Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 06-02-2020, 06:58   #27701   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Quote:
Originally Posted by ran View Post
Fuck off. De post wordt betaald om pakjes te leveren. Niet om die op hun kantoor te laten liggen en een briefje in de bus te steken dat je het mag komen afhalen.
Haha, ja inderdaad net zoals de NMBS betaald wordt om treinen op tijd te laten rijden. Die luie fuckers moeten hun werk maar doen.

Kijk eens aan, we komen meer en meer overeen.
Old 06-02-2020, 08:56   #27702   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by B0Yke View Post
Er is ook gewoon iets fundamenteel mis met het systeem om pakjes te leveren bij mensen aan de deur tijdens kantooruren.. Allé, nie dan? Tuurlijk is meer dan den helft nie thuis en raken die bezorgers gefrustreerd.
Dit. Ik laat in principe alle pakjes op een postpunt leveren.
Voordeel is wel dat dit op 10m van mijn deur is en open tot 18u.
Die dag extra wachten is er in de meeste gevallen toch, omdat je niet thuis bent.

Tenzij het Postnl is. Die kerel woont achter mijn hoek en levert steevast na 18u vlak voor hij zelf naar huis gaat. En als er niemand thuis is, zet hij het in onze fietsenberging. Held.

Last edited by Turtle; 06-02-2020 at 09:26.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2020, 09:15   #27703   link
rooz
Bange Blanke Man

rooz's Avatar

Alles opt werk, behalve drugs via darkweb of course
rooz is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2020, 09:27   #27704   link
Horla
Senior Member

Het irritante is ook dat bpost wel vraagt naar uw voorkeuren maar er geen rekening mee houdt. Wij hebben een pakjesbrievenbus dus eerst daar in en als het niet past in de pakjesautomaat een straat verder. Dat tweede gebeurd quasi nooit. Ik moet altijd naar het postkantoor de zaterdag net zoals de rest van de gemeente want er zijn dan altijd 30 wachtenden voor u...
Horla is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2020, 09:38   #27705   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Tis overal iets ze. Die mannen kunnen niet volgen en doen maar op. Mijn bestelling behang wordt van een Duitse firma via DHL geleverd. Maandag verzonden en vanmorgen nog steeds niet geleverd.

Bellen naar de firma. Dag meneer. Gisteren aangeboden om 12u37 maar niemand aanwezig. Dag mevrouw, we waren met drie personen aanwezig in de zaak en niemand gezien.

Oh excuseer, ik controleer verder. Hij heeft het afgezet aan DHL punt van Q8 Ninove. Er moet een briefje in de bus zitten met informatie en instructies.

Geen briefje te vinden en iemand daar achter mogen sturen...

Stopt keer allemaal met uwen brol thuis te laten leveren zodat Meghmed tijd heeft voor zijn werk te doen en ik daar geen last van heb. Merci yooo

“WE HATE SPORTING"

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2020, 10:17   #27706   link
Kalutica
Fanboy

Kalutica's Avatar

Ik ben een van de weinige die geen problemen heeft. Bijna alle pakjes op tijd geleverd en altijd op “voorkeursplek” wanneer we niet thuis zijn.
Old 06-02-2020, 10:25   #27707   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Ze komen vandaag voor een tweede aanbieding.

SPANNEUND

(oh, en Jabba: als er een freetext veld was geweest, zou ik daar iets in gezet hebben dat ik verwacht dat een bedrijf als BPost ervoor zorgt dat hun mensen voldoende tijd hebben om hun werk naar behoren te doen - postbode was ooit een mooi beroep met als enige nadeel dat je vroeg moest opstaan, nu is het rushen om geen 10 uur per dag te moeten werken. Die beginnen om 5 uur ofzo, en hebben pas gedaan als hun toer gedaan is - normaalgezien rond een uur of 2, soms vroeger, tegenwoordig meestal later

edit: en de NMBS die hebben miljoenen betaald aan een project om de schuld voor treinen die te laat zijn te verdelen tussen de NMBS en Infrabel - dat was een project waar ik maar even op gezeten heb omdat ik het slecht verdroeg dat we maar werk hadden om 5 minuten per dag te vullen, maar daar wel 8 uur op MOESTEN boeken).
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.

Last edited by ran; 06-02-2020 at 10:32.
ran is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2020, 10:52   #27708   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Ja ma ja ran ik vind ook dat werknemers in goede omstandigheden hun werk moeten kunnen uitvoeren. En net zoals jij, dat ik daar echter wel geen ongemak mag van ondervinden, indien dat niet zo is.

Ik zou net zoals jij best een tektsvakje willen invullen als support voor die overwerkte werknemers hoor, maar ik verwacht wel net zoals jij de dienstverlening waar ik recht op heb.

Last edited by LukeSoloSalade; 06-02-2020 at 10:56.
LukeSoloSalade is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2020, 10:54   #27709   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

over BPOST gesproken... net leuk nieuws gehad. Voor de behandeling van mijn verzendingen hebben ze 1 dag extra verwerkingstijd nodig bij onze drukker, want Bpost verdeeld het land in in 2 zones A&B. Die veranderen om de 6 weken, dus we kunnen dat niet op voorhand weten.
Ajah en om op te halen en te verzenden, minstens 4 werkdagen.

Mijn strakke planning wordt nu retestrak verdommeuh.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2020, 11:24   #27710   link
matias
Senior Member

matias's Avatar

Stilaan aan het kijken voor nieuw netwerk te leggen in mijn verbouwing.

Ik zou gaan voor Cat6 omdat de meerprijs voor Cat6a niet echt nodig is lijkt me, maximale kabel lengte is rond de 50m, maar dat zal eerder voor een bewakingscamera zijn ofzo.

Is er toch een voordeel om voor Cat6a te gaan?

En moet dat shielded zijn? Merendeel van die kabels gaan samen met mijn stroomdraden liggen in goten/wachtbuizen.
matias is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2020, 11:25   #27711   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by matias View Post

En moet dat shielded zijn? Merendeel van die kabels gaan samen met mijn stroomdraden liggen in goten/wachtbuizen.
Ja, net daarom dat het shielded moet zijn. Moesten ze nu apart liggen, dan was dat niet nodig. Maar als je er stroomdraden naast legt wel ja.
kar is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2020, 18:45   #27712   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Gaan ze echt samen liggen? Of liggen ze allemaal langs elkaar in de muur in hun eigen preflex buis?
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2020, 08:46   #27713   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Lijkt me nu niet iets waar ge later mee wilt sukkelen. Voor mij zo da ne no brainer zijn. Shielded.
Old 21-02-2020, 13:31   #27714   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ik heb mij eens een jaarabbo gekocht voor de F1 TV-streaming (staat in de promo nu, 48 euro voor een jaar ipv 65), maar blijkbaar werkt die website niet goed via de browser van LG webos. Ook is er geen LG app beschikbaar.

Wat is dus een goedkope edoch deftige manier om een website te streamen naar een LG smarttv? Mag vanaf PC (hoewel ik geen zin heb om een hdmi-kabel te trekken naar daar) of Iphone/Ipad zijn. Ik weet dat er verschillende mogelijkheden zijn, zoals chromecast, appletv, lightning to hdmi-adapter, ... maar ik heb met geen enkel ervaring.

Mod: Bedenk me net dat ik nog een laptop liggen heb die ik misschien kan aansluiten, maar toch, als er iets makkelijkers is, zijn tips altijd welkom.

Last edited by HeLLBirD; 21-02-2020 at 14:12.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2020, 15:00   #27715   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ik ben enorm content van onze chromecast. Ik zette vroeger ook altijd mijn laptop naast de TV, maar nu hoeft dat niet meer. Alleen voor mijn MKV bestanden op de TV moest ik wat zoeken met plex, maar ook dat wijst zichzelf uit.
kar is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2020, 16:07   #27716   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

'k Zal nog wat moeten wachten precies:

Quote:
Een app voor Smart TV-internettelevisies is op dit moment nog niet verkrijgbaar. Wel kan er via de app voor tablet of smartphone naar een groter beeldscherm gestreamd worden. Dit kan echter alleen via de streamingtechniek Airplay van Apple. Een Apple TV HD of Apple TV 4K mediaspeler is hiervoor dus vereist. Daar komt binnen enkele maanden wel verandering in als de nieuwste modellen Smart TV-internettelevisies van enkele fabrikanten - waaronder LG, Samsung en Sony - Airplay 2 gaan ondersteunen. Een groot gemis is wel dat de app geen ondersteuning biedt voor Chromecast. Dat is namelijk de meest gebruikte streamingtechniek in Nederland.
Kak dus. Of gaat dit enkel over de app, en zou het via de website wel werken?

En ter info, er is een Plex-app in de LG Store. Werkt heel goed, dus daarvoor is extern stream-apparaat niet nodig.

Mod: Zal wel gewoon laptop en hdmi worden. Voor die paar keer per maand is dat nu niet de grootste last.

Last edited by HeLLBirD; 21-02-2020 at 16:12.
Old 21-02-2020, 21:43   #27717   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Als ge een plex app hebt op u tv die bitstreaming aankan niet nee, anders is die plex op tv ni goed :/ geen dolby & DTS. Vooral Sony's hebben er last mee.

Wel pech dat de app geen chromecast heeft, zo zie ik gewone tv tegenwoordig, yelo play of vrtnu, geen digicorder meer nodig.

zie eens via de website? staat er rechtsboven in chrome een cast icoontje?
Teki is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2020, 07:48   #27718   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Kent er iemand deze shit nog?

Nostalgie.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2020, 09:50   #27719   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Mod: Zal wel gewoon laptop en hdmi worden. Voor die paar keer per maand is dat nu niet de grootste last.
Windows 10 laptop? Probeer eens of die de tv niet als "wireless display" kan gebruiken (Miracast).

In de praktijk blijkt dat, zelfs als de tv het zogezegd ondersteunt, voor sommige toestellen wel en andere niet te werken. Toch de moeite om te proberen.

Ik heb uiteindelijk gewoon een NUC gekocht die permanent aan de tv hangt en gebruik de apps totaal niet meer, maar kan me voorstellen dat niet iedereen graag met een volledig toetsenbord in de zetel zit.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2020, 15:39   #27720   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Awel, ik ging hier net komen zeggen dat het via mijn laptop ging via Miracast. Wel efkes serieus zitten vloeken voor ik door had dat mijn tv nog niet op de wifi zat (is aangesloten met vaste kabel). Daarna ging het perfect, meer dan voldoende tot de app er is.

Ik kijk er al naar uit. Eindelijk nog eens deftig F1 op tv, in alle luxe. 'k Word bijna nostalgisch.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules