Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

View Poll Results: Rate it!
4 sterren 3 27.27%
3.5 sterren 2 18.18%
3 sterren 4 36.36%
2.5 sterren 2 18.18%
2 sterren 0 0%
1.5 ster 0 0%
1 ster 0 0%
0.5 ster 0 0%
0 sterren 0 0%
Voters: 11. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 08-11-2019, 09:03   #21   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Hij is goed. Jared Leto als Joker was maar meh, totaal niet de moeite.
Old 08-11-2019, 10:36   #22   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Geslaagde film. Phoenix levert straf werk en de totale ontsporing werd beklijvend in beeld gebracht. Ik stoorde me evenmin aan de 'twist' die Maniac aanstipt, integendeel. Uiteraard is Arthur van meet af aan geestesziek. Zoals kar beschrijft is de kern van het verhaal net hoe hij voorbij de laatste grenzen geduwd wordt.

Anderzijds geen uitzonderlijk meesterwerk, ik was zeker niet omvergeblazen. Gewoon goed, zonder meer. 3/5.
Old 08-11-2019, 14:44   #23   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Maar wat heet "van meet af aan geestesziek"? Het verhaal geeft mij geen enkele indicatie dat er altijd al een gewelddadige psychopaat in Arthur schuilde.
Old 08-11-2019, 16:31   #24   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

in de eerste scenes zit hij bij de shrink. Dus van meet af geestesziek

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2019, 20:51   #25   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Maar wat heet "van meet af aan geestesziek"? Het verhaal geeft mij geen enkele indicatie dat er altijd al een gewelddadige psychopaat in Arthur schuilde.
Je wordt toch onmiddellijk op zijn verregaande mentale problemen gedrukt? Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat hij meteen als een psychopaat van de ergste soort wordt afgeschilderd. Wel een onbeholpen antisociale sukkel die afglijdt naar brute en waanzinnige criminaliteit. Dat daartoe een indicatie ontbreekt bij de start lijkt me net de essentie van de film.
Old 09-11-2019, 11:15   #26   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Je wordt toch onmiddellijk op zijn verregaande mentale problemen gedrukt? Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat hij meteen als een psychopaat van de ergste soort wordt afgeschilderd. Wel een onbeholpen antisociale sukkel die afglijdt naar brute en waanzinnige criminaliteit. Dat daartoe een indicatie ontbreekt bij de start lijkt me net de essentie van de film.
Eh, ja, dat het van in het begin van de film duidelijk is dat Arthur mentale problemen heeft weet ik ook wel . Dat wordt ook na 5 minuten letterlijk gezegd.
Ik bedoel enkel dat het afglijden naar sadistische psychopathie (mij) niet overtuigend overkomt. Arthur is inderdaad een onbeholpen sukkel (maar voor alle duidelijkheid niét antisociaal, of zelfs maar asociaal), maar de metamorfose naar zelfverzekerde maniak wordt eigenlijk enkel verklaard door het feit dat hij met zijn medicatie stopt. En dát impliceert dan weer dat hij altijd al zo geweest is (of alvast al heel lang), maar dat de medicatie het gewoon onderdrukte.

Dat laatste is trouwens misschien ook weer niet de boodschap die je wil geven in een tijdperk waar - in de VS in elk geval - mentale gezondheid als belangrijkste factor voor het verklaren van mass shootings een populair talking point is.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules