Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 10-08-2017, 10:59   #15201   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
tzal barry lyndon part 1 en barry lyndon part 2 worden, sebiet deel 1

3 uur en 3 minuten ok dan stanley

nog maar te zien of da mij ga interesseren want echt smakelijk klinkt een 3 uur durende kostuum drama nu ook weer nie
ja ma zo niet he. man up.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2017, 11:07   #15202   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Als je wat geduld kunt oefenen, kun je Barry Lyndon op 20 en 30 augustus in de Cinematek op't grote scherm (en in één stuk ) zien.

http://www.cinematek.be/?node=17&event_id=400063102
eye is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2017, 12:00   #15203   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Quote:
Originally Posted by Japisee View Post
en dat verpestte de film want terrence malick is een dweep

snie waar ze ma fucking hell wat was die film mij kwijt toen ie full loldrugs ging
True story. En net omdat dat het einde is, is het wat ik me voornamelijk herinner van die film.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2017, 15:43   #15204   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
True story. En net omdat dat het einde is, is het wat ik me voornamelijk herinner van die film.
het stoorde mij totaal niet en ik heb normaal gezien ook wel nen lage bullshit meter voor zoiets in movies. enfin ja, misschien is die wat omhoog gegaan, ik ben ben zelfs het meeste van lynch (andere BS maar toch) gaan appreciëren

Quote:
Originally Posted by eye View Post
Als je wat geduld kunt oefenen, kun je Barry Lyndon op 20 en 30 augustus in de Cinematek op't grote scherm (en in één stuk ) zien.

http://www.cinematek.be/?node=17&event_id=400063102
brussel is mij iets te ver maar moest de cartoon's ofzo ooit nog iets doen rond kubrick ben ik wel present

Quote:
Originally Posted by Cage View Post
ja ma zo niet he. man up.
Quote:
Originally Posted by Japisee View Post
Kijk wa vroeger eh, wasdannu. Kzou zoiets ook niemer kunnen op mijne leeftijd.
kheb een beetje slechte tijd gekozen want meeste van mijn vroege avond wordt ingepalmd door pubg waardoor ik het altijd laat moet zien. nie da het zo'n groot probleem is want veel slapen doenek toch nie ma bon, 3 uur is iets te overdreven

kheb tot 1.32 gezien gisteren en tis wel de moeite feitelijk, het detail in alles is redelijk zotjes. kwou eigenlijk wel verder zien
Old 11-08-2017, 01:37   #15205   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:

vanavond barry lyndon
meest vreemde van de hele hoop die ik al heb gezien. niet vreemd als vreemd narratief omdat dit samen met the killing een ongelooflijk conventioneel verloop heeft en nooit abstract wordt maar vreemd als in "what the fuck moet ik nu van deze film denken"

1) had mij iemand gezegd dat deze film in 1975 was gemaakt had ik daar serieus sceptisch tegenover gestaan. ik denk dat ik nog nooit zo'n tijdloze film heb gezien. het is d'office een period piece maar er is geen enkel detail in deze film dat weer geeft dat den deze bijna 50 jaar geleden is gemaakt. als iemand mij had gezegd dat deze film werd gemaakt in 1990 of 2000 had ik dat waarschijnlijk meer willen geloven. terwijl bij zijn andere oudere filmen er altijd wel tekenen zijn er hier, behalve als je de acteurs misschien goed kent, geen enkel.
2) het verhaal is voor mij duidelijk opgedeeld in pre lyndon en lyndon, enfin zo voelde het voor mij aan. alles pre lyndon voelde plezant en avontuurlijk aan ook al komde alle emoties tegen, alles vanaf lyndon was eerder een soort straight to tv drama. maar dan met de cinematografie van nen god. dat gezegd zijnde misschien kreeg ik da gevoel omda de meeste historische drama's ofwel tv-series ofwel straight to tv-drama's zijn
3) had gelezen op voorhand da ge moest opletten op de natuurlijke en kaars belichting in de film. geschift, nie normaal. kan mij best voorstellen dat dit wel dé film is die door filmstudenten wordt bestudeerd als je over dat onderwerp bezig zijt
4) waarom had onze lead actor altijd een muil die precies op het punt stond om uit te barsten in tranen. zelfs in fight scenes staat die precies op't punt om te bleiten misschien ligt het aan mij
5) hoeveel moeten die kostuums, scènes en shots gekost hebben? zowel qua prijs als qua tijd. peis dat er al een miljoen in de pruiken alleen steekt
6) mijn in 2 keer kijken kwam door tijd tekort, nie omdat hij saai was. ik had die even goe in ene keer kunnen uitzien en ik ga da hoogst waarschijnlijk nog wel eens doen in de toekomst

ik kan nog wel zo ff blijven doorgaan over deze film en hij plakt ook serieus, gelijk ze zeggen. ma kan er nie uit of ik die nu ongelooflijk geniaal vind of dat het een gemiddeld (doch aangename) period piece is met zotte craftsmanship er achter

edit: morgenavond a clockwork orange
Old 11-08-2017, 08:55   #15206   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Guardians of the Galaxy Vol. 2: Bagger. Komt nog niet in de buurt van de eerste. Heel af en toe eens een grijns of gelachen, voor de rest was hij te lang en deed hij te hard zijn best om de 1e te zijn.

En wtf, Sylvester Stalone deed zelfs mee, was wel cool hopelijk verschijnt hij in nog een MARVEL-film

Last edited by TheLegacy; 11-08-2017 at 09:37.
TheLegacy is online now   Reply With Quote
Old 11-08-2017, 09:23   #15207   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Valerian and the City of a Thousand Planets

Man, man. Wat een rommeltje. Acteerprestaties van een B-film, volgepropt met Franse acteurs (Alain Chabat ) die Engels met een super vettig accent spreken, een script dat ooit geschreven is op de achterkant van een serviette volgens mij...

Het enige reddende feit is de visuals, maar kom, laat ons eerlijk wezen, het gaat allemaal zo snel voorbij door Besson zijn slechte regie en de vreselijke montage dat je niet eens van de visuals kan genieten.

Een hele dikke meh.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2017, 17:13   #15208   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
Valerian and the City of a Thousand Planets

Man, man. Wat een rommeltje. Acteerprestaties van een B-film, volgepropt met Franse acteurs (Alain Chabat ) die Engels met een super vettig accent spreken, een script dat ooit geschreven is op de achterkant van een serviette volgens mij...

Het enige reddende feit is de visuals, maar kom, laat ons eerlijk wezen, het gaat allemaal zo snel voorbij door Besson zijn slechte regie en de vreselijke montage dat je niet eens van de visuals kan genieten.

Een hele dikke meh.

Ik wou zo hard dat het een goeie film ging zijn.
Old 13-08-2017, 16:31   #15209   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Quote:
Originally Posted by jakkerd View Post

Ik wou zo hard dat het een goeie film ging zijn.
kvond dat het nog wel meeviel, ik kwam niet de cinema buiten met het idee dat het dikke kak was, integendeel, ik denk dat 15-jarige Wolf hier heel hard van had genoten. Spijtig dat ik geen 15 meer ben tho
Old 13-08-2017, 23:48   #15210   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
morgenavond a clockwork orange
kheb dees weekend a clockwork orange en lolita gezien

den eerste heb ik al genoeg gezien maar om één of andere reden vond ik hem donkerder en minder grappig dan vroeger. enfin grappig, opwindend en anders zoals ik de acties scenes vroeger vond, was daar nu nog maar weinig van aanwezig. ahja twas raar, in't begin vond ik de manier van praten -van praktisch iedereen- cool, dan begon het te irriteren maar tegen 't einde was ik er terug ok mee. en net zoals alles sinds 2001 zijn er genoeg iconische scenes in't spellement da iedereen kent dus ja, uiteindelijk goe van genoten ook al is't toch maar iets miserabel

en dan lolita, vergeleken met 't boek is't maar tamme shit ma volgens de intertubes was't niet gebaseerd op't boek zelf maar op een screenplay van nabokov, waar hij op de inhoud van zijn eigen boek nen hoop vanilla had gesmeten en non relationale zaken uitvergroot en alles sex gewoon over laat aan insinuatie. de film was op zich al zotte controverse in 1962, ik denk dat de verfilming zoals ze blijkbaar in de jaren 90 hebben gedaan toen gewoon niet kon dus cava nog wel

de scenes met quilty vondek wel cool en zoals altijd met kubrick zit het qua beeld wel ongelooflijk strak en verveeld dus nie. james mason speelt het geweldig als humbert imo, ge voelt u soms zelfs slecht voor hem tot ge ineens weer beseft da't nen creepy pedo is die gebruikt maakt van zijn verworven parentale machtspositie

Last edited by Ferrex; 13-08-2017 at 23:54.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2017, 23:55   #15211   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ahja morgenavond paths of glory

ik ben eyes wide shut en spartacus aan't uitstellen want van den eerste weet ik da ik hem ma slecht vond en den andere nog nie gezien maar holy shit, wa caren mij zo'n sword and sandals geen hol

Last edited by Ferrex; 14-08-2017 at 00:01.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2017, 09:56   #15212   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wolf View Post
kvond dat het nog wel meeviel, ik kwam niet de cinema buiten met het idee dat het dikke kak was, integendeel, ik denk dat 15-jarige Wolf hier heel hard van had genoten. Spijtig dat ik geen 15 meer ben tho
De vriendin vond hem ook nog wel goed trouwens, dus... En dikke kak was het zeker niet hoor. Ik genoot van de Franse quirkyness en de visuals, maar ik kan er veel moeilijker tegen dat een A-release film zo slecht geacteerd/geregisseerd is. Daar had 15-jarige ik ook minder moeite mee gehad, inderdaad.
Old 14-08-2017, 14:44   #15213   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Van het weekend trouwens Paprika gezien. Zalig vond ik dat, zo heerlijk creatief concept en met prachtige visuals. Top.

En L'illusionniste ook nog maar eens. Prachtig in al zijn melancholische droefheid. Sylvain Chomet moet dringend een nieuwe film uitbrengen.
Old 14-08-2017, 15:11   #15214   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

War Dogs.

Help, ik krijg de bloedmooie Ana de Armas niet van mjin netvlies.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2017, 18:23   #15215   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ik ben bijna door mijn catalog van kubrick wa zou de volgende regisseur kunnen zijn? ik vind zo men eigen "verplichten" van in de week elke dag nen film te zien nie slecht feitelijk
Old 14-08-2017, 18:43   #15216   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Scorcesse zou mijn pick zijn,

Copolla heeft een paar van mijn favo films gemaakt maar weet niet of dat voor de rest de moeite is

andere zijn Lynch, Nolan, Innaritu, Hitchcock, ...

Coen bros en Tarrantino wss alles al van gezien?

Aranofski moet je voor zijn, t zou wel een uitdaging zijn denk ik

Voor de rest weinig dat je echt kan binchen, eerder 1 of 2 films per jaar volstaat.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2017, 18:51   #15217   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Waarom niet kei hard Spielberg? Blockbuster na blockbuster. Kga dat ook eens doen peisk.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2017, 19:43   #15218   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Kurosawa hier en daar eens sprinklen?

Ikiru, 7 Samurai, Yoyimbo, Sanjuro, Kagemusha, Ran, Rashomon

En een great western serieke daarna

Last edited by Alex; 14-08-2017 at 19:47.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2017, 23:19   #15219   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Allemaal mooi maar ik zou toch voor Jan Verheyen gaan. En daarna Van Looy
Old 14-08-2017, 23:23   #15220   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Quote:
ik ben bijna door mijn catalog van kubrick wa zou de volgende regisseur kunnen zijn? ik vind zo men eigen "verplichten" van in de week elke dag nen film te zien nie slecht feitelijk
Terry Gilliam? Zit heel wat geweldigs tussen zijn oeuvre, en lekker bizar allemaal. Zeker zijn oudere werk is de moeite, al ben ik ook fan van zijn nieuwste dingen.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules