Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 14-05-2015, 13:27   #1   link
BlaCkBirD
Senior Member

BlaCkBirD's Avatar

rolluiken / voorzetrolluiken

Help mij even

We gaan dus toch opteren voor rolluiken, en aangezien rolluiken zelf niet goed zijn voor uw isolatieschil (en dus ook e-peil) zijn we aan het kijken naar voorzetrolluiken.

Die dingen zijn in 95% van de gevallen lelijk.
Enkel als de gevel uit crepi bestaat en de voorzetrolluiken dezelfde kleur hebben vallen ze minder op en zijn ze dus minder lelijk

Nu ben ik al even aan het googlen om deze in te bouwen in een luifel.
Het voordeel van de luifel is dat oa uw ramen minder snel vuil worden, je kan ze ook voorzien van verlichting om zo wat sfeerlicht/avondlicht te bekomen.

Nog bouwers/verbouwers met tips?

dit is een beetje het idee, enkel zou de voorzetrolluik in de luifel zelf moeten komen
Old 14-05-2015, 17:29   #2   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Andere voordelen van ne luifel (zeker aan de zuidkant):

- in de zomer zit de zon hoog en zal ze minder binnen schijnen en zal dus uw ruimte koeler blijven, zoals op uwe foto.

- in de winter staat de zon lager en zal deze dus meer binnen schijnen en toch uw ruimte voldoende opwarmen.

Wij zelf hebben de gewone rolluiken behouden. Ja, slechter voor uw isolatie maar wij hebben toch geen geÔsoleerde muren.
kar is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2015, 16:58   #3   link
Deff
!= Deffe

Wat is eigenlijk de reden om rolluiken te laten installeren? (serieuze vraag, heb nooit gesnapt waarom mensen dat doen, isolatievoordeel lijkt mij niet meer van deze tijd, en privacy enkel indien je voorgevel echt tegen de straatkant staat)
Inbouwen onder een luifel is normaal wel te doen, bespreek dat eens met uw architect. Maar een luifel ga je normaal enkel aan je zuidgerichte ramen plaatsen, dus voor de rest gaat ge altijd met een aantal 'lelijke' rolluiken zitten (of het moet zijn dat uw huis perfect georiŽnteerd staat)
Deff is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2015, 17:04   #4   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Rolluiken verduisteren beter dan eender welke gordijnen. Dan word ik in de zomer tenminste niet wakker van het licht.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2015, 20:24   #5   link
BlaCkBirD
Senior Member

BlaCkBirD's Avatar

rolluiken voor ons is voornamelijk voor

- verduistering om te slapen, hoewel dit voor mij niet direct een probleem is voor mijn vriendin en zoontje wel, van zodra het licht wordt dan worden ze wakker (en ik dus ook !! )

- toch een zeker veiligheidsgevoel, als ik nu 's avonds beneden alle rolluiken aflaat is het toch een gesloten geheel
Old 16-05-2015, 01:12   #6   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Warmte buitenhouden.
Blade is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules