Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 11-08-2009, 18:24   #101   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Met plezier, mijn overlevingskansen op mijn doodgewone, regelementaire fiets zullen merkbaar hoger zijn. Spijtig dat fietsers die zich niet aan de regels houden zorgen voor een slecht imago van de hele fietsende populatie. En het is al zo moeilijk om respect af te dwingen van sommige automobilisten.

Soit, on topic: waar vind je makkelijkst een goedkope maar deftige tweedehands koersfiets? De reguliere zoekertjessites lijken mij niet meteen een goed startpunt, veel te veel dure shizzle.
Eventjes in het vet gezet maar om mijn rage toch eventjes uit te laten: FIETERS MET EEN DURE FIETS (ie in een fietspakje en koersfiets) MOETEN OOK HET FIETSPAD GEBRUIKEN. Tenzij je een begeleidende auto hebt, gelden voor jullie dezelfde regels als elk ander fietser. Dit weekend ook weer, mee aan het rijden met iemand zijn ze daar met een 20 man heel de fucking rijstrook aan het inpakken terwijl er een fietspad naast is. En het kan me hoedanig geen hol schelen dat de rijstrook qua kwaliteit of wat dan ook beter is.

Dan zijn ze nog kwaad als je er dichtbij voorbijrijdt en toetert. Volgende keer uw wezen in de lucht, ja.
Ik zal maar meteen weerleggen dat hoogbegaafd zijn ook bij dikkertjes kan. Met mijn score kan ik zeggen dat jullie de 99.5% zijn. Daardoor dat ik enorm snel dingen opneem, nooit iets vergeet dat ik relevant vind. De meest bizarre hersenkronkels maak. Eigelijk vrij associaal ben irl en niet in de belangstelling wil staan. Ook onzeker wel over alles wat ik doe want ik doe het meestal drie keer zo snel als anderen.

En ik doe aan modelbouw en ik verzamel CE van games.
Mahershalalhash is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2009, 18:31   #102   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Fyldamor View Post
20 man
Quote:
Hoe zit het wanneer fietsers in groep rijden?
Als je fietst in een groep met minimum 15 personen (vroeger werd dat wielertoerisme in groep genoemd), regelt de wetgeving hoe dat in groep rijden moet gebeuren.

Mogelijkheid 1:
- De groep volgt dezelfde regels als de individuele fietser.
Mogelijkheid 2:- De groep volgt de regels voor fietsers in groep.
- In dit geval heeft de groep een aantal extra mogelijkheden, maar ook bepaalde verplichtingen.
. Ze moeten niet verplicht het fietspad gebruiken (maar het mag wel).
. Ze mogen maximaal met twee naast elkaar rijden, op voorwaarde dat ze in groep blijven.
. Op een rijbaan zonder rijstroken mogen ze niet meer dan de breedte van één rijstrook (3 meter) gebruiken en in totaal niet meer dan de helft van die rijbaan in beslag nemen.
. Op een rijbaan met rijstroken mogen ze enkel op de rechter rijstrook rijden.

Wegkapiteins en begeleidende auto's:
- Van 15 tot 50 fietsers:
. Ten minste 2 wegkapiteins mag (moet niet).
. Eén of twee begeleidende auto's zijn toegelaten (moet niet).

. Als er één begeleidend voertuig is, moet dit de groep volgen.

- Van 51 tot 150 fietsers:
. Ten minste twee wegkapiteins zijn verplicht.
. De wegkapiteins moeten minstens 21 jaar oud zijn.
. Om de linkerarm moeten zij een band dragen met de nationale driekleur en het woord 'wegkapitein'.
. Zij kunnen op kruispunten zonder lichten het verkeer stilleggen (bord C3).
. Twee begeleidende auto's zijn verplicht.
. Deze moeten de groep op ongeveer 30 meter voorafgaan of volgen.
. Ze moeten door middel van een speciaal bord goed zichtbaar zijn een voor het tegemoetkomend of volgend verkeer
(H)
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2009, 18:36   #103   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Dacht dat anders ook wel. En met 20+ op een smal fietspadje zitten rijden is ook niet alles natuurlijk
Talos is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2009, 18:40   #104   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

Ja (h) maar zoveel ge wilt, ze overtreden in mijn geval al zeker praktisch alle regels behalve de toelating die ze krijgen (ie, ze reden met veel meer dan 2 man naast mekaar en ze gebruikte ook meer dan 3 meter rijstrook, alleen maar om wat bijmekaar te komen als er een auto langs de andere kant kwam) Zijt geen professionele of amateurkoerser in een afgesloten parcours hé. Ge rijdt op de openbare fucking weg dus een beetje rekening houden met de rest kan zeker geen kwaad.

Heeft ooit zo es ene moeten uitwijken voor een voetganger en had derna nog het lef om tegen dat meisje beginnen te roepen.
Ik zal maar meteen weerleggen dat hoogbegaafd zijn ook bij dikkertjes kan. Met mijn score kan ik zeggen dat jullie de 99.5% zijn. Daardoor dat ik enorm snel dingen opneem, nooit iets vergeet dat ik relevant vind. De meest bizarre hersenkronkels maak. Eigelijk vrij associaal ben irl en niet in de belangstelling wil staan. Ook onzeker wel over alles wat ik doe want ik doe het meestal drie keer zo snel als anderen.

Old 11-08-2009, 18:44   #105   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Mja er zijn idd zotten bij, maar de groepen die ik tegenkom of soms een stukje volg rijden meestal toch allemaal schoon met twee naast elkaar enzo (zelfs op een jaagpad waar geen auto's komen ) en voor de rest blijf ik altijd schoon aan de kant en op het fietspad met mijn strak fietspakske
Old 11-08-2009, 18:45   #106   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

Het kan misschien wel aan de omgeving liggen, hoor. In mijn streken hier (kontich-edegem-etc) nooit veel last van gehad maar vanaf dat ge in de kempen komt, zo vanaf heist op den berg en dergelijke denken dat ze allemaal voor Quick-Step of Astana rijden. Wa een mongolen. En zijt maar zeker dat het wielertoerisme niet echt een goede indruk nalaat op de gemiddelde chauffeur of voetganger

Old 11-08-2009, 18:45   #107   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Ik geef u volkomen gelijk hoor, die troepen wielertoeristen/baanjeanetten houden zich vaak niet aan de regels en doen vaak brutaal / hebben weinig of geen baanetiquette, bvb bij het passeren van andere fietsers.
Ik wou gewoon het misverstand ivm het fietspad even uit de wereld helpen.

Ik rij altijd solo, en weinig op de baan, dus van mij hebt ge geen last
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2009, 19:00   #108   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

Enfin, er zijn dus zoals gezegd ook zeer zeker mensen die hun perfect aan de regels houden en mijn iets wat zure rant hierboven is niet mijn enige visie op de sport zelf maar pfew, dat moest er toch even uit. Ik moet daar nota bene ook eventjes bij toevoegen dat al mijn encounters met die baanjeanneten als passagier, voetganger of (gewone) fietser waren. God help ons als ik ooit zelf met de auto rij. Als er in de krant in een klein kopje ergens staat "antwerpse chauffeur rijdt in op een twintigtal wielertoeristen" is de kans reeël dat ik het ben.

Old 12-08-2009, 01:04   #109   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Sterf dan al maar vast.

Matthias, ik zou 2ehands sites niet zomaar afschrijven, uiteraard niet blind bieden. Zelf heb ik mijn occasie fiets bij een normale fietsenwinkel gehaald, waar de nieuwprijzen eigenlijk fors hoger bleken dan webshops, achteraf bekeken heb ik toch een goede prijs gekregen.

Om wat vergelijkings materiaal te hebben van een doordeweekse winkel: 700 euro voor een Scott Speedster S30 van 2008 (Shimano 105, ~9.5 Kg), geen (voor mij zichtbare) slijtage, met 6 maanden garantie. Je zal ongetwijfeld wel betere deals kunnen vinden, mijn beslissing was wat overhaast, doch geen greintje spijt tot nu toe. Ik betwijfel ook dat lagere klassen (sora, tiagra) veel onderdoen, dat kan dus nog wel een stuk goedkoper.

Aanrader voor elke fietser is, wat mij betreft, gereedschap om de gehele fiets te (de)monteren. Het is eenvoudige techniek, fiets niet kwijt voor meerdere dagen als je pech hebt en dat sleutelen is natuurlijk bijzonder mannelijk.
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2009, 06:52   #110   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by BOERteun View Post
Aanrader voor elke fietser is, wat mij betreft, gereedschap om de gehele fiets te (de)monteren. Het is eenvoudige techniek, fiets niet kwijt voor meerdere dagen als je pech hebt en dat sleutelen is natuurlijk bijzonder mannelijk.
Dat ben ik ook wel van plan eens ik terug meer plaats heb Van die haken aan het plafond van de nieuwe garage en gaan
Old 12-08-2009, 08:32   #111   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Is inderdaad interessant om zelf te kunnen.
Zo ben ik zelf bezig met mn oude mountainbike aan het oplappen, hij heeft relatief veel buiten gestaan en zijn voorvering was volledig doorgezakt.
Dus heb ik een nieuwe voorvork gekocht, rem- en versnellingskabels vervangen, achter cassette demonteren & kuisen, voorste crankset erafhalen en kuisen, ketting eraf en kuisen(al zit er wel wat roest op), buitenbanden vervangen + nieuwe remblokjes. Alleen is het werk nu wat gestokt met mijn been in de gips, zal voor later zijn.
Leuk werk om te doen en zo leer je nog wat bij ook (en zo verpruts ik mijn koersfiets niet)
logion is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2009, 14:40   #112   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Soit, on topic: waar vind je makkelijkst een goedkope maar deftige tweedehands koersfiets? De reguliere zoekertjessites lijken mij niet meteen een goed startpunt, veel te veel dure shizzle.
Welke maat van fiets zoek je? En zoals BoerTeun vraagt: in welke prijs-categorie? Ik heb een Decathlon Sport 3 staan, die mits een grondige poetsbeurt perfect in orde is, praktisch nieuwe velgen, nieuwe tandwielen achteraan.

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Dat ben ik ook wel van plan eens ik terug meer plaats heb Van die haken aan het plafond van de nieuwe garage en gaan
Ik heb mij zo'n pekkel gekocht, fiets vastzetten rond zadelpen en bijna complete bewegingsvrijheid... + kan je overal zetten, dus bij mooi weer buiten in tuin kunnen staan
Old 13-08-2009, 20:20   #113   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Overmorgen doe ik mee met een trio-triatlon (3 man: 1 zwemmer, 1 fietser en 1 loper). Nu, de fiets moet een half uur vooraf al in een wacht-zone staan dus ik kan niet opwarmen. Heeft iemand ervaring met van die producten die de spieren opwarmen? Of zijn er andere manieren waarop ik mezelf wat kan voorbereiden?

Daarnet eens een test gedaan en op een zeer bochtig parcours (met de nodige stunts door auto's die geen plaats maken) haalde ik een gemiddelde snelheid van 31.5km/h ofte 38 minuten. Zaterdag is een gesloten omloop met enkele lange rechte stukken in. Ik hoop dat ik daar dus nog iets kan bij doen, ik zou rond de 35 min willen eindigen.
Old 14-08-2009, 15:43   #114   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Kan je niet een half uur voor dat half uur opwarmen op de fiets en je dat resterende halfuur al joggend/bewegend/springend warm houden?

Ik zou het ook wel eens willen doen. Je kan altijd meer als er mensen staan te kijken of in dit geval moet samenwerken.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2009, 08:16   #115   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Ja, ik denk dat ik het zo zal moeten doen, op gemak wat inrijden alvorens de fiets in de wachtzone te gaan zetten.

Binnen goed 4u is het zover, ik ben gisteren het parcours eens gaan verkennen: 2 lange rechte, open stukken, dus veel zal afhangen van de wind(richting). Nu, stayeren is toegelaten, dus het zal kwestie zijn van een goed groepje te vinden en mij af en toe te kunnen wegsteken.

En idd, alles gaat vlotter met wat aanmoediging. Weet ik uit ervaring van de Ronde van Vlaanderen, de muur van Geraardsbergen rij je vlotjes omhoog, gewoon omdat al dat volk staat te roepen alsof je een prof bent
Old 15-08-2009, 18:02   #116   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Voor de geïnteresseerden: rit is perfect verlopen, vooraf gewoon een 6-tal km los gereden en dan begon het wachten (en de gezonde stress ).
20.21 km gedaan in 33:49, ofte 35.8 avg. Max hartslag was 188 met avg 176, ik had verwacht dat hij hoog zou liggen, maar eigenlijk niet zo hoog. Ter vergelijking: lange ritten (150km) is avg harstslag ergens rond de 140, maar dan wel met een avg speed die 8à10 lager ligt.
Achteraf gezien kon het eigenlijk beter, ik zat in een bende van 7, waarvan we met 3 constant kop namen, de andere 4 bleven gewoon plakken.
Old 19-08-2009, 17:03   #117   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

http://sporza.be/cm/sporza/wielrenne...strong_glasgow

Zou ik ook nog wel keer voor op de velo springen.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2009, 21:55   #118   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Vandaag voor het eerst de 200 km grens overschreden (of eigenlijk 175, aangezien dat mijn persoonlijk maximum was):
de Helletocht gedaan, Roeselare - Roubaix - Roeselare.
Vertrokken in Roeselare, een paar van de bergen van Gent - Wevelgem en een aantal van de kassei-stroken uit Paris-Roubaix overwonnen. Door omstandigheden werd het parcours wat aangepast waardoor we niet alle 10 bergen (oa Kemmelberg - Scherpenberg - Mont Cats - Mont Noir - Schomminkelberg - Rodeberg - Monte Berg - Ravensberg ) konden doen (gisteravond nog werd het parcours gewijzigd wegens een wielerwedstrijd in Frankrijk waardoor wij hen zouden kruisen...), maar wel 10 kasseistroken uit Paris - Roubaix konden doen...
Le Carrefour de l’Arbre = HEL... toen ik na goed 2 km eindelijk terug tarmac onder de wielen kreeg had ik echt moeite om mijn vingers terug open te krijgen. Hoe die profs daar aan 40à50 overgeen dokkeren, geen idee...
De psychologische grens van 100 km zonder veel problemen overwonnen. Na de piste van Roubaix aan 180 km dacht ik "och, ik ben fris... 50 km is niets meer, maar op 195 ben ik mogen stoppen om een cola'tje te drinken wegens een serieus dipje. Maar eens die suikers binnen waren had ik eigenlijk geen probleem meer... Ik was blij dat ik aan de finish was, maar had er (dénk ik :-p) nog wel 30 na kunnen doen... want dat was het doel,... volgend jaar de 260 km doen in de Ronde van Vlaanderen.
Al bij al een zeer geslaagde dag, voor herhaling vatbaar...

Last edited by Roswell; 29-08-2009 at 22:02.
Roswell is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2009, 08:02   #119   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Ik zal direct een vertrekken zie. Fietsen op een leg maag gaat altijd wel goed imho Niet dat ik dan veel verder dan 50km moet rijden hoor maarkom.
Old 19-09-2009, 12:06   #120   link
Niels
Chav

Niels's Avatar

Wat is hier gebeurd? Was vorige week op mijn gemak een broodje gaan halen met de fiets. In het terugkeren begint mijn derailleur te lichtjes tikken, 3 seconden later:

*TIK*TIK*TIK*KRAK*SCHUIF*

Derailleur in wiel gedraaid, boeltje volledig geblokkeerd. Wtf, in mijn 15-jarige fietscarriere nog nooit zoiets meegemaakt Hoe kan dit?
Niels is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules