bij getwijfeld en gekocht. Nog 6 weken voor we intrekken en van het verloren geld van de huur af zijn. Ik geef Takeshi en jou gelijk btw: een half uur rijden is wa geen bal. Ik rij alle dagen +-2u15 (het laatste half jaar 30K gedaan) en vind dat zeer goed te doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 link |
Work In Progress
|
ik zou m'n eigen een kogel door de kop jagen moest ik elke dag 2u in de file staan
of misschien eerst 'Fallen Down'-stijl op een rampage gaan. kan ook
![]() |
#84 link |
Senior Member
|
Iedereen maakt toch voor zichzelf uit of hij in 30 km wil rijden of niet? Ik kan perfect begrijpen dat er mensen zijn die liever werk zoeken op 10 min fietsen van hun deur dan gelijk mij elke dag 2-3 uur onder baan te zijn om in Brussel te komen werken.
En Eniac, er is een verschil tussen een half uur doorrijden van bvb Gent naar Kortrijk, of een half uur te doen over 5 km in de file. Ik heb op anderhalf jaar 60.000 km gedaan, waarvan het grootste stuk aan 5 per uur ![]()
![]() |
#85 link |
.
|
Een voorbeeld daarvan (qua huurprijs dan) :
http://www.animmo.be/index.cfm?lang=...ates_ID=159161 vs http://immoweb.be/nl/Rent.Estate.cfm...llery=&xpage=1 Het ene ligt in een residentiele wijk, sterk bebost ook, is een alleenstaande woning, dubbele garage en dubbele badkamer, en heeft weinig of geen last van vliegtuiglawaai. Het tweede ligt in een nieuwe wijk met allemaal dezelfde huizen, is een 3gevelwoning, op nog geen 1500 meter van de startbaan ![]() De afstand naar brussel en leuven is vergelijkbaar, pakweg 3-4km verschil. Vragen staat vrij zeker? ![]() Last edited by Magnum_; 18-04-2008 at 11:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 link | |
Senior Member
|
Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 link |
Senior Member
|
morgen in de tijd
Vastgoedgids: http://www.tijd.be/service/vastgoedgids niet direct om huizen te kopen, wel om de waardes te bezien van regio tot regio, ik ben benieuwd ![]() In 2006 stegen de prijzen van woonhuizen in Mechelen gemiddeld met 15%. En ook in 2007 werden de prijzen van woningen opnieuw gemiddeld 10% duurder, appartementen 6%, bouwgronden 5%. ben blij dat we vorig jaar huis gekocht hebben ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 link |
[b]1337[/b]
|
Huis gaan zien van 225K, mooie halfopen. Je moest wel het jaren 50 interieur volledig vernieuwen. Jezus.
![]() |
#95 link |
Senior Member
|
In Gent aan't Zuid stond er onlangs een huis te koop, 400k voor een 250m² en 2 verdiepingen (ongeveer). Het werd verkocht binnen een week.
Als je koopt om altijd in te blijven wonen kan je imo gewoon best kopen op een plaats die nog veel groeimogelijkheden heeft. Mijn ouders hebben toenertijd dit huis gekocht voor niets (het Zuid stond er toen nog niet) en nu is het al 5 keer zoveel waard. Je moet ook wel bereid zijn iets te doen. Oftewel geef je een deel van je dromen op oftewel ben je bereid om te werken aan je huis. Hoe moeilijk kan dat zijn? Als je zo close bent met je familie zullen die toch wel gerust een handje helpen. Er bestaan tegenwoordig ook handleidingen voor alles en nog wat..
![]() |
#96 link | |
Senior Member
|
Quote:
Lees: wat Wannes zei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 link |
.
|
Met 1400 euro betaal je de lening voor die woning af, en dat is dan te duur om te gaan huren, want dan koop je het beter zelf. Het toont gewoon aan dat er nogal wat verschillen zijn te vinden, in dezelfde regio. Vragen staat vrij. Die woning aan 1400 euro zal nog wel even te huur staan, die van 1300 euro was bijna meteen verhuurd.
Maar de tendens hier in de buurt is toch dat de prijzen insane zijn in de meeste gevallen. Alleen koop je bij ons niets meer, met 2 betaal je 20 jaar af (en dan zal het de eerste tijd water & brood zijn), de banken zullen eerder pushen naar 25 jaar en meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 link |
كنت جوجل ترجمته
|
langs de ene kant heb je wel langer belastingvoordeel als je langer leent
![]() Wat ben ik toch een aap... maar je moet het positief zien. Maar ik ga toch zien naar een huisje waar ik maar minimum moet lenen. Er is nog altijd een later wanneer ik de lotto win en win for life.
![]() |
#99 link |
[b]1337[/b]
|
Vandaag een bungalow type huis gezien in een wijk, met mooie tuin en 4 slaapkamers. Jammer genoeg was alles nauw bemeten, waar mijn vriendin op afknapte. De keuken was te klein voor haar
![]() Mijn droombuurt. De wanhoop nabij.
![]() |
#100 link |
Comic Otaku
|
ps, mocht ge't nog niet weten of zo, zou me verbazen maar bon, zeker eens huizen checken op immoweb.be daar heb ik eigenlijk het mijne langs gevonden
![]()
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|