Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 06-06-2010, 15:29   #281   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Ik rij rond met een HTC Hero smartphone met googlemaps (mobilevikings), 2e hands prijs is nu ongeveer 200 euro. Continu gps + dataverbinding + maps + full brightness levert mij (met custom android 2.1 rom) een autonomie op van 5uur, dus ik heb ook steeds een extra batterij mee (klein en goedkoop).
Cadans en hartslag meter zitten daar uiteraard niet op.
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2010, 17:03   #282   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Uit de specs van een specialized allez comp van 2007:
Quote:
E5 SLX frame, FACT carbon seatstays with Zerts inserts
Is dat een alu frame met carbon onderdelen, of wat?
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2010, 14:55   #283   link
Zapp
rebmeM

Zapp's Avatar

Send a message via MSN to Zapp
Quote:
Originally Posted by BOERteun View Post
Prachtig, ze hebben 'ongeschikt voor racefiets' aanduidingen toegevoegd, enig idee of kasseien daarbij worden gerekend? Ik haat kasseien.
Vorig jaar die knooppunten gebruikt om leuven-gent te doen, daar zaten een paar erbarmelijke stukken tussen.
Ik ken een stuk (200m max) kasseien hier in de buurt, staat niet vermeld in 't oranje...
Zapp is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2010, 15:01   #284   link
Matthias
*snore*

Ik heb de indruk dat enkel de stukken in gravier/aardeweg aangeduid zijn. Toch als ik kijk naar de stukken die ik ken.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2010, 17:05   #285   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

En, Matthias, vandaag een ritje gedaan?
logion is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2010, 17:32   #286   link
Matthias
*snore*

Straks! Een ritje van 30km gepland. Gisteren 25km gedaan in 50 minuten, niet zot snel, maar hey, voor iemand zonder conditie! Stuk wijzer dan mijn knieŽn verneuken met joggen, dat fietsen. Alleen die wind, man. Gisteren vol wind op kop gehad langs het Schipdonckkanaal, geen pretje, maar het deed wel eens deugd.
Old 07-06-2010, 18:33   #287   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Das dik 30km/u , niet slecht voor een ongetrainde
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2010, 14:12   #288   link
Matthias
*snore*

KM-teller geÔnstalleerd (vree crappy ding wel, soit, na de examens eens iets deftigs kopen) en klaar voor een tochtje bij wijze van blokpauze. Belooft zwaar te worden met die wind.

Soit, fietsenmaker zei "zet zeker 7 kilo op uw banden". Fucking hell, ik heb geen crappy pompje, maar dat is verdomd niet evident. Doe ik iets verkeerd?
Old 11-06-2010, 21:26   #289   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Als er lucht in komt, nee, ik heb hier een vloerpomp en daar moet ik meer dan mijn volle gewicht op zetten

Morgen 160-170km rit gepland, woop.
Old 12-06-2010, 09:33   #290   link
Matthias
*snore*

Aha, dus ik doe toch niets verkeerd. Ik ben nogal een schijtluis dus ik was ervan overtuigd dat mijn band ging ontploffen omdat ik er mijn hele gewicht moest achter zetten.

Gisteren trouwens onaangenaam kennis gemaakt met de wind. Gemiddelde daalde opeens van 30 naar 24 per uur. Pijnlijke affaire. Drietal kilometer voor het einde zelfs volledig stilgevallen. Ik moet duidelijk wat eten meedoen als het zo'n weer is (fris en schijteveel wind).
Old 12-06-2010, 09:49   #291   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Hoeveel km gereden?
Tegenwind kan wel een serieus verschil maken, vooral als ge ver rijdt en geen eten meehebt. Ik doe eigenlijk vrijwel nooit eten mee, tenzij ik verder dan 50-60km zou rijden. Wat ik soms nog erger vind dan tegenwind is banen met veel oneffenheden/putten, daar rijd ik dus rap 4-5 km/uur trager op dan op een deftige baan.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2010, 10:58   #292   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post
Wat ik soms nog erger vind dan tegenwind is banen met veel oneffenheden/putten, daar rijd ik dus rap 4-5 km/uur trager op dan op een deftige baan.
Word. Echt ongelooflijk hoe slecht de fietspaden hier in de streek eigenlijk zijn. Soms denk ik gewoon dat ik mijn band elk moment ga lek rijden.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2010, 18:22   #293   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Keer naar huidige velo gekeken met mijn pa en er de sporen van gebruik en ouderdom beginnen toch wel iets teveel de kop op te steken. Keer beginnen sparen en een iets duurder (800-ish) velo kopen en die beter soigneren. Dus bv niet gebruiken voor woon-werkverkeer.

Was ik maar een jogger, dat kost zoveel niet.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2010, 19:03   #294   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Enkel een paar gewrichten.

Het is dus 166km geworden 28 gemiddeld, tevreden dat ik het gehaald heb, vreesde er wat voor aangezien ik niet erg fris was deze ochtend.

Zijn er nog mensen bij wie de cassette rammelt? Er zit bij mij een paar mm verticale speling op de tandwielen (geen slijtage). Gisteren helemaal uitelkaar gehaald, gekuisd en terug stevig aangespannen, maar na een paar kasseistroken was het weer van dat, rammelrammelrammel. Misschien dat een extra spacer vooraan of achteraan kan helpen, maar die speling lijkt me toch niet normaal.
Old 15-06-2010, 21:52   #295   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Ha, net een mail gekregen dat ze, indien genoeg interesse, fietsenrekken/lockers/douches/... gaan voorzien op het werk. Dus binnenkort den deze elken dag met de koersfiets naar het werk. Wel maar 17 kilometer enkel maar kan eventueel een omweg pakken om wat meer kilometers te doen.
Old 17-06-2010, 11:07   #296   link
Matthias
*snore*

Zeg, kan ik mijn ketting niet smeren met simpele kruipolie (pakweg WD40) ipv zo'n silliconespray? Niet direct tijd om zo'n bus te halen, maar mijn ketting mag wel eens gekuisd.

Last edited by Matthias; 17-06-2010 at 11:16.
Old 17-06-2010, 11:11   #297   link
kleine klootzak
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

kleine klootzak's Avatar

haal uw ketting ervan en kuis die met een tandenborstel en zeep. Droog af met keukenpapier of een oude handdoek. Monteer de ketting, smeer ze opnieuw in met olie. (WD40 is geen probleem)
Fixed
kleine klootzak is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2010, 12:43   #298   link
black
Senior Member

black's Avatar

Gisterenavond 50km gereden met eindgemiddelde van 29km/h.
Tegenwind getrokken aan 30km/h de eerste 15km, dan naar 27km/h gegaan voor de laatste 10km. Meewind uitgebold aan een kleine 30-32km/h. Gereden van eine tot in Gent langs de schelde. Was leuk maar ik ben vandaag echt moe .
Old 25-06-2010, 12:46   #299   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Morgen staat Gent-Brugge op het programma. Zorgen dat ik vanavond niet in de verleiding kom om veel te drinken.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2010, 12:46   #300   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Ha, gisteren dik half uurke gaan rijden aan het Albertkanaal. Heenweg superhard rijden met wind in de rug en dan op de terugweg tegenwind gelijk zot. En dan met die hitte, kwas blij dat ik maar een kort tourke gedaan heb
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules