Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 24-06-2015, 15:24   #4241   link
Rufus
PimpMeister

Wij hadden vroeger een zwembad en lagen daar toch meer dan 20 keer per jaar in. Vooral kinderen zitten vaker in een zwembad.
Old 25-06-2015, 19:18   #4242   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ik zwem elke dag, dit jaar van laatste week april en meestal is dat tot eerste week oktober ongeveer. Als ik het budget zou hebben dan moet ik daar geen seconde over nadenken in mijn eigen huis.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2015, 19:29   #4243   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Nieker, zeg eens -mag ook in pm- welk type zwembad je hebt en wat voor jullie de voor en nadelen zijn. Op dagen zoals vandaag en met weer komende dagen kriebelt het wel terug enorm. Heb wel beetje voorbehoud ook rond kosten qua elec en onderhoud. Hoor daar heel uiteenlopende dingen over.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2015, 01:45   #4244   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Hebde zonnepanelen liggen en energie op overschot? Ik dacht van niet en je zat al met een vrij hoog verbruik dacht ik. Een warmtepomp is qua energie normaal het 2e voordeligste.

En het handige is dat ge de capaciteit van die pomp moet weten bij aankoop van u zwembad

40M│ is ~10KW
60M│ is ~20KW
80M│ is ~32KW

Ruwweg is dat dus 8760KWh per jaar, of
17520 of 28032.

Ge neemt u elektriciteitsfactuur, en ge ziet wat 1000KWh u kost et voila.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2015, 01:33   #4245   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Door de foto's in P-magazine en in het lokale blad 9080 vandaag iemand gehad die langskwam en absoluut mijn huis wou kopen. I woon erin sinds fucking 14/02/15 FFS!!!

Zijn repliek "Jamaar, je krijgt mijn huis in Gent + x€ en ik kan mijn creativiteit hier botvieren".

Euhm, ok, ja, wel, nee, geen interesse, bye!

Toch raar volk dat een mens soms tegen komt in zijn leven.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2015, 07:46   #4246   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Post keer de foto's
kar is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2015, 09:53   #4247   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Post eens dat artikel van P-Magazine
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2015, 23:07   #4248   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Mijn huis staat op dit moment een week te koop. Hoewel ik verwacht/gehoopt had redelijk wat interesse te hebben, heb ik op dit moment 4 telefoons gekregen: 1 immo (ERA); 1 kerel die afspraak maakt, niet opdaagt en als ik bel om te vragen waar hij blijft, zijn ma laat opnemen om te melden dat hij het niet kan betalen en dus niet zal komen kijken..; iemand die belde voor haar broer 'die het als alleenstaande wss niet kan betalen' (haar woorden) en iemand van Stadsbader (die zich zo telefonisch niet had voorgesteld).
Nu, hij is vandaag dus langsgeweest en zegt mijn huis 'zeer snel' te kunnen verkopen. Ik krijg de vraagprijs netto, hij doet daarboven het percentage dat hij wil. 'Hij heeft al verschillende huizen verkocht in mijn streek', 'ze verkopen ongeveer 1 huis per dag',... veel verkoopspraatjes, maar gezien er verder geen kosten aan verbonden zijn lijkt het mij wel interessant? Of niet..?
Old 02-07-2015, 23:14   #4249   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Welke reclame maak je zelf? Een week is nu ook nog niet lang.
Zorg zeker voor zo'n typisch felgekleurd "te koop" bord dat uitsteekt aan je gevel. Lijkt onnozel maar niet iedereen gaat op het internet zoeken naar een huis.

Het lijkt altijd interessant, maar je hangt wel meteen keihard vast aan die mannen.
En gewoon al die typische truc van zich aan te melden als een gewone particulier, om je dan na vijf minuten een contract onder de neus te duwen...

Last edited by CyberMonkey; 02-07-2015 at 23:18.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2015, 23:29   #4250   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Staat op Zimmo; was van plan het vanavond op Immoweb te zetten op basis van het bezoek. Ik dacht dus echt dat het gewoon ge´nteresseerde mens was. Feit dat hij het gesprek afrondde toen ik tot 2x toe zijn naam vroeg, moest al een belletje doen rinkelen.
Er hangt ook een (klein) bord uit aan mijn raam langs straatkant. De vrouw die mij belde voor haar broer had dat bord zien hangen, dus het lijkt wel te werken.

En een week is inderdaad niet veel, maar ondertussen samen met vriendin iets anders gekocht, dus 't moet feitelijk snel verkocht worden
Old 02-07-2015, 23:37   #4251   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

er bestaan ook diensten die je enkel helpen met de promotie maken, maar geen makelaar zijn
http://www.trova.be/

geen idee hoe goed dat is echter.

Maar koop toch zeker zo'n v-bord voor aan je muur. Dat is hÚt universele "te koop" symbool.
Old 03-07-2015, 14:16   #4252   link
boogie_man
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Roswell View Post
Mijn huis staat op dit moment een week te koop. Hoewel ik verwacht/gehoopt had redelijk wat interesse te hebben, heb ik op dit moment 4 telefoons gekregen: 1 immo (ERA); 1 kerel die afspraak maakt, niet opdaagt en als ik bel om te vragen waar hij blijft, zijn ma laat opnemen om te melden dat hij het niet kan betalen en dus niet zal komen kijken..; iemand die belde voor haar broer 'die het als alleenstaande wss niet kan betalen' (haar woorden) en iemand van *snipp* (die zich zo telefonisch niet had voorgesteld).
Nu, hij is vandaag dus langsgeweest en zegt mijn huis 'zeer snel' te kunnen verkopen. Ik krijg de vraagprijs netto, hij doet daarboven het percentage dat hij wil. 'Hij heeft al verschillende huizen verkocht in mijn streek', 'ze verkopen ongeveer 1 huis per dag',... veel verkoopspraatjes, maar gezien er verder geen kosten aan verbonden zijn lijkt het mij wel interessant? Of niet..?
euhm, dat *snipp*verhaal heb ik toch ook al eens gehoord en lijkt me een leep trucje van een makelaar

Bij *snipp* denk je uiteraard direct aan de grote aannemer maar de zaakvoerster van *snip* heet ook *snipp*. Ze stellen zich voor als *snipp*, jij krijgt het gevoel van een grote firma met veel kapitaal voor u te hebben en bent ge´nteresseerd. Op moment dat de interesse concreet wordt komen ze opeens met *snip* op de proppen en is het gedaan met *snipp*.

enfin, lang verhaal kort. Die mannen zijn actief in de regio en zijn te mijden. punt.

edit: http://www.billionhomes.be/nl/vastgoedmakelaar/*snip*/

Last edited by frenzal; 06-06-2018 at 09:42.
boogie_man is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2015, 15:15   #4253   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

haha wtf.
die billionhomes vertrouw ik ook voor geen haar maar gebruikerscommentaren zijn wel interessant natuurlijk.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20121126_00381978

Ken ook al twee mensen bij wie *snip* zich onaangekondigd heeft proberen binnen te werken.
Ze hebben een mooi kantoor idd. Niet moeilijk zeker met zo'n praktijken

Ik denk dat veel mensen zich laten vangen aan de verkoopwaardes die hen door immokantoren worden voorgespiegeld. Maar die gaan dat nadien liever niet toegeven natuurlijk

Last edited by frenzal; 06-06-2018 at 08:02.
Old 09-07-2015, 19:49   #4254   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Huis is al verkocht ondertussen. Of tenminste, 't akkoord is er, nu nog wat heen en weer mailen met notaris.
Dinsdag afspraak met een dame van immo en 2 particulieren. Tewijl de 1e immo binnen zat, belde er iemand aan de deur: andere immo 'die mijn auto zag staan en dus maar aanbelde om zich voor te stellen'. Beide maakten melding van de slechte manier waarop *snip* zaken doet. "mensen betalen om u op te bellen en dan niet op te dagen, zodat je ontmoedigd zou raken", "zich voorstellen als potentiŰle koper, binnkomen en rondleiding krijgen, zich dan voorstellen als *snipp* en uiteindelijk van *snip* zijn",...
Nu, de 1e particulier kwam ook niet opdagen en nam niet op toen ik belde (verdacht...?). De 2e particulier was direct bingo. Vrouw die uit scheiding komt en niet ver wil gaan wonen omwille van haar kinderen. Had haar ma mee, dus 'k wist direct dat er kans in zat. Op einde heeft ze bod gedaan en ik heb direct aanvaard.

Last edited by frenzal; 06-06-2018 at 08:02.
Roswell is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2015, 14:43   #4255   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Iemand aanraders (online of offline) om een grondplan te tekenen?

In ons nieuw huis gaan we mogelijk de keuken van kamer veranderen, maar ik kan moeilijk inschatten wat de kostprijs daarvoor zal zijn.
Dus in aanpalende kamer van waar keuken nu zit: de volledige keuken installeren / leidingen klaar leggen tot aan aanpalende muur. Eens klaar, de oude keuken uitbreken en leidingen daar herleggen om aan te sluiten op de nieuwe leidingen en dan de volledige keuken daar verwijderen.
Iemand idee wat zoiets zou kosten (de keuken niet meegerekend).

Volgende week hebben we afspraak met binnenhuisarchitecte om alles eens te gaan bekijken.
Old 15-07-2015, 15:41   #4256   link
Horla
Senior Member

Gewoon op papier of sketchup? Qua prijs geen idee.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2015, 18:08   #4257   link
Deff
!= Deffe

Hangt af van waarvoor je het grondplan gaat gebruiken. De Floorplanner website werkt voor mij wel ok bij het plannen van mijn renovatiewerken.
De kostprijs van hetgeen je beschrijft kan volgens mij heel variabel zijn. Hoe zit het bv. met de afvoer voor een dampkap? Indien de keukens tegen dezelfde muur staan zou dat van kostprijs nog goed moeten meevallen. Indien je die werken zelf doet en materiaal zoals boren en slijpschijven kan lenen van familie en vrienden ben je er volgens mij voor een paar 100 euro.
Enkel de afvoer van het water en dampkap lijken mij lastiger (water moet voldoende verloop hebben en dampkap ga je mogelijk niet proper opgelost krijgen in de bestaande keuken) Onderschat ook de implicaties voor je afwerking niet, als je bv in de bestaande keuken stukken vloer gaat uitbreken ben je mogelijk gedwongen tot volledig vervangen van de vloer.
Deff is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2015, 22:03   #4258   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Een nieuw gat voor de dampkap maken is peanuts met een boormachientje en een dunne boor die lang genoeg is, maar inderdaad de vloer is waarschijnlijk een probleem. Loopt de vloer door onder je huidige keuken? Dat lijkt zo, maar vaak wordt er onder een keuken niet getegeld, dus als je die keuken weghaalt ga je veel moeten bijleggen. Tenzij je ook de vloer vernieuwt natuurlijk, dan is dat geen probleem.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2015, 09:29   #4259   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Thx Horla, ben idd Sketchup beginnen gebruiken. Floorplanner werkte mij niet vlot genoeg.

Dampkap afvoer zit ik ook niet mee in. In slechtste geval neem
Huis is van '71, zelfs al is vloer in huidige keuken volledig doorgetrokken, de overgang van de tegels die onder kasten zitten naar alles die open ligt, zou te groot zijn denk ik. Gezien het slaapkamer zou worden kan ik daar laminaat ofzo bovenop leggen.
Water afvoer is ook waar ik het meest mee inzit. Maar de verkoper was van plan in die kamer zijn badkamer te installeren, dus dat zou wel moeten lukken.

Mijn pa is doe-het-zelver en heeft 'indertijd' zijn eigen huis gezet, qua materiaal/kunde komt dat wel in orde
Old 28-07-2015, 21:45   #4260   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Post keer de foto's
Quote:
Originally Posted by Bourgi View Post
Post eens dat artikel van P-Magazine

Dat kon/mocht ik dus niet doen. Maar nu kan je het boek kopen!
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150728_01794942#

Of naar de tentoonstelling gaan!

Of gewoon dit filmpje bekijken.

Ietske na de minuut.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules