Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 19-06-2015, 09:19   #4201   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

If all fails, Oudenaarde gaat binnenkort een nieuw stedelijk zwembad bouwen

Last edited by Bourgi; 19-06-2015 at 10:48.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2015, 11:44   #4202   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

lol
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2015, 11:58   #4203   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Tja op nen euro zien. Wij hebben daar wel de centen voor, maar zelfs dan blijft het een pak geld dat je van je rekening haalt hé.
In dat geval zou ik Willy Naessens bellen.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2015, 12:50   #4204   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Quote:
Vraag me zelfs af of een zwembad eigenlijk een meerwaarde zou zijn bij verkoop van een huis. Kan me voorstellen dat het voor bepaalde kopers zelfs iets zou zijn dat negatief werkt. Nu goed, zijn niet direct van plan onze boel hier te verkopen ook En zoals ik al zei, hoofdreden is vooral de kindjes en plezier die ze daaraan kunnen hebben. En hoe je het ook draait, het is wel leuk om zo aan zwembad te zitten. Waarom huren mensen vaak huisje in buitenland met zwembad? Omdat het leuk is om daar aan te zitten bij goed weer hé. Dat weer wil hier niet altijd mee maar daar kan ik weinig aan veranderen niet?

Naar wat ik hoor zijn die recente zwembaden toch wel te doen qua onderhoud hoor, zolang je maar zorgt dat je begint met een degelijke installatie die alles automatisch regelt qua ph/chloor én dat je zorgt voor cover die goed isolerend werkt. Collega heeft een gelijkaardig zwembad en zit aan de vijf maand dat hij de verwarming aanzet aan 500 euro in totaliteit qua kosten. Dus een 100 euro/mnd vind ik toch behoorlijk meevallen.
Hangt er vanaf welk soort zwembad. Veel van die shitty zwembaden met crappy installatie zijn eerder een minwaarde dan een meerwaarde. Maar een goed gebouwd zwembad uit beton of gemetst en een goede installatie is uiteraard een meerwaarde. Voor wie daarnaar op zoek is natuurlijk.

Ik woon sinds een tijdje terug thuis en mijn ouders hebben een nieuw zwembad laten leggen (vorige begon te lekken). Ik zit daar elke dag in, beste investering ooit. Het leuke is ook dat het in de tussenseizoenen geen warm water hoeft te zijn, maar het geeft wel een vakantiegevoel. Dit ga je u niet beklagen Super ontspannend ook om thuis te komen en kilometertje te zwemmen

Hun zwembad komt van hier: http://www.hugelierzwembaden.be/index-nl.aspx
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2015, 13:16   #4205   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ok merci voor de info. Blijkbaar worden ceramische zwembaden tegenwoordig vaak aangeraden net omwille van goede isolatiewaarde en geen enkel risico op lekken ed. Enige 'nadeel' is dat je die dingen na 20j of 30j mag vervangen maar goed, tegen dan is Pino ipv Papino een Opino geworden

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2015, 13:28   #4206   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

en tegen dan is die zwembad al 2 keer vervangen geweest
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 20-06-2015, 13:57   #4207   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Plus als je dochters hebt, heb je later de poolparty's met lekkere vriendinnen liever in jouw tuin, dan dat jouw dochters in een ander zijn tuin zitten.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2015, 16:37   #4208   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Vanmorgen is vertegenwoordiger hier geweest. Goede uitleg, zonder pusherig te zijn voor verkoop (in bepaalde gevallen zelfs advies gekregen om goedkopere optie te nemen omdat het volgens hem geen zin heeft). Uiteindelijk uit drie modellen te kiezen, maar als ik nu wat afmeet en doe, dan vallen er eigenlijk al twee af wegens te groot. Hoe groter hoe beter vermoed ik, maar ik wil nu ook niet dat het één en al zwembad en terras wordt ook.

Dus bonus is dat het dan het 'goedkoopste' model zal worden (8.35m x 4m). Zal wel nog behoorlijk wat voeten in aarde hebben om alles te regelen zeker qua afvoer grond en plaatsing want tuin volledig aangelegd en dus niet zomaar toegankelijk.

Bon, deze week komen ze onze grond meten qua vochtigheid ed, en dan verwacht ik offerte. Ben benieuwd. Werken zullen vermoedelijk toch ten vroegste eind dit jaar kunnen starten en dan wacht ik eigenlijk liever nog tot maart (maar agenda dan al propvol volgens die mannen).

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 20-06-2015, 16:48   #4209   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

wat kost dat dan ongeveer zo een 'echt' zwembad?
en hoe diep gaat het worden?
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 20-06-2015, 16:57   #4210   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Je mag toch rekenen op 50.000 euro incl btw, diepte 150cm.

Old 20-06-2015, 19:22   #4211   link
Horla
Senior Member

holy shit. Ik vraag mij altijd af wat de winstmarge is op die dingen als ik dat hoor...
Horla is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2015, 19:38   #4212   link
SaveTheWhale!
Senior Member

SaveTheWhale!'s Avatar

Toen ik avondschool deed voor aannemer in metsel- en betonwerken waren er al een paar actief als zelfstandige. Toen er gevraagd werd naar winstmarges op materiaal zei iedereen 20 - 25%, maar de zelfstandige zwembad-aannemer zei minstens 50 op zijn zwembaden en poolhouses. Niche gonna niche.
Old 20-06-2015, 22:00   #4213   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Wie deze week P-magazine koopt kan eens piepen in mijn living. "Papparazzo" noemt de reeks.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2015, 01:36   #4214   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Quote:
Originally Posted by SaveTheWhale! View Post
Toen ik avondschool deed voor aannemer in metsel- en betonwerken waren er al een paar actief als zelfstandige. Toen er gevraagd werd naar winstmarges op materiaal zei iedereen 20 - 25%, maar de zelfstandige zwembad-aannemer zei minstens 50 op zijn zwembaden en poolhouses. Niche gonna niche.
"op materiaal" is niet hetzelfde als "op werken" veronderstel ik, of hoe moet je daarvoor rekenen?
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2015, 10:01   #4215   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Cost of goods een derde van eindprijs. Dan kan je een mooi bedrijfje hebben dat kan groeien. Minstens 50% kan zeker kloppen.
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2015, 10:46   #4216   link
Ceeke
Jouw maandaggevoel

Ceeke's Avatar

Quote:
[...]Zal wel nog behoorlijk wat voeten in aarde hebben om alles te regelen zeker qua afvoer grond en plaatsing want tuin volledig aangelegd en dus niet zomaar toegankelijk.
Bij mijn tante kwamen ze gewoon met een kraan, zwembad over het huis en voila, mooi in het gegraven gat.
Ceeke is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2015, 11:31   #4217   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Zal hier ook zo moeten, maar kranen over huis tillen en zo? Dunno.

Old 22-06-2015, 11:40   #4218   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Normaal gieten ze dat toch volledig? Of ga je zo een prefab spel plaatsen?
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2015, 12:16   #4219   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Er bestaan heel wat verschillende oplossingen hoor, en een zwembad in beton heeft ook behoorlijk wat nadelen. Zijn quasi zeker dat we voor LPW gaan, polyester kuip met 30j garantie op lekkage en osmose. Kennen ook wat mensen die daar zeer tevreden van zijn. Grootste probleem hier wordt vermoedelijk het gat graven. Ze geraken hier niet makkelijk met een grote kraan op, en met zo een klein bobcatje een put graven van 8 x 4 x 1.5 is ook behoorlijk wat. Kloterij is dat die dingen alleen maar meerkost met zich meebrengen. Zwembad over huis tillen? Kan perfect, 1000 ballen.

Old 22-06-2015, 12:58   #4220   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

mijn ouders hebben een zwemvijver laten plaats en idd, een zwembadvolume aan aarde verzet je niet zomaar. Daar moet je met een grote kraan en tractoren bij kunnen, zoiets til je niet over een dak.
Bij mijn ouders hebben ze een stuk haag en voortuin weggehaald.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules